Ухвала
від 29.08.2013 по справі 33/151б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

У Х В А Л А

ЗА СПРАВОЮ ПРО БАНКРУТСТВО

29.08.2013р. Справа № 33/151б

за заявою кредитора (заявника) Відкритого акціонерного товариства «Єнакіївське АТП 11408» м. Єнакієве

до боржника Відкритого акціонерного товариства «Єнакієвський коксохімічний завод» м.Єнакієве

про визнання банкрутом

арбітражний керуючий Борисова М.А.

Суддя С.С.Тарапата

Представники сторін:

від кредиторів - Степаненко О.М., Телятнікова І.Г., Сесікова Л.Ю., Аджи М.В. (за довір.)

ліквідатор - Борисова М.А.

від Відділу з питань банкрутства ГУ юстиції у Донецькій області - Леонов В.О. (за довір.)

Господарським судом Донецької області ухвалою від 11.09.02р. порушена справа про банкрутство ВАТ «Єнакієвський коксохімічний завод» м. Єнакієве.

Ухвалою суду від 14.05.03р. затверджений реєстр вимог кредиторів.

Ухвалою від 29.07.03р. введена процедура санації строком на 12 місяців до 29.07.04р., керуючим санацією призначена арбітражний керуючий Хроменко Н.А.

Ухвалою суду від 17.12.03р. затверджений план санації боржника

Ухвалою суду від 15.04.04р. учасниками провадження у справі про банкрутство ВАТ „Єнакієвський коксохімічний завод" визнані Єнакіївська міська рада та Міністерство промислової політики України.

Ухвалою суду від 09.08.04р. строк санації продовжений до 29.01.05р.

Постановою Вищого господарського суду України від 01.12.04р. ухвала господарського суду Донецької області від 17.12.03р. скасована.

Постановою господарського суду від 05.04.07р. ВАТ «Єнакієвський коксохімічний завод» визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 12 місяців до 05.04.08р., ліквідатором призначений арбітражний керуючий Дьяченко О.Д.

Ухвалою суду від 15.04.09р. припинені повноваження ліквідатора Дьяченко О.Д., ліквідатором по справі призначена арбітражний керуючий Борисова М.А., строк ліквідаційної процедури встановлений до 15.10.09р.

Ухвалою суду від 20.04.10р. строк ліквідаційної процедури продовжений до 15.10.10р. та до участі у справі №33/151Б залучено Управління з питань банкрутства у Донецькій області Державного департаменту з питань банкрутства.

Строк ліквідаційної процедури неодноразово продовжувався, про що судом винесені відповідні ухвали.

29.07.13р. до суду від УПФУ в м.Єнакієве Донецької області надійшла скарга №20391/06 від 17.07.13р. на дії (бездіяльність) ліквідатора.

Ухвалою суду від 05.08.13р. розгляд скарги призначено на 29.08.13р.; ліквідатора зобов'язано надати суду відзив на скаргу, УПФУ в м.Єнакієве Донецької області - обґрунтувати правові підстави виникнення в ліквідаційній процедурі поточних вимог до боржника.

29.08.13р. до суду від ліквідатора надійшов відзив на скаргу про визнання дій арбітражного керуючого протиправними №01-22 від 06.08.13р. з додатками.

В силу п.1-1 прикінцевих положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 22 грудня 2011р. N 4212-VI, який вступив в дію 19.01.2013р., положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом.

Вказана справа порушена 11.09.02р., постанова про визнання боржника банкрутом винесена 05.04.07р., тобто до набрання чинності зазначеним законом.

З огляду на зазначене, дана ухвала приймається судом відповідно до норм Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону від 30.06.1999р. (зі змінами та доповненнями).

Розглянувши в судовому засіданні 29.08.13р. скаргу УПФУ в м.Єнакієве Донецької області №20391/06 від 17.07.13р. на дії (бездіяльність) ліквідатора та інші матеріалів справи, заслухавши ліквідатора, представників кредиторів та Відділу з питань банкрутства ГУ юстиції у Донецькій області, суд встановив:

Згідно п.4 ст.24 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії учасників ліквідаційної процедури; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

У скарзі №20391/06 від 17.07.13р. Управління просить суд визнати неправомірними бездіяльність ліквідатора Борисової М.А. та зобов'язати ліквідатора розглянути по суті заяву УПФУ в м.Єнакієве Донецької області про визнання поточним кредитором та надати відповідь про результат її розгляду, посилаючись на відмову ліквідатора у визнанні вимог Управління щодо заборгованості по відшкодування пільгових пенсій.

В наданому суду відзиві №01-22 від 06.08.13р. ліквідатор посилається на відсутність повноважень у ліквідатора в частині сплати фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в межах процедури ліквідації боржника, у зв'язку з чим просить суд в задоволенні скарги відмовити.

За результатами розгляду скарги УПФУ в м.Єнакієве Донецької області, відзиву на скаргу та інших матеріалів справи, заслухавши ліквідатора, представників кредиторів та Відділу з питань банкрутства ГУ юстиції у Донецькій області, суд вважає, що відсутні підстави для задоволення скарги, з огляду на наступне:

Відповідно до прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» оплата фактичних витрат на виплату і доставку сплачуються підприємства та організаціями з коштів, призначених на оплату праці.

Статтею 4 Закону України «Про оплату праці» встановлено, що джерелом коштів на оплату праці госпрозрахункових підприємств є частина доходу та інші кошти, одержані внаслідок їх господарської діяльності.

Постановою господарського суду від 05.04.07р. Відкрите акціонерне товариство «Єнакієвський коксохімічний завод» м. Єнакієве визнано банкрутом.

В силу приписів Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» після визнання боржника банкрутом в останнього виникає особливий правовий статус, який суттєво відрізняється від статусу боржника; працівники підприємства звільняються, фонд оплати праці не формується.

Відповідно до ст.25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатор з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута або отриманого для цієї мети кредиту.

Згідно ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав.

Крім того, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури також завершується підприємницька діяльність банкрута та не виникають нові зобов'язання, в тому числі з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, крім вимог конкурсних кредиторів, включених до реєстру відповідно до ст.14 Закону та вимог, що виникли в процедурі розпорядження майном чи санації та заявлені в порядку ст.23 Закону як поточні.

Як вбачається з доданої до скарги копії заяви УПФУ в м.Єнакієве №15207/06 від 29.05.13р. про визнання поточним кредитором, заявлені кредиторські вимоги складаються із заборгованості по відшкодуванню пільгових пенсій та розраховані скаржником станом на 23.05.13р., тобто виникли під час здійснення ліквідаційної процедури у даній справі.

Присутній в судовому засіданні представник кредитора - УПФУ в м.Єнакієве Донецької області повідомив, що вказані суми нараховані за період після винесення судом постанови про визнання боржника банкрутом.

З огляду на приписи п.1 ст.31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій в ліквідаційній процедурі не є ані витратами першої черги, ані поточним зобов'язаннями.

Суми витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в розумінні ст.2 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» є окремим видом збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, в зв'язку з чим на них також розповсюджується дія норм, які передбачені ч.1 ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

У справах про банкрутство норми Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», який є спеціальним Законом, мають перевагу серед інших нормативно-правових актів, в тому числі пов'язаних із застосуванням норм податкового права.

Таким чином ліквідатор позбавлений права здійснювати повноваження, які не передбачені Законом та виходять за межі його компетенції. З цього приводу виконання ліквідатором обов'язків, передбачених Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині сплати фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в межах процедури ліквідації банкрута, протирічить Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та не може мати місця при здійсненні ліквідаційної процедури банкрута.

За таких обставин суд не вбачає порушень ліквідатором Борисовою М.А. вимог чинного законодавства, а тому підстави для визнання дій (бездіяльності) ліквідатора Борисової М.А. відсутні.

Враховуючи викладене та керуючись п.1-1 розділу Х «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011р. №4212-VI, п. 1 ст. 5, ст.ст. 24, 25 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (в редакції від 30.06.1999р. №784-XIV із змінами та доповненнями), п. 2 прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», ст. 4 Закону України «Про оплату праці», ст.ст. 4 -1 , 43, 86 ГПК України, господарський суд

У Х В А Л И В:

У задоволенні скарги Управління Пенсійного фонду України в м.Єнакієве Донецької області №20391/06 від 17.07.13р. на дії (бездіяльність) ліквідатора відмовити.

Суддя С.С. Тарапата

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення29.08.2013
Оприлюднено03.09.2013
Номер документу33248586
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/151б

Ухвала від 25.09.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 05.08.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 24.07.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 29.08.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 05.08.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 01.07.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 25.10.2010

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 23.10.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 20.09.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 29.08.2013

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні