9.4.4
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 серпня 2013 року Справа № 812/6714/13-а
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Мирончук Н.В.,
при секретарі судового засідання - Стройної О.О.
за участю представників сторін:
позивача - Болдир Є.Г., довіреність №8 від 04.02.2013р.,
відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" про стягнення штрафних санкцій в сумі 340,00грн.,
ВСТАНОВИВ:
31 липня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов зазначений адміністративний позов.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" порушило вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положення "Про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме: у термін до 20.02.2013 року не розкрило на фондовому ринку регулярну квартальну інформацію за І\/ квартал 2012 року, шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії, у встановлені законодавством строки.
У зв'язку з цим, керуючись ст.ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", 12.04.2013 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" було винесено постанови № 193-ДО-1-Е та № 194-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 340,00 грн.
Зазначену суму необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на розрахунковий рахунок Управління Державної казначейської служби у Донецькій області протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до Донбаського територіального управління НКЦПФР.
Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанов, до Донбаського територіального управління НКЦПФР не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання не прибув до суду, причини неявки суду не повідомив.
За таких обставин, відповідно до приписів статті 128 КАС України, суд здійснює розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суд дійшов висновку про таке.
Частиною 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пункт 4 частини першої статті 17 КАС України визначає, що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за зверненнями суб'єкта владних повноважень у випадах, встановлених законом. Окрім того, такі справи не підпадають під перелік публічно-правових справ, визначених частиною другою статті 17 КАС України, на які не поширюється компетенція адміністративних судів.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - ЗУ №448).
Відповідно до ст.5 ЗУ №448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно із абзацом 2 ст.1 Закону України №448, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Зі ст.6 Закону України №448 вбачається, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 31.01.2012 №217 затверджено Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно п.1 Положення про Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку входить до системи Комісії, є підпорядкованим та підзвітним Комісії.
Статтею 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", зазначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та
фондового ринку є: 1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; 2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; 3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2007 року за № 97/13364, затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів.
В судовому засіданні встановлено, що Публічне акціонерне товариство "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" зареєстровано в якості юридичної особи виконавчим комітетом Первомайської міської ради Луганської області 04.10.1999 року (а.с.22).
Стаття 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок зазначає, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Частиною 5 статті 40 цього Закону України передбачено, що звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітність; участь емітента у створенні інших підприємств, установ та організацій.
ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" порушило вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме : не розкрило на фондовому ринку в термін до 20.02.2013 року регулярну квартальну інформацію за І\/ квартал 2012 року, шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та подання до Комісії, у встановлені законодавством строки.
У зв'язку з цим, у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", постановою від 27.02.2013 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було порушено справу № 03/02/229 про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.9-10).
Відповідно до акту від 20.03.2013 року № 193-ДО-1-Е Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку: ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" порушило вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме : не розкрило на фондовому ринку в термін до 20.02.2013 року регулярну квартальну інформацію за І\/ квартал 2012 року шляхом її подання до Комісії. (а.с.11).
На підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", було винесено постанову Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 20.03.2013 року, якою зазначено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" призначено на 12 квітня 2013 року (а.с.12).
Акт про правопорушення разом з постановою про розгляд справи був направлений на адресу відповідача - 29.03.2013р., що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції за листом «Укрпошта». (а.с.34).
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із пунктом 14 статті 8 Закону України від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Керуючись ст.ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", 12.04.2013 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", було винесено постанову №193-ДО-1-Е, про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, у розмірі 170,00 грн. - за неподання інформації до Комісії, яка була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією (а.с.21).
Зазначену суму відповідачу необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на вказаний розрахунковий рахунок Управління протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (а.с.13-14).
Отже, згідно наданого списку на відправлення рекомендованої кореспонденції, на адресу ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", була відправлена кореспонденція, яка відповідачем була отримана.(а.с.21).
Проте, постанова №193-ДО-1-Е, про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не була своєчасно оскаржена у судовому порядку. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до позивача та до суду не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.
Також, у зв'язку з тим, що ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" порушила вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме не розкрило на фондовому ринку в термін до 20.02.2013 року регулярну квартальну інформацію за І\/ квартал 2012 року, шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", постановою від 27.02.2013 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було порушено справу № 03/02/228 про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.15-16).
Відповідно до акту від 20.03.2013 року № 194-ДО-1-Е Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку: ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" порушило вимоги ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р., а саме : не розкрило на фондовому ринку в термін до 20.02.2013 року регулярну квартальну інформацію за І\/ квартал 2012 року шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії. (а.с.17).
На підставі акту № 194-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", було винесено постанову Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 20.03.2013 року, якою зазначено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" призначено на 12 квітня 2013 року (а.с.18).
Акт № 194-ДО-1-Е про правопорушення разом з постановою про розгляд справи був направлений на адресу відповідача - 28.03.2013р. за вих.№03/01/5/1236, що підтверджується реєстром відправленої кореспонденції за листом «Укрпошта». (а.с.34).
На підставі ст.ст. 9, 11, 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", 12.04.2013 року уповноваженою особою Донбаського територіального управління НКЦПФР у відношенні ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", було винесено постанову №194-ДО-1-Е, про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, у розмірі 170,00 грн. - за не розміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, яка була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією (а.с.19-21).
Зазначену суму відповідачу необхідно було перерахувати в дохід Державного бюджету України на вказаний розрахунковий рахунок Управління протягом 15 днів з дня отримання постанови. Копії платіжних документів - направити до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (а.с.19-20).
Отже, згідно наданого списку на відправлення рекомендованої кореспонденції, на адресу ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", була відправлена кореспонденція, яка відповідачем була отримана. (а.с.21).
Проте, постанова №194-ДО-1-Е, про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідачем не була своєчасно оскаржена у судовому порядку. Копій платіжних документів, що підтверджують виконання постанови, до позивача та до суду не надходило, що свідчить про несплату суми штрафу в Держбюджет.
Згідно пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Також, у статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" закріплено, що штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
Оскільки ПАТ "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" постанови №193-ДО-1-Е та №194-ДО-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 12.04.2013 року у встановленому порядку не оскаржило, внаслідок чого вони на момент розгляду справи є чинними та такими, що підлягають виконанню та штрафи протягом 15 днів з дати отримання постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не сплачено, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Щодо питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.
Відповідно до частини першої статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно з частиною другою цієї статті, якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть сплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами, відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду про відкриття провадження від 02 серпня 2013 року, позивачу було відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення, ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року № 3674-VI, який набрав чинності з 01 листопада 2011 року, за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру сплачується судовий збір у розмірі одного відсотку розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат.
Суд не бере до уваги посилання позивача на те, що його кошторисом не передбачено витрати на сплату судового збору. Вказана обставина не є підтвердженням тяжкого матеріального стану та не являється підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.
Позивачем заявлено вимоги про стягнення з відповідача штрафних санкцій у сумі 340,00 грн. Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а статтею 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд дійшов висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору в розмірі 34,41 грн.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська" про стягнення штрафних санкцій в сумі 340,00грн., задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Групова збагачувальна фабрика Михайлівська", 93299, Луганська обл. м. Первомайськ м. Золоте, код ЄДРПОУ- 00178554, суму штрафних санкцій у розмірі 340,00 грн. (триста сорок гривень) в дохід Державного бюджету України на р/р 31110106700004 в УДКС у м. Донецьку, код ЄДРПОУ- 38033949, МФО 834016, код платежу 21081100).
Стягнути з Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, 83023 м. Донецьк вул. Ходаковського, 5, а/с 5420, код ЄДРПОУ- 38082781, на користь Державного бюджету України судовий збір у сумі 34,41 грн. (тридцять чотири гривні 41 коп.).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Н.В. Мирончук
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2013 |
Оприлюднено | 15.08.2013 |
Номер документу | 32975059 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.В. Мирончук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні