Постанова
від 19.08.2013 по справі 812/6879/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 серпня 2013 року Справа № 812/6879/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Тихонова І.В.

при участі секретаря судового засідання: Лушниковій О.С.

за участю представників сторін:

позивача: Петрищевої К.В. (дов. від 09.01.2013)

відповідача: не з'явився.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Луганську адміністративну справу за позовом Алчевського міського центру зайнятості до Комунального підприємства «Алчевськпастранс» про стягнення пені у розмірі 2154,94 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

07 серпня 2013 року Алчевський міський центр зайнятості звернувся до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства «Алчевськпастранс» про стягнення пені у розмірі 2154,94 грн. Свої вимоги обґрунтовує тим, що 17.07.2013 року Алчевським міським центром зайнятості була проведена перевірка з питань дотримання вимог законодавства щодо правильності нарахування, своєчасності і повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття Комунальним підприємством «Алчевськпастранс», внаслідок якої було встановлено, що за підприємством відсутня заборгованість по страховим внескам на випадок безробіття, однак у зв'язку із тим, що страхові внески обчислювались тільки з виплаченої заробітної плати, це призвело до нарахування пені за несвоєчасне та неповне перерахування страхових внесків у розмірі 2154,94 грн. Загальна сума заборгованості відповідача становила 2154,94 грн. Вказана сума заборгованості підтверджується актом планової перевірки від 17.07.2013 року № 32. За результатами проведеної перевірки, 17.07.2013 року директором Алчевського міського центру зайнятості було винесено рішення № 1 про стягнення з Комунального підприємства «Алчевськпастранс» простроченної заборгованості зі сплати страхових внесків (пені) в сумі 2154,94 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Надав суду пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до частини 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Оскільки, відповідача було належним чином повідомлено про дату, час і місце судового розгляду, що підтверджується зворотніми повідомленнями з відміткою про вручення, наявними в матеріалах справи, суд дійшов висновку про можливість подальшого розгляду адміністративної справи за його відсутності.

Судове засідання здійснювалось в порядку, передбаченому ст. 41 КАС України.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що Комунальне підприємство «Алчевськпастранс» (ідентифікаційний код 03328020) зареєстровано в Алчевському міському центрі зайнятості як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття з 01.12.1993 року, що підтверджується довідкою директора Чернігівського міського центру зайнятості, наявною в матеріалах справи (а.с.27).

Як вбачається з матеріалів справи, 17.07.2013 року Алчевським міським центром зайнятості на підставі направлення від 15.07.2013 року № 64 (а.с.7), проведено планову перевірку правильності нарахування, своєчасності та повноти перерахування страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття Комунальним підприємством «Алчевськпастранс» якою встановлено що за підприємством відсутня заборгованість по страховим внескам на випадок безробіття, однак у зв'язку із тим, що страхові внески обчислювались тільки з виплаченої заробітної плати, це призвело до нарахування пені за несвоєчасне та неповне перерахування страхових внесків у розмірі 2154,94 грн.

За результатами перевірки був складений акт від 17.07.2013 року № 32 (а.с. 7-10).

17.07.2013 року директором Алчевського міського центру зайнятості, на підставі проведеної перевірки було прийнято рішення від № 1 про стягнення з Комунального підприємства «Алчевськпастранс» простроченної заборгованості зі сплати страхових внесків (пені) в сумі 2154,94 грн.(а.с. 11).

Вказане рішення було отримано 17.07.2013 року уповноваженою особою Комунального підприємства «Алчевськпастранс», що підтверджується особистим підписом уповноваженої особи на вищезазначеному рішенні. (а.с.11).

Окрім того, сума заборгованості (нарахування пені) підтверджується актом звірки взаємних розрахунків заборгованості по страховим внескам та пені до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття між Алчевським міським центром зайнятость та Комунальним підприємством «Алчевськпастранс», яка складає 2154,94 грн. (а.с. 28)

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Відповідно до частини 7 Розділу VIII «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України від 08.07.2010 року № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VI), стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Згідно зі статтею 12 Закону України від 02.03.2000 року №1533-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі - Закон №1533-III) виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління. Функції виконавчої дирекції Фонду покладаються на органи державної служби зайнятості. Виконавча дирекція Фонду організовує виконання рішень правління Фонду та забезпечує дотримання законодавства України про страхування на випадок безробіття, діє від імені Фонду та підзвітна йому в межах та порядку, передбачених статутом Фонду. Функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Відповідно до частини 2 статті 34 Закону України №1533-III Фонд зобов'язаний, зокрема, контролювати правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю.

Пунктом 2 статті 35 Закону №1533-III (чинної на час виникнення спірних правовідносин) роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.

Відповідно до пунктів 1,2,4 частини 1 статті 38 Закону №1533-III (чинної на час виникнення спірних правовідносин) роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.

Згідно із частиною 4 статті 38 Закону №1533-III строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (у тому числі на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття), умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку з 01 січня 2011 року регулюються Законом № 2464-VI.

Згідно із пунктом 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Частиною 12 статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Порядок обчислення та сплати страхових внесків регулюється вказаним Законом та Інструкцією про порядок обчислення та сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Інструкція №339) затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики України 18.12.2000 року №339, зареєстрованої в Міністерстві Юстиції України 16.01.2001 за №30/5221.

Пунктом 7.2. Інструкції №339 визначено, що контроль на підприємствах, в установах, організаціях, військових формуваннях та у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, проводиться шляхом перевірки бухгалтерських документів про нарахований заробіток та інші виплати, грошове забезпечення, повноти нарахування страхових внесків, платіжних документів про перерахування сум страхових внесків на рахунок Фонду, розрахункових та касових документів.

Згідно пункту 7.4. Інструкції №339 за результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, керівником і головним бухгалтером страхувальника. Один примірник акта передається під розписку керівникові або головному бухгалтеру страхувальника, інший залишається в центрі зайнятості, який проводив перевірку. У разі виявлення під час перевірки простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків (недоїмки) вони донараховуються та стягуються з нарахуванням пені та накладанням штрафу. Рішення про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу (додаток 7) (далі - рішення), приймається керівником робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його заступником за місцезнаходженням (місцем проживанням) платника страхових внесків на підставі акта перевірки.

Абзацом 3 пункту 7.4 Інструкції встановлено, що роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки, пені та штрафу або оскаржити рішення у встановленому порядку.

Відповідачем до суду не надано жодних доказів оскарження рішення заступника директора Чернігівського міського центр зайнятості від 13.07.2012 року № 2 про стягнення простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків, у тому числі донарахованих сум страхових внесків (недоїмки), пені та штрафу, у встановленому законом порядку, а отже вказане рішення є чинним.

Сума заборгованості (пені) зі сплати страхових внесків Комунального підприємства «Алчевськпастранс» до теперішнього часу не сплачена, в зв'язку з чим утворилась заборгованість перед позивачем у розмірі 2154,94 грн.

Згідно статті 39 Закону № 1533-III спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідачем не надано до суду жодних належних доказів щодо сплати заборгованості по страхових внесках та пені, як і доказів, що спростовують викладені в позовній заяві обставини.

За таких обставин, з урахуванням того, що сума заборгованості по сплаті страхових внесків та пені в сумі 2154,94 грн. відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачена, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд вважає, що позовні вимоги Алчевського міського центру зайнятості до Комунального підприємства «Алчевськпастранс» є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведення судових експертиз, судові витрати(судовий збір) згідно частини 4 статті 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Алчевського міського центру зайнятості до Комунального підприємства «Алчевськпастранс» про стягнення пені у розмірі 2154,94 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства «Алчевськпастранс» (ідентифікаційний код 03328020) на користь Держави в особі Алчевського міського центру зайнятості суму пені в розмірі 2154,94 грн. (дві тисячі сто п'ятдесят чотири гривні 94 копійки).

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів після її проголошення а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 23 серпня 2013 року.

Суддя І.В.Тихонов

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2013
Оприлюднено28.08.2013
Номер документу33153338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6879/13-а

Ухвала від 25.11.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 16.11.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 24.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 14.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 19.08.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 06.08.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Постанова від 19.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В.Тихонов

Ухвала від 09.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В.Тихонов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні