ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 серпня 2013 р.Справа № 1570/4968/2012
Категорія: 5.8.2 Головуючий в 1 інстанції: Цховребова М. Г
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого -судді Романішина В.Л.,
суддів Димерлія О.О., Єщенка О.В.,
за участю секретаря Фурмана А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Одесі апеляційну скаргу комунальної установи «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2012 року у справі за позовом комунальної установи «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» до Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області, третя особа Одеська обласна рада про визнання недійсною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
В серпні 2012 року КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» звернулася до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ДП «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області про визнання недійсною та скасування постанови про накладення штрафу №05/10-01-0001 від 24.07.2012р.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в порушення вимог чинного законодавства відповідачем тричі притягнуто позивача до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. В оскаржуваній постанові відповідач посилається на ст.27 Закону України «Про електроенергетику», однак в цій статті лише перелічені види правопорушень в електроенергетиці, в той час як самі штрафи, розміри та порядок їх застосування визначені не Законом, а постановою КМУ «Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» №1312 від 21.07.1999р. Крім того, позивач являється комунальною установою, засновником якої є Одеська міська рада, а також не являється власником нерухомого майна, а приміщення театру позивачем використовується на праві оперативного управління. У зв'язку з цим, для оплати послуг з розробки та затвердження нової проектної документації повинно існувати відповідне рішення Одеської міської ради або повинні бути внесені зміни до закону про Державний бюджет України на поточний рік, оскільки в поточному році при прийнятті обласного бюджету не були передбачені витрати на проектну документацію.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 24.10.2012р. позов КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» залишено без задоволення.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що прийнята із порушенням норм матеріального та процесуального права, без повного з'ясування судом обставин справи, та прийняти нову постанову, якою її позов задовольнити.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції приписом Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області №05/11-07-0048 від 22.11.2011р., на підставі ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст.9 Закону України «Про електроенергетику» та акту перевірки (протоколу) від 18.11.2011р. №05/11-07-0048, КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» зобов'язано забезпечити наявність затвердженої проектної документації (креслення, пояснювальні записки тощо) з усіма змінами, відповідно до п.5.3.1 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС), до 01.07.2012р.
У період з 03.07.2012р. по 05.07.2012р. службовою особою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області, у присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання Прокопенко В.М., проведено позаплановий захід державного енергетичного нагляду (контролю) на енергетичному об'єкті КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» на предмет перевірки виконання суб'єктами господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, зокрема, припису від 22.11.2011р. №05/11-07-0048, за результатами якого складено акт перевірки (протокол) № 05/11-14-0001 від 05.07.2012р.
В акті перевірки зазначено про ухилення позивача від виконання вимог п.1 Припису від 22.11.2011р. №05/11-07-0048, щодо забезпечення наявності затвердженої проектної документації (креслення, пояснювальні записки тощо) з усіма змінами. (ПТЕЕС пункт: 5.3.1).
Постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області від 24.07.2012р. №05/10-01-0001 за ухилення від виконання вимог п.1 припису від 22.11.2011р. №05/11-07-0048, відповідно до ст.27 Закону України «Про електроенергетику», на КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» накладено штраф у розмірі 6970 грн.
Відмовляючи в задоволенні позову КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» про визнання недійсною та скасування вказаної постанови суд першої інстанції прийшов до висновку, що позивачем, як споживачем електроенергії, не вжито заходів щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства на виконання вимог припису від 22.11.2011р. №05/11-07-0048 у термін, визначений даним приписом, незаконність припису не доведено, а тому підстави для задоволення позову відсутні. Колегія суддів погоджується з таким висновком Одеського окружного адміністративного суду.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилається на те, що у невиконанні вимог припису відсутня вина КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька», оскільки підприємство не являється власником нерухомого майна, приміщення театру використовується ним на праві оперативного управління, і для оплати послуг з розробки та затвердження нової проектної документації повинно існувати відповідне рішення Одеської обласної ради. На підтвердження здійснення позивачем заходів щодо забезпечення наявності затвердженої проектної документації (креслення, пояснювальні записки тощо) з усіма змінами, відповідно до п. 5.3.1 ПТЕЕС, позивачем надані докази щодо листування із Одеською обласною радою щодо намагання позивача виконати вимоги припису №220 від 19.07.2011р., №222 від 29.08.2012р., №238 від 30.08.2011р. та відповіді на них облради №04-03/2939 від 15.09.2011р., №04-03/3047 та №04-03/3053 від 28.09.2012р. Колегія суддів критично ставиться до таких тверджень апелянта з огляду на наступне.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до п.1.6 Статуту позивача, останній є юридичною особою з моменту державної реєстрації, має відокремлене майно на праві оперативного управління, укладає від свого імені угоди, набуває майнові та особисті немайнові права, може бути позивачем та відповідачем у судах, має самостійний баланс, основні та інші рахунки тощо.
03.12.1997р. між Управлінням охорони об'єктів культурної спадщини Одеської ОДА (Держорган) та Одеським українським музично-драматичним театром ім. В. Василька, (Орендар) укладено охоронно-орендний договір на користування пам'яткою містобудування та архітектури, за умовами якого Держорган здає, а Орендар приймає у користування Пам'ятку загальною площею приміщень 7178,8 кв.м.; пам'ятка передається в орендне користування разом із прилеглою до неї територією; Орендар самостійно укладає договори на надання експлуатаційних і комунальних послуг по Пам'ятці та її території з відповідними службами; Орендар зобов'язується утримувати Пам'ятку і майно, яке є її невід'ємною частиною, а також її територію за рахунок власних коштів у належному санітарному, протипожежному та технічному стані у відповідності до норм та правил, які діють в Україні тощо.
19.12.2008р. посадовими особами управління охорони об'єктів культурної спадщини облдержадміністрації та Одеського академічного українського музично-драматичного театру ім. В. Василька підписано акт прийому-передачі пам'ятки містобудування та архітектури в оперативне управління, відповідно до якого будівля експлуатується і знаходиться в задовільному технічному стані за винятком обладнання та мереж електрифікації, що потребують капітального ремонту.
Електропостачання позивачу здійснюється на підставі договору №2751 від 26.07.2004р. між Центральним РЕМ ВАТ «ЕК «Одесаобленерго» як власником мереж та електроенергії та позивачем як споживачем електроенергії.
Таким чином, охоронно-орендним договором, укладеним між Управлінням охорони об'єктів культурної спадщини Одеської обласної державної адміністрації і КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» чітко визначений обов'язок орендатора утримувати «пам'ятник» та майно, яке є його невід'ємною частиною, а також його територію за рахунок власних коштів в належному санітарному, протипожежному і технічному стані у відповідності з нормами та правилами, діючими в Україні
Крім того, актом прийому-передачі пам'ятки містобудування та архітектури в оперативне управління, підписаного 19.12.2008р. посадовими особами управління охорони об'єктів культурної спадщини облдержадміністрації, та КУ «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька», встановлено, що з моменту підписання акту відповідальність за охоронність споруди пам'ятки архітектури (загальною площею нежилих приміщень 7 810,6 кв. м.), господарчого корпусу (загальною площею 399,5 кв. м.), устаткування і прилеглої території покладається на Одеський український музично-драматичний театр ім. В. Василька.
На думку колегії суддів, існування самого лише факту листування з Одеською обласною радою щодо виділення коштів є недостатніми заходами для виконання вимог припису відповідача, оскільки доказів вчинення інших дій, зокрема, щодо передбачення усунення виявлених порушень у плані роботи, кошториси, калькуляції, а також щодо сповіщення відповідача про ці заходи, підприємством ні до суду першої, а ні до суду апеляційної інстанцій не надано.
На підставі встановлених в судовому засіданні обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Одеській області про накладення штрафу № 05/10-01-0001 від 24.07.2012р. прийнята на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, а тому підстав для визнання її недійсною та скасування немає.
При розгляді справи судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, вірно встановлено фактичні обставини справи та дана відповідна правова оцінка. Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, підстав для скасування рішення суду та задоволення апеляційної скарги не вбачається.
В силу ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 185, 195, 196, 198 ч.1 п.1, 200, 205 ч.1 п.1, 206 КАС України, суд
УХВАЛИВ :
Апеляційну скаргу комунальної установи «Одеський академічний український музично-драматичний театр імені В.Василька» залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2012 року - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.
Повний текст ухвали виготовлено 02.08.2013р.
Головуючий суддя Романішин В.Л.
Судді Димерлій О.О.
Єщенко О.В.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2013 |
Оприлюднено | 09.08.2013 |
Номер документу | 32885451 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Романішин В.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні