Ухвала
від 29.08.2013 по справі 812/3966/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Широка К.Ю.

Суддя-доповідач - Василенко Л. А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2013 року справа №812/3966/13

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенко Л.А., суддів Гімона М.М., Карпушової О.В.,

секретар судового засідання Білоцерковець Д.О.

з участю представників позивача Єжкун К.Г., Магденко Т.П.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду апеляційну скаргу Державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 13 червня 2013 року у справі №812/3966/13-а за позовом Державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» до управління Пенсійного фонду України в м. Красному Лучі Луганської області про визнання протиправними та скасування рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Державне підприємство «Краснолуцький відділ робітничого постачання» (далі ДП «Краснолуцький відділ робітничого постачання») звернувся до суду з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України в м. Красному Лучі Луганської області (далі УПФУ в м. Красному Лучі), в якому просив: визнати протиправними та скасувати рішення УПФУ в м. Красному Лучі Луганської області від 27.03.2013 року № 623 на суму 1276,00 грн., № 624 на суму 1551,62 грн., № 625 на суму 1570,62 грн., № 626 на суму 2143,18 грн., № 627 на суму 1579,74 грн., № 628 на суму 3184,11 грн., № 629 на суму 2574,69 грн., № 630 на суму 2564,18 грн., № 631 на суму 3032,74 грн., № 632 на суму 3244,34 грн., № 633 на суму 3425,83 грн., № 634 на суму 3869,11 грн., № 635 на суму 3375,29 грн., № 636 на суму 2850,82 грн., № 637 на суму 2934,21 грн., № 638 на суму 3510,50 грн., № 639 на суму 320,11 грн., № 640 на суму 26,89 грн. про застосування ДП «Краснолуцький відділ робітничого постачання» штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (а. с. 3-6).

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 13 червня 2013 року у задоволенні позову Державного підприємства "Краснолуцький відділ робітничого постачання" до управління Пенсійного фонду в місті Красному Лучі Луганської області про скасування рішень №№623-640 від 27.03.2013 року відмовлено в повному обсязі (а с. 92-94).

Позивач не погодився з вказаним рішенням суду, подав апеляційну скаргу, яку обґрунтовував порушенням норм матеріального права, просив скасувати постанову суду першої інстанції та винести нову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі (а. с. 100 -102).

В суді апеляційної інстанції представники позивача надали пояснення, аналогічні викладеним в апеляційній скарзі, просили скасувати постанову суду першої інстанції та задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Колегія суддів заслухала доповідь судді-доповідача, пояснення представників позивача, вивчила доводи апеляційної скарги, перевірила матеріали справи і дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що позивач ДП «Краснолуцькитй відділ робітничого постачання» зареєстрований як юридична особа Виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради Луганської області від 21.01.1992 року за № 1 380 120 0000 000512, код ЄДРПОУ 00182395 (а. с. 8).

Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.11.1997 року порушено провадження у справі про банкрутство № 05/356-9/2856 відносно боржника - ДП «Краснолуцький відділ робітничого постачання». Ухвалою господарського суду від 22.05.2001 року судом було визначено проводити подальший розгляд справи № 05/356-9/2856 про банкрутство підприємства за нормами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» зі стадії розпорядження майном, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Ухвалою суду від 02.10.2001 року введено процедуру санації боржника, термін якої та повноваження керуючого санацією і розпорядника майна неодноразово продовжувались, в останнє ухвалою суду від 31.01.2013 року провадження по справі припинено (а. с. 17), мораторій на задоволення вимог кредитора - скасований. Однак заборгованість перед бюджетом і пенсійним фондом залишилась (а. с. 16-17).

11 квітня 2013 року ДП «Краснолуцький ВРП» отримало від УПФУ в м. Красному Лучі Луганської області рішення від 27.03.2013 року № 623 на суму 1276,00 грн., № 624 на суму 1551,62 грн., № 625 на суму 1570,62 грн., № 626 на суму 2143,18 грн., № 627 на суму 1579,74 грн., № 628 на суму 3184,11 грн., № 629 на суму 2574,69 грн., № 630 на суму 2564,18 грн., № 631 на суму 3032,74 грн., № 632 на суму 3244,34 грн., № 633 на суму 3425,83 грн., № 634 на суму 3869,11 грн., № 635 на суму 3375,29 грн., № 636 на суму 2850,82 грн., № 637 на суму 2934,21 грн., № 638 на суму 3510,53 грн., № 639 на суму 320,11 грн., № 640 на суму 26,89 грн. про застосування до ДП «Краснолуцький відділ робітничого постачання» штрафних санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 21 лютого 2011року по 31 жовтня 2012 року (а. с. 18-35).

Відповідач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з ДП «Краснолуцький ВРП» заборгованості з єдиного внеску в сумі 80446,64 грн., яка виникла в період з березня 2011року по вересень 2012року.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 6 лютого 2013 року по справі № 812/157/13-а позовні вимоги УПФУ в м. Красному Лучі задоволено в повному обсязі (а. с. 38-40), стягнуто за період з жовтня 2011 року по серпень 2012 року в сумі 80446 грн.64 коп., а ухвалою від 10 квітня 2013 року недоїмка в сумі 80446,64 грн. розстрочена строком по квітень 2016 рік (а. с. 36-37).

Згідно п.2 ч.1 ст.1 Закону У країни « Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року №2464-VI ( далі Закон № 2464) єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

На підставі п.1. ч.1. ст.4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є: роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Однією з обов'язків Платника єдиного внеску, згідно Закону, являється своєчасність, повність нараховування, обчислення та сплата єдиного внеску. Єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом ( ч.8 ст.9 Закону № 2464 ).

Згідно ст.25 цього Закону рішення, прийняті органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами. На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно. У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до територіального органу Пенсійного фонду або позову до суду.

Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених Законом №2464, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

Рішення територіального органу Пенсійного фонду про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених частинами одинадцятою і дванадцятою цієї статті, є виконавчим документом.

У разі якщо платник єдиного внеску не сплатив зазначені в рішенні суми протягом десяти робочих днів, а також не повідомив у цей строк територіальний орган Пенсійного фонду про оскарження рішення, таке рішення передається державній виконавчій службі в порядку, встановленому законом.

Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.

Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки.

Згідно п. п. 7.2.2. «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 року № 21-5 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року №994/18289, розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних картки особових рахунків платників.

Сума заборгованості позивача штрафних санкцій та нарахування пені за несплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування складає 43 033,98 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості та карткою особового рахунку платника (а. с. 42-43, 65-70).

Спірні рішення № №623-640 від 27.03.2013 року були винесені УПФУ в м. Красному Лучі до встановлення Луганським окружним адміністративним судом способу та порядку виконання судового рішення. Таким чином в судовому засіданні було встановлено, що УПФУ в м. Красний Луч Луганської області мала підстави, згідно з вимогами статті 25 Закону № 2464-VI для нарахування штрафних санкцій та пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску.

ДП "Краснолуцькитй відділ робітничого постачання" знаходиться у процедурі санації за нормами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 14.05.1992 року №2343-ХІІ.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 22.05.2001 року позивача введено мораторій на задоволення вимог кредиторів. Ухвалою від 02.05.2001 року - введено процедуру санації ДП "Краснолуцький відділ робітничого постачання". Ухвалами суду від 23.06.2001 року та 22.09.2011 року термін процедури санації продовжено до 02.10.2011 року та 02.01.2012 року відповідно.

Ухвалою господарського суду Луганської області від 31.01.2013 року була припинена процедура санації, припинено провадження у справі та мораторій на задоволення вимог кредитора скасований.

Згідно ст. 19 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію. Згідно частину 5 зазначеного Закону України, дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов'язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення

Суд першої інстанції обґрунтовано не взяв до уваги посилання позивача на відсутність підстав для нарахування штрафних санкцій та пені у зв'язку зі знаходженням підприємства в процедурі санації, оскільки спірні рішення були винесені після скасування мораторію, та згідно ч.5 ст.19 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування.

На підставі встановлених обставин справи та наведених норм законів суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що позивач не довів суду неправомірність нарахування позивачу штрафних санкцій та нарахування пені, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суд першої інстанції, підстави скасування постанови суду першої інстанції відсутні.

Ухвала в повному обсязі складена 2 вересня 2013 року.

Керуючись ст. 195 ч.1, ст. 196, ст. 198 ч.1 п.1, ст. 200, ст. 205 ч.1 п.1, ст. 206, ст. 212, ст. 254 ч.5 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 13 червня 2013 року у справі №812/3966/13-а за позовом Державного підприємства «Краснолуцький відділ робітничого постачання» до управління Пенсійного фонду України в м. Красному Лучі Луганської області про визнання протиправними та скасування рішень залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення у повному обсязі.

Головуючий Л.А. Василенко

Судді М.М. Гімон

О.В. Карпушова

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2013
Оприлюднено02.09.2013
Номер документу33224496
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3966/13-а

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 07.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Василенко Л. А.

Постанова від 13.06.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 26.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Ю. Широка

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні