Постанова
від 16.07.2013 по справі 827/653/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Постанова

Іменем України

Справа № 827/653/13-а

16.07.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кукти М.В.,

суддів Кучерука О.В. ,

Єланської О.Е.

при секретарі судового засідання Єрохіної Д.Д.

за участю сторін:

представник позивача, Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів- Кухаренко Віра Миколаївна, довіреність № 01-04/10 від 03.01.03

представник відповідача, Комунального підприємства Севастопольської міської Ради "Севелектротранс" ім. О.С. Круподьорова- Пустовойтов Андрій Геннадійович, довіреність № 1 від 02.01.13

розглянувши матеріали справи № 827/653/13-а за апеляційною скаргою Комунального підприємства Севастопольської міської Ради "Севелектротранс" ім. О.С. Круподьорова на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Майсак О.І. ) від 18.04.13

за позовом Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Гоголя 20-а,Севастополь,99011)

до Комунального підприємства Севастопольської міської Ради "Севелектротранс" ім. О.С. Круподьорова (Л.Толстого, 51,Севастополь,99003)

про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 203 486,82 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Севастопольське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства Севастопольської міської Ради "Севелектроавтотранс" ім. О.С. Круподьорова про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 203 486,82 грн.

Стягнуто з Комунального підприємства Севастопольської міської Ради "Севелектроавтотранс" ім. О.С. Круподьорова (99011, м. Севастополь, вул. Л. Толстого, буд. 51, р/р 26006301330518 в СВ ПАТ "Промінвестбанк", МФО 300012, ЄДРПОУ 03328899) на користь Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (99011, м. Севастополь, вул. Гоголя, 20-а, р/р 31213230700007 в УДК м.Севастополя, МФО 824509, ЄДРПОУ 24694007) суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 203 486,82 грн. (двісті три тисячі чотириста вісімдесят шість гривень 82 копійки).

Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10.06.2011 та прийняти нове рішення по справі.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 18.05.2013 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Комунального підприємства Севастопольської міської Ради "Севелектротранс" ім. О.С. Круподьорова.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

Комунальне підприємство Севастопольської міської Ради "Севелектроавтотранс" ім. О.С. Круподьорова зареєстровано у Севастопольському міському відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" № 875-XII від 21.03.1991, з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.

Частиною третьою статті 18 вказаного Закону встановлено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 1.1 Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 № 42, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 за № 117/13384, форма № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", що заповнюється за рік, поширюється на всі підприємства, установи і організації, у тому числі підприємства громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, у яких працює за основним місцем роботи від 8 і більше осіб.

Згідно з пунктом 2.1 вказаної Інструкції, звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.

Обчислення середньооблікової чисельності працюючих здійснюється відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722.

Частинами першою, третьою, четвертою статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Частинами першою, другою статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" визначено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Судова колегія, проаналізувавши норми Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", приходить до висновку, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, у тому числі з умовою виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості, а обов'язок з працевлаштування інвалідів, відповідно до встановленого Законом нормативу, покладається як на роботодавців, так і на державну службу зайнятості.

Частиною третьою статті 18 Закону визначено обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування:

а) виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих місць;

б) створення для інвалідів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації.

Згідно з частиною п'ятою пункту 1 статті 7 Закону України "Про зайнятість населення", працевлаштування інвалідів здійснюється відповідно до рекомендацій МСЄК, наявних у інваліда кваліфікації і знань, з урахуванням його побажань.

Зі звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів форми № 10-ПІ за 2012 рік, поданого відповідачем до Севастопольського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вбачається, що середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу склала у 2012 році 912 особи, норматив для працевлаштування інвалідів склав 36 осіб, фактично на підприємстві працювало 30 інвалідів.

Згідно з загальними положеннями Інструкції щодо заповнення форми звітності № 3-ПН "Звіт про наявність вакансій", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 № 420, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21.12.2005 за № 1534/11814, підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

У матеріалах справи містяться копії звітів про наявність вакансій, якими підтверджується, що на виконання вимог вказаної Інструкції відповідачем протягом 2012 року до Севастопольського міського центру зайнятості подавалась звітність про наявність вакансій за формою № 3-ПН; копія наказу Комунального підприємства Севастопольської міської ради "Севелектроавтотранс"ім.О.С.Круподьорова "Про працевлаштування інвалідів"№ 86 від 20.03.2013; копія інструкції про робоче місце інваліда Комунального підприємства Севастопольської міської ради "Севелектроавтотранс"ім.О.С.Круподьорова.

Частиною другою статті 19 Закону України "Про зайнятість населення" передбачено право державної служби зайнятості направляти для працевлаштування на підприємства, в установи і організації всіх форм власності при наявності вільних робочих місць (вакантних посад) інвалідів, які звертаються до служби зайнятості, відповідно до рівня їх освіти і професійної підготовки та рекомендацій МСЕК, наявних у них кваліфікації і знань та з урахуванням їх побажань.

Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку , що обов'язок підприємства зі створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком займатися пошуком інвалідів для працевлаштування, але законом на них покладено обов'язок інформувати належним чином відповідні органи про наявні вакантні місця для працевлаштування інвалідів.

Аналогічна позиція міститься в ухвалі Вищого адміністративного суду України у справі № К-51419/09 від 08.12.2011.

З довідки Комунального підприємства Севастопольської міської ради "Севелектроавтотранс"ім.О.С.Круподьорова № 33 від 20.03.2013 вбачається, що у період з 01.01.2012 по 31.12.2012 на підприємстві працювали 43 інваліда, з них: 25 особи -працювали повністю рік (12 місяців), 10 особи -нововстановлені інваліди, 6 особа -новоприйнята, інших звернень інвалідів по питанню працевлаштування не було.

Таким чином, відповідачем були виконані заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів: відповідач інформував центр зайнятості про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів, вживав всіх необхідних заходів для працевлаштування інвалідів, покладених на нього Законом.

В силу положень ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

З урахуванням вищенаведеного, судова колегія вважає, що постанова суду першої інстанції вищевказаним вимогам не відповідає, а тому доходить висновку про наявність підстав для її скасування та прийняття нової постанови.

Згідно з ч. 1 ст. 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.

При цьому, відповідно до ст. 205 КАС України суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своєю постановою змінити постанову суду першої інстанції або прийняти нову постанову, якими суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.

Керуючись ст.195; ст.196; п.3 ч.1 ст.198; п.4 ч.1 ст.202; ч.2 ст.205; ст.207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Комунального підприємства Севастопольської міської Ради "Севелектротранс" ім. О.С. Круподьорова задовольнити.

2. Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 18.04.13 по справі № 827/653/13-а скасувати.

3. Прийняти нову постанову по справі, якою в позові відмовити.

Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.

Повний текст судового рішення виготовлений 22 липня 2013 р.

Головуючий суддя підпис М.В. Кукта

Судді підпис О.В.Кучерук

підпис О.Е.Єланська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.В. Кукта

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2013
Оприлюднено15.08.2013
Номер документу32967714
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/653/13-а

Ухвала від 05.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 01.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Постанова від 16.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 18.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні