Постанова
від 27.08.2013 по справі 1-1204/11
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 1-1204/11

провадження № 1/753/118/13

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" серпня 2013 р. Дарницький районний суд м. Києва у складі:

головуючого- судді Трусової Т.О.,

при секретарях: Маляр Н.В., Косолап Л.П., Косинській К.М., Білицькій О.М.,

з участю: прокурора Кулаківського К.О., підсудного ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Києві кримінальну справу по обвинуваченню:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця м. Яготин Київської області, громадянина України, українця, одруженого, має дитину-інваліда, 2010 року народження, з повною вищою освітою, непрацюючого, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1, несудимого

у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 375 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Органом досудового слідства з урахуванням змін, внесених в судовому засіданні, ОСОБА_2 обвинувачується в тому, що він, обіймаючи посаду судді Бориспільського міськрайонного суду Київської області, постановив завідомо неправосудну постанову в адміністративній справі та завідомо неправосудні рішення у двох цивільних справах за наступних обставин.

Указом Президента України № 482/96 від 27.06.1996 р. ОСОБА_2 призначений суддею Бориспільського міського суду Київської області. Згідно з постановою Верховної Ради України № 3060-ПІ від 07.02.2002 р. ОСОБА_2 обраний на посаду судді цього ж суду безстроково. Указом Президента України № 358/2004 від 23.03.2004 р. ОСОБА_2 переведений на роботу на посаду судді новоутвореного Бориспільського міськрайонного суду Київської області.

Рішенням Київської окружної комісії суддів загальних судів від 22.07.2005 р. ОСОБА_2 присвоєно другий кваліфікаційний клас судді.

Відповідно до ст. 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.

Статтею 124 Конституції України встановлено, що правосуддя в Україні здійснюється виключно судами.

Відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону України «Про судоустрій України», який був чинним на момент скоєння ОСОБА_2 злочину, судова влада реалізується шляхом здійснення правосуддя у формі цивільного, господарського, адміністративного, кримінального, а також конституційного судочинства.

Судочинство здійснюється Конституційним Судом України та судами загальної юрисдикції.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про статус суддів», який був чинним на момент скоєння ОСОБА_2 злочину, носіями судової влади в Україні є професійні судді, які здійснюють правосуддя незалежно від законодавчої та виконавчої влади.

Судді є посадовими особами судової влади, які відповідно до Конституції України наділені повноваженнями здійснювати правосуддя і виконувати свої обов'язки на професійній основі в Конституційному Суді України та судах загальної юрисдикції.

Відповідно до ст. 129 Конституції України судді при здійсненні правосуддя незалежні і підкоряються лише закону.

Статтею 6 Закону України «Про статус суддів» визначено, що судді при здійсненні правосуддя зобов'язані дотримуватися Конституції та законів України, забезпечувати повний, всебічний та об'єктивний розгляд судових справ з дотриманням встановлених законом строків; не допускати вчинків та будь-яких дій, що порочать звання судді і можуть викликати сумнів у його об'єктивності, неупередженості та незалежності.

11 серпня 2006 р. до Бориспільського міськрайонного суду Київської області надійшов адміністративний позов від імені ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44, ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_48., ОСОБА_49, ОСОБА_50, ОСОБА_51, ОСОБА_52, ОСОБА_53, ОСОБА_54, ОСОБА_55, ОСОБА_56 (всього 55 осіб) до військової частини № А-2215 (м. Бориспіль) про визнання дій військової частини щодо продовольчого забезпечення військовослужбовців або виплати грошової компенсації замість них неправомірними, про зобов'язання військової частини нарахувати та виплатити грошову компенсацію замість продовольчого пайка за нормами відповідно займаній посаді, про зобов'язання військової частини нарахувати компенсацію на грошовий еквівалент продовольчого пайка, вказаних в Указі Президента України № 389 від 05.05.2003 р. за втрату частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати відповідно до Закону України №2050-111 від 19.10.2000 р., про зобов'язання військової частини провести нарахування та виплату заподіяної моральної шкоди у розмірі 50 відсотків від грошової компенсації за неотриманий продовольчій пайок, вказаних в Указі Президента України № 389 від 05.05.2003 р.

При цьому ОСОБА_57, зазначивши у позовній заяві, що являється представником позивачів за довіреностями, в порушення ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України), відповідно до якої одночасно з позовною заявою подається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника, не долучив до позову жодних документів, що підтверджували повноваження діяти від їх імені.

Вказаний позов був зареєстрований за номером №2-а-939/06 і був переданий судді ОСОБА_2. для розгляду.

В порушення вимог ст. 108 КАС України суддя ОСОБА_2 за відсутності документів, що підтверджували повноваження ОСОБА_57 діяти від імені позивачів, не повернув вказану позовну заяву, а 19 серпня 2006 р. відкрив провадження у справі за вказаним адміністративним позовом, який не відповідав вимогам ст. 106 КАС України, оскільки в ньому не були визначені суми, що підлягають стягненню на користь кожного із позивачів, і не наведені розрахунки цих стягнень.

При відкритті провадження у вказаній адміністративній справі ОСОБА_2 проігноровано норми ст. 116 КАС України, оскільки вимоги усіх позивачів були об'єднані в одне провадження.

4 вересня 2006 р. в період між 15 год. 30 хв. та 16 год. 30 хв. ОСОБА_2, знаходячись в своєму робочому кабінеті в приміщенні Бориспільського міськрайонного суду Київської області за адресою: м. Бориспіль, вул. Київський Шлях, буд. 72, всупереч ст.ст. 6, 122, 125, 127, 128 КАС України, маючи прямий умисел на винесення завідомо незаконного рішення, не викликавши відповідачів в судове засідання, не роз'яснивши їм передбачені законом права, не відклавши розгляд справи при неявці відповідача, не надавши можливості надати пояснення в судовому засіданні, не з'ясувавши, чи визнає відповідач позовні вимоги, порушивши права відповідача на взяття участі в судовому засіданні та дослідженні доказів, не витребувавши та не дослідивши докази, діючи всупереч інтересам служби, в інтересах ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23 ОСОБА_59, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, з метою забезпечення їм можливості отримати грошову компенсацію, виплату якої зупинено Законом України «Про деякі заходи щодо економії бюджетних коштів», виніс постанову іменем України у справі №2-а-939/06, якою задовольнив позовні вимоги вказаних 34 позивачів до військової частини № А-2215.

Згідно постанови судді ОСОБА_2 від 4 вересня 2006 р. у справі №2-а-939/06 визнано неправомірними дії командування військової частини № А-2215 щодо продовольчого забезпечення або нарахування та виплати грошової компенсації замість продовольчого забезпечення; зобов'язано військову частину № А-2215 провести позивачам нарахування та виплату грошової компенсації замість продовольчого забезпечення відповідно до норм, передбачених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.1996 р. № 316 «Про норми забезпечення продовольчими пайками військовослужбовців Збройних сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства, військовослужбовців та осіб рядового і навчальницького складу Міністерства внутрішніх справ» та Постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2002 р. № 426 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та осіб рядового, навчальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту та Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації».

Зазначена постанова була проголошена суддею ОСОБА_2 в судовому засіданні 4 вересня 2006 р. і набрала чинності.

У тексті зазначеного рішення ОСОБА_2 вказав завідомо неправдиві відомості щодо участі у судовому засіданні при розгляді справи представника відповідача, який не заперечував щодо задоволення позовних вимог.

При цьому в порушення ст. 167 КАС України копії постанови військовій частині направлено не було.

13 вересня 2006 р. в період між 15 год. 40 хв. та 16 год. 00 хв. ОСОБА_2, знаходячись в своєму робочому кабінеті за вищевказаною адресою, продовжуючи свою злочинну діяльність, всупереч ст.ст. 6, 122, 125, 127, 128 КАС України, маючи прямий умисел на винесення завідомо незаконного рішення, не викликавши відповідачів в судове засідання, не роз'яснивши їм передбачені законом права, не відклавши розгляд справи при неявці відповідача, не надавши можливості надати пояснення в судовому засіданні, не з'ясувавши, чи визнає відповідач позовні вимоги, порушивши права відповідача на взяття участі в судовому засіданні та дослідження доказів, не витребувавши та не дослідивши докази, діючи всупереч інтересам служби, діючи умисно, в інтересах ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_59, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, з метою забезпечення їм можливості отримати окрім грошової компенсації, виплату якої зупинено Законом України «Про деякі заходи щодо економії бюджетних коштів», додаткові кошти у вигляді компенсації заподіяної моральної шкоди та компенсацію за втрачену частину доходу, маючи прямий умисел на постановлення завідомо неправосудної постанови, виніс додаткову постанову у справі № 2-а-939/06, якою задовольнив позовні вимоги вказаних позивачів до військової частини № А-2215.

Вказаною постановою визнано неправомірними дії командування військової частини № А-2215 щодо неналежного нарахування та виплати грошової компенсації замість продовольчого забезпечення; зобов'язано військову частину нарахувати та виплатити відповідно до Закону України №2050-111 від 19.10.2000 р. та Постанови Кабінету Міністрів України №159 від 23.10.2000 р. компенсацію на втрачену частину доходу за грошову компенсацію замість продовольчого забезпечення; провести нарахування та виплату заподіяної моральної шкоди у розмірі 50 відсотків від грошової компенсації за продовольче забезпечення.

Зазначена постанова була проголошена суддею ОСОБА_2 в судовому засіданні 13 вересня 2006 р. та набрала чинності.

Виносячи постанову від 4 вересня та додаткову постанову від 13 вересня 2006 р. ОСОБА_2, діючи в інтересах третіх осіб, а саме ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_59, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, ОСОБА_36, маючи умисел на винесення завідомо неправосудної постанови, також свідомо порушив ряд норм матеріального права, тобто виніс завідомо неправосудну постанову суду.

Так ст. 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (в редакції 19.10.1999 р.) передбачено, що держава гарантує військовослужбовцям матеріальне та інше забезпечення у розмірах, що стимулюють заінтересованість громадян України у військовій службі. Військовослужбовці одержують за рахунок держави грошове забезпечення, а також речове майно і продовольчі пайки або за бажанням військовослужбовця грошову компенсацію замість них. Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання, тривалості та умов військової служби. Порядок і розміри грошового та матеріального забезпечення військовослужбовців та компенсації замість речового майна і продовольчих пайків встановлюються Кабінетом Міністрів України з урахуванням коефіцієнта індексації грошових доходів.

Разом з цим відповідно до ст. 2 Закону України «Про деякі заходи щодо економії бюджетних коштів» № 1459-111 від 17.02.2000 р. призупинено дію ч. 2 ст. 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» в частині одержання військовослужбовцями продовольчих пайків або за їх бажанням грошової компенсації замість них та замість речового майна.

На момент винесення постанови від 4 вересня 2006 р. та додаткової постанови від 13 вересня 2006 р. у справі № 2-а-939/06 судді ОСОБА_2. вищенаведені вимоги закону були достовірно відомі, однак умисно ним проігноровані з метою прийняття незаконних постанов.

Таким чином ОСОБА_2 відповідно до Закону України «Про деякі заходи щодо економії бюджетних коштів» не мав законних підстав задовольняти позовні вимоги військовослужбовців до військової частини № А-2215.

Як наслідок порушення норм діючого законодавства 12 квітня 2010 р. Київським апеляційним адміністративним судом задоволено апеляційну скаргу Міністерства оборони України і скасовано постанову Бориспільського міськрайонного суду від 4 вересня 2006 р. та додаткову постанову від 13 вересня 2006 р. і ухвалено нову постанову про відмову в задоволенні позову.

Таким чином ОСОБА_2 постановив завідомо неправосудну постанову.

19 жовтня 2007 р. до Бориспільського міськрайонного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Девелопмент-технологія» (далі - ТОВ «Девелопмент-технологія») до ОСОБА_61про звернення стягнення на земельні ділянки. В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що 10.10.2007 р. між ТОВ «Девелопмент-технологія» та ОСОБА_61 укладено договір поворотної фінансової допомоги, згідно якого останньому передано грошові кошти в сумі 220000 грн. Отримані кошти ОСОБА_61 у визначений договором строк не повернув, у зв'язку з чим ТОВ «Девелопмент-технологія» просить суд звернути стягнення на належні відповідачу на праві приватної власності 33 земельні ділянки з цільовим призначенням «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва», які розміщені в адміністративних межах Зазимської сільської ради Броварського району Київської області, припинити право власності ОСОБА_61 на вказані земельні ділянки та визнати право власності на них за ТОВ Девелопмент-технологія", заборонити відділу містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації відмовляти у наданні висновків та погодженні технічної документації із землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія»; заборонити Броварському районному відділу земельних ресурсів відмовляти у дачі висновків та погодженні технічної документації з землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія», відмовляти у підписанні Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія», а також заборонити відмовляти у підписанні заявок на видачу бланків Державних актів на право власності на земельні ділянки в межах Броварського району; заборонити Київському обласному головному управлінню земельних ресурсів відмовляти у проведенні реєстрації технічної документації з землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія»; заборонити відмовляти у видачі чистих бланків Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки, а також заборонити відмовляти у затвердженні заявок на видачу бланків Державних актів на право власності на земельні ділянки в межах Броварського району; заборонити Броварській районній державній адміністрації відмовляти у підписанні Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія»; заборонити Київському обласному відділу Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України» та Броварському районному відділу Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України», а у разі реорганізації - їх правонаступникам, відмовляти у вчиненні дій щодо реєстрації і видачі Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія».

ОСОБА_2, який мав відповідну фахову підготовку та значний досвід на посаді судді, знаючи положення цивільно-процесуального законодавства, встановивши, що позовна заява ТОВ «Девелопмент-технологія» за правилом виключної підсудності, встановленим ст. 114 ЦПК України, не підсудна Бориспільському міськрайонному суду, оскільки позов стосується нерухомого майна - земельних ділянок, розташованих на території Броварського району, в порушення вказаних вимог закону 19 жовтня 2007 р. умисно виніс ухвалу про відкриття провадження у даній справі та призначив справу до попереднього розгляду.

26 жовтня 2007 р. в попередньому судовому засіданні в порушення вимог ст.ст. 10, 33, 130 ЦПК України ОСОБА_2 не вирішив питання про склад осіб, які будуть брати участь у справі, не залучивши в якості співвідповідачів відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації, Броварський районний відділ земельних ресурсів, Київське обласне головне управління земельних ресурсів, Броварську районну державну адміністрацію, Київський обласний відділ Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України» та Броварський районний відділ Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України», які разом з ОСОБА_61 мали відповідати за позовом.

В порушення вимог ст.ст. 74, 158, 159, 169, 176 ЦПК України ОСОБА_2, маючи умисел на винесення завідомо неправосудного рішення, долучивши до матеріалів справи заяву ОСОБА_61 без дати складання, яка не пройшла реєстрацію в канцелярії суду, не залучивши співвідповідачів, не повідомив осіб, які беруть участь у справі, про дату та час її розгляду, за їх відсутності розгляд справи не відклав, можливості надати докази, заперечення та пояснення не надав, чи визнає відповідач позовні вимоги не з'ясував, до судового розгляду справу не призначив.

26 жовтня 2007 р. в період часу між 16 год. 30 хв. до 16 год. 50 хв. ОСОБА_2, знаходячись в своєму робочому кабінеті за вищевказаною адресою, ігноруючи вимоги ст.ст. 176, 179 ЦПК України, за відсутності представника позивача, від якого не надходила заява про розгляд справи за його відсутності, не з'ясувавши всіх обставин справи та не перевіривши їх доказами, діючи умисно, в інтересах ТОВ «Девелопмент-технологія», маючи прямий умисел на винесення завідомо неправосудного рішення, з метою передачі ТОВ «Девелопмент-технологія» права власності на 33 земельні ділянки в обхід положень Земельного кодексу України за результатами розгляду цивільної справи за позовом ТОВ «Девелопмент-технологія» до ОСОБА_61 виніс рішення.

Відповідно до вказаного рішення позовні вимоги ТОВ «Девелопмент-технологія» задоволено, звернуто стягнення на 33 земельні ділянки загальною площею 30,4696 га, з цільовим призначенням «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва», які розміщені в адміністративних межах Зазимської сільської ради Броварського району Київської області, що належали ОСОБА_61, а саме: земельну ділянку розміром 0,2946 га, кадастровий номер 3221282800:04:001:0008, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯД № 917006 від 16.08.07, зареєстрований за № 010732500550; земельну ділянку розміром 1,2285 га, кадастровий номер 3221282800:04:007:0002, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯД №917005 від 16.08.07, зареєстрований за № 0107325000551; земельну ділянку розміром 0,8709 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0009, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯД № 917007 від 16.08.07, зареєстрований за № 010732500552; земельну ділянку розміром 0,4482 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0039, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯД № 917008 від 16.08.07, зареєстрований за № 010732500553; земельну ділянку розміром 1,1587 га, кадастровий номер 3221282800:04:001:0007, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 605503 від 11.05.07, зареєстрований за № 0107325500318; земельну ділянку розміром 1,0161 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0038, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 605504 від 11.05.07, зареєстрований за № 010732500319; земельну ділянку розміром 0,2945 га, кадастровий номер 3221282800:04:001:0001, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ №598567 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500276; земельну ділянку розміром 0,4481 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0010, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598566 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500275; земельну ділянку розміром 0,6107 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0018, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598565 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500274; земельну ділянку розміром 0,9120 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0037, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ №598564 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500273; земельну ділянку розміром 0,8631 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0032, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ №598563 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500272; земельну ділянку розміром 0,9323 га, кадастровий номер 3221282800:04:001:0006, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598562 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500271; земельну ділянку розміром 1,1933 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0027, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598561 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500270; земельну ділянку розміром 1,1505 га, кадастровий номер 3221282800:02:008:0021, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598560 від 25.04.07, зареєстрований за №010732500269; земельну ділянку розміром 0,8710 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0030, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598559 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500268; земельну ділянку розміром 1,4619 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0023, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598558 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500267; земельну ділянку розміром 1,3946 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0034, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598557 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500266; земельну ділянку розміром 0,9807 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0024, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ №598556 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500265; земельну ділянку розміром 1,1919 га, кадастровий номер 3221282800:04:001:0005, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598555 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500264; земельну ділянку розміром 1,0614 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0028, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598554 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500263; земельну ділянку розміром 0,8709 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0031, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598553 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500262; земельну ділянку розміром 0,6829 га, кадастровий номер 3221282800:04:001:0004, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598552 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500261; земельну ділянку розміром 0,9918 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0029, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598551 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500260; земельну ділянку розміром 0,7578 га, кадастровий номер 3221282800:04:001:0003, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598550 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500259; земельну ділянку розміром 1,1772 га, кадастровий номер № 3221282800:04:002:0026, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598549 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500258; земельну ділянку розміром 0,8620 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0033, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598548 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500257; земельну ділянку розміром 0,9581 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0036, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598547 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500256; земельну ділянку розміром 0,5172 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0011, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598571 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500255; земельну ділянку розміром 1,3894 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0035, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598546 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500254; земельну ділянку розміром 1,0156 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0025, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598545 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500253; земельну ділянку розміром 0,5171 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0014, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598568 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500277; земельну ділянку розміром 1,3900 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0020, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598569 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500278; земельну ділянку розміром 0,9566 га, кадастровий номер 3221282800:04:002:0019, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598570 від 25.04.07, зареєстрований за № 010732500279; припинено право власності ОСОБА_61 на вказані земельні ділянки та визнано це право за ТОВ «Девелопмент-технологія», при цьому змінене цільове призначення вказаних земельних ділянок на «для ведення підсобного сільського господарства».

В порушення вимог ст.ст. 17, 162 КАС України, відповідно до яких питання про заборону суб'єкту владних повноважень вчиняти певні дії вирішується окружними адміністративними судами, вищевказаним рішенням заборонено: відділу містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації - відмовляти у наданні висновків та погодженні технічної документації із землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія»; Броварському районному відділу земельних ресурсів - відмовляти у дачі висновків та погодженні технічної документації з землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія», відмовляти у підписанні Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія», відмовляти у підписанні заявок на видачу бланків Державних актів на право власності на земельні ділянки в межах Броварського району; Київському обласному головному управлінню земельних ресурсів - відмовляти у проведенні реєстрації технічної документації з землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія», відмовляти у видачі чистих бланків Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки, відмовляти у затвердженні заявок на видачу бланків Державних актів на право власності на земельні ділянки в межах Броварського району; Броварській районній державній адміністрації - відмовляти у підписанні Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія»; Київському обласному відділу Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України» та Броварському районному відділу Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України», а у разі реорганізації, їх правонаступникам - відмовляти у вчиненні дій щодо реєстрації і видачі Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Девелопмент-технологія»; а також припинено договірні відносини між ТОВ «Девелопмент-технологія» та ОСОБА_61 у відповідності з договором поворотної фінансової допомоги від 10.10.2007 р.

Зазначене рішення було проголошене суддею ОСОБА_2 в судовому засіданні 26 жовтня 2007 р. та набрало законної сили.

Постановивши вказане рішення ОСОБА_2, діючи в інтересах ТОВ «Девелопмент-технологія», також свідомо порушив ряд норм матеріального права, що свідчить про винесення завідомо неправосудного рішення.

Так відповідно до вимог ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно з п. 15 Перехідних положень до Земельного кодексу України до набрання чинності законами України про державний земельний кадастр та про ринок земель не допускається купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб.

Відповідно до ст. 139 Земельного кодексу України у разі звернення стягнення на земельну ділянку, що перебуває у власності громадянина, земельна ділянка підлягає продажу на земельних торгах, що проводяться у формі аукціону. Звернення стягнення на земельні ділянки, призначені для ведення товарного сільськогосподарського виробництва допускається у випадках, коли у власників таких ділянок відсутнє інше майно, на яке може бути звернено стягнення, якщо інше не запропоновано власником земельної ділянки.

Враховуючи наведені вимоги закону, у суду відсутні повноваження своїм рішенням припиняти право власності певної особи на земельні ділянки і визнавати це право за іншими особами.

Згідно ст. 15 ЦПК України суди розглядають в порядку цивільного судочинства справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.

П. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України передбачено, що справа адміністративної юрисдикції (далі- адміністративна справа) - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. П. З ч. 2 ст. 162 КАС України передбачено, що в разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача утриматись від вчинення певних дій.

Таким чином з урахуванням ст. 17 КАС України спір про заборону вчинення певних дій органами виконавчої влади не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, в зв'язку з тим, що відноситься до компетенції адміністративних судів.

Незважаючи на те, що позивачем заявлено вимоги не про повернення отриманих та неповернутих коштів, а про звернення стягнення на земельні ділянки, хоча такий вид відповідальності сторонами не визначався, ОСОБА_2, задовольняючи позовні вимоги, фактично вирішив не судовий спір щодо стягнення коштів за договором поворотної фінансової допомоги, а визначив порядок та спосіб виконання зобов'язання про стягнення коштів, не з'ясувавши при цьому матеріальне становище відповідача та можливість виконати вказані зобов'язання у спосіб, визначений ст. 1049 ЦК України.

Таким чином ОСОБА_2, задовольняючи позов ТОВ «Девелопмент-технологія» до ОСОБА_61 про звернення стягнення на земельні ділянки та змінюючи їх цільове призначення, обрав спосіб захисту прав позивача, який прямо суперечить вимогам п. 15 Перехідних положень, ч. 2 ст. 20, ст. 139 Земельного кодексу України.

На момент винесення рішення від 26 жовтня 2007 р. у справі № 2-3099/07 судді ОСОБА_2. вищенаведені вимоги закону були достовірно відомі, однак умисно ним проігноровані з метою прийняття незаконного рішення у справі.

Внаслідок виконання вищевказаного незаконного рішення здійснено відчуження 33 земельних ділянок загальною площею 30,4696 га, які перебували у власності ОСОБА_61, та право власності на вказані земельні ділянки оформлено за ТОВ «Девелопмент-технологія». Фактом відчуження земельних ділянок в обхід п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України підірвано авторитет органів державної влади щодо забезпечення здійснення державної політики у сфері земельних відносин.

Вищевказаним рішенням суддею ОСОБА_2 змінено цільове призначення з земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на землі для ведення підсобного сільськогосподарського виробництва, чим порушено порядок зміни цільового призначення земель та створено умови для обходу мораторію на продаж земельних ділянок товарного сільськогосподарського виробництва і їх подальшого відчуження, чим нанесено непоправну шкоду авторитету держави в якості гаранта продовження розвитку України як аграрної держави.

Введення Земельним кодексом України мораторію на продаж земельних ділянок товарного сільськогосподарського виробництва є невід'ємною частиною аграрної політики держави. Продаж земельних ділянок такого цільового призначення унеможливить в подальшому збереження земель сільськогосподарського призначення для громадян України.

Окрім того ОСОБА_2, порушуючи норми матеріального права, підірвав авторитет держави, позбавивши державні органи можливості здійснювати оформлення права власності у межах чинного законодавства та контролю за дотриманням інтересів держави під час процесу передачі земель у приватну власність, чим створив умови для подальшого порушення інтересів держави в сфері охорони культурної спадщини, збереження особливо цінних земель (чорноземів тощо).

Як наслідок порушення норм діючого законодавства 22 вересня 2008 р. Апеляційним судом Київської області скасовано постанову Бориспільського міськрайонного суду від 26 жовтня 2007 р., а позов ТОВ «Девелопмент-технологія» залишено без розгляду.

Таким чином ОСОБА_2 постановив завідомо неправосудне рішення.

14 листопада 2007 р. до Бориспільського міськрайонного суду надійшла позовна заява ТОВ «Земпром-ресурс» до ОСОБА_62 про звернення стягнення на земельні ділянки. В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що 10.10.2007 р. між ТОВ «Земпром-ресурс» та ОСОБА_62 укладено договір поворотної фінансової допомоги, згідно якого останньому передано грошові кошти у сумі 350000 грн. Отримані кошти ОСОБА_62 у визначений договором строк не повернув, у зв'язку з чим ТОВ «Земпром-ресурс» просить звернути стягнення на належні відповідачу на праві приватної власності 44 земельні ділянки з цільовим призначенням «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва», які розміщені в адміністративних межах Княжицької сільської ради Броварського району Київської області, та визнати за ТОВ «Земпром-ресурс» право власності на ці ділянки; заборонити відділу містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації відмовляти у наданні висновків та погодженні технічної документації із землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс»; заборонити Броварському районному відділу земельних ресурсів відмовляти у дачі висновків та погодженні технічної документації з землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс», відмовляти у підписанні Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс», а також заборонити відмовляти у підписанні заявок на видачу бланків Державних актів на право власності на земельні ділянки в межах Броварського району; заборонити Київському обласному головному управлінню земельних ресурсів відмовляти у проведенні реєстрації технічної документації з землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс»; заборонити відмовляти у видачі чистих бланків Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки, а також у затвердженні заявок на видачу бланків Державних актів на право власності на земельні ділянки в межах Броварського району; заборонити Броварській районній державній адміністрації відмовляти у підписанні Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс»; заборонити Київському обласному відділу Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України» та Броварському районному відділу Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України», а у разі реорганізації, їх правонаступникам, відмовляти у вчиненні дій щодо реєстрації і видачі Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс».

ОСОБА_2, який мав відповідну фахову підготовку та значний досвід на посаді судді, знаючи положення цивільно-процесуального законодавства, встановивши, що позовна заява ТОВ «Земпром-ресурс» за правилом виключної підсудності, встановленим ст. 114 ЦПК України, не підсудна Бориспільському міськрайонному суду, оскільки позов стосується нерухомого майна - земельних ділянок, розташованих на території Броварського району, в порушення вказаних вимог закону умисно виніс ухвалу про відкриття провадження у даній справі та призначив справу до попереднього розгляду.

В попередньому судовому засіданні в порушення вимог ст.ст. 10, 33, 130 ЦПК України ОСОБА_2 не вирішив питання про склад осіб, які будуть брати участь у справі, не залучивши до участі у справі в якості співвідповідачів відділ містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації, Броварський районний відділ земельних ресурсів, Київське обласне головне управління земельних ресурсів, Броварську районну державну адміністрацію, Київський обласний відділ Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України» та Броварський районний відділ Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України», які разом з ОСОБА_62 мали відповідати за позовом.

В порушення вимог ст.ст. 74, 158, 159, 169, 176 ЦПК України ОСОБА_2, маючи умисел на винесення завідомо неправосудного рішення, долучивши до матеріалів справи заяву відповідача ОСОБА_62, яка не пройшла реєстрацію в канцелярії суду, не залучивши до участі у справі співвідповідачів, не повідомив осіб, які беруть участь у справі, про дату та час її розгляду, за їх відсутності розгляд справи не відклав, можливості надати докази, заперечення та пояснення не надав, чи визнає відповідач позовні вимоги не з'ясував, до судового розгляду справу не призначив.

21 листопада 2007 р. в період часу між 09 год. 00 хв. до 09 год. 30 хв. ОСОБА_2, знаходячись в своєму робочому кабінеті за вищевказаною адресою, ігноруючи вимоги ст.ст. 176, 179 ЦПК України, за відсутності представника позивача, від якого не надходила заява про розгляд справи за його відсутності, не з'ясувавши всіх обставин справи та не перевіривши їх доказами, діючи умисно, в інтересах ТОВ «Земпром-ресурс», маючи прямий умисел на винесення завідомо неправосудного рішення, з метою передачі ТОВ «Земпром-ресурс» права власності на 44 земельні ділянки в обхід положень Земельного кодексу України за результатами розгляду цивільної справи за позовом ТОВ «Земпром-ресурс» до ОСОБА_62 виніс рішення.

Відповідно до вказаного рішення задоволено позовні вимоги ТОВ «Земпром-ресурс» та звернуто стягнення на 44 земельні ділянки загальною площею 55,0671 га, з цільовим призначенням «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва», які розміщені в адміністративних межах Княжицької сільської ради Броварського району Київської області, що належали ОСОБА_62, а саме: земельну ділянку розміром 0,9007 га, кадастровий номер 3221284000:03:007:0062, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯД №973005 від 20.07.07, зареєстрований за № 010732500508; земельну ділянку розміром 1,1882 га, кадастровий номер 3221284000:04:011:0031, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598575 від 26.04.07, зареєстрований за № 0107325000323; земельну ділянку розміром 1,1287 га, кадастровий номер 3221284000:04:008:0018, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598507 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500343; земельну ділянку розміром 1,2251 га, кадастровий номер 3221284000:04:009:0005, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598509 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500344; земельну ділянку розміром 1,3022 га, кадастровий номер № 3221284000:04:002:0023, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598506 від 27.04.07, зареєстрований за № 0107325500346; земельну ділянку розміром 1,1346 га, кадастровий номер 3221284000:04:002:0023, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598504 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500348; земельну ділянку розміром 1,7399 га, кадастровий номер № 3221284000:03:013:0023, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598503 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500349; земельну ділянку розміром 1,3375 га, кадастровий номер № 3221284000:04:002:0025, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 605506 від 11.05.07, зареєстрований за № 010732500379; земельну ділянку розміром 1,1801 га, кадастровий номер 3221284000:04:012:0006, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 605505 від 11.05.07, зареєстрований за № 010732500378; земельну ділянку розміром 1,1286 га, кадастровий номер 3221284000:04:008:0007, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598533 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500332; земельну ділянку розміром 1,1425 га, кадастровий номер 3221284000:04:012:0020, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598539 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500356; земельну ділянку розміром 1,1286 га, кадастровий номер №3221284000:04:008:0037, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ №598540 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500355; земельну ділянку розміром 1,7022 га, кадастровий номер 3221284000:03:010:0019, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598541 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500354; земельну ділянку розміром 1,1365 га, кадастровий номер № 3221284000:04:013:0019, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598542 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500353; земельну ділянку розміром 1,4871 га, кадастровий номер № 3221284000:04:005:0018, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598543 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500352; земельну ділянку розміром 1,3462 га, кадастровий номер 3221284000:04:006:0015, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598544 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500351; земельну ділянку розміром 1,7079 га, кадастровий номер 3221284000:03:013:0022, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598502 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500350; земельну ділянку розміром 1,3300 га, кадастровий номер 3221284000:04:002:0040, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598505 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500347; земельну ділянку розміром 0,9062 га, кадастровий номер 3221284000:04:013:0066, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598508 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500345; земельну ділянку розміром 1,3462 га, кадастровий номер 3221284000:04:006:0009, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598510 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500342; земельну ділянку розміром 1,1303 га, кадастровий номер 3221284000:04:009:0001, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598511 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500341; земельну ділянку розміром 1,2894 га, кадастровий номер 3221284000:04:010:0005, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598525 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500340; земельну ділянку розміром 1,1286 га, кадастровий номер 3221284000:04:008:0008, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598526 від 27.04.07, зареєстрований за №010732500339; земельну ділянку розміром 1,3264 га, кадастровий номер 3221284000:04:003:0022, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598527 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500338; земельну ділянку розміром 1,2998 га, кадастровий номер 3221284000:04:001:0024, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598528 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500337; земельну ділянку розміром 1,1227 га, кадастровий номер 3221284000:04:011:0027, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598529 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500336; земельну ділянку розміром 1,9800 га, кадастровий номер 3221284000:03:013:0026, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598530 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500335; земельну ділянку розміром 1,2796 га, кадастровий номер 3221284000:04:002:0029, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598531 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500334; земельну ділянку розміром 1,2969 га, кадастровий номер 3221284000:04:012:0016, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598532 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500333; земельну ділянку розміром 1,1286 га, кадастровий номер 3221284000:04:008:0038, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ 598534 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500331; земельну ділянку розміром 1,1287 га, кадастровий номер 3221284000:03:006:0008, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598535 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500330; земельну ділянку розміром 1,5017 га, кадастровий номер 3221284000:04:001:0023, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598536 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500329; земельну ділянку розміром 1,2998 га, кадастровий номер 3221284000:04:001:0025, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598537 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500328; земельну ділянку розміром 1,1369 га, кадастровий номер 3221284000:04:002:0010, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 598538 від 27.04.07, зареєстрований за № 010732500327; земельну ділянку розміром 1,2995 га, кадастровий номер 3221284000:04:001:0022, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 588503 від 06.04.07, зареєстрований за № 010732500249; земельну ділянку розміром 1,1286 га, кадастровий номер 3221284000:04:008:0013, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 588504 від 06.04.07, зареєстрований за № 010732500248; земельну ділянку розміром 1,1375 га, кадастровий номер 3221284000:04:013:0039, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 588506 від 06.04.07, зареєстрований за № 010732500246; земельну ділянку розміром 1,1375 га, кадастровий номер 3221284000:04:013:0040, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 588507 від 06.04.07, зареєстрований за № 010732500245; земельну ділянку розміром 1,3462 га, кадастровий номер 3221284000:04:006:0006, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 588509 від 06.04.07, зареєстрований за № 010732500243; земельну ділянку розміром 1,1227 га, кадастровий номер 3221284000:04:011:0004, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 580519 від 21.03.07, зареєстрований за № 010732500133; земельну ділянку розміром 1,1489 га, кадастровий номер 322128400004:007:0014, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 580520 від 21.03.07, зареєстрований за № 010732500134; земельну ділянку розміром 1,1375 га, кадастровий номер 3221284000:04:013:0047, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 580517 від 21.03.07, зареєстрований за № 010732500135; земельну ділянку розміром 1,1286 га, кадастровий номер 3221284000:04:008:0029, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 580515 від 21.03.07, зареєстрований за № 010732500136; земельну ділянку розміром 1,1287 га, кадастровий номер 3221284000:04:008:0003, Державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ № 580512 від 21.03.07, зареєстрований за № 010732500137, припинено право власності ОСОБА_62 на вказані земельні ділянки та визнано це право за ТОВ «Земпром-ресурс», при цьому змінено цільове призначення земельних ділянок на «для ведення підсобного сільського господарства».

В порушення вимог ст.ст. 17, 162 КАС України, відповідно до яких питання про заборону суб'єкту владних повноважень вчиняти певні дії вирішується окружними адміністративними судами, вищевказаним рішенням заборонено: відділу містобудування та архітектури Броварської районної державної адміністрації - відмовляти у наданні висновків та погодженні технічної документації із землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я товариства з обмеженою відповідальністю ТОВ «Земпром-ресурс»; Броварському районному відділу земельних ресурсів - відмовляти у дачі висновків та погодженні технічної документації з землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс», відмовляти у підписанні Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс», відмовляти у підписанні заявок на видачу бланків Державних актів на право власності на земельні ділянки в межах Броварського району; Київському обласному головному управлінню земельних ресурсів - відмовляти у проведенні реєстрації технічної документації з землеустрою щодо виготовлення Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс», відмовляти у видачі чистих бланків Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки, відмовляти у затвердженні заявок на видачу бланків Державних актів на право власності на земельні ділянки в межах Броварського району; Броварській районній державній адміністрації - відмовляти у підписанні Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс»; Київському обласному відділу Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі України» та Броварському районному відділу Київської регіональної філії Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Держкомземі України», а у разі реорганізації, їх правонаступникам, - відмовляти у вчиненні дій щодо реєстрації і видачі Державних актів на право приватної власності на земельні ділянки для ведення підсобного сільського господарства на ім'я ТОВ «Земпром-ресурс»; а також припинено договірні відносини між ТОВ «Земпром-ресурс» та ОСОБА_62 у відповідності з договором поворотної фінансової допомоги від 10.10.2007 р.

Зазначене рішення було проголошене суддею ОСОБА_2 в судовому засіданні 21 листопада 2007 р. та набрало чинності.

Постановивши вказане рішення, ОСОБА_2, діючи в інтересах ТОВ «Земпром-ресурс», також свідомо порушив ряд норм матеріального права, що свідчить про винесення завідомо неправосудного рішення.

Так відповідно до вимог ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Згідно з п. 15 Перехідних положень до Земельного кодексу України до набрання чинності законами України про державний земельний кадастр та про ринок земель не допускається купівля-продаж або іншим способом відчуження земельних ділянок і зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, земельних ділянок, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) для ведення особистого селянського господарства, а також земельних часток (паїв), крім передачі їх у спадщину, обміну земельної ділянки на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викупу) земельних ділянок для суспільних потреб.

Відповідно до ст. 139 Земельного кодексу України у разі звернення стягнення на земельну ділянку, що перебуває у власності громадянина, земельна ділянка підлягає продажу на земельних торгах, що проводяться у формі аукціону.

Враховуючи наведені вимоги закону, у суду відсутні повноваження своїм рішенням припиняти право власності певної особи на земельні ділянки і визнавати це право за іншими особами.

Згідно ст. 15 ЦПК України суди розглядають в порядку цивільного судочинства справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.

П. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України передбачено, що справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. П. З ч. 2 ст. 162 КАС України передбачено, що в разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про зобов'язання відповідача утриматись від вчинення певних дій.

Таким чином з урахуванням ст. 17 КАС України спір про заборону вчинення певних дій органами виконавчої влади не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, в зв'язку з тим, що відноситься до компетенції адміністративних судів.

Незважаючи на те, що позивачем заявлено вимоги не про повернення отриманих та неповернутих коштів, а про звернення стягнення на земельні ділянки, хоча такий вид відповідальності сторонами не визначався, ОСОБА_2, задовольняючи позовні вимоги, фактично вирішив не судовий спір щодо стягнення коштів за договором поворотної фінансової допомоги, а визначив порядок та спосіб виконання зобов'язання про стягнення коштів, не з'ясувавши при цьому матеріальне становище відповідача та можливість виконати вказані зобов'язання у спосіб, визначений ст. 1049 ЦК України.

Таким чином ОСОБА_2, задовольняючи позов ТОВ «Земпром-ресурс» до ОСОБА_62 про звернення стягнення на земельні ділянки та змінюючи їх цільове призначення, обрав спосіб захисту прав позивача, який прямо суперечить вимогам п. 15 Перехідних положень, ч. 2 ст. 20, ст. 139 Земельного кодексу України.

На момент винесення рішення від 21 листопада 2007 р. у справі №2-3392/07 судді ОСОБА_2. вищенаведені вимоги закону були достовірно відомі, однак умисно ним проігноровані з метою прийняття незаконного рішення у справі.

Внаслідок виконання вищевказаного незаконного рішення здійснено відчуження 44 земельних ділянок загальною площею 55,0671 га, які перебували у власності ОСОБА_62, та право власності на вказані земельні ділянки оформлено за ТОВ «Земпром-ресурс». Фактом відчуження земельних ділянок в обхід п. 15 Перехідних положень Земельного кодексу України підірвано авторитет органів державної влади щодо забезпечення здійснення державної політики у сфері земельних відносин. Так державою з 1 січня 2002 р. з метою збереження земель товарного сільськогосподарського виробництва після розпаювання земель сільськогосподарської кооперації у власності громадян та створення сприятливих умов для продовження розвитку сільськогосподарського виробництва на території України введено мораторій, яким відповідно до підпункту « 6» пункту 15 Перехідних положень Земельного кодексу України не допускається купівля - продаж або іншим спосіб відчуження земельних ділянок та зміна цільового призначення (використання) земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб для ведення товарного сільськогосподарського виробництва крім передачі їх у спадщину, обміну земельних ділянок на іншу земельну ділянку відповідно до закону та вилучення (викуп) земельних ділянок для суспільних потреб, що покликано створити сприятливий клімат для агропромислового розвитку на селі.

Вищевказаним рішенням суддею ОСОБА_2 змінено цільове призначення з земель «для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» на землі «для ведення підсобного сільськогосподарського виробництва», чим порушено порядок зміни цільового призначення земель та створено умови для обходу мораторію на продаж земельних ділянок товарного сільськогосподарського виробництва і їх подальшого відчуження, чим нанесено непоправну шкоду авторитету держави в якості гаранта продовження розвитку України як аграрної держави.

Введення мораторію на продаж земельних ділянок товарного сільськогосподарського виробництва, передбаченого Земельним кодексом України, є невід'ємною частиною аграрної політики держави. Продаж земельних ділянок такого цільового призначення унеможливить в подальшому збереження земель сільськогосподарського призначення для громадян України.

Окрім того, ОСОБА_2, порушуючи норми матеріального права, підірвав авторитет держави позбавивши державні органи можливості здійснювати оформлення права власності у межах чинного законодавства та контролю за дотриманням інтересів держави під час процесу передачі земель у приватну власність, чим створив умови для подальшого порушення інтересів держави в сфері охорони культурної спадщини, збереження особливо цінних земель (чорноземів тощо).

В подальшому, з метою приховання факту винесення завідомо неправосудного рішення, ОСОБА_2 30 березня 2009 р. виніс ухвалу про перегляд рішення Бориспільського міськрайонного суду від 21 листопада 2007р., якою скасував вказане рішення і 14 квітня 2009 р. виніс ухвалу про залишення позовної заяви ТОВ «Земпром-ресурс» до ОСОБА_62 без розгляду.

Таким чином ОСОБА_2 постановив завідомо неправосудне рішення.

В судовому засіданні підсудний ОСОБА_2 заявив клопотання про звільнення його від кримінальної відповідальності пославшись на закінчення строку давності.

Вислухавши підсудного та прокурора, дослідивши в повному обсязі докази по справі, суд вбачає підстави для звільнення ОСОБА_2 від кримінальної відповідальності, виходячи при цьому з наступного.

За злочин, який інкримінується ОСОБА_2, передбачене покарання у виді позбавлення волі на строк не більше п'яти років, а отже відповідно до положень ст. 12 КК України вказаний злочин відноситься до злочинів середньої тяжкості.

Згідно з вимогами ст. 49 КК України особа підлягає звільненню від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минули певні строки давності. Для злочинів середньої тяжкості законодавець визначив такий строк у п'ять років.

За змістом вказаної норми закону сплив зазначених строків є безумовною і обов'язковою підставою звільнення особи від кримінальної відповідальності.

Приймаючи до уваги, що з часу вчинення інкримінованого ОСОБА_2 злочину пройшло понад 5 років, останній не ухилявся від слідства та суду та не вчинив нового злочину, він підлягає звільненню від кримінальної відповідальності у зв'язку із закінченням строків давності, а справа відносно нього - закриттю.

Питання про речові докази - матеріали адміністративної та двох цивільних справ, суд вирішує у відповідності з вимогами ст. 81 КПК України (в редакції 1960 р.) - адміністративна справа підлягає поверненню Бориспільського міськрайонного суду Київської області, а матеріали цивільних справ, які є предметом досудового розслідування як матеріали, виділені із кримінальної справи № 24-171, - до Головного слідчого управління МВС України.

На підставі ст. 49 КК України, керуючись ст. ст. 282, 7-1 КПК України (в редакції 1960 р.), суд,-

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, звільнити від кримінальної відповідальності за вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 375 КК України, у зв'язку із закінченням строків давності.

Кримінальну справу по обвинуваченню ОСОБА_2 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст. 375 КК України, закрити.

Речові докази: матеріали адміністративної справи № 2а-939/06 за позовом ОСОБА_3 та інших (всього 55 осіб) до військової частини № А2215, - повернути до Бориспільського міськрайонного суду Київської області; матеріали цивільних справ № 2-3099/07 за позовом ТОВ «Девелопмент-Технологія» до ОСОБА_61 та № 2-3392/07 за позовом ТОВ «Земпром-Ресурс» до ОСОБА_62 - повернути до Головного слідчого управління МВС України.

Запобіжний захід ОСОБА_2 - підписку про невиїзд, - скасувати.

На постанову може бути подана апеляція до Апеляційного суду м. Києва через Дарницький районний суд м. Києва протягом семи діб з дня її винесення.

Суддя:

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.08.2013
Оприлюднено28.08.2013
Номер документу33144512
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —1-1204/11

Ухвала від 31.07.2020

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Цвіра Д. М.

Постанова від 14.10.2011

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Зуєва В. І.

Постанова від 20.09.2011

Кримінальне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Зуєва В. І.

Вирок від 13.12.2011

Кримінальне

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Лила В. М.

Постанова від 05.03.2012

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Ясельський А. М.

Постанова від 05.03.2012

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Ясельський А. М.

Постанова від 05.03.2012

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Ясельський А. М.

Постанова від 05.03.2012

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Ясельський А. М.

Постанова від 20.02.2012

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Ясельський А. М.

Постанова від 20.02.2012

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Ясельський А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні