Постанова
від 08.08.2013 по справі 904/4618/13
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08.08.2013 року Справа № 904/4618/13

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Лисенко О.М. (доповідач)

суддів: Вечірко І.О. , Науменко І.М. (зміна складу колегії відбулась на підставі розпорядження секретаря судової палати Лотоцької Л.О. від 26.07.2013року)

при секретарі судового засідання: Ситникова М.Ю.

Представники сторін:

від скаржника: Гайдай Р.В., представник, довіреність б/н від 07.08.13;

від кредитора ТОВ "Дарн": Гайдай Р.В., представник, довіреністьб/н від 07.08.13;

від кредитора ТОВ "АТБ-ІНВЕСТ": Гайдай Р.В., представник, довіреністьб/н від 01.03.10;

від кредитора ТОВ "АТБ-торгстрой": Гайдай Р.В., представник, довіреність №1 від 12.12.12;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу голови ліквідаційної комісії Споживчого товариства "ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК" смт.Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область

на ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 01.07.2013року у справі № 904/4618/13

за заявою голови ліквідаційної комісії Споживчого товариства " ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК "смт.Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область

до боржника Споживчого товариства " ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК " смт.Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область

про порушення провадження у справі про банкрутство

В судовому засіданні було проголошено вступну та резолютивну частину постанови (ст.ст.85, 99, 105 ГПК України).

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 01.07.2013 року по справі № 904/4618/13 (суддя Владимиренко І.В.) відмовлено голові ліквідаційної комісії Споживчого товариства " ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК " у порушенні провадження у справі про банкрутство Споживчого товариства " ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК " смт.Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область .

Ухвала вмотивована тим, що у суду були відсутні правові підстави вважати протокол від 06.06.2013 року № 06/6 загальних зборів членів Споживчого товариства " ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК ", підписаний представниками Товариства з обмеженою відповідальністю « АТБ-інвест», Товариства з обмеженою відповідальністю « АТБ-торгстрой», Товариства з обмеженою відповідальністю « ДАРН», таким, що дійсно підтверджує прийняття рішення засновниками ( учасниками) про припинення діяльності боржника шляхом ліквідації, оскільки суду не надані належні докази складу засновників боржника.

Не погодившись із вказаною ухвалою, Спільне товариство « ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК» , смт.Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область подало до суду апеляційну скаргу, в якій просило скасувати ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 01.07.2013 року про відмову голові ліквідаційної комісії Споживчого товариства " ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК " у порушенні провадження у справі про банкрутство , направити справу № 904/4618/13 до суду першої інстанції для продовження розгляду, посилаючись на те, що скаржник не був своєчасно повідомлений про відкладення розгляду справи у підготовчому засіданні з 19.06.2013 року на 01.07.2013 року, а отже був позбавлений права своєчасно надати суду установчі документи.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, перевіривши правильність юридичної оцінки встановлених фактичних обставин справи, застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при прийнятті ним ухвали, колегія суддів дійшла висновку, що оскаржувана ухвала господарського суду Дніпропетровської області від 01.07.2013 року по справі № 904/4618/13 не підлягає скасуванню з наступних підстав.

Згідно до частин 1,2,5 статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

За результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.

Невиконання вимог, передбачених частиною першою цієї статті, є підставою для відмови у внесенні запису про ліквідацію юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

А отже, необхідними передумовами для звернення до суду з заявою на підставі статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутство" є дотримання боржником вимог статей 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, частини 5 статті 60 Господарського кодексу України щодо порядку добровільної ліквідації, та вимог частини четвертої статті 11 Закону щодо наявності майна, достатнього для покриття судових витрат.

Зокрема, статтею 105 Цивільного кодексу України передбачено:

- учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення;

- учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу; виконання функцій комісії з припинення юридичної особи може бути покладено на орган управління юридичної особи;

- з моменту призначення комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи; комісія виступає в суді від імені юридичної особи, яка припиняється;

- комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи;

- комісія вживає усіх можливих заходів щодо виявлення кредиторів, а також письмово повідомляє їх про припинення юридичної особи.

Згідно частини 1 статті 110 Цивільного кодексу України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Частиною 3 статті 110 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії встановлені законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Відповідно до частини 1 статті 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Статтею 60 Господарського кодексу України, встановлено, що ліквідація суб'єкта господарювання здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється власником (власниками) майна суб'єкта господарювання чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інший порядок її утворення не передбачений цим Кодексом; орган (особа), який прийняв рішення про ліквідацію суб'єкта господарювання, встановлює порядок та визначає строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути меншим ніж два місяці з дня оголошення про ліквідацію; ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до Закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки; одночасно ліквідаційна комісія вживає необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквідується, та виявлення вимог кредиторів, з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію суб'єкта господарювання.

Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку з обов'язковою перевіркою органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання.

Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" передбачено, що завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

Відповідно до пункту 11.1 Порядку обліку платників податків і зборів, юридичній особі, крім військових частин, у разі прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, уповноваженими органами чи судом, голові комісії з припинення (ліквідатору, ліквідаційній комісії тощо) чи особі, відповідальній за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків у разі ліквідації платника податків, слід у 3-денний строк від дати внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення, подати в орган державної податкової служби, в якому платник податків перебуває на обліку, такі документи:

заяву про припинення платника податків за ф. N 8-ОПП (додаток 17), дата якої фіксується в журналі за ф. N 6-ОПП;

оригінал довідки за ф. N 4-ОПП;

копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами про припинення;

копію розпорядчого документа про утворення комісії з припинення (ліквідаційної комісії).

Отже, на платника податків покладено обов'язок повідомити податкові органи про реорганізацію (ліквідацію) підприємства, шляхом подання заяви за формою № 8-ОПП, а податкові органи наділені правом проводити позапланові перевірки своєчасності, достовірності і повноти нарахування та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) у випадку реорганізації (ліквідації) підприємств до внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Враховуючи вищезазначені вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" є:

- оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 Цивільного кодексу України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості;

- повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства ;

- складання проміжного ліквідаційного балансу та перевірки його органом державної податкової служби, у якому перебуває на обліку суб'єкт господарювання;

- звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого статтею 105 Цивільного кодексу України.

До заяви про порушення провадженя у справі про банкрутство в порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", головою ліквідаційної комісії Споживчого товариства " ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК " надані:

- Протокол загальних зборів Споживчого товариства " ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК " від 09.08.2012 року ( а.с.16; том 1);

- Протокол загальних зборів Споживчого товариства " ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК " від 06.06.2013 року №06/6 та проміжний ліквідаційний баланс від 05.06.2013 року ( а.с.7-9; т.1);

- Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб станом на 29.04.2013 рік № 16399553;

- Опис цінного листа та поштова квитанція №4737 від 31.05.2013 року про направлення до Керченської МДПІ.

Слід зазначити, що у проміжному ліквідаційному балансі станом на 05.06.2013 року ( а.с.8; том 1) відсутні відомості про наявність у боржника майна, достатнього для покриття витрат по процедурі банкрутства ( частина четверта статті 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" .

Частиною 2 статті 17 Закону України « Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що в Єдиному державному реєстрі повинні міститись в тому числі такі відомості щодо юридичної особи:

- дані про перебування юридичної особи в процесі припинення, зокрема дата реєстрації рішення засновників ( учасників) або уповноважених ними органів про припинення юридичної особи, відомості про комісію з припинення (ліквідатора, ліквідаційну комісію, тощо);

- відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення, зокрема про дату реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; дату публікації у виданні спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи; персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову, дату обрання (призначення) або дату обрання (призначення) ліквідатора; реєстраційні номери облікових карток платників податків всіх членів такої комісії (або відомості про серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта);

- дата та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи, підстава для його внесення;

- дата та номер запису про відміну державної реєстрації припинення юридичної особи, підстава для його внесення;

- відомості про строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог.

Таким чином, в Єдиному державному реєстрі крім іншого містяться відомості про дату реєстрації рішення засновників ( учасників) або уповноваженого ним органу про припинення юридичної особи, а також дату публікації у виданні спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

З наданого до матеріалів справи Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців не вбачається дати реєстрації боржника за місцезнаходженням: 52005, Дніпропетровська область. Дніпропетровський район, селище міського типу Ювілейне, вулиця Радгоспна, 76, також відсутні відомості про дату реєстрації рішення засновників ( учасників) або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи: дати публікації у виданні спеціального уповноваженого органу з питань державної реєстрації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи, персональний склад колегії з припинення ( ліквідаційної комісії) її голову, дату обрання (призначення), реєстраційні номери облікових карток платників податків всіх членів такої комісії ( або відомості про серію та номер паспорта громадянина України, дата та номер запису про державну реєстрацію юридичної особи, підстави для його внесення; відомості про строк, визначений засновниками ( учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог.

Згідно до частин 1,2 статті 101 Господарського процесуального кодексу України у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 19.06.2013 року по справі № 904/4618/13 розгляд справи відкладено на 01.07.2013 року, зобов'язано голову ліквідаційної комісії та засновників виконати вимоги ухвали суду від 12.06.2013року , явка засновників боржника та голови ліквідаційної комісії визнана обов'язковою.

Вказана ухвала вмотивована наступним, що ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 12.06.2013р. заяву голови ліквідаційної комісії Споживчого товариства "ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК" про порушення провадження у справі про банкрутство Споживчого товариства "ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК" (52005, смт. Ювілейне, вул. Радгоспна, 76, Дніпропетровського району, Дніпропетровської області; ЄДРПОУ 24878537) прийнято до розгляду в підготовчому засіданні, яке відбудеться 19.06.13 об 11:30 в приміщенні господарського суду, зал судового засідання № 26.

В судове засідання 19.06.2013р. голова ліквідаційної комісії Споживчого товариства "ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК" та засновники не зявилися, ухвалу суду від 12.06.2013р. не виконали. Про час і місце судового засідання були повідомлені своєчасно та належним чином. Причин неявки в судове засідння суду не повідомили.

Пунктом 2 частини 3 статті 104 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що порушення норм процесуального права є в будь-якому випадку підставою для скасування рішення місцевого господарського суду, якщо: справу розглянуто господарським судом за відсутністю будь-якої із сторін, не повідомленої належним чином про місце засідання суду.

Ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 12.06.2013 року та 19.06.2013 року отримані скаржником - 26.06.2013 року ( а.с.90-91; т.1; поштові повідомлення), в судовому засіданні 01.07.2013 року був присутній за Дорученням № б/н від 26.06.2013 року представник скаржника Накорякова Ю.В., а отже доводи скаржника про те, що неподання установчих документів сталося з вини суду першої інстанції до уваги не приймаються, оскільки вказані ухвали господарського суду Дніпропетровської області були отримані скаржником ( 26.06.2013 року) до винесення оскаржуваної ухвали ( 01.07.2013 року), в той же час він і не був позбавлений права ознайомитись з матеріалами справи і подати необхідні документи в судове засідання.

Крім того, слід зазначити, що обов'язковість надання установчих та статутних документів до заяви про порушення справи про банкрутство передбачена абзацем першим частиною третьою статті 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а отже підстави вважати ненадання скаржником вказаних доказів суду першої інстанції з поважних причин відсутні.

З огляду на викладене колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов до вірного висновку про відмову голові ліквідаційної комісії Споживчого товариства « ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК» у порушенні справи про банкрутство, оскільки правомірно встановлена відсутність всіх передумов звернення із заявою про порушення справи про банкрутство за статтею 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що підстави для скасування ухвали господарського суду Дніпропетровської області від 01.07.2013року по справі № 904/4618/13, які передбачені статтею 104 Господарського процесуального кодексу України, відсутні.

Доводи апеляційної скарги не спростовують ніяким чином вищенаведену правову оцінку матеріалів, обставин справи, отже, не є правовими підставами зміни чи скасування оскаржуваної ухвали господарського суду Дніпропетровської області.

Керуючись ст.ст. 101-106 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу голови ліквідаційної комісії Споживчого товариства "ВОЙКОВСЬКИЙ РИНОК" смт.Ювілейне, Дніпропетровський район, Дніпропетровська область - залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Дніпропетровської області від 01.07.2013 року по справі № 904/4618/13 - залишити без змін.

Матеріали справи направити до господарського суду Дніпропетровської області.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.

Повний текст постанови підписаний 12.08.2013 року.

Головуючий суддя О.М.Лисенко

Суддя І.О.Вечірко

Суддя І.М.Науменко

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення08.08.2013
Оприлюднено12.08.2013
Номер документу32901801
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4618/13

Постанова від 08.08.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Лисенко Олена Миколаївна

Ухвала від 26.07.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Лисенко Олена Миколаївна

Ухвала від 12.07.2013

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Лисенко Олена Миколаївна

Ухвала від 01.07.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 19.06.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 12.06.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні