5.1.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 серпня 2013 року Справа № 812/6080/13-а
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,
за участю
секретаря судового засідання Моркунцової І.І.
та
представників сторін:
від позивача - Заратуйченко А.О. (довіреність від 02.07.2013 № 2193)
від І відповідача - Огієнко А.О. (довіреність від 14.08.2013 № 02.1-1.2/308)
від ІІ відповідача - не прибув
від третіх осіб - не прибули
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську
справу за адміністративним позовом
Державної податкової інспекції у Станично-Луганському районі Головного управління Міндоходів у Луганській області
до Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області, Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, - товариство з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ», Державна податкова інспекція у Дарницькому районі м. Києва
про визнання неправомірним запису, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 25 липня 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі № 812/6080/13-а за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Станично-Луганському районі Головного управління Міндоходів у Луганській області до Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, - товариство з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ», Державна податкова інспекція у Дарницькому районі м. Києва, в якому позивач, з урахуванням клопотання від 16 серпня 2013 року б/н (арк. справи 70), просить:
- визнати неправомірним запис в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» (ЄДРПОУ 38078109) за адресою: 93650, Луганська область, Станично-Луганський район, с. Валуйське, кв. Молодіжний, буд. 10;
- зобов'язати Станично-Луганську районну державну адміністрацію Луганської області скасувати реєстраційні дії від 10 липня 2012 року за № 1 065 105 0001 015655;
- зобов'язати Станично-Луганську районну державну адміністрацію Луганської області внести до Єдиного державного реєстру запис про місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» (ЄДРПОУ 38078109) за адресою: 02660, м. Київ, вул. Колекторна, буд. 40-а;
- повернути реєстраційну справу товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» (ЄДРПОУ 38078109) до державного реєстратора Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації.
Ухвалою суду від 06 серпня 2013 року замінено первинного відповідача - Станично-Луганську районну державну адміністрацію Луганської області, належним відповідачем - Реєстраційною службою Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області (арк. справи 52-53).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Дарницькою районною в м. Києві державною адміністрацією 03 лютого 2012 року відносно товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ», яке у той час перебувало на обліку в м. Києві (на податковому обліку в Державній податковій інспекції у Дарницькому районі м. Києва), до Єдиного державного реєстру було внесено запис про державну реєстрацію зміни місцезнаходження на адресу: 93650, кв. Молодіжний, 10, с. Валуйське, Станично-Луганський район, Луганська область. Згідно з Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22 жовтня 2010 року № 979 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 року за № 1439/18734, до Державної податкової інспекції у Станично-Луганському районі Луганської області у лютому 2013 року надійшла облікова справа відносно товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» у зв'язку зі зміною місцезнаходження даного підприємства. Втім, позивач позбавлений можливості виконати свої функції стосовно взяття на облік зазначеного підприємства у зв'язку з тим, що за результатами здійснених заходів щодо встановлення місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» було встановлено, що товариство за адресою: 93650, кв. Молодіжний, 10, с. Валуйське, Станично-Луганський район, Луганська область не знаходиться, вивіска з назвою підприємства та посадові особи підприємства відсутні, про що складено акт виходу та обстеження місцезнаходження. Виходячи з викладеного, позивач вказує, що він позбавлений можливості виконати функції в частині взяття на облік товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» та, як наслідок, здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою податків, зборів (обов'язкових платежів), своєчасністю подання вищевказаним платником податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, у зв'язку з тим, що це підприємство зареєстровано на адресу, за якою воно не знаходиться. З посиланням на норми статей 3, 6, 17 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач зазначив, що він має право на звернення до суду з адміністративним позовом з підстав того, що іншими суб'єктами владних повноважень - відповідачами по справі, були порушені права та законні інтереси позивача, а саме внесено недостовірні відомості до Єдиного державного реєстру щодо місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» та не повернуто реєстраційну справу за попереднім місцем реєстрації, у зв'язку з чим реєстраційні дії від 10 липня 2012 року за № 1 065 105 0001 015655 мають бути скасовані.
У судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримав, просив задовольнити позовні вимоги повністю, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, з урахуванням клопотання від 16 серпня 2013 року б/н.
Реєстраційна служба Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області адміністративний позов не визнала, про що подала заперечення від 14 серпня 2013 року за № 24, в яких у задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю (арк. справи 76-79). Заперечуючи проти позову, І відповідач зазначив, що частиною 3 статті 4 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом. Перелік повноважень, які покладені на державного реєстратора, зазначений в пункті 1 статті 6 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців». Зазначеним вичерпним переліком не передбачено перевірку адрес, указаних в установчих документах. Зокрема, згідно з частиною 3 статті 8 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи. При проведенні всіх реєстраційних дій, зокрема, пов'язаних із зміною місцезнаходження юридичної особи, державний реєстратор керується діючим законодавством, а саме перелік обов'язкових документів, перелік підстав залишення документів без розгляду та перелік підстав для відмови в проведенні реєстраційної дії чітко визначені в Законі. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи при наявності обмежень, які надано законодавцем. Відповідно до частин 1, 5 статті 14 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» у зв'язку зі зміною місцезнаходження відбулась передача реєстраційної справи товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» до Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області, де вона і знаходиться на день слухання справи. Згідно із статтею 4 Закону України від 19 вересня 1991 року № 1576-XII «Про господарські товариства» установчі документи повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, найменування та місцезнаходження, розмір та порядок утворення статутного (складеного) капіталу, порядок розподілу прибутків та збитків, склад та компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, по яких необхідна кваліфікована більшість голосів, порядок внесення змін до установчих документів та порядок ліквідації і реорганізації товариства. Враховуючи положення статті 4 Закону України від 19 вересня 1991 року № 1576-XII «Про господарські товариства» до статуту товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» внесені відомості про нове місцезнаходження. Рішення про зміну місцезнаходження прийнято на загальних зборах учасників від 09 липня 2012 року. Тобто, зауважує І відповідач, в позовних вимогах позивача не враховано, що для повернення справи за попереднім місцезнаходженням товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» необхідно провести загальні збори учасників або суд має визнати недійсним рішення загальних зборів учасників у частині прийняття рішення про зміну місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ». У разі повернення справи відомості в Єдиному державному реєстрі щодо товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» не будуть відповідати відомостям в установчих документах. Статтею 31 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачено лише скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів. Спори щодо наведеного вище скасування відносяться до компетенції господарського суду. Відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, про що в Єдиному державному реєстрі мається відповідний запис, є підставою для припинення юридичної особи на підставі пункту 6 частини 2 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців». Такий запис щодо товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» внесено до Єдиного державного реєстру 19 березня 2013 року за № 1 376 143 0005 000739.
У судовому засіданні представник Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області проти адміністративного позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні повністю, надав пояснення, аналогічні викладеним у письмових запереченнях від 14 серпня 2013 року за № 24.
У судове засідання представники Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації, товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ», Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва не прибули, про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином (арк. справи 58, 59, 60, 67). 08 серпня 2013 року та 15 серпня 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду за закінченням терміну зберігання та з причин відсутності адресата за зазначеною адресою повернулись поштові відправлення із судовими повістками, направлені на адресу Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації та товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» (арк. справи 61-61а, 62, 63-63а). Відповідно до частини 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до частини 6 статті 71 та частини 4 статті 128 КАС України суд вирішує справу за відсутності Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації, товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» і Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м. Києва на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Заслухавши пояснення представників позивача та І відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню повністю, з таких підстав.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із пунктом 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно з пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено під час судового розгляду, товариство з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» (ідентифікаційний код 38078109) зареєстровано юридичною особою Дарницькою районною в м. Києві державною адміністрацією 03 лютого 2012 року за № 1 065 102 0000 015655, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 18 травня 2013 року № 16469322 (арк. справи 8-10).
10 липня 2012 року за № 1 065 105 0001 015655 державним реєстратором Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації проведена державна реєстрація змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ», внаслідок яких змінені види діяльності товариства та його місцезнаходження на адресу: 93653, Луганська область, Станично-Луганський район, село Валуйське, квартал Молодіжний, будинок 10, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 18 травня 2013 року № 16469322 та реєстраційною справою № 1_065_015655_23 товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» (арк. справи 8-10, 110-130).
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі - Закон № 755).
Згідно із частиною 1 статті 29 Закону № 755 (тут і надалі посилання на норми зазначеного Закону наводяться в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
- примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Частиною 7 статті 29 Закону № 755 передбачено, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до частини 8 статті 29 Закону № 755 якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт. Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
Документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів. Дата надходження документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій (частина 9 статті 29 Закону № 755).
Як вбачається із реєстраційної справи № 1_065_015655_23 товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» державному реєстратору Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації для проведення державної реєстрації змін до установчих документів представником товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» Мошківською О.М., яка діє на підставі довіреності від 09 липня 2012 року, згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи» від 10 липня 2012 року надано всі документи, передбачені статтею 29 Закону № 755 (арк. справи 110-130), а саме:
- реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи від 10 липня 2012 року;
- квитанцію від 09 липня 2012 року № К/9/40 про внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів;
- квитанцію від 09 липня 2012 року № К/9/42 про внесення плати за публікацію;
- протокол загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» від 09 липня 2012 року № 2;
- протокол загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ДТ ПРОФІТ» (засновника товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ») від 09 липня 2012 року № 09/07;
- статут товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ»;
- нову редакцію установчих документів у двох примірниках;
- довіреність від 09 липня 2012 року, якою товариство з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» уповноважило Мошківську О.М., зокрема, подати державному реєстратору всі необхідні документи, а саме (але не виключно) протоколи, статут, квитанцію про сплату, картки та інші документи, необхідні для проведення державної реєстрації зміни складу засновників (учасників), місцезнаходження, директора товариства.
Підстав для залишення без розгляду документів, які подані товариством з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, та відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, встановлених частиною 1 статті 27 та частиною 11 статті 29 Закону № 755, у державного реєстратора Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації не було, у зв'язку з чим 10 липня 2012 року за № 1 065 105 0001 015655 проведена державна реєстрація змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ».
У зв'язку зі зміною місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» юридичну особу було знято з обліку у Дарницькій районній в м. Києві державної адміністрації та відповідно до вимог статті 14 Закону № 755 листом від 11 липня 2012 року за № 22-15/1/12-65 реєстраційну справу товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» надіслано державному реєстратору Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області (арк. справи 132).
До Державної податкової інспекції у Станично-Луганському районі Луганської області Державної податкової служби облікова справа товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» у відповідності із Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за № 1562/20300, передана Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі м. Києва листом від 15 січня 2013 року за № 225/7/18-277 і надійшла до позивача 30 січня 2013 року за вхідним номером 553, про що свідчить штамп реєстрації вхідної кореспонденції на зазначеному листі (арк. справи 72).
Як платника податків товариство з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» взято на облік у Державній податковій інспекції у Станично-Луганському районі Луганської області Державної податкової служби 09 лютого 2012 року за № 21448, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 18 травня 2013 року № 1418 (арк. справи 73).
Позовні вимоги про зобов'язання Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області скасувати реєстраційні дії від 10 липня 2012 року за № 1 065 105 0001 015655, які фактично за своєю суттю є вимогами про зобов'язання Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, залишаються судом без задоволення з таких підстав.
Частиною 1 статті 31 Закону № 755 регламентовано, що у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор згідно з частиною 2 статті 31 Закону № 755 у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати надходження судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, вносить до Єдиного державного реєстру запис щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо інше не встановлено судовим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.
Оскільки судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» щодо місцезнаходження товариства за адресою: 93653, Луганська область, Станично-Луганський район, село Валуйське, квартал Молодіжний, будинок 10, на час судового розгляду не існує, правові підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів від 10 липня 2012 року за № 1 065 105 0001 015655 та зобов'язання Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області до вчинення таких реєстраційних дій у суду відсутні.
Відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є підставою для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідного запису, наявність якого, в свою чергу, у відповідності із абзацом 6 частини 2 статті 38 Закону № 755 є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, а не підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Позовні вимоги про визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» (ЄДРПОУ 38078109) за адресою: 93650, Луганська область, Станично-Луганський район, с. Валуйське, кв. Молодіжний, буд. 10, зобов'язання Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області внести до Єдиного державного реєстру запис про місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» (ЄДРПОУ 38078109) за адресою: 02660, м. Київ, вул. Колекторна, буд. 40-а, та повернути реєстраційну справу товариства з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ» (ЄДРПОУ 38078109) до державного реєстратора Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації, залишаються судом без задоволення з огляду на нижчевикладене.
Враховуючи приписи підпункту 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 та пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, суд прийшов до висновку, що у територіальних органів Міністерства доходів і зборів відсутнє право на звернення до суду з вимогами про визнання неправомірними записів в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо місцезнаходження юридичної особи, про зобов'язання державного реєстратора внести до Єдиного державного реєстру певні записи, а також про зобов'язання державного реєстратора повернути реєстраційну справу за місцем попереднього обліку юридичної особи. Відсутність права на звернення до суду у податкового органу є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог. Окрім відсутності права у територіальних органів Міністерства доходів і зборів на звернення до суду з такими вимогами, Законом № 755 взагалі не передбачено можливості судового оскарження записів в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо місцезнаходження юридичної особи, а також можливості зобов'язання державного реєстратора внести до Єдиного державного реєстру певні записи та повернути реєстраційну справу за місцем попереднього обліку юридичної особи.
Питання про розподіл судових витрат судом не вирішується, оскільки позивач відповідно до пункту 21 частини 1 статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VІ «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні 16 серпня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено до 21 серпня 2013 року, про що згідно вимог частини 2 статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у Станично-Луганському районі Головного управління Міндоходів у Луганській області до Реєстраційної служби Станично-Луганського районного управління юстиції Луганської області, Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, - товариство з обмеженою відповідальністю «УПК КОМ», Державна податкова інспекція у Дарницькому районі м. Києва, про визнання неправомірним запису, зобов'язання вчинити певні дії відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Згідно з частиною 3 статті 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 21 серпня 2013 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2013 |
Оприлюднено | 03.09.2013 |
Номер документу | 33231908 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні