cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 серпня 2013 р. Справа №805/9608/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10 год.35 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Мозгової Н.А.
при секретарі Проніні Д.С.
за участю
представника позивача Лазарчука О.О.
представника відповідача Тернинко С.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні за адресою: м. Донецьк, вул. 50 Гвардійської дивізії, 17 адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Авалон люкс» до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дій та скасування висновків довідки зустрічної звірки від 07.06.2013року, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Авалон люкс», звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дій та скасування висновків довідки зустрічної звірки від 07.06.2013року.
В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 07.06.2013року відповідачем було проведено зустрічну звірку позивача щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентом постачальником ТОВ «Салара» та контрагентами покупцями їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2013року, за результатами якої було складено довідку за №42/15-2/3658170 від 07.06.2013року
Відповідно до зазначеної довідки реальність здійснення господарських операцій у березні 2013року із контрагентом-постачальником ТОВ «Салара» та контрагентами-покупцями документально не підтверджено.
Позивач зазначив, що відповідачем було направлено позивачу запити від 26.04.2013року за №1045/10/22-413-3 та від 21.05.2013року за №11723/10/22-413-3, з яких в порушення п.10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою КМУ від 27.12.2010року за №1245 та п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України не вбачається, в рамках яких заходів податковим органом встановлено сумнівність у фактах здійснення операцій; на підставі яких відомостей або документів були встановлені факти сумнівності; сумнівність яких саме операцій була встановлена податковим органом.
Зазначив, що при проведенні зустрічної звірки податковим органом було порушено приписи Постанови КМУ від 27.12.2010року за №1232 «Про затвердження порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок».
Відповідач, Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області, надав заперечення на адміністративний позов, в якому просив суд відмовити у задоволенні позову з наступних підстав:
відповідно до п.п.62.1.3 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється податковим органами, зокрема, шляхом проведення звірок.
Податковим органом було отримано податкову інформацію (телеграму ДПС у Донецькій області від 26.04.2013року) з повідомленням про можливі порушення податкового законодавства, яке полягало у формуванні у березні 2013року позивачем податкового кредиту по господарським взаємовідносинам з ТОВ «Салара», яке не знаходиться за юридичною адресою та не має будь-яких умов для здійснення господарської діяльності (відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення і транспортні засоби).
Відповідач зазначив, що актом від 24.05.2013року за №37/15-2/37230799 про неможливість проведення зустрічної перевірки ТОВ «Салара» щодо підтвердження господарських відносин в березні 2013року встановлено неможливість здійснення звірки у зв'язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою та ненаданням документів та пояснень на запит.
Відповідач заперечував проти доводів позивача щодо відсутності в запитах податкового органу інформації в рамках яких заходів податковим органом встановлено сумнівність у фактах здійснення операцій; на підставі яких відомостей або документів були встановлені факти сумнівності; сумнівність яких саме операцій була встановлена податковим органом, оскільки з тексту запитів вбачається наявність цієї інформації.
Крім того, відповідач зауважив, що відповідно до приписів п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України платник звільняється від обов'язку надавати відповідь на запит податковго органу, якщо запит складено з порушенням вимог абз.1,2 цього пункту, але позивачем надано відповідь на запит з копіями первинних документів.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечував.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, встановив наступне:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Авалон люкс» (ЄДРПОУ 36586170, 84122, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Юних Комунарів, буд.71, кв.69) зареєстровано 19.05.2010року Виконавчим комітетом Слов'янської міської ради Донецької області, перебуває на податковому обліку в органах державної податкової служби.
Податковим органом було отримано податкову інформацію (телеграму ДПС у Донецькій області від 26.04.2013року) з повідомленням про можливі порушення податкового законодавства, яке полягало у формуванні у березні 2013року позивачем податкового кредиту по господарським взаємовідносинам з ТОВ «Салара», яке не знаходиться за юридичною адресою та не має будь-яких умов для здійснення господарської діяльності (відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення і транспортні засоби).
Згідно п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби;
2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;
4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;
5) у разі проведення зустрічної звірки;
6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
26.04.2013року податковим органом було направлено позивачу запит за №10455/10/22-413-3 про надання пояснень та їх документального підтвердження по господарських відносинах з ТОВ «Салара» за лютий 2013року на суму ПДВ - 89710,72грн.
17.05.2013року позивачем надано відповідь за №17/05-1, якою надані пояснення та документальне підтвердження по господарських відносинах з ТОВ «Салара» за лютий 2013року. Також позивачем зазначено, що без зазначення у запиті відомостей про те, в рамках яких заходів податковим органом встановлено сумнівність у фактах здійснення операцій; на підставі яких відомостей або документів були встановлені факти сумнівності; сумнівність яких саме операцій була встановлена податковим органом унеможливлює надання повної та обґрунтованої відповіді на запит.
21.05.2013року податковим органом було направлено позивачу запит за №11723/10/22-413-3 про надання пояснень та їх документального підтвердження по господарських відносинах з ТОВ «Салара» за березень 2013року на суму ПДВ - 88029,60грн.
29.05.2013року позивачем надано відповідь за №29/05-1, якою надані пояснення та документальне підтвердження по господарських відносинах з ТОВ «Салара» за березень 2013року.
Актом Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області від 24.05.2013року за №37/15-2/37230799 про неможливість проведення зустрічної перевірки ТОВ «Салара» щодо підтвердження господарських відносин в березні 2013року встановлено неможливість здійснення звірки у зв'язку з відсутністю підприємства за юридичною адресою та ненаданням документів та пояснень на запит.
Відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
07.06.2013року відповідачем було проведено зустрічну звірку позивача щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентом постачальником ТОВ «Салара» та контрагентами покупцями їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2013року, за результатами якої було складено довідку за №42/15-2/3658170 від 07.06.2013року.
Відповідно до зазначеної довідки реальність здійснення господарських операцій у березні 2013року із контрагентом-постачальником ТОВ «Салара» та контрагентами-покупцями документально не підтверджено.
Суд зазначає, що питання правомірності непідтвердження реальності здійснення позивачем господарських операцій у березні 2013року із контрагентом-постачальником ТОВ «Салара» та контрагентами-покупцями не є спірним в даній справі.
Зустрічна звірка полягає у співставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до Постанови КМУ від 27.12.2010року за №1232 «Про затвердження порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.
Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
Таким чином, податковий орган під час проведення зустрічної звірки позивача щодо документального підтвердження господарських відносин із контрагентом постачальником ТОВ «Салара» та контрагентами покупцями їх реальності та повноти відображення в обліку за березень 2013року та складання за наслідками даної звірки довідки, діяв в межах повноважень, наданих п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України та Постановою КМУ від 27.12.2010року за №1232 «Про затвердження порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок».
Суд не приймає до уваги доводи позивача щодо складення податковим органом запитів від 26.04.2013року за №1045/10/22-413-3 та від 21.05.2013року за №11723/10/22-413-3 з порушенням законодавства, на підставі наступного:
відповідно до п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України у разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Проте, позивачем на запити податкового органу від 26.04.2013року за №1045/10/22-413-3 та від 21.05.2013року за №11723/10/22-413-3 було надано відповіді з копіями первинних документів від 17.05.2013року за №17/05-1 та 29.05.2013року за №29/05-1.
Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Авалон люкс» до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Донецькій області про визнання протиправними дій та скасування висновків довідки зустрічної звірки від 07.06.2013 року № 42/15-2/36586170 відмовити.
Постанову прийнято у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 07.08.2013 року.
Повний текст постанови відповідно до ч.3 ст.160 КАС України складений 12.08.2013р.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10 - денний строк з дня отримання постанови апеляційної скарги з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Мозговая Н. А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2013 |
Оприлюднено | 21.08.2013 |
Номер документу | 33070197 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мозговая Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні