Рішення
від 14.08.2013 по справі 910/9155/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98 РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 910/9155/13 14.08.13

Суддя Господарського суду міста Києва Підченко Ю.О.

За участю секретаря судового засідання Бандури Ю.В.

Розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Обсерваторний"

до відповідача Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Київська міська рада

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві

про зобов'язання вчинити дії

за участю представників сторін:

від позивача: Наливайко Д.О. - юрисконсульт

від відповідача: Сахацький С.О. - юрисконсульт

від першої третьої особи: не з'явився

від другої третьої особи: не з'явився

СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю "Обсерваторний" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовними вимогами до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зокрема:

· зобов'язати Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) демонтувати аварійно-небезпечні господарські приміщення, що знаходяться в межах прибудинкової території будинку № 6 по вул. Обсерваторній в місті Києві та привести прибудинкову територію прилеглу за вказаною адресою в належний санітарний стан.

Розпорядженням Голови Господарського суду м. Києва від 05.08.2013 року справу передано для розгляду судді Підченку Ю.О.

З метою встановлення юридичного інтересу до справи інших осіб, вплив рішення на їх права та обов'язки, подальші правовідносини з позивачем та відповідачем було залучено до участі у справі, згідно статті 27 ГПК України, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Київську міську раду та в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві.

Сторін було належним чином повідомлено про час та місце проведення судового засідання, тому судом з урахуванням вимог ст. ст. 4 2 , 4 3 ГПК України створені всі необхідні умови для вирішення спору на принципах змагальності, рівності учасників процесу перед законом.

Неприбуття у судове засідання представників третіх осіб, які були належним чином повідомлений про час та місце проведення судового засідання не перешкоджає розгляду спору по суті згідно вимог ст. 75 ГПК України, оскільки до повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій.

Позивач стверджує, що його права та охоронювані законом інтереси порушено, в зв'язку з чим наполягає на задоволенні позовних вимог.

Відповідач у справі надав суду відзив на позов та додаткові пояснення, в яких позовні вимоги не визнав, мотивуючи свої заперечення тим, що Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) не має повноважень щодо демонтажу об'єктів, що мають ознаки нерухомості, а саме Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва наділена повноваженнями щодо знесення нежилих приміщень, що знаходяться поряд з будинком по вул. Обсерваторній, 6. Крім того, зазначає, що приміщення, що знаходиться поряд з будинком по вул. Обсерваторній,6 не є безхазяйним майном.

З'ясувавши фактичні обставини справи, докази на їх підтвердження, виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи та правову норму, яка підлягає застосуванню, суд встановив:

Позов мотивовано тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Обсерваторний" є власником нежитлового приміщення (будинку) розташованого за адресою: м. Київ, вул. Обсерваторна, буд. 6, поряд з даною будівлею знаходяться нежилі приміщення (гаражі), які перебувають в аварійному стані. 08.04.2013 року сталася часткова руйнація нежилих будівель на територію, що примикає до будинку, яким володіє позивач. Факт часткової руйнації даних споруд підтверджується актом обстеження будівель та споруд від 22.04.2013 року та листом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві від 26.04.2013 року.

Позивач стверджує, що демонтаж безхазяйним нежилих господарських приміщень (гаражів), що знаходяться біля будинку № 6 по вул. Обсерваторній покладається безпосередньо на Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) тому звернувся з позовом до суду.

Виходячи з принципу повного, всебічного та об'єктивного розгляду всіх обставин справи, суд дійшов висновку, що доводи позивача є хибними, а заперечення відповідача правомірними, з огляду на наступне.

Пунктом 1 Положення про Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.01.2011 № 94 департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується голові Київської міської державної адміністрації, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді, а з питань виконання функцій державної виконавчої влади - відповідним центральним органам державної виконавчої влади.

Відповідно до приписів ст. 15 Закону України "Про благоустрій населенних пунктів" органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об'єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об'єктів. Балансоутримувача, що здійснюватиме утримання і ремонт об'єкта благоустрою, який перебуває у приватній власності, визначає власник такого об'єкта благоустрою. Підприємство та балансоутримувач забезпечують належне утримання і своєчасний ремонт об'єкта благоустрою власними силами або можуть на конкурсних засадах залучати для цього інші підприємства, установи та організації. Орган державної влади або орган місцевого самоврядування за поданням підприємства чи балансоутримувача щорічно затверджує заходи з утримання та ремонту об'єкта благоустрою державної або комунальної власності на наступний рік та передбачає кошти на виконання цих заходів. Орган державної влади та орган місцевого самоврядування, підприємство та балансоутримувач несуть відповідальність за виконання затверджених заходів у повному обсязі.

Згідно пункту 13.3.1 Правила благоустрою міста Києва, затверджених Рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 № 1051/1051 демонтаж, перевезення, зберігання самовільно встановлених малих архітектурних форм та тимчасових споруд, власники яких ухиляються від демонтажу або власники яких невідомі, здійснюються Головним управлінням контролю за благоустроєм та районними в місті Києві державними адміністраціями за кошти міського бюджету з наступним відшкодуванням усіх витрат власником тимчасової споруди, винним у порушенні благоустрою.

Пунктом 13.3.3. даного Порядку передбачено, що демонтаж самовільно розміщених малих архітектурних форм та тимчасових споруд здійснюється в такому порядку. У разі виявлення самовільно розміщеної тимчасової споруди (малої архітектурної форми) без відповідної, оформленої в установленому порядку дозвільної документації, або з частково оформленою дозвільною документацією, Головним управлінням контролю за благоустроєм вноситься припис його власнику з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу цієї споруди протягом трьох робочих днів. Протягом зазначеного терміну власник зобов'язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самочинно розміщеної тимчасової споруди (малої архітектурної форми) та провести відновлення порушеного благоустрою на місці розміщення тимчасової споруди (малої архітектурної форми). У разі невиконання власником вимог припису Головне управління контролю за благоустроєм здійснює демонтаж самовільно розміщеної тимчасової споруди (малої архітектурної форми) за рахунок коштів міського бюджету з подальшим відшкодуванням усіх витрат власником, винним у порушенні благоустрою.

Для проведення демонтажу створюється комісія у складі представників Головного управління контролю за благоустроєм, КП "Київблагоустрій", управління (відділу благоустрою районної в місті Києві державної адміністрації), представника міліції (за згодою) та особи (у разі її присутності), яка здійснила самовільне розміщення тимчасової споруди (малої архітектурної форми). Комісія складає акт зовнішнього огляду (акт демонтажу) тимчасової споруди (малої архітектурної форми) у трьох примірниках, що має містити такі дані:

- дата, час, адреса розташування тимчасової споруди (малої архітектурної форми) і підстава для її демонтажу;

- прізвище, ім'я, по батькові та посади членів комісії;

- посада, місце роботи, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка бере участь у демонтажі та перевезенні тимчасової споруди (малої архітектурної форми);

- опис тимчасової споруди (малої архітектурної форми) (геометричні параметри, матеріал, наявність підключення до мереж електро- та водопостачання), перелік візуально виявлених недоліків, пошкоджень з обов'язковою фотофіксацією з усіх боків.

На адресу Реєстраційної служби Головного управління юстиції в м. Києві було направлено запит, щодо отримання інформації стосовно наявність або відсутності власників нежилих господарських споруд (гаражів), що знаходяться в межах прибудинкової території будинку № 6 по вул. Обсерваторній в м. Києві. Дану інформацію не було отримано.

За приписами частини 1 та 2 ст. 335 ЦК України безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.

Суд вважає висновок позивача про те, що приміщення, яке знаходяться поряд з будинком № 6 по вул. Обсерваторній є безхазяйним таким, що не відповідає дійсності, тому що процедура взяття та облік безхазяйного нерухомого майна визначена Цивільним кодексом України здійснена не була.

Стаття 33 ГПК України зобов'язує сторін довести ті обставини, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до вимог статті 34 ГПК України визначає, що господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Втім ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили і оцінюються судом в розумінні вимог статті 43 ГПК України за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Оскільки демонтаж самовільно розміщених тимчасових споруд здійснюється у визначеному законодавством порядку, то з огляду на викладене у позові Товариства з обмеженою відповідальністю "Обсерваторний" до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зокрема:

· зобов'язання Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) демонтувати аварійно-небезпечні господарські приміщення, що знаходяться в межах прибудинкової території будинку № 6 по вул. Обсерваторній в місті Києві та привести прибудинкову територію прилеглу за вказаною адресою в належний санітарний стан слід відмовити, як необґрунтовано заявленого.

Витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача у справі - Товариство з обмеженою відповідальністю "Обсерваторний", згідно частини п'ятої статті 49 ГПК України.

Оскільки позовна заява містять дві вимоги немайнового характеру, пов'язаних між собою підставами виникнення, судовий збір сплачується окремо з кожної з таких вимог. В даному разі звернення позивача до суду відбулося з двома вимогами немайнового характеру, а тому з позивача на користь державного бюджету стягується судовий збір в сумі 1 147 грн., який розподіляється за наслідками розгляду справи, згідно ст. 44, 49 ГПК України.

У судовому засіданні, яке відбулося 14.08.2013 року, згідно частини 2 статті 85 ГПК України було проголошено скорочений текст рішення, а саме його вступну та резолютивні частини.

На підставі викладеного та керуючись ст. 15 Закону України "Про благоустрій населенних пунктів", ст.335 ЦК України, ст. ст. 4 2 , 4 3, 27, 33, 34, 43, 49, 82, 84, частиною другою та третьою ст. 85 ГПК України, суд ,-

В И Р І Ш И В :

1. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Обсерваторний", 04053, м. Київ, вул.. Обсерваторна, буд. 6, код ЄДРПОУ 38405919, в дохід державного бюджету судовий збір в сумі 1 147 грн., видавши наказ та надіславши його на виконання до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва.

2. У позові Товариства з обмеженою відповідальністю "Обсерваторний" до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), зокрема:

· зобов'язати Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища міста Києва Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) демонтувати аварійно-небезпечні господарські приміщення, що знаходяться в межах прибудинкової території будинку № 6 по вул. Обсерваторній в місті Києві та привести прибудинкову територію прилеглу за вказаною адресою в належний санітарний стан, відмовити.

3. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено - 19.08.2013 року

Суддя Ю.О.Підченко

Дата ухвалення рішення14.08.2013
Оприлюднено21.08.2013

Судовий реєстр по справі —910/9155/13

Постанова від 17.12.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тарасенко К.В.

Ухвала від 27.09.2013

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тарасенко К.В.

Рішення від 14.08.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 05.08.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 10.07.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 26.06.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

Ухвала від 18.05.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Підченко Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні