Постанова
від 23.07.2013 по справі 801/6520/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 липня 2013 р. (об 11:30) Справа №801/6520/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.

за участю представників сторін:

від позивача - Андруцька Г.О., паспорт НОМЕР_1, довіреність № б/н від 17.06.2013 р.;

від відповідача - Грязнова Г.М., посвідчення УКР № 065374, довіреність № 19808/9/10/10 від 01.03.2013 р.;

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства «Радгосп «Весна»

до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлення-рішення № 0000451500 від 12.06.2013 року .

Суть спору: Публічне акціонерне товариства «Радгосп «Весна» (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з позовом до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлення-рішення № 0000451500 від 12.06.2013 року щодо збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 2 112,00 грн.

Представник позивача в судовому засіданні 23.07.2013 р. позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні 23.07.2013 р. проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство «Радгосп «Весна» зареєстровано у якості юридичної особи 20.01.2000 року Нижньогірською районною державною адміністрацією АР Крим, ідентифікаційний код юридичної особи 00413096, місцезнаходження: 97150, АРК, Нижньогірський район, с. Кісточківка, вул. Паркова, буд. 1, що підтверджується, Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, довідкою АБ № 552694 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 10-11)

Публічне акціонерне товариство «Радгосп «Весна» взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 27.01.2000 року за № 3, на час розгляду справи перебуває на податковому обліку в Нижньогірському відділенні Джанкойської ОДПІ в АРК ДПС (а.с. 12).

Позивач зареєстрований у якості суб'єкта спеціального режиму об'єкту оподаткування податком на додану вартість, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію сільськогосподарського підприємств як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість № 200080239 (а.с. 13).

Судом встановлено, що посадовими особами Нижньогірського відділення Джанкойської об'єднаної Державної податкової інспекції АР Крим ДПСпроведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.

За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 256/1502/00413096 від 29.05.2013 року, у якому встановлено, що ПАТ «Радгосп «Весна» в уточнюючому розрахунку з податку на додану вартість за травень 2013 року зменшено податковий кредит по декларації з податку на додану вартість (скорочена) за січень 2013 року на 70 393,00 грн., внаслідок чого збільшена сума, що підлягає нарахуванню на 70 393,00 грн. (а.с. 15-17).

На підставі зазначеного акту було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0000451500 від 12.06.2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 2 112,00 грн., у тому числі штрафні (фінансові) санкції 2 112,00 грн. (а.с. 18).

Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням № 0000451500 від 12.06.2013 року позивач оскаржив його до суду.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Під час розгляду справи судом перевірено правомірність висновків відповідача щодо порушення позивачем вимог податкового законодавства, та встановлено наступне.

Судом встановлено, що Публічне акціонерне товариство «Рдгосп «Весна» є сільськогосподарським підприємством - суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість (а.с. 13).

Згідно п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України, згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

В ході розгляду справи встановлено, що до Нижньогірського відділення Джанкойської ОДПІ АРК ДПС позивачем подано податкову скороченудекларацію з податку на додану вартість за січень 2013 року. (а.с.38-41).

13.05.2013 року у зв'язку із самостійно виявленими помилками, допущеними при складанні декларації з ПДВ (скороченої) за січень 2013 року, позивачем подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ (щодо діяльності відповідно до статті 209 розділу V Кодексу) за січень 2013 року, відповідно до змісту якого зменшено податковий кредит на суму ПДВ 70 393 грн. (а.с. 53-57).

Порядком №1492 затверджено форми податкової звітності з податку на додану вартість, зокрема, податкова декларація з податку на додану вартість (скорочена); уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (щодо діяльності відповідно до статті 209 розділу V Кодексу).

Відповідно до п.п.1,2,3 розділу IX «Порядок заповнення уточнюючого розрахунку» Порядку №1492, встановлено, що у графі 4 відображаються відповідні показники декларації звітного періоду, який виправляється. У разі якщо до декларації за цей звітний період раніше вносилися зміни, у графі 4 відображаються відповідні показники графи 5 останнього уточнюючого розрахунку, який подавався до декларації звітного (податкового) періоду, що виправляється. У графі 5 уточнюючого розрахунку відображаються відповідні показники з урахуванням виправлення. У графі 6 відображається сума помилки (абсолютне значення).

Пунктом 6 даного розділу Порядку №1492 передбачено, що платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний сплатити штраф, нарахований відповідно до пункту 50.1 статті 50 розділу II Кодексу. Сума нарахованого штрафу відображається у графі 6 рядка 26.

Однак рядок 26 передбачено лише в уточнюючому розрахунку до загальної декларації з ПДВ. Даний рядок не передбачено в скороченій декларації, яку подано позивачем до податкового органу.

Відповідно до п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Вимоги даної статті позивачем виконано.

Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті: а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку; б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку (абз.2ст.50.1ст.50 Податкового кодексу України).

Згідно пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Податковим органом застосовано до позивача штрафну санкцію в розмірі 3% від відкоригованого податкового кредиту (70393 грн. х3%).

З огляду на те, що позивач, будучи суб'єктом спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість, позбавлений обов'язку сплати податку на додану вартість до бюджету, що виключає можливість існування заниження податкового зобов'язання в розумінні пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України та недоплати як такої, беручи до уваги визначений п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України обов'язок до подання уточнюючого розрахунку сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми, суд вважає відсутньою базу для нарахування таких трьох відсотків для суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість та, як наслідок, обов'язку сплати таких трьох відсотків.

Відповідно до п.120.2 ст.120 Податкового кодексу України невиконання платником податків вимог, передбачених абзацом другим пункту 50.1 статті 50 цього Кодексу, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності - тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5 відсотків від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов'язання (недоплати).

Враховуючи те, що позивач не допустив заниження податкового зобов'язання (недоплати) в розумінні пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, суд вважає відсутнім об'єкт (базу) для нарахування штрафу за п.120.2 ст.120 Податкового кодексу України, що свідчить про неможливість застосування даної норми до позивача.

Нарахування ж податковим органом позивачеві штрафної санкції в розмірі 3% від відкоригованого податкового кредиту є безпідставним та не ґрунтується на законі.

За таких умов, податкове повідомлення-рішення № 0000451500 від 12.06.2013 року є такими, що прийнятоДжанкойською об'єднаною державною податковою інспекцією АР Крим ДПС протиправно, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

У судовому засіданні 23.07.2013 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 26.07.2013 року.

Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Автономної Республіки Крим Державної податкової служби рішення № 0000451500 від 12.06.2013 року.

3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Публічного акціонерного товариства «Радгосп «Весна» (ЄДРПОУ 00413096) витрати зі сплати судового збору у сумі 114,71грн.(сто чотирнадцять грн. сімдесят одна коп.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кірєєв Д.В.

Дата ухвалення рішення23.07.2013
Оприлюднено08.08.2013
Номер документу32847566
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/6520/13-а

Ухвала від 14.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 06.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 23.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні