Постанова
від 22.08.2013 по справі 805/1275/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 серпня 2013 р. Справа №805/1275/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12 год. 40 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Кірієнка В.О.

при секретарі Федоровій А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Приватного підприємства «Варадеро-2012» про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій у розмірі 18907,00 грн.,-

В С Т А Н О В И В:

Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернулася до суду з позовом до Приватного підприємства «Варадеро-2012» про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій у розмірі 18907,00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що позивачем 12.07.2012 року була проведена фактична перевірка торгового павільйону ПП «Варадеро-2012» за адресою м. Красний Лиман, провулок Лісний, 255, за результатами якої складено акт № 019/05/22/22/38068259 від 23.07.2012 року та встановлені порушення. На підставі акту були прийняті податкові повідомлення-рішення та рішення про застосування штрафних санкцій на загальну суму боргу 18907,00 грн. Відповідач в порушення вимог статті 67 Конституції України та статті 16 Податкового кодексу України не сплатив.

З огляду на повідомлені обставини, позивач просив стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 18907,00 грн.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги аналогічно викладеному у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи або про розгляд справи за його відсутності до суду не надходило.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних у справі документів.

Розглянувши подані документи і матеріали та заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню з наступних підстав.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 28 лютого 2013 року провадження у справі № 805/1275/13-а було зупинено до вирішення Донецьким окружним адміністративним судом адміністративної справи № 805/2349/13-а за позовом Приватного підприємства «Варадеро-2012» до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби, третя особа - ОСОБА_1 про скасування податкових повідомлень-рішень від 10.08.2012р. № 0000152343, № 0000162343, № 0000172343, на підставі яких нараховані штрафні санкції у розмірі 18907,00 грн., - до набрання законної сили судовим рішенням.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року в задоволенні позову Приватного підприємства «Варадеро-2012» до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби, третя особа - ОСОБА_1 про скасування податкових повідомлень-рішень від 10.08.2012р. № 0000152343, № 0000162343, № 0000172343, на підставі яких нараховані штрафні санкції у розмірі 18907,00 грн. - відмовлено у повному обсязі (а.с. 70-79).

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 10 липня 2013 року (а.с. 80-82) апеляційну скаргу Приватного підприємства «Варадеро-2012» залишено без задоволення, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року - без змін.

Таким чином, постановою Донецького окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року та ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 10 липня 2013 року встановлено наступне.

Відповідач - приватне підприємство "Варадеро-2012", код ЄДРПОУ 38068259, зареєстроване в якості юридичної особи виконавчим комітетом Краснолиманської міської ради Донецької області 09 квітня 2012 року.

11.07.2012 року до Краснолиманського відділення Слов'янської ОДПІ Донецької області ДПС надійшла Вимога Краснолиманського міжрайонного прокурора Донецької області, в якій вказано про необхідність проведення перевірки щодо додержання вимог чинного податкового законодавства ПП "Варадеро-2012", що здійснює діяльність на території пляжу "Варадеро". Необхідність здійснення перевірки обґрунтована наявністю інформації про можливі порушення цим платником податків положень чинного законодавства щодо здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів та ліцензій тощо.

Відповідно до п. 75.1. ст.75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.80.1 ст.80 Податкового кодексу України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Відповідно до п.п.80.2.2 п.80.2 ст.80 ПК України, фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на органи державної податкової служби, виробництва та обігу підакцизних товарів.

На виконання Вимоги прокурора та на підставі ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", п.п.20.1.4. п.20.1. ст.. 20, п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75, п.п.80.2.2 п.80.2 ст.80 та п. 80.8 ст. 80 Податкового Кодексу України Наказом начальника Слов'янської ОДПІ Донецької області ДПС від 12.07.2012 року за № 520 було призначено проведення фактичної перевірки торгового павільйону Приватного підприємства "Варадеро-2012", код ЄДРПОУ 38068259 за адресою: м. Красний Лиман, провулок Лісний,255, з питань дотримання вимог Податкового Кодексу України, Законів України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", "Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті України". Проведення фактичної перевірки доручено головному державному податковому ревізору-інспектору Безгубову О.В. та старшому державному податковому ревізору-інспектору Натальченко І.А. Термін проведення перевірки визначено у десять діб, починаючи з 12 липня 2012 року.

На підставі вказаного Наказу № 520 від 12.07.2012 року про проведення фактичної перевірки працівникам Слов'янської ОДПІ Безгубову О.В. та Натальченко І.А. 12 липня 2012 року були видані направлення на перевірку № 000849 та № 00850 відповідно. При цьому, у направленнях на перевірку була допущена технічна описка щодо строку її проведення. Замість логічної та очевидної дати начала проведення перевірки "з 12 липня 2012 року" зазначено дату " з 12 квітня 2012 року".

Відповідно до п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби; копії наказу про проведення перевірки; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Згідно п.п.75.1.3. п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до положень п.80.7. та 80.8 ст. 80 ПК України фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами органу державної податкової служби у присутності посадових осіб суб'єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції. Під час проведення перевірки посадовими особами, які здійснюють таку перевірку, може проводитися хронометраж господарських операцій. За результатами хронометражу складається довідка, яка підписується посадовими особами органу державної податкової служби та посадовими особами суб'єкта господарювання або його представника та/або особами, що фактично здійснюють господарські операції.

Відповідно до положень п. 80.4. ст.80 ПК України перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами органів державної податкової служби на підставі підпункту 20.1.9 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.

12 липня 2012 року о 12 год.50 хв. перед початком фактичної перевірки ревізором-інспектором ОДПІ Натальченко І.А. була здійснена контрольна розрахункова операція з придбання пляшки коньяку "Жан-Жак" та пачки цигарок "Сhesterfiеld", після чого до відома осіб, що здійснювали торгівельну діяльність було доведено про здійснення фактичної перевірки та пред'явлені службові посвідчення, наказ та направлення на проведення фактичної перевірки.

В зазначеному приміщенні на момент перевірки знаходилися: засновник ПП "Варадеро-2012" ОСОБА_4, який безпосередньо був за прилавком та здійснював торгівельну діяльність, у тому числі підакцизними товарами, засновник та директор цього підприємства ОСОБА_5 та адвокат ОСОБА_6, який під час перевірки виступив як представник інтересів директора ПП "Варадеро-2012", надавши відповідний ордер на підтвердження своїх повноважень.

Відповідно до п. 80.5. Допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Відповідно до приписів ст. 81 ПК України при пред'явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення. У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами органу державної податкової служби складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

З пояснень представників сторін, показів свідка, акту відмови від підписання направлень на проведення фактичної перевірки № 72/10/22-313 від 12.07.2012 року встановлено, що з наказом № 520 від 12.07.2012 року та направленнями № 000849 , № 000850 на проведення фактичної перевірки ознайомився ОСОБА_6, який на підставі виписаного ним ордеру здійснював представництво інтересів директора ПП "Варадеро-2012" ОСОБА_5 Проте від отримання та підписання зазначених документів ОСОБА_6 відмовився, про що було складено відповідний акт. При цьому, з боку присутніх засновників ПП "Варадеро-2012", директора цього підприємства ОСОБА_5 та його представника ОСОБА_6 жодних заперечень з приводу того, що у даному торговому павільйоні здійснює господарську діяльність не ПП "Варадеро-2012", а якийсь інший суб'єкт господарювання, - висловлено не було. Працівників податкового органу було допущено до здійснення перевірки саме діяльності ПП "Варадеро-2012".

За результатами проведеної фактичної перевірки 12 липня 2012 року працівниками Слов'янської ОДПІ було складено акт перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, який 23.07.2012 року за № 019/05/22/22/38068259 було зареєстровано в органі ДПС за місцем реєстрації суб'єкта господарювання. Згідно зазначеному акту під час перевірки господарської одиниці ПП "Варадеро-2012" у торговому павільйоні, розташованому на території пляжу "Варадеро" у м. Красний Лиман, пров. Лісний, 255 (номер будинку зазначений помилково, фактично № 205-а) виявлені наступні порушення: факт реалізації підакцизних товарів: однієї пляшки коньяку "Жан-Жак" (3 зірки) за ціною 80 грн. та однієї пачки сигарет "Chesterfield" за ціною 20 грн. без застосування реєстратора розрахункових операцій та без видачі відповідного розрахункового документу; факт реалізації підакцизних товарів (алкоголю та тютюну) без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами; торгівельна діяльність у павільйоні здійснювалася без наявності торгового патенту; неведення у порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів за місцем їх реалізації. Так здійснювалася торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами загальною вартістю 100 грн. без наявності супровідних документів (накладних); не забезпечено проведення готівкових коштів-виручки від реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів у сумі 100 грн. (без урахування суми покупки) через зареєстрований, опломбований та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій; здійснювалася роздрібна торгівля тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальної роздрібної ціни, встановленої виробником (Максимальна роздрібна ціна, яка нанесена на пачку -11 грн.)(ст. 11 Закону України № 481/95-ВР від 19.12.1995 року); відсутня наочна інформація, яка складається з наочного знаку про заборону куріння і тексту такого змісту "Куріння заборонено" та інформація, яка вказує на місця куріння, та інформація, яка вказує на місця для куріння, змісту "Місця для куріння", інформація про шкоду, яку завдає здоров'ю людини куріння тютюнових виробів з тексту такого змісту "Куріння шкодить вашому здоров'ю".

На підставі зазначеного акту, за виявлені в ході фактичної перевірки порушення податкового законодавства до відповідача відповідачем були застосовані фінансові санкції.

Зокрема, податковим повідомленням - рішенням № 0000152343 від 10.08.2012року за порушення п.1,2,12 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" до ПП "Варадеро-2012" застосовано штраф у розмірі 6209,00грн.

Податковим повідомленням-рішенням № 0000162343 від 10.08.2012року за порушення положень ст. 267 Податкового кодексу України до ПП "Варадеро-2012" застосовано штраф у розмірі 430,00 грн.

Рішенням про застосування фінансових санкцій від 10.08.2012року № 0000172343 за порушення положень ст.ст. 11, 15, 15-2 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" на підставі абз. 5, 10,14 ч.2 ст.17 зазначеного Закону до позивача податковим органом застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 1000,00 грн. за роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних роздрібних ці встановлених виробником; 6168,00 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями; 1700,00 грн. за роздрібну торгівлю тютюновими виробами без наявності ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами; 3400,00 грн. за не обладнання спеціального відведеного для куріння місця та не розміщення наочної інформації, яка складається з наочного знака про заборону куріння та інформації, яка вказує на місця для куріння.

Зазначені фінансові санкції відповідачем застосовані на підставі діючого законодавства та у відповідності з ним.

Отже, оскільки постановою Донецького окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року та ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 10 липня 2013 року вказані податкові повідомлення-рішення та рішення про застосування фінансових санкцій визнані правомірними та чинними, отже з відповідача підлягає стягненню штрафні санкції у розмірі 18907,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, виходячи із змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-71, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Приватного підприємства «Варадеро-2012» про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій у розмірі 18907,00 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути на користь Державного бюджету з розрахункових рахунків Приватного підприємства «Варадеро-2012» заборгованість зі сплати штрафних санкцій у розмірі 18907 (вісімнадцять тисяч дев'ятсот сім) грн. 00 коп. кошти у сумі 430,00 грн. направити на бюджетний рахунок № 31415541700063 УДКСУ у м. Красний Лиман, код ЄДРПОУ 37894853 в установі банку УДК в Донецькій області, МФО 834016; кошти у сумі 6209,00 грн. направити на бюджетний рахунок № 31119104700063 УДКСУ у м. Красний Лиман, код ЄДРПОУ 37894853 в установі банку УДК в Донецькій області, МФО 834016; кошти у сумі 12268,00 грн. направити на бюджетний рахунок № 31117106700063, код платежу 3021081100 в установі банку УДК в Донецькій області, код ЄДРПОУ 37894853, МФО 834016.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину у судовому засіданні 22 серпня 2013 року.

Постанова складена у повному обсязі 27 серпня 2013 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Кірієнко В.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2013
Оприлюднено27.08.2013
Номер документу33115981
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1275/13-а

Постанова від 22.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 28.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

Ухвала від 07.02.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні