Справа № 825/2647/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Лобана Д.В.,
при секретарі Романенко Л.Л.,
за участю представників сторін
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕСНА КОНСАЛТИНГ" до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби про визнання протиправними дій, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю " ДЕСНА КОНСАЛТИНГ " звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому з урахуванням збільшення позовних вимог просить про визнання протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби щодо фактичного проведення зустрічної звірки з товариством з обмеженою відповідальністю «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за квітень 2013 року та складання акту №146/22/24841299 від 18.06.2013, визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби щодо фактичного проведення зустрічної звірки з товариством з обмеженою відповідальністю «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за травень 2013 року та складання акту № 153/22/24841299 від 21.06.2013, визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби щодо фактичного проведення зустрічної звірки з товариством з обмеженою відповідальністю «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за квітень 2013 року та складання акту № 9/20/24841299 від 31.07.2013.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на думку ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» ДПІ у м. Чернігові винесено акти від 18.06.2013 № 146/22/24841299, 21.06.2013 № 153/22/24841299, від 31.07.2013 № 9/20/24841299 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» (код 24841299) щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит. Зазначені акти містить висновок про те, що «у зв'язку з ненаданням документів для проведення перевірки підприємством ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» неможливо документально підтвердити реальність здійснення господарських відносин за перевіряємий період із постачальниками та покупцями.
Перевірки проведено у приміщенні ДПІ у м. Чернігові та без виклику посадових осіб ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ». Таким чином, ДПІ у м. Чернігові проведено перевірку без намагань отримання документів для проведення перевірки підприємства ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ».
Зазначене вказує на безвідповідальні дії працівників ДПІ у м. Чернігові, що призвело до складання актів з численними порушеннями податкового законодавства із відображенням обставин, які не відповідають дійсності.
В свою чергу, висновки актів перевірки можуть використовуватись для складання інших актів за ланцюгом, тобто ці акти перевірки мають вплив на права, обов'язки та господарську діяльність суб'єктів підприємницької діяльності, що зазначені в цих актах перевірки, тоді як вони складені при протиправних діях посадової особи, з грубим порушенням Конституції України та порядку проведення податкових перевірок, закріплених у Податковому кодексі України.
На момент проведення перевірок накази про проведення документальних позапланових перевірок не отримувались, а тому перевірки проведено з грубим порушенням законодавства. Акти перевірки взагалі не містять посилання на підставу проведення перевірки, тобто перевірки проведено із власної ініціативи перевіряючого.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).
При цьому, ПК України визначено, що платники податків (ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ») зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби (ДПІ у м. Чернігові), та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).
Таким чином, в зв'язку з відсутністю направлення запитів, тобто взагалі відсутнім моментом відліку місячного строку для подання ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» інформації ДПІ у м. Чернігові та її документального підтвердження, складення актів про неможливість проведення зустрічної звірки є передчасним, чим порушено вимоги п. 73.3 ст. 73 ПК України.
З актів про неможливість проведення зустрічної звірки вбачається, що ДПІ у м. Чернігові під час складення акту не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, оскільки такі документи у ДПІ у м. Чернігові були відсутні, що порушує вимоги п. п. 1-4, 6, 7 Порядку № 1232.
Про те, не дивлячись на відсутність необхідних документів ДПІ у м. Чернігові прийшла до висновку, що ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» не мало необхідних умов для здійснення господарської діяльності в частині купівлі, продажу, реалізації, зберігання та відвантаження товарно-матеріальних цінностей і не встановлено факту передачі товарів від продавця до покупця, в зв'язку з відсутністю (не наданням для перевірки) документів.
ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» вважає, що ДПІ у м. Чернігові було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п. 73.5 ст. 73 ПК України та Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232, що, в свою чергу, потягнуло за собою негативні наслідки не тільки для ТОВ «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ», а й для його контрагентів.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, в його задоволенні просив відмовити посилаючись на письмові заперечення (а. с. 40-41, 48-51), в яких зазначив, що на виконання Наказу ДПА України № 266 від 18.04.2011, в частині отримання документального підтвердження проведених операцій, 27.05.2013 на юридичну адресу ТОВ «Десна Консалтинг» було направлено лист-запит № 7461/10/15-213 від 24.05.2013 щодо надання документів, які підтверджують правомірність формування податкового кредиту по взаємовідносинам із контрагентами за квітень 2013 року.
Після аналізу даних, задекларованих в додатках №5 «Розшифровках ПЗ та ПК в розрізі контрагентів» платника встановлено ймовірну схему ухилення від оподаткування, а саме: по декларації за квітень 2013 року встановлено, що платник, виконуючи роль ймовірного вигодоформуючого платника (формує податковий кредит від ПП «Ніка - Сервіс 2000» (код 33259683) без проведення господарських операцій».
ДПІ у м. Чернігові ДПС складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки «Десна Консалтинг» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за квітень 2013 року від 18.06.2013 № 146/22/24841299, у висновку якого зазначено, що у зв'язку з ненаданням документів ТОВ «Десна Консалтинг» для проведення перевірка станом на 18.06.2013 не можливо документально підтвердити реальність здійсненні господарських відносин за квітень 2013 із постачальниками та покупцями.
На виконання Наказу ДПА України №266 «Про організацію взаємодії органів податкової служби при опрацюванні розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів» від 18.04.2011, в частині отримання документального підтвердження проведених операцій, 27.05.2013 на юридичну адресу ТОВ «Десна Консалтинг» було направлено лист-запит № 8749/10/15-213 від 20.05.2013 щодо надання документів, які підтверджують правомірність формування податкового кредиту по взаємовідносинам з вищезазначеними контрагентами за травень 2013 року.
ДПІ у м. Чернігові ДПС складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Десна Консалтинг» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за травень 2013 року від 21.06.2013 за № 153/22/24841299, у висновку якого зазначено, що у зв'язку з ненаданням документів ТОВ «Десна Консалтинг» для проведення перевірка станом на 21.06.2013 не можливо документально підтвердити реальність здійсненні господарських відносин за травень 2013 із постачальниками та покупцями.
ДПІ у м. Чернігові ДПС направлено лист-запит ТОВ «Десна Консалтинг» щодо підтвердження господарських відносин за травень 2013 року № 9175/10/20-123 від 15.07.2013 та станом на 31.07.2013 відповіді не отримано.
ДПІ у м. Чернігові ДПС складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Десна Консалтинг» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за червень 2013 року від 31.07.2013 за № 9/20/24841299, у висновку якого зазначено, що у зв'язку з ненаданням документів для проведення перевірки та попередніх висновків згідно з актом від 21.06.2013 за № 153/22/24841299 ТОВ «Десна Консалтинг», а також в зв'язку з тим, що платник має стан «8» - до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням, йому 19.07.2013 анульовано свідоцтво платника ПДВ, станом на 31.07.2013 неможливо документально підтвердити реальність здійснення господарських відносин за червень 2013 року із постачальниками та покупцями.
До ДПІ у м. Чернігові ДПС ТОВ «Десна Консалтинг» подано декларацію з податку на додану вартість за червень 2013 року від 17.07.2013 № 9042978851, в якій задекларовано обсяги проведених операцій на митній території України.
В ході проведеного аналізу даних, задекларованих платником в додатках № 5 «Розшифровках ПЗ та ПК в розрізі контрагентів», встановлено ймовірну схему ухилення від оподаткування: по декларації за червень 2013 року встановлено, що платник, виконуючи роль транзитера, формує податковий кредит без проведення господарських операцій від ПП «Ніка Сервіс 2000», який є «податковою ямою».
Враховуючи вищевикладене ДПІ у м. Чернігові, вважає свої дії щодо проведення зустрічної звірки правомірними та такими, що проведенні згідно до норм податкового законодавства, та просить відмовити товариству з обмеженою відповідальністю «Десна Консалтинг» в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, заперечень на неї та додаткові пояснення суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Десна Консалтинг» (код 24841299) зареєстровано 09.01.1998 виконавчим комітетом Чернігівської міської ради та взято на податковий облік 27.01.1998, що підтверджується актом перевірки (а. с. 20, зворот а. с. 20) та не заперечується сторонами.
ДПІ у м. Чернігові від 18.06.2013 № 146/22/24841299, від 21.06.2013 за № 153/22/24841299, від 31.07.2013 за № 9/20/24841299 було складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Десна Консалтинг» щодо правомірності формування податкового кредиту та податкових зобов'язань за перевіряємі періоди 2013 року (а. с. 20-24, 52-56, 64-69), у висновках яких зазначено, що у ТОВ «Десна Консалтинг» наявні ознаки безтоварності господарських операцій та недійсності угод.
При вирішенні даного спору суд керується вимогами Податкового кодексу України, Закону України від 04.12.1990 № 509 «Про державну податкову службу в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232 «Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок», постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1245 «Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом», а також вимогами Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджені наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236.
Суд зазначає, що спосіб дій органів державної податкової служби України при реалізації владної управлінської функції - контролю за правильністю та повнотою справляння податкових зобов'язань платників податків визначений нормами Податкового кодексу України.
В силу п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України (далі - ПК України) органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження, який надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин у разі проведення зустрічної звірки.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Згідно п. 73.5 ст. 73 Кодексу з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки проводяться в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232 "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок" (далі - Порядок № 1232).
За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
Так, в порушення вищевказаної норми, відповідачем не складалася довідки, а складено акти, що є порушенням норми Податкового кодексу України, відомостей щодо внесення змін або виправлень до актів звірки представником податкового органу не надано.
Таким чином, суд дійшов висновку, що форма складених за результатами проведених зустрічної звірок документів не відповідає вимогам п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України.
Пунктом 3 Порядку № 1232 від 27.12.2010 встановлено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.
Представником відповідача не надано суду запитів ініціаторів звірки - податкових органів, в яких знаходиться на обліку контрагенти позивача, отримання яких передує проведенню зустрічної звірки, відповідно до п. 3 Порядку № 1232 від 27.10.2010.
З огляду на зазначене, судом встановлено порушення відповідачем порядку проведення зустрічної звірки в частині недотримання процедури ініціювання такої звірки та відсутності права податкового органу одночасно виступати ініціатором та виконавцем зустрічної звірки без отримання запиту її проведення по контрагентам платника податків, які перебувають на обліку за межами м. Чернігова.
Пунктом 4 Порядку № 1232 від 27.12.2010 встановлено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Суд звертає увагу на те, щопозивачем не отримано від податкового органу жодного запиту, складеного з дотриманням приписів п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України та у відповідності до п. 4 Порядку № 1232 від 27.12.2010, окрім того, запитів з підстав проведення зустрічної звірки ТОВ «Десна Консалтинг» за цей період до позивача також не надходило. Наявний в матеріалах справи запит взагалі не містить адреси підприємства, якому він адресований (а. с. 25), щодо проведення наступних перевірок жодних запитів суду не надано.
Представник позивача заперечив про отримання запитів ДПІ, а відповідач не зміг довести свого твердження в цій частині жодним доказом, як то відміткою в книзі вихідної кореспонденції тощо.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що посилання позивача на те, що запитів від ДПІ у м. Чернігові він не отримував, не спростовується наданими під час судового розгляду доказами, оскільки відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не надано належних доказів підтвердження направлення таких запитів.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що у спірних правовідносинах відповідачем було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України та Порядком № 1232 від 27.12.2010.
Відповідно до п.п. 6, 7 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232, у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.
Отже, системно аналізуючи вищевказані положення, суд зазначає, що зустрічна звірка проводиться лише у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, а отже й висновки в тому числі щодо для з'ясування реальності господарських відносин та повноти відображення в обліку платника податків можуть бути зроблені та викладені у довідці за результатами проведення зустрічної звірки лише у випадку здійснення співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання.
Проте, доказів наявності у податкового органу первинних документів по взаємовідносинам ТОВ «Десна Консалтинг» з його контрагентами за перевіряємі періоди 2013 року представником відповідача суду не надано, а з актів від 18.06.2013 № 146/22/24841299, від 21.06.2013 за № 153/22/24841299, від 31.07.2013 за № 9/20/24841299 вбачається, що відповідачем не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання ТОВ «Десна Консалтинг», оскільки такі документи у відповідача були відсутні та ще й з вини відповідача.
При цьому, суд враховує пп. 4.4 п. 4 вищевказаних Методичних рекомендацій, яким встановлено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від підписання довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.
Суд зауважує, що тільки у випадку отримання від суб'єкта господарювання (у встановлений ст. 73 Податкового кодексу України термін) інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження відповідальний підрозділ проводить зустрічну звірку суб'єкта господарювання протягом 3 робочих днів з дня, наступного за днем отримання такої інформації та її документального підтвердження, за результатами проведення якої складається довідка про результати проведення зустрічної звірки у двох примірниках та реєструється в журналі реєстрації довідок/актів не пізніше останнього робочого дня терміну, відведеного для проведення зустрічної звірки відповідно до пункту 3.2 або 4.5 Методичних рекомендацій (пп. 4.5 та пп. 4.6 п. 4 Методичних рекомендацій).
В порушення вищезазначених норм ДПІ у м. Чернігові було винесено акти від 18.06.2013 № 146/22/24841299, від 21.06.2013 за № 153/22/24841299, від 31.07.2013 за № 9/20/24841299, без належного підтвердження отримання підприємством запитів, за відсутності інформації та її документального підтвердження від ТОВ «Десна Консалтинг».
Отже, суд прийшов до висновку, що з 17.06.2013 по 18.06.2013, 21.06.2013, 31.07.2013 ДПІ у м. Чернігові не мала права проводити зустрічну звірку ТОВ «Десна Консалтинг» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за вказані в актах періоди, а саме за квітень-червень 2013 року.
Так, в актах від 18.06.2013, від 21.06.2013, від 31.07.2013 про неможливість проведення зустрічної звірки, викладені висновки з приводу обставин здійснення позивачем господарської діяльності, однак, як встановлено вище, зустрічна звірка фактично не відбулась. Представниками відповідача в судовому засіданні не заперечувався факт проведення зустрічної звірки ТОВ «Десна Консалтинг» за відсутності інформації, зазначеної у запиті органу державної податкової служби, який ТОВ «Десна Консалтинг» не отримував, та її документального підтвердження, тобто в порушення порядку пп. 3.2 п. 3 Методичних рекомендацій, та відповідно складання довідки про результати проведення зустрічної звірки в порушення пп. 4.6 п. 4 Методичних рекомендацій, що також доводить факт порушення вимог пп. 4.4 та пп. 4.5 п. 4 вищезазначених Методичних рекомендацій.
Отже, в сукупності досліджених доказів, судом встановлено неправомірне проведення відповідачем зустрічних звірок суб'єкта господарювання ТОВ «Десна Консалтинг» та оформлення її результатів актами, що, в свою чергу, потягнуло за собою негативні наслідки не тільки для позивача, а й для його контрагентів.
Суд звертає увагу на те, що аналогічна правова позиція викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 13.02.2013 по справі № К/9991/74156/12, від 21.02.2013 по справі № К/800/7913/13, від 19.11.2012 по справі № К/9991/49378/12, від 20.05.2013 по справі № К/9991/60881/12, від 22.04.2013 по справі № К/800/652/13, від 03.04.2013 по справі № К/9991/56478/12, від 03.06.2013 по справі № К/9991/71070/12, від 19.11.2012 по справі № К/9991/54293/12.
Підпунктом 21.1.1 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України встановлено, що посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.
Вирішуючи спір, суд бере до уваги, що відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Разом з тим, під час розгляду справи належних та допустимих в розумінні ст. 70 КАС України доказів на підтвердження правомірності вчинених дій податковий орган до суду не надав.
Зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності, суд вважає, що обставини, на які посилається відповідач як підставу своїх правомірних дій, не знайшли свого обґрунтування в ході судового розгляду та не підтверджуються матеріалами справи, а отже враховуючи ст. 19 Конституції України та ч. 1 ст. 11, ст.ст. 71, 72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ТОВ «Десна Консалтинг» про визнання протиправними дій ДПІ у м. Чернігові підлягають задоволенню.
Всі здійснені позивачем документально підтверджені судові витрати по справі згідно ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ», - задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби щодо фактичного проведення зустрічної звірки з товариством з обмеженою відповідальністю «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за квітень 2013 року та складання акту № 146/22/24841299 від 18.06.2013.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби щодо фактичного проведення зустрічної звірки з товариством з обмеженою відповідальністю «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за травень 2013 року та складання акту № 153/22/24841299 від 21.06.2013.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби щодо фактичного проведення зустрічної звірки з товариством з обмеженою відповідальністю «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит за червень 2013 року та складання акту № 9/20/24841299 від 31.07.2013.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕСНА КОНСАЛТИНГ» судові витрати в сумі 149 (сто сорок дев'ять) грн 41 коп.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Д.В. Лобан
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2013 |
Оприлюднено | 28.08.2013 |
Номер документу | 33156991 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Лобан Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні