Ухвала
від 17.10.2013 по справі 801/6520/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 801/6520/13-а

17.10.13 м. Севастополь Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Дадінської Т.В.,

суддів Дудкіної Т.М. ,

Омельченка В. А.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (головуючого судді Кірєєв Д.В. ) від 23.07.2013 по справі № 801/6520/13-а

за позовом Публічного акціонерного товариства "Радгосп "Весна" (вул. Паркова, 1, с. Кісточківка, Нижньогірський район, Автономна Республіка Крим, 97150)

до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим (вул. Дзержинського, буд. 30, м. Джанкой, Автономна Республіка Крим, 96100)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.07.2013 адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Радгосп "Весна" до Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби рішення № 0000451500 від 12.06.2013.

Також судом вирішено питання щодо розподілу судових витрат по справі.

Не погодившись з даним рішенням суду відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.07.2013 скасувати, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга мотивована не відповідністю судового рішення суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права, неправильною оцінкою судом першої інстанції обставин справи, що мають значення для справи.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 17.10.2013 здійснено заміну відповідача у справі №801/6520/13-а Джанкойську об'єднану державну податкову інспекцію АР Крим Державної податкової служби на його правонаступника - Джанкойську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів в АР Крим (юридична адреса: вул. Дзержинського, буд. 30, м. Джанкой, Автономна Республіка Крим, 96100).

14.10.2013 № 14142 на адресу суду надійшло клопотання відповідача про розгляд справи за відсутністю його представника.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання 17.10.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, вивчивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що спірні правовідносини виникли на підставі збільшення позивачу суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 2112,00 грн., у т.ч. за основним платежем +0, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 2112,00 грн.

Посадовими особами Нижньогірського відділення Джанкойської об'єднаної Державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість.

Актом Нижньогірського відділення Джанкойської об'єднаної Державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби №256/1502/00413096 від 29.05.2013 "Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість" встановлено, що підприємством ПАТ "Радгосп "Весна" в уточнюючому розрахунку з податку на додану вартість за травень 2013 року зменшено податковий кредит по декларації з податку на додану вартість (скорочена) за січень 2013 року на 70393,00 грн. внаслідок чого збільшена сума, що підлягає нарахуванню на 70393, 00 грн.

Апеляційним розглядом на підставі матеріалів справи безперечно встановлено, що позивач є суб'єктом спеціального режиму оподаткування з ПДВ, видами його діяльності є вирощування зерняткових і кісточкових фруктів; вирощування зернових культур (крім рісу), бобових культур і насіння олійних культур; вирощування винограду; вирощування пряних, ароматичних і лікарських культур; допоміжна діяльність у рослинництві; роздрібна торгівля в неспеціалізованих переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами та відповідно до ст.209 Податкового кодексу України у 2012 році обрав спеціальний режим оподаткування (арк. с. 13).

Згідно до п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України, сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів\послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей. Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації ( п. 203.2 ст.203 Податкового кодексу України).

Кабінетом Міністрів України 12.01.2011 прийнято Постанову №11 , "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів"( далі Постанова №11), яка визначає механізм акумулювання сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, що не підлягають сплаті до бюджету і нараховуються сільськогосподарськими підприємствами - суб'єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства і рибальства (далі - сільськогосподарські підприємства) на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг).

У п. 2 цієї Постанови визначено, що сільськогосподарське підприємство у разі обрання спеціального режиму оподаткування відкриває протягом одного звітного (податкового) періоду спеціальний рахунок (поточний рахунок із спеціальним режимом використання) відповідно до законодавства за умови подання засвідченої органом державної податкової служби копії свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування.

Відповідно до п.3. Постанови №11 на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарське підприємство веде реєстри виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді, складає податкову декларацію і в строки, встановлені статтею 203 Податкового Кодексу , подає її разом з копіями записів у зазначених реєстрах за відповідний період в електронному вигляді до органу державної податкової служби.

Матеріали справи свідчать, що позивачем подано до Нижньогірського відділення Джанкойської ОДПІ АР Крим Державної податкової служби податкову скорочену декларацію з податку на додану вартість за січень 2013 року.

13.05.2013 у зв'язку із самостійно виявленими помилками, допущеними при складанні декларації з ПДВ (скороченої) за січень 2013 року, позивачем подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з ПДВ (щодо діяльності відповідно до статті 209 розділу V Кодексу) за січень 2013 року, відповідно до змісту якого зменшено податковий кредит на суму ПДВ 70 393 грн.

Наказом Міністерства фінансів України №1492 від 25.11.2011 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2011 за N 1490/20228 " Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", затверджено форми податкової звітності з податку на додану вартість, зокрема, податкова декларація з податку на додану вартість (скорочена); уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок (щодо діяльності відповідно до статті 209 розділу V Кодексу).

Відповідно до п.п.1,2,3 розділу IX «Порядок заповнення уточнюючого розрахунку» Порядку №1492, встановлено, що у графі 4 відображаються відповідні показники декларації звітного періоду, який виправляється. У разі якщо до декларації за цей звітний період раніше вносилися зміни, у графі 4 відображаються відповідні показники графи 5 останнього уточнюючого розрахунку, який подавався до декларації звітного (податкового) періоду, що виправляється. У графі 5 уточнюючого розрахунку відображаються відповідні показники з урахуванням виправлення. У графі 6 відображається сума помилки (абсолютне значення).

Пунктом 6 даного розділу Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість передбачено, що платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний сплатити штраф, нарахований відповідно до пункту 50.1 статті 50 розділу II Кодексу. Сума нарахованого штрафу відображається у графі 6 рядка 26.

Відповідно до п. 50.1. ст. 50 Податкового кодексу України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті:

а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;

б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку.

Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.

Таким чином, за змістом п. 50.1. ст. 50 Податкового кодексу України сплата штрафу у розмірі 3% передбачена у разі самостійного виявлення факту заниження платником податкового зобов'язання.

Згідно пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Податковим органом застосовано до позивача штрафну санкцію в розмірі 3% від відкоригованого податкового кредиту (70393 грн. х3%).

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивач не допустив заниження податкового зобов'язання (недоплати) в розумінні пп.14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, оскільки знаходився на спеціальному режимі оподаткування та не сплачував до бюджету ПДВ та вважає відсутнім об'єкт (базу) для нарахування штрафу за п. 50.1. ст. 50 Податкового кодексу України, що свідчить про неможливість застосування даної норми до позивача.

З наведеного вище слідує, що нарахування податковим органом позивачеві штрафної санкції в розмірі 3% від відкоригованого податкового кредиту є безпідставним.

Посилання податкової інспекції на те, що форма уточнюючого розрахунку містить графу 26 "Сума штрафу, нарахована платником самостійно у зв'язку з виправленням помилки" не приймаються судом до уваги, оскільки така форма уточнюючого розрахунку, що затверджена Міністерством фінансів України від 25.11.2011р. № 1492, із змінами та доповненнями, є єдиною як для загальної декларації так і для спеціальної декларації і при поданні уточнюючого розрахунку суб'єктом спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського господарства рядок 26 не повинен заповнюватися, тому що це б суперечило положенням п.п. 14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України.

Таким чином, судова колегія вважає, що судом першої інстанції повно з'ясовані обставини справи, що мають значення для справи, висновки суду, викладені в судовому рішенні відповідають обставинам справи та засновані на правильному застосуванні норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення суду першої інстанції -відсутні.

Керуючись статтями 195, 197, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.07.2013 по справі № 801/6520/13-а залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис Т.В. Дадінська

Судді підпис Т.М. Дудкіна

підпис В.А.Омельченко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.В. Дадінська

Дата ухвалення рішення17.10.2013
Оприлюднено07.11.2013
Номер документу34529000
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —801/6520/13-а

Ухвала від 14.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Лосєв А.М.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 06.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 23.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні