ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
УХВАЛА про залишення позовної заяви без руху 22 серпня 2013 р. Справа №
821/3212/13-а Суддя Херсонського окружного адміністративного суду Кузьменко Н.А., розглянувши позовну заяву Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря до пансіонату "Прибой" ПАТ "Херсонбуд" про зупинення господарської діяльності, - встановив: 22 серпня 2013 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державної екологічної інспекції у Херсонській області до пансіонату «Прибой» ПАТ «Херсонбуд» з позовними вимогами про зупинення господарської діяльності. Суддя, вивчивши матеріали адміністративного позову, вважає, що його необхідно залишити без руху, виходячи з наступного. З позовної заяви вбачається, що підставою для звернення позивача до суду є ч.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» за якою повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. До даної категорії адміністративних позовів застосовується п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України але позов подано на загальних підставах. Таким чином, позивачу необхідно зазначити в порядку якої статті КАС України суд повинен розглянути дану справу. Відповідно до п.3 ч.1 ст.107 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.106 цього Кодексу. Відповідно до вимог ч. 3 ст.106 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додаються її копії та копії всіх документів, що приєднуються до неї, відповідно до кількості відповідачів і третіх осіб, крім випадків подання адміністративного позову суб'єктом владних повноважень. Суб'єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов'язаний додати до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідачу і третім особам копії позовної заяви та доданих до неї документів. З матеріалів адміністративного позову вбачається, що позивачем в якості доказу надіслання відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів, додано до реєстр відправлення поштової кореспонденції від 15.08.2013 зі штемпелем Укрпошти № 10081317, в якому під номером 22 зазначено, що лист надіслано “кому: Пансіонат «Прибой» ПАТ «Херсонбуд» куди: Херсон вул. Кірова,24”. Таким чином, із даного документу не можливо встановити вміст поштового відправлення, а саме, що відповідачу направлено саме копії позовної заяви та доданих до неї документів. Вищий адміністративний суд України в інформаційному листі від 16.11.2011 року № 2
091/11/13-11 звернув увагу судів на те, що абзацом двадцять сьомим пункту 2 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2009 року № 270, визначено, що документом, який підтверджує надання послуг поштового зв'язку, є розрахунковий документ встановленої відповідно до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” форми та змісту (касовий чек, розрахункова квитанція тощо). З аналізу зазначеної норми вбачається, що розрахунковий документ, виданий поштовим відділенням, є доказом надання (оплати) послуг поштового зв'язку, проте він не дає можливості суду перевірити вміст поштового відправлення і не містить повної адреси одержувача. Вміст поштового відправлення містить бланк опису вкладення, який згідно з пунктом 61 Правил надання послуг поштового зв'язку заповнюється відправником у двох примірниках. Працівник поштового зв'язку повинен перевірити відповідність вкладення опису, розписатися на обох його примірниках і проставити відбиток календарного штемпеля. Один примірник опису вкладається до поштового відправлення, другий видається відправникові. З огляду на викладене та з урахуванням вимог частини третьої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України, належним доказом надіслання суб'єктом владних повноважень відповідачу і третім особам у справі копії позовної заяви та доданих до неї документів може бути опис вкладення разом з розрахунковим документом. Відтак, копія реєстру відправлення поштової кореспонденції від 15.08.2013 зі штемпелем Укрпошти № 10081317 є доказом надання (оплати) послуг поштового зв'язку, проте не є належним доказом надіслання Державною екологічною інспекцію у Херсонській області відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів. Позивач не надав суду опис вкладення рекомендованого поштового відправлення чи будь-яких інших доказів надіслання відповідачу копії позовної заяви та доданих до неї документів. Відповідно до вимог ч. 3 ст.106 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати. Статтею 2 Закону України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року №3674-VI (далі – Закон України №3674) визначено, що платниками судового збору є, зокрема, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду. Розміри ставок судового збору за подання адміністративного позову до адміністративного суду встановлені Законом України "Про судовий збір" та складають, відповідно, 1 відсоток розміру майнових вимог, але не менше 0,1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 2 розмірів мінімальних заробітних плат - за подання позову майнового характеру та 0,03 розміру мінімальної заробітної плати - за подання позову немайнового характеру (ч. 2 ст. 4 Закону). Позивач, обраховуючи розмір судового збору, повинен керуватися положеннями Закону України "Про судовий збір", якими встановлено порядок визначення ставки судового збору за подання адміністративного позову немайнового характеру. Згідно ст.8 Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" з 01.01.2013 року розмір мінімальної заробітної плати складає 1147 грн., а тому розмір судового збору складає 34,41 грн. (1147*0,03=34,41 грн.). Перелік дій та документів, які є об'єктами справляння державного мита, міститься у статті 3 Закону України №3674, водночас за якою судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством. З огляду на вищевикладене, позивачем не надано доказів сплати судового збору (квитанція, платіжне доручення тощо). Згідно з частиною 1 статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України подання позовної заяви без додержання вимог статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення заяви без руху. Таким чином, позовна заява підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення вказаних недоліків. Керуючись ч.1, ч.3 ст. 106, ч.1 ст. 108, ст. 160, ст. 165, КАС України, суддя – ухвалив: Залишити позовну заяву без руху. Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви до 04 вересня 2013 р., а саме, надати опис поштового вкладення, який підтверджує відправлення позовної заяви разом із додатками відповідачу; докази сплати судового збору; сформулювати вимоги адміністративного позову згідно з положеннями ч.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»; зазначити норми КАС України на підставі яких подано позов та роз'яснити, що у разі не виконання вимог суду щодо усунення недоліків, у визначений судом термін, позовну заяву разом з додатками буде повернуто позивачу відповідно до п.1 ч.3 ст. 108 КАС України. Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із вказівкою на номер справи
821/3212/13-а та зазначенням прізвища судді, який прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху. Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня її отримання. Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги, ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя Кузьменко Н.А.