Постанова
від 01.08.2013 по справі 805/9961/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 серпня 2013 р. Справа №805/9961/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 09 год.45 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі судді Бєломєстнова О.Ю. при секретарі Сімонові Д.Ю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в м. Донецьку по вул. 50-ї Гвардійської Дивізії, 17 адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «РОС-УКР-ТРАНС» про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 36186,11 грн., -

за участю представника позивача - Чабаненка Є.О.

представника відповідача - не з'явися

В С Т А Н О В И В:

Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «РОС-УКР-ТРАНС» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів та пені за порушення термінів сплати цих санкцій у розмірі 36186,11 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що згідно звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу відповідача становила 12 осіб. Відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» на підприємстві повинно бути працевлаштованим 1 інвалід, але фактично за даними звіту на підприємстві інваліди не працювали. Тобто не виконано норматив по створенню 1 робочого місця. Згідно розрахунку, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році складає 35679,17 грн. Відповідачем сума адміністративно-господарських санкцій не сплачена. Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та п.4 «Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів» позивачем була нарахована пеня у розмірі 120 % річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день прострочення станом на 25 червня 2013 року на загальну суму 506,94 грн. Таким чином, загальна сума заборгованості складає 36186,11 грн., яку позивач просить стягнути з відповідача.

В судове засідання представник позивача з'явився, позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, заяви про відкладення розгляду справи або про розгляд без його участі від відповідача не надходило. Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. За таких обставин суд визнав можливим розглянути справу за відсутності відповідача на підставі наявних у справі доказів.

Заслухавши представника позивача та дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «РОС-УКР-ТРАНС», ЄДРПОУ 38471096, перебуває на обліку у Донецькому обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.

Відповідачем була подана звітність про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, згідно якої підприємство повинно було створити у 2012 році 1 робоче місце для працевлаштування інваліда (відповідно до середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу 12 осіб), але фактично на підприємстві не було працевлаштовано жодного інваліда.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», законодавство про соціальну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього.

Так, за змістом статті 19 цього Закону для підприємств, установ, організацій встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Згідно з частиною 3 статті 18 зазначеного Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини 3 статті 18-1 цього Закону державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Статтею 19 зазначеного Закону встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Відповідно до середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу, а саме, 12 осіб, відповідач повинен був створити 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів на 2012 рік.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Позивачем була нарахована сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році, що згідно розрахунку, складає 35679,17 грн. Відповідачем сума адміністративно-господарських санкцій не сплачена.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та п.4 «Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

На підставі вищенаведених норм позивачем була нарахована пеня у розмірі 120 % річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день прострочення. Станом на 25 червня 2013 року сума пені складає 506,94 грн.

Статтею 218 Господарського кодексу України встановлено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Крім того, як вбачається зі звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 року, який був наданий до позивача 20.02.2013 року, відповідач самостійно визначив суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 35679,00 грн. Тобто, відповідач визнає порушення норм Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати відповідно до ст. 94 КАС України стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 9, 10, 11, 86, 94, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю «РОС-УКР-ТРАНС» про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 36186,11 грн. задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «РОС-УКР-ТРАНС» (ЄДРПОУ 38471096, адреса: 83054, м. Донецьк, вул. Поліграфічна, 1) на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у сумі 35679,17 грн. (тридцять п'ять тисяч шістсот сімдесят дев'ять гривень 17 коп.) та пеню у сумі 506,94 грн. (п'ятсот шість 94 коп.) разом 36186,11 грн. (тридцять шість тисяч сто вісімдесят шість гривень 11 коп.) на р/р 31216230700001 в ГУ ДКСУ у Донецькій області, ЄДРПОУ ГУ ДКСУ 38033949, МФО 834016, код платежу 50070000, ЄДРПОУ відділення Фонду стягувача 13492430.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її отримання апеляційної скарги.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Вступна та резолютивна частина рішення проголошена у судовому засіданні 01 серпня 2013р. Постанова складена у повному обсязі 06 серпня 2013р.

Суддя Бєломєстнов О. Ю.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.08.2013
Оприлюднено12.08.2013
Номер документу32911094
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/9961/13-а

Постанова від 10.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 08.01.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бєломєстнов О. Ю.

Ухвала від 30.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олексієнко М.М.

Постанова від 10.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Ухвала від 27.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва І. А.

Постанова від 01.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бєломєстнов О. Ю.

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бєломєстнов О. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні