Рішення
від 08.08.2013 по справі 904/4839/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08.08.13р. Справа № 904/4839/13

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „МАСПО-В", м. Дніпропетровськ

до Дніпропетровської міської ради, м. Дніпропетровськ

про внесення змін до пунктів 2.3., 4.1., 4.4. та 5.2. договору від 21.02.2006р. оренди землі

Суддя ЗАГИНАЙКО Т.В.

Представники:

від позивача: Макаренко Ю.Ю.-представник, дов. від 10.01.2013р. №1;

Петренко Т.А. - представник, дов. від 10.01.2013р. №24 (був присутній у судовому засіданні 23.07.2013р.);

від відповідача: Герасимчук С.С. - представник, дов. від 04.01.2013р. №4/8-18.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить внести зміни до договору оренди землі, укладеного 21.02.2006р. між сторонами, посвідченого Літаш Іриною Петрівною, нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу 21.02.2006р. (зареєстрований в реєстрі за №1143) і зареєстрованого Дніпропетровською регіональною філією Центру державного земельного кадастру в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, про що вчинено відповідний запис від 05.04.2006р. за №040610400394, виклавши пункти 2.3 розділу 2 договору, пункти 4.1, 4.4 розділу 4 договору, пункт 5.2 розділу 5 договору у наступній редакції:

„2.3 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки зазначається у довідці про нормативну грошову оцінку (витягу із технічної документації із землеустрою щодо нормативної грошової оцінки, далі - Витяг). Ці довідки є невід'ємною частиною Договору та підставою для розрахунку орендної плати за землю. Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки не потребує внесення змін та доповнень до Договору. Ці зміни відображаються лише у Витягах, які є невід'ємними додатками до Договору";

„п.4.1. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі у розмірі 3 (трьох) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.";

„п.4.4. Орендна плата вноситься Орендарем протягом строку, встановленого Податковим кодексом України, незалежно від результатів його діяльності на рахунок Орендодавця: Дніпропетровська міська рада, р/р 3321581200004, відкритий у відділенні Держказначейства за місцезнаходженням земельної ділянки в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська, код ЄДРПОУ 24245686, МФО 805012 код платежу 13050200.";

„п.5.2. Цільове призначення (категорія) земельної ділянки: „землі житлової та громадської забудови."

Відповідач у відзиві (вх.№44672/13 від 23.07.2013р.) на позовну заяву просить відмовити у задоволені позовних вимог, оскільки: - позивач намагається порушити виключну компетенцію Дніпропетровської міської ради як органу місцевого самоврядування; - позивач не має підстав для внесення змін до договору оренди землі за відсутності відповідного рішення Дніпропетровської міської ради з цього приводу; - запропонована редакція додаткових угод до договору оренди землі не містить конкретного розміру орендної плати, всупереч положенням статті 15 Закону України "Про оренду землі"; - позивач не звертався до Дніпропетровської міської ради з пропозицією внести зміни до договорів оренди землі; - мінімальний розмір річної орендної плати не може бути меншим ніж 4,5% від розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Оригінали документів, оглянуті у судових засіданнях, відповідають копіям, залученим до матеріалів справи.

Клопотання про технічну фіксацію судового процесу за допомогою технічних засобів представниками сторін заявлено не було.

У судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради від 23.12.2005р. №114/32 „Про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю „МАСПО-В", код ЄДРПОУ 23944784, земельної ділянки за адресою: вул. Ширшова, 7-Б у спільну оренду по фактичному розміщенню нежитлових приміщень будівлі багатофункціонального комплексу" позивачу - Товариству з обмеженою відповідальністю „МАСПО-В" було передано земельну ділянку згідно плану земельної ділянки площею 0,1471 га (кадастровий номер 1210100000:02:412:0042) у спільну оренду строком на п'ятнадцять років по фактичному розміщенню нежитлових приміщень будівлі багатофункціонального комплексу за адресою: вул. Ширшова, 7-Б, визначено орендну плату за користування цією земельною ділянкою у розмірі земельного податку, який обчислюється відповідно до вимог чинного законодавства, та встановлено Товариству з обмеженою відповідальністю „МАСПО-В" частку користування земельною ділянкою, яка не підлягає окремому відчуженню та виділенню в натурі, у спільному землекористуванні -1,49% або 0,0022 га, код цільового використування землі (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність).

В подальшому на підставі вказаного рішення 21.02.2006р. між позивачем - Дніпропетровською міською радою, як орендодавцем, та відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю „МАСПО-В", як орендарем, було укладено договір оренди землі (надалі - Договір оренди), відповідно до пункту 1.1. якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Ширшова, 7-Б (Бабушкінський район) і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000: 412:0042).

Як вбачається вказаний Договір оренди був посвідчений 21.02.2006р. нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш Іриною Петрівною за №1143 та зареєстрований в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі, про що вчинено відповідний запис від 05.04.2006р. за №040610400394.

Відповідно до пункту 1.2. Договору оренди цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність).

В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,1471 га, площа частки, за яку справляється орендна плата становить 1,49% або 0,0022 га (пункт 2.1 Договору оренди).

Передача земельної ділянки орендарю здійснюється у 5-денний строк після державної реєстрації цього договору за актом її приймання-передачі (пункт 6.7. Договору оренди).

Як вбачається відповідачем було передано, а позивачем прийнято в спільну оренду земельну ділянку за кадастровим номером 1210100000:412:0042 загальною площею 0,1471 га, яка знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул. Ширшова, 7-Б, про що свідчить акт від 2006р. приймання-передачі земельної ділянки кадастровий номер 1210100000: 412:0042.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладення цього договору становить 2 269 598 грн. 84 коп. (пункт 2.3 Договору оренди).

У пункті 4.1. Договору оренди встановлено, що річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), з урахуванням пункту 2.1 цього договору, у розмірі 1% від нормативно грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку.

Зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього договору у порядку та у випадках передбачених законодавством України (пункт 4.2 Договору оренди).

Відповідно до пункту 4.4. Договору оренди орендна плата вноситься орендарем, незалежно від результатів діяльності орендаря у розмірі однієї дванадцятої річної суми за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок Орендодавця, і на майбутній період вносить на термін не більше одного календарного року; за неповний календарний місяць орендна плата сплачується за дні фактичного користування земельною ділянкою із розрахунку тривалості місяця у 30 днів.

Пункт 5.2. Договору оренди передбачає, що цільове призначення земельної ділянки: землі житлової та громадської забудови.

Відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради від 19.09.2008р. №185/36 „Про визначення категорії цільового призначення земель" визначено категорію цільового призначення земель, право розпорядження якими має Дніпропетровська міська рада, у тому числі і земельної ділянки позивача по вул. Ширшова, 7-Б площею 0,1471 га (кадастровий номер1210100000:02:412:0042), як землі історико-культурного призначення.

В подальшому 07.04.2009р. між позивачем - Дніпропетровської міської ради, як орендодавцем, та відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю „МАСПО-В", як орендарем, було укладено додатковий договір до договору оренди землі, посвідчений 07.04.2009р. нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш Іриною Петрівною за №1244 та зареєстрований в ДМВ ДРФ ДП „Центр ДЗК", про що вчинено відповідний запис від 29.04.2009р. за №040910400373, за умовами якого було внесено зміни до умов Договору оренди та викладено, зокрема, пункти 2.3, пункти 4.1, 4.4 та пункт 5.2 Договору оренди в наступній редакції:

- пункт 2.3 Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладання цього додаткового договору становить 5 128 203 грн. 44 коп.;

- пункт 4.1 Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) з урахуванням пункту 2.1 цього договору, у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Законом України „Про оренду землі";

- пункт 4.4. орендар повинен щорічно, протягом першого кварталу, надавати до земельного управління Дніпропетровської міської ради копію довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;

- пункт 5.2. Цільове призначення земельної ділянки: землі історико-культурного призначення.

Згідно пункту 12.1 Договору оренди зміна умов договору оренди здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін; у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується у судовому порядку ( пункт 12.2 Договору оренди).

Також статтею 30 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін; у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Позивач заперечує проти віднесення переданої йому за Договором оренди земельної ділянки до земель історико-культурного призначення, та, відповідно і внесених пов'язаних з цим до Договору оренди змін, вважає, що земельна ділянка за Договором оренди відноситься до земель житлової та громадської забудови, пропонує внести відповідні зміни до Договору оренди; відповідач проти цього заперечує, що і є причиною виникнення спору.

Враховуючи викладене суд доходить висновку про необґрунтованість вимог позивача, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 4.8 Договору оренди (у редакції Додаткового договору до Договору оренди) розмір орендної плати переглядається щорічно, або у разі: - зміни умов господарювання, передбачених договором; - змін у цільовому використанні земельної ділянки; - зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; - зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; - погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; - в інших випадках, передбачених законом.

Частина 2 статті 19 Конституції України зобов'язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно приписів статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Статтею 68 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Відповідно до статті 18 Земельного кодексу України до земель України належать усі землі в межах її території, в тому числі острови та землі, зайняті водними об'єктами, які за основним цільовим призначенням поділяються на категорії. Категорії мають особливий правовий режим.

Відповідно до части 1, 2 та 7 статті 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень; зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення; зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу; зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 4.3. постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин " порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою, зокрема, для визнання недійсними рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам, а також визнання недійсними угод щодо відповідних земельних ділянок (стаття 21 ЗК України).

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Позивачем не доведено визнання недійсним рішення Дніпропетровської міської ради від 19.09.2008р. №185/36 „Про визначення категорії цільового призначення земель", згідно з додатком до якого визначено категорію цільового призначення орендованої позивачем земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Ширшова, 7-Б, кадастровий номер 1210100000:412:0042 як земельна ділянка історико-культурного призначення, як і не доведено, що Дніпропетровською міською радою було прийнято рішення про визначення категорії цільового призначення орендованої позивачем земельної ділянки як землі житлової та громадської забудови, а тому відсутні підстави для внесення змін до пункту 5.2 Договору оренди.

Також не надано позивачем доказів в підтвердження можливості та необхідності внесення змін в інші пункти Договору оренди, а саме: пункти 2.3, 4.1 та 4.4 Договору оренди.

З урахуванням викладеного позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі слід віднести за рахунок позивача.

Керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

В позові відмовити.

Судові витрати віднести за рахунок позивача.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

СУДДЯ Т.В. ЗАГИНАЙКО

Дата підписання рішення,

оформленого відповідно до статті 84 ГПК України

„09„ серпня 2013р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення08.08.2013
Оприлюднено12.08.2013
Номер документу32908272
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/4839/13

Рішення від 08.08.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 23.07.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 20.06.2013

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні