Постанова
від 25.07.2013 по справі 9224/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

  Справа № 9224/10/1570 ПОСТАНОВА   ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 25 липня 2013 року                                                                                                     м.Одеса        Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Одесі адміністративну справу за позовом Державної інспекції України з контролю за цінами до Комунального підприємства «Парксервіс-Одеса» про стягнення штрафних санкцій за порушення порядку формування та застосування цін (тарифів) на послуги,  - встановив: Державна інспекція України з контролю за цінами (з урахуванням усної ухвали суду від 25.07.2013 року, занесеної у журнал судового засідання, про заміну первинного позивача належним позивачем) звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства «Парксервіс-Одеса» про стягнення з відповідача 1940968,29 грн., у тому числі суми необґрунтовано одержаної виручки – 646989,43 грн. та суми штрафу – 1293978,86 грн. в доход державного бюджету: код 21081100 на р/р 31111106700008 ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23213460. Представник позивача в судове засідання не прибув. Позивач про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. (а.с.219) Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника позивача. (а.с.224-225) Представник відповідача в судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду, з урахуванням положень ст.ст. 33, 35 КАС України, повідомлений належним чином (а.с.220-223), про причини неприбуття суд не повідомив, заяви про відкладення розгляду справи від нього не надійшло. У письмових запереченнях проти позову відповідач просить в задоволенні вимог відмовити в повному обсязі. (а.с.42-46) Виходячи з наведеного, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Судом встановлено, що 25.02.2003 року Комунальне підприємство «Парксервіс-Одеса» (далі – відповідач / КП «Парксервіс-Одеса») зареєстроване виконавчим комітетом Одеської міської ради як юридична особа, ідентифікаційний код: 26344731, місцезнаходження: 65039, м. Одеса, вул. Канатна, 134. (а.с.180-182, 230-231) На підставі посвідчення № 425 від 26 липня 2010 року (а.с.78) службовими особами Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області, відповідно до ст. 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 року № 1819 «Питання Державної інспекції з контролю за цінами» та п. 5.1.4 Плану роботи Держцінінспекції (а.с.58-62) проведена планова перевірка відповідача щодо дотримання державної дисципліни цін на послуги, які надаються згідно діючого законодавства України. Про проведення перевірки з 26.07.2010 року по 13.08.2010 року відповідача повідомлено 01.07.2010 року. (а.с.76) За результатами проведеної перевірки складено акт № 000386 від 13 серпня 2010 року. (а.с.7-10) При перевірці були надані та перевірені слідуючи документи: -          дозвільні документи; -          звіти про фінансові результати – Ф2; -          договори, кошториси, рахунки, банківські виписки за період з 01.08.2009 року по 01.08.2010 року. Згідно змісту даного акта перевірки, вибірковою перевіркою встановлено, зокрема: -          у своїй діяльності відповідач керується законами України, Постановою від 02.03.2010 року № 258 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання майданчиків для платного паркування транспортних засобів», рішеннями Одеської міської ради від 26.09.2003 року № 1717-ХХІV «Про нову редакцію «Положення про збір за припаркування автотранспорту» (а.с.19-22), від 22.01.2008 року № 2153-V «Про затвердження Правил благоустрою території міста Одеси», рішеннями Виконавчого комітету Одеської міської ради від 11.04.2001 року № 310 «Про вдосконалення системи платного паркування транспортних засобів на території  м. Одеси» (а.с.23-31), від 23.05.2001 року         № 316 «Про затвердження тарифів на послуги з паркування автомобіля» та Статутом; -          договори, які відповідач пропонує до укладання суб'єктам господарювання містять розрахунок збору за паркування виходячи з типу парковки (п. 3.2 Рішення). Крім збору за паркування, яке встановлене вищевказаними нормативними актами, до договору додається додаткова угода на щомісячну плату відповідачу за його послуги (здійснення координації та контролю за експлуатацією тимчасових місць паркування, яка передбачається на всіх парковках, навіть на службових). Але службова парковка (п. 1.7 Рішення) – це спеціально обладнане місце для паркування транспортних засобів підприємств, організацій, об'єктів торгівлі, які здійснюють безготівкову оплату Держказначейству і не мають обслуговуючого персоналу, який би здійснював контроль. Однак, не зважаючи на вищевказане, при складанні договорів на службові парковки існують додаткові угоди на щомісячні сплати вищевказаних послуг, які коливаються від 50,00 грн. (ТОВ «Магістраль-ЮГ») до 5584,5 грн. (ТОВ «Експансія»). При цьому розрахунки вартості наданих послуг відсутні. Таким чином, в порушення п.п. 6.8, 6.9 та 6.10 Рішення Одеської міської ради від 26.09.2003 року № 1717, при укладанні договорів на службові парковки з юридичними та фізичними особами укладалась додаткова угода на щомісячну сплату відповідачу неіснуючих послуг. Так, наприклад, при складанні договору № 09/П-сл-2010 від 1 січня 2010 року з Приватним підприємством «Логос+» про надання в експлуатацію службової парковки загальною кількістю 9 машиномісць була укладена додаткова угода № 1 щодо щомісячного перерахування на розрахунковий рахунок відповідача суми в розмірі 350 грн., яка є невід'ємною частиною вищезазначеного договору та обов'язкова до виконання. Внаслідок чого підприємством додатково отримана сума за період з 01.08.2009 року по 01.08.2010 року у розмірі 646989,43 грн. До акту доданий розрахунок додатково отриманої виручки внаслідок стягнення плати за ненадані додаткові послуги по службовим парковкам за серпень-грудень 2009 року, січень-липень 2010 року. (а.с.11) Згідно рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 226 від 19.08.2010 року, начальник Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області, розглянувши матеріали перевірки КП «Парксервіс-Одеса» (а.с.7-11, 14-18), встановив необґрунтоване стягнення щомісячної плати за послуги, що надавались при укладанні договорів на службові парковки з юридичними та фізичними особами, чим порушено вимоги п.п. 6.9, 6.10, 6.11 Рішення Одеської міської ради від 26.09.2003 року          № 1717-ХХІV «Про нову редакцію «Положення про збір за припаркування автотранспорту» (а.с.19-22), та керуючись ст. 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», вирішив: вилучити у КП «Парксервіс-Одеса» 646989,43 грн. та стягнути штраф у сумі 1293978,86 грн. в доход державного бюджету. (а.с.13) Претензією від 19.08.2010 року № 13-3198 (а.с.12) відповідачу запропоновано перерахувати кошти, вказані в рішенні № 226 від 19.08.2010 року, і направити на адресу Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області копії платіжних доручень про їх перерахування. Зазначене рішення та претензію отримано відповідачем 25.08.2010 року. (а.с.32) На доведення обставин, викладених в акті перевірки та на яких ґрунтуються вимоги, позивачем суду також надано, зокрема (а.с.14-18, 70-75, 79-84): -          договір № 09/П-сл-2010 від 1 січня 2010 року, укладений між відповідачем та Приватним підприємством «Логос+» (далі – Уповноважена організація), відповідно до умов якого, зокрема: відповідно до рішення Одеської міської ради від 26.09.2003 року № 1717-ХХІV «Про нову редакцію «Положення про збір за припаркування автотранспорту», «Положення про порядок організації паркування автотранспортних засобів на території міста Одеси», затвердженого рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 11.04.2001 року № 310, рішення Одеської міської ради від 22.01.2008 року № 2153-V «Про затвердження Правил благоустрою території м. Одеси», рішення Одеської міської ради від 16.04.2008 року № 2740-V «Про внесення змін до Положення про збір за припаркування автотранспорту, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 26.09.2003 року № 1717-ХХІV», КП «Парксервіс-Одеса» надає, а Уповноважена організація приймає в експлуатацію фіксовані місця паркування службового автотранспорту та транспорту клієнтів загальною кількістю 9 машино-місць, що працює у режимі з 12:00 до 24:00 годин(и), які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Дерибасівська, 4, з метою стягнення збору за припаркування службового автотранспорту та транспорту клієнтів тощо; -          розрахунок до договору суми збору, яка підлягає сплаті до бюджету за експлуатацію фіксованих місць паркування транспортних засобів, відповідно до якого, зокрема, вид парковки: службова тощо; -          додаткова угода № 1 від 1 січня 2010 року до договору № 09/П-сл-2010 від 1 січня 2010 року, відповідно до якої, зокрема: за здійснення організації та контролю відповідач за експлуатацію фіксованих місць для паркування службового транспорту та транспорту клієнтів Уповноважена організація перераховує щомісячно суму у розмірі 350,00 грн.; додаткова угода діє на протязі дії договору № 09/П-сл-2010 від 1 січня 2010 року, є його невід'ємною частиною та обов'язкова до виконання; -          перелік СГД та організацій, які переуклали договори в 2009 році з 1 грн. на 0,51 грн., у якому значиться, в т.ч. ПП «Логос+»; -          таблиця укладених договорів з відповідачем по Суворовському району на 2009 рік станом на 31.12.2009 року; -          таблиця укладених договорів з відповідачем по Малиновському району на 2010 рік станом на 31.07.2010 року, тощо. Судом також встановлено, що ухвалою Одеського окружного адміністративного суду по справі № 2-а-9810/10/1570 від 18 лютого 2011 року адміністративний позов КП «Парксервіс-Одеса» до Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області про скасування рішення від 19.08.2010 року № 226 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін у розмірі 1940968,29 грн. – залишено без розгляду. (а.с.93) Зазначена ухвала суду набрала законної сили 24 червня 2011 року. (а.с.115-116) Станом на момент розгляду і вирішення цієї справи інших доказів щодо оскарження або сплати відповідачем повністю або частково заявленої у позові суми стягнення суду не надано. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.           Спірні правовідносини врегульовано законодавством (чинним та у редакції станом на момент виникнення відповідних правовідносин): Законом України «Про ціни і ціноутворення» від 03.12.1990 року № 507-XII (далі – ЗУ № 507-XII), а також Рішенням Одеської міської ради від 26.09.2003 року № 1717-ХХІV «Про нову редакцію «Положення про збір за припаркування автотранспорту» (далі - Рішення). Відповідно до п. 1.7 Рішення службова парковка – це спеціально обладнане місце для паркування транспортних засобів підприємств, організацій, об'єктів торгівлі, банків, тощо та їх клієнтів, згідно договору з управлінням транспортного комплексу міста. Згідно з п.п. 6.9, 6.10, 6.11 Рішення підприємства та організації, які здійснюють паркування службового транспорту та транспорту клієнтів на території, прилеглій до своїх офісів, об'єктів торгівлі та сфери послуг, організацій, банків тощо, зобов'язані укласти договір на експлуатацію службових парковок виключно з управлінням транспортного комплексу міста на умовах безготівкової сплати збору за припаркування автотранспорту. Збір за службове паркування перераховується до 25 числа звітного місяця підприємством на рахунки Управління державного казначейства в Одеській області, відкриті для виконання районних бюджетів міста, за кодом бюджетної класифікації 16010400 "Збір за припаркування автотранспорту" з остаточним розрахунком з бюджетом на протязі 10 календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного терміну, передбаченого для надання розрахунку. Розрахунок збору за припаркування (зразок N 1) за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному кварталу, подається уповноваженою організацією та підприємствами і організаціями, які сплачують збір за припаркування за службові парковки до районної податкової інспекції за місцем знаходження місць платного паркування та службових парковок на протязі 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Відповідно до ч. 1 ст. 14 ЗУ № 507-XII вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду. На підставі встановлених судом обставин, аналізу вищенаведених вимог законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає подання даного позову правомірним, обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, – доведеними, позовні вимоги – обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. При цьому слід зазначити, що з урахуванням встановлених судом обставин, що предметом спірних укладених відповідачем договорів є надання в експлуатацію фіксованих місць паркування службового автотранспорту та транспорту клієнтів, а додаткові угоди, якими визначено розмір щомісячної суми за здійснення організації та контролю відповідачем за експлуатацією фіксованих місць паркування службового транспорту та транспорту клієнтів, є невід'ємними частинами до вищезазначених договорів, якими не змінено предмет цих договорів, тощо – позиція відповідача зі спірних питань, в т.ч. правова, є помилковою, обставини, на яких ґрунтуються його заперечення, не доведеними та такими, що не спростовують висновків суду про обґрунтованість позовних вимог та доведеність обставин, на яких вони ґрунтуються.      Керуючись ст.ст. 6, 7, 11, 33, 35, 71, 86, 94, 128, 158-162, 167, 184-186 КАС України, суд - постановив: Адміністративний позов Державної інспекції України з контролю за цінами  – задовольнити повністю. Стягнути з Комунального підприємства «Парксервіс-Одеса» (ідентифікаційний код 26344731) 1940968,29 грн. в доход державного бюджету: код 21081100 на р/р 31111106700008 ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23213460. Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.            Суддя                                                                                               М.Г. Цховребова  

Дата ухвалення рішення25.07.2013
Оприлюднено12.08.2013
Номер документу32893473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9224/10/1570

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 16.11.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Постанова від 25.07.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні