Постанова
від 06.08.2013 по справі 811/2229/13-а
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 серпня 2013 року Справа № 811/2229/13-а

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Сагуна А.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в місті Кіровограді 16 год. 35 хв. адміністративну справу за позовом Прокурора Маловисківського району Кіровоградської області, в інтересах держави, в особі Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Вись" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 85000 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Маловисківського району Кіровоградської області, в інтересах держави, в особі Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (в подальшому - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства "Вись" (в подальшому - відповідач), в якому просив стягнути штрафні санкції у розмірі 85000 грн.,

Заявлені позовні вимоги обґрунтовано тим, що постановою №87-ПВ на відповідача накладено санкцію - штраф у розмірі 85000 грн. за невиконання розпорядження Уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів. Штраф відповідачем добровільно сплачено не було. У зв'язку з несплатою відповідачем штрафних санкцій в добровільному порядку, прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся з позовом до суду.

Копія ухвали про відкриття скороченого провадження направлялася відповідачу за адресою зазначеною в позовній заяві та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (с. Мар'янівка, Маловисківський район), проте поштова кореспонденція повернулася до суду з відміткою "адреси не існує" (а.с. 22).

Відповідно до ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, остання вважається такою, що вручена належним чином.

Отже, відповідач про дату, час і місце розгляду справи вважається повідомлений належним чином.

Враховуючи те, що протягом строку, встановленого п.3 ч.5 ст.183-2 КАС України, до суду не надійшло заперечення відповідача проти позову або ж його заява про визнання позову, суд вважає необхідним здійснення розгляду справи за наявними в матеріалах справи доказами.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Статтею 121 Конституції України та статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" на органи прокуратури покладено представництво інтересів держави при наявності порушень або загрози порушень економічних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.

З матеріалів справи вбачається, що підставою звернення Прокурора Маловисківського району до суду з позовом стало порушення інтересів держави в особі Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, які полягають в недоотриманні коштів відповідним бюджетом.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996р. №448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР).

Відповідно до ст.1 Закону, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідночастини 1 статті 5 та частини 2 статті 6 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату.

У відповідності зі статтею 9 Закону №448/96-ВР уповноваженими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема, Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.

Пунктом 10 статті 8 Закону №448/96-ВР визначено, що національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Позивачем було видане відповідачу обов'язкове для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 30 жовтня 2012 року №242-ПВ (а.с. 5), в якому встановлено, що відповідачем вчинене порушення вимог п. 4,6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п. 1 глави 7 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 року № 591, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 року за № 97/13364 в частині не розкриття регулярної річної інформації (річного звіту) за 2011 рік у строки встановлені Національною комісією цінних паперів та фондового ринку.

Даним розпорядженням було зобов'язано відповідача в термін до 31 грудня 2012 року усунути порушення законодавства про цінні папери та до 31 січня 2013 року письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання розпорядження.

Відповідно до ч.1 ст.40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" (далі - Закон України), емітент зобов'язаний подавати регулярну інформацію до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно ч.4 статті ст. 40 Закон України, річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, емітент надсилає до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ч. 5 Закону України, передбачено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року.

У відповідності до ч. 6 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з п. 1 Глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 р. за №97/13364, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії-у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 01.02.2013 року винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, згідно якої встановлено, що відповідачем не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 30.10.2012 року №242-ПВ, що є порушенням п.10 ст.8 Закону №448/96-ВР, відповідальність за яке передбачено п.8 ст.11 Закону №448/96-ВР. (а.с.7-зв.)

На підставі акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.02.2013 року №100-ПВ (а.с.10), позивачем було прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.02.2013 року (а.с. 9 - зв.).

Вищевказані постанови та акт були направлені на адресу відповідача, що підтверджується списком згрупованих рекомендованих листів, фіскальним чеком про оплату вартості послуг поштового зв'язку та супровідними листами (а.с. 6 - 10).

Відповідно до ч. 14 ст. 8 Закону України, право Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

На підставі виявлених порушень уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 15.03.2013 року винесено постанову №87-ПВ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів. (а.с.12). Даною постановою, за невиконання розпорядження до відповідача застосовано санкцію - штраф у розмірі 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85000,00 гривень. Зазначена постанова була направлена на адресу відповідача, що підтверджується списком згрупованих рекомендованих листів, фіскальним чеком про оплату вартості послуг поштового зв'язку та супровідним листом. (а.с.10-зв - 11).

Згідно з ч.3 ст.11 Закону України №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Суд враховує, що постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.03.2013 року №87-ПВ про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у визначеному законом порядку не оскаржувалась та не скасована, доказів про сплату штрафних санкцій не подано.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку що нарахування суми фінансових санкцій та їх розмір є обґрунтованими, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Вись", с. Мар'янівка, Маловисківський район, код ЄДРПОУ 20636510 на користь Державного бюджету України в особі Південного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафні санкції у розмірі 85000 (вісімдесят п'ять тисяч) гривень на рахунок 31119106700243, МФО 823016, код за бюджетною класифікацією 21081100 в ГУДКСУ у Кіровоградській області, код за ЄДРПОУ 37323888.

Судові витрати віднести на рахунок держави.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі відкладення складання постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, -протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду А.В. Сагун

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2013
Оприлюднено14.08.2013
Номер документу32958088
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —811/2229/13-а

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 18.03.2014

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Постанова від 06.08.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

Ухвала від 08.07.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

А.В. Сагун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні