ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 травня 2013 р. Справа № 804/4901/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турлакової Н. В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бартоломео" до Державної податкової інспекцїя у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування рішень, -
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Бартоломео» звернулося до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, в якому просить визнати протиправними та скасувати рішення №0001042303 від 04.03.2010р. на суму - 151412,75грн.; №0002102303 від 28.05.2010р. на суму - 767,25 грн.; №0001052303 від 04.03.2010р. на суму - 1020,00грн.; № 0002092303 від 28.05.2010р. на суму - 340,00грн.
В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що 04.02.2010 року відповідачем було проведено планову виїзну перевірку, про що складено Акт від 04.02.2010 №200/23-21/32219037, на підставі якого були винесені рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 04.03.2010 № 0001042303 на суму 151 412,75грн; від 28.05.2010 № 0002102303 на суму 767,25грн; від 04.03.2010 № 0001052303 на суму 1020,00грн; від 28.05.2010 № 0002092303 на суму 340,00грн. До підприємства необґрунтовано застосовані штрафні санкції на підставі Наказу, оскільки відповідальність за порушення встановленого порядку оприбуткування готівкової виручки, у випадках реалізації товарів, робіт (послуг) у сфері торгівлі, загального харчування та послуг з проведенням розрахункових операцій з використанням РРО встановлено саме ст. 17 Закону. Вказуючи тільки на одне порушення (невиконання щоденного друку на РРО фіскальних звітних чеків) робітники податкової служби застосовують санкції за два різних порушення: невиконання щоденного друку фіскальних звітних чеків та несвоєчасне оприбуткування виручки. При цьому ст.61 Конституції України зазначає: «ніхто не може бути двічі притягнутий до юридичної відповідальності одного виду за одне і теж правопорушення». Позивач зазначає, що у акті перевірці на стор. 35-37 зафіксовано фактичний час друку фіскальних звітних чеків за вказані дати: 00:02,00:17 та 00:52. При цьому перша розрахункова операція на цих РРО з моменту попереднього фіскального звітного чеку зафіксована 06.07.09 р. в 10:26, 22.07.08 р. у 16:48 та 03.08.09 р. у 20:40 відповідно. Тобто підприємством не перевищувалось тривалість зміни у 24 години з моменту проведення першої розрахункової операції до часу друку фіскальних звітних чеків. Позивач, вважає, що висновки викладені в Акті перевірки суперечать законодавству України, у зв'язку з чим оскаржувані рішення підлягають скасуванню.
Представник позивача у судовому засіданні не заперечував проти розгляду справи в порядку письмового провадження.
Відповідач про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою від 10.04.2013р. про отримання копії ухвали про відкриття провадження із судовою повісткою.
Ухвалою суду від 08.05.2013р. відповідно до ч.4 ст.122, ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України справу призначено до розгляду у письмовому провадженні на підставі наявних в справі доказів, за відсутності сторін.
Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Бартоломео" (Ідентифікаційний код юридичної особи 32219037) зареєстроване 01.10.2002 року Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради та знаходиться на обліку платників податків в Державній податковій інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби.
З 10.12.2009р. по 28.01.2010р. (термін перевірки продовжено на підставі наказу ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська №16 від 14.01.2010р.) співробітниками ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська на підставі направлень від 10.12.2009р. №911, від 15.01.2010р. №17, згідно Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання проведена планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Бартоломео" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2007р. по 30.09.2009р., за результатами якої складено акт №200/23-21/32219037 від 04.02.2010 року.
Згідно висновків Акту, перевіркою встановлено порушення ТОВ «Бартоломео»: 1) п.1.32 ст.1, п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" безпідставно завищено валові витрати на суму 508167грн., в т.ч. по періодам: за II квартал 2008р. - 168333грн., за І квартал 2009р. - 133167грн., за II квартал 2009р. - 206667грн., що призвело до заниження податку на прибуток в сумі 127041грн., в т.ч. по періодам: за II квартал 2008р. - 42083грн., за І квартал 2009р. - 33292грн., за II квартал 2009р. - 51666грн.; 2) п.п.7.2.1, п.п.7.2.6 п.7.2, п.п.7.4.4, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» встановлено безпідставне завищення суми податкового кредиту, в результаті чого занижено податку на додану вартість на суму 101633грн., в т.ч. по періодам: за червень 2008р. - 33667грн.; за серпень 2008р. - 41333грн.; за вересень 2008р. - 26633грн.; 3) п.5, 9 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" п.п.9.1 п.9 «Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок» - використання РК з порушенням встановленого порядку та невиконання щоденного друку на реєстраторах розрахункових операцій фіскальних звітних чеків та не зберігання їх в КОРО за 06.07.2009р., 22.07.2008р. 03.08.2009р.; 4) п.2.6 „Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637, несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів в касі (не в день одержання готівкових коштів) на загальну суму 24163,4 грн. на підставі фіскальних звітних чеків з РРО, неоприбуткування готівкових коштів в касі на суму 6272,6 грн. на підставі даних РК; 5) п.п.7.9 п.7 «Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок», затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01 грудня 2000 року №614 не здійснено щоденні записи в розділі №2 КОРО «Облік руху готівки та сум розрахунків».
04.03.2010 року Державною податковою інспекцією в Бабушкінському районі м.Дніпропетровська на підставі вказаного Акту перевірки винесені рішення: - за порушення п.2.6 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні», затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637», згідно абз.3 ст.1 Указу Президента України від 12.06.95 за №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» №0001042303 від 04.03.2010р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 151412,75грн.; - за порушення п.5, 9 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", згідно п.3, п.4 ст.17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" №0001052303 від 04.03.2010р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1020грн.
Не погодившись із зазначеними рішеннями, позивач звернувся із скаргою до Державної податкової адміністрації у Дніпропетровській області, за результатам розгляду яких прийнято рішення №12194/10/25-008 від 12.05.2010р., яким збільшено на 767,25грн. та 340грн. суми штрафних (фінансових) санкцій визначені ТОВ «Бартоломео» в рішеннях ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська від 04.03.2010 року №0001042303 та №0001052303, відповідно, а скарги платника податків залишено без задоволення.
Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська 28 травня 2010 року відносно ТОВ «Бартоломео» винесені рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0002102303 на суму 767,25грн. та №0002092303 на суму 340грн.
Відповідно до ч.1 ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Загальні умови і порядок контролю за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги) встановлені Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг". Так статтями 15 та 16 цього Закону визначено, що контроль за додержанням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України. Контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону.
Згідно з п.2 ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановленому законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Статтею 11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" визначені підстави та порядок проведення планових та позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), у зв'язку з цим ці норми не поширюються на перевірки щодо, контролю за дотримані їм вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", який регулює питання порядку проведення розрахунків і не відноситься до законодавства з питань оподаткування.
При здійсненні контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), органи державної податкової служби керуються вимогами Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", яким контроль за проведенням готівкових розрахунків покладено на органи державної податкової служби, статтею 11-2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", в частині дотримання умов допуску посадових осіб органів державної податкової служби до проведення планових та позапланових перевірок та чинними наказами Державної податкової адміністрації України.
Посадові особи податкового органу мають право приступити до проведення перевірок щодо контролю за дотриманням вимог Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" за умови надання суб'єкту господарювання під розписку направлення на перевірку, копії наказу Керівника податкового органу про проведення позапланової перевірки. Наказ на проведення планової перевірки не видається.
Згідно п.5.1 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" ( від 28.12.1994 року № 334/94-ВР), в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Пунктом 1.32 ст.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" визначено, що господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.
Відповідно до підпункту 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" до складу валових витрат включаються, зокрема, суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Отже, лише у тому разі, коли у пунктах 5.3 - 5.7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" містяться певні обмеження чи є пряма заборона щодо включення певних витрат до складу валових витрат, таке включення можна вважати неправомірним.
Підпункт 5.11 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" передбачає, що установлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені у цьому Законі, не дозволяється. Звідси випливає, що правильність формування платником податків валових витрат та податкового кредиту вимагає наявності зв'язку витрат платника податків на придбання послуг з його господарською діяльністю. За наявності цього у платника податків є всі законні підстави для зменшення бази оподаткування податком на прибуток і податком на додану вартість за рахунок валових витрат та податкового кредиту.
Відповідно до ч.4 пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Згідно п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість"(в редакції на момент виникнення спірних правовідносин), податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.
Підпунктом 7.4.4 п.7.4 вказаної статті, передбачено, що якщо платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та нематеріальні активи (послуги), які не призначаються для їх використання в господарській діяльності такого платника, то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не включається до складу податкового кредиту.
Відповідно до п.п.7.4.5 п.7.4 вказаної статті, не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Згідно п.п.7.5.1 п.7.5 вказаної статті, Датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається: дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Статтею 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані:
- у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу Державним казначейством України;
- щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.
Відповідно до п.3, п.4 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
- двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій, або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або використання незареєстрованих чи непрошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або незберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну;
- двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.
На виконання Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" було розроблено Положення про форму та зміст розрахункових документів, затверджене наказом ДПА України від 01.12.2000 року № 614.
Відповідно до зазначеного Положення фіскальний касовий чек на товари (послуги) - це розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги).
Згідно п.2.1 Положення, установлені в даному Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов'язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.
Згідно п.4.2 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.00 за №614 (далі - Порядок реєстрації), РРО може застосовуватись тільки в тій господарській одиниці, назва та адреса якої зазначені в реєстраційному посвідченні, та у сфері застосування, визначеній Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій.
Відповідно до п.7.9 п.7 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказом ДПА України №614 від 01.12.2000р., якщо початок та закінчення одного циклу використання розрахункової книжки при відключенні електроенергії чи на період ремонту РРО припадають на різні робочі дні, то за кожний робочий день у розділі 3 книги ОРО на РРО здійснюються окремі записи, при цьому графи 1-2 заповнюються тільки в перший, а графа 8 - тільки в останній день одного циклу використання розрахункової книжки.
Крім того, на підставі даних розрахункових квитанцій щоденно здійснюються записи в розділі 2; до запису за перший день слід включити дані про відповідні суми (графи 3-8) за контрольною стрічкою з початку робочого дня до моменту виходу з ладу РРО або відключення електроенергії. У записі за даними фіскального звітного чека, роздрукованого після відновлення роботи на РРО, необхідно зазначити, за які попередні дати підсумовані дані в цьому фіскальному чеку.
Відповідно до п.9.1 вказаного Порядку, перед початком використання розрахункової книжки на її реєстраційній сторінці необхідно зазначити дату початку використання.
Згідно п.2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України №637 від 15.12.2004р., Уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Підприємствам, яким Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" надано право проводити розрахунки готівкою із споживачами без використання РРО та РК і специфіка функціонування яких унеможливлює оформлення ними кожної операції касовим ордером (продаж проїзних і перевізних документів; білетів державних лотерей; квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів тощо), дозволяється оприбутковувати готівку наприкінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з оформленням касовими документами і відображенням у відповідній книзі обліку.
Згідно абз.3 ст.1 Указу Президента «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» Установити, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.ст.11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Як встановлено в судовому засіданні та підтверджується матеріалами справи, перевіркою встановлені наступні: порушення встановленого порядку ведення розрахункової книжки, а саме: перевіркою розрахункової книжки №0462006825/1 від 11.04.2007р., зареєстрованої на реєстратор розрахункових операцій фіскальний №0462006825, встановлено, що ТОВ "Бартоломео" 29.01.2009 року розпочало використання зазначеної РК, але на реєстраційній сторінці РК не вказана дата початку її використання (про що на реєстраційній сторінці перевіряючими здійснено відповідний запис); не забезпечення щоденного друкування фіскальних звітних чеків («Z-звітів») на реєстраторах розрахункових операцій (РРО), а саме: "Z-звіт" РРО фіск.№0462007202 за 22.07.2008 року фактично роздрукований 23.07.2008 року за №405. "Z-звіт" РРО фіск.№0462006825 за 06.07.2009 року фактично роздрукований 07.07.2009 року за №2326, "Z-звіт" РРО фіск.№0462006824 за 03.08.2009 року фактично роздрукований 04.08.2009 року за №1661, тобто, наступного дня (несвоєчасно); несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів (не в день їх фактичного надходження) у розмірі 24163,40 грн. в книгах обліку розрахункових операцій (КОРО) на підставі фіскальних звітних чеків ("Z-звітів") та не оприбуткування готівкових коштів у розмірі 6272,60 грн. в книзі обліку розрахункових операцій на підставі даних розрахункових квитанцій, а саме: записи (облік) в КОРО №0462007202р/2 від 07.05.2008 року, КОРО №0462006825р/6 від 27.10.2008 року, КОРО №0462006824р/4 від 08.10.2008 року про готівкові кошти, які надійшли (отримані) 22.07.2008 року у розмірі 153,45 гри., 06.07.2009 року у розмірі 23691,95грн., 03.08.2009 року у розмірі 318,00 грн., відповідно, здійснено на підставі фіскальних звітних чеків РРО фіск.№0462007202. РРО фіск.№0462006825, РРО фіск.№0462006824 за 22.07.2008 року, 06.07.2009 року, 03.08.2009 року, які фактично роздруковані наступного дня 23.07.2008 року за №405, 07.07.2008 року за №2326. 04.08.2009 року за №1661, відповідно, тобто несвоєчасно (не в день надходження готівкових коштів); а також в розділі 2 "Облік руху готівки та сум розрахунків" КОРО №0462006825р/6 від 27.10.2008 року не здійснено облік готівкових коштів у розмірі 6272,60 грн., що надійшли 29.01.2009 року на підставі даних розрахункової книжки №0462006825/1 від 11.04.2007 року (розрахункові квитанції від 29.01.2009 року КДАА №090201-090216), які використовувались 29.01.2009 року для обліку розрахункових операцій, про що підприємством здійснено записи в розділі 3 "Облік розрахункових квитанцій" КОРО №0462006825р/6 від 27.10.2008 року (час використання 29.01.2009 року з 13 год. 00 хв. до 23 год. 50 хв.).
Крім того, суд зазначає, що стосовно порушення порядку ведення розрахункової книжки (п.5 ст.3 Закону №265, п.9.1 розділу 9 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок), позивач не висловлював заперечень та доводів, ні у скаргах до ДПА у Дніпропетровській області, ні в судовому порядку.
Аналізуючи вищевказане законодавство України, суд зазначає, що встановлюючи вимоги щоденного друкування фіскальних звітних чеків, Закон не визначає конкретного часу їх друкування. При цьому, слід зазначити, що торгівельне підприємство, яке працює цілодобово, повинно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій фіскальні звітні чеки протягом однієї доби (з 00 год. до 24 год.) у будь-який встановлений наказом підприємства час, виходячи з власних потреб та господарської компетенції, з додержанням вимог чинного законодавства щодо забезпечення їх щоденного друкування, проте, позивачем не забезпечено щоденне друкування фіскальних звітних чеків.
Як вбачається з матеріалів справи, товариством не забезпечено своєчасне оприбуткування (облік) готівкових коштів у день їх фактичного надходження в книгах обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків, а також не забезпечено оприбуткування (облік) готівкових коштів КОРО на підставі даних РК. які використовувались для розрахунків.
При винесенні рішення судом враховано, що позивачем, як на момент перевірки, так і на момент розгляду справи в суді, не додано документів, які б спростовували факт встановлених порушень. Крім того, рішенням про продовження терміну розгляду скарги №8838/10/25-008 від 07.04.2010р., направленим на адресу ТОВ «Бартоломео» поштою (отримано 13.04.2010р. згідно повідомлення про вручення поштового відправлення), товариству запропоновано надати ДПА у Дніпропетровській області до 16.04.2010 року документи, які підтверджують наведені в скарзі платника податків доводи, але відповідні документи не були надані.
За викладених вище обставин та відповідних доказів, суд вважає, що при винесенні оскаржуваних рішень №0001042303 від 04.03.2010р.; №0002102303 від 28.05.2010р.; №0001052303 від 04.03.2010р.; № 0002092303 від 28.05.2010р. відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, правомірність своїх дій ним доведена, а в задоволенні поданого адміністративного позову слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Бартоломео» до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст.186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2013 |
Оприлюднено | 09.08.2013 |
Номер документу | 32882555 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні