Ухвала
від 29.08.2013 по справі 2а-3500/11/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2013 р. Справа № 24648/12/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого-судді: Сапіги В.П.,

суддів: Хобор Р.Б., Яворського І.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.12.2011 року у справі за позовом Публічного акціонерного товариства " Івано-Франківськ-Авто" до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області та Калуського управління Державного казначейства Головного управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області про стягнення надмірно сплачених коштів,-

В С Т А Н О В И В :

27.10.2011 року Публічне акціонерне товариство " Івано-Франківськ-Авто" звернулося в суд з адміністративним позовом до Калуської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області та Калуського управління Державного казначейства Головного управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області про стягнення надмірно сплачених коштів в сумі 4996,37 грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивач покликається на те, що на протязі 2008-2009 року, товариство надміру перерахувало до бюджету в рахунок сплати податку на прибуток в розмірі 14000 грн. Відповідно до поданого 05.02.2009 року Калуській ОДПІ розрахунку податкових зобов»язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток позивачем виявлено надміру сплачений податок на прибуток в розмірі 14626 грн. За таких обставин, позивач 05.03.2009 року звернувся до Калуської ОДПІ з заявою про повернення надміру сплаченої суми податку на прибуток, однак заява була залишена без відповіді. При цьому, 23.09.2011 року позивачем отримано від Калуського УДК надміру сплачений податок на прибуток, лише в розмірі 8859 грн., що є результатом розгляду повторної заяви від 13.09.2011 року.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.12.2011 року позов задоволено, оскільки суд погодився з доводами позивача. Не погодившись з прийнятою постановою відповідач - Калуська ОДПІ оскаржив її в апеляційному порядку та вважає, що постанова суду прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.

При цьому апелянт обґрунтовує та мотивує свої вимоги аналогічно обґрунтуванням заперечень позовних вимог, зокрема зазначає, що відповідно до ст.43.3 Податкового кодексу України, обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення надміру сплаченої суми.

Тому апелянт просить скасувати постанову суду, винести нову про відмову у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до п.п. 1, 2, ч.1 ст. 197 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, оскільки таке можливе на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення обставин справи, правильність їх юридичної оцінки, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що необхідно відмовити в задоволенні апеляційної скарги, з наступних мотивів.

Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів врахувала наступні обставини справи та норми чинного законодавства.

Публічне акціонерне товариство "Івано-Франківськ-Авто" зареєстроване, як юридична особа, виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 19.09.2003 року.

Суд першої інстанції встановив, що відповідно до поданого 05.02.2009 року Калуській ОДПІ розрахунку податкових зобов»язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток позивачем виявлено надміру сплачений податок на прибуток в размірі 14626 грн.

Визначення надміру сплачених грошових зобовязань та умови їх повернення передбачено Податковим кодексом України від 02.12.2010 р., № 2755-VI.

Пунктом 14.1.115. ст. 14 ПК України визначено, що надміру сплачені грошові зобов'язання це суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Статтею 43 ПК України визначені умови повернення помилково сплачених грошових зобов'язань, зокрема помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку. Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові Державного казначейства України.

На підставі отриманого висновку орган Державного казначейства України протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому Державним казначейством України.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі Державному казначейству України для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Відповідно до п.п. 5-6 Порядку № 974/1597/499 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 29.12.2010 року за № 1386/18681, повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених податковим законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку. Заява подається платником податку до органу державної податкової служби за місцем перебування на податковому обліку в довільній формі.

Здійснивши перевірку висновків суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.

Так відповідно до поданого ПАТ "Івано-Франківськ-Авто" 05.02.2009 року Калуській ОДПІ розрахунку податкових зобов»язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток позивачем виявлено надміру сплачений податок на прибуток в размірі 14626 грн.

При цьому, посадовими особами відповідача, в супереч ст. 43 ПК України, не доведено до відома позивача, щодо причин не повернення переплати, однак зроблено висновок що у позивача станом на 19.02.2009 року обліковується надміру сплачений податок в сумі 13855,27грн., що підтверджується витягом з облікової картки платника податку за платежем податок на прибуток станом на 31.12.2009 року.

05.03.2009 року позивач звернувся до Калуської ОДПІ з заявою щодо повернення суми переплати з платежу по податку на прибуток в розмірі 14000 грн. За результатами розгляду заяви Калуською ОДПІ сформовано та передано до органів Державного казначейства висновок №45 від 26.02.1009 року, який 03.03.2009 року був повернутий, оскільки не був вказаний код ЄДРПУО, як наслідок вказана заява залишилась без задоволення.

13.09.2011 року позивач повторно звернувся до відповідача з заявою про повернення надміру сплаченої суми податку на прибуток підприємства в розмірі 13855.00 грн.

23.09.2011 року ПАТ "Івано-Франківськ-Авто" відповідно до висновку №275 від 21.09.2011 року було отримано від Калузького УДК 8859.00 грн. надміру сплаченого податку.

У відповіді на запит від 14.11.2011 року №1514 Калуською ОДПІ зроблено висновок , що переплата в розмірі 4996,37 грн., виникла понад 1095 днів, а тому не підлягає поверненню.

Станом на 27.10.2011 року по особовому рахунку ПАТ "Івано-Франківськ-Авто" з податку на прибуток обліковується переплата в сумі 4996,37 грн., яка утворилась за рахунок надміру сплачених сум грошових зобовязань.

Вказані обставини підтверджується наявними у справі документами, зокрема, витягом з облікової картки ПАТ "Івано-Франківськ-Авто" з податку на прибуток станом на 21.11.2011 року, листом Калуської оДПІ від 02.11.2011 року за № 5990/10/190.

При цьому, враховуючи, що ПАТ "Івано-Франківськ-Авто" 13.09.2011 року повторно звернувся до Калуської ОДПІ з заявою про повернення надміру сплаченого до бюджету податку на прибуток підприємств у сумі 13855 грн., яка задоволена частково та повернуто позивачеві 8859 грн., а податок на прибуток в сумі 4996 грн. залишено без задоволення посилавшись на те, що позивачем порушено строк звернення, то з таким твердженням апелянта суд не погоджується, оскільки на виконання статі 43 ПК України спільним наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 21.12.2010 р. № 974/1597/499, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 29.12.2010 року за № 1386/18681, затверджений Порядок взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань.

Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

З огляду на таке, наведені в апеляційній скарзі доводи не викликають сумнівів щодо правильності висновків суду першої інстанції та застосування норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на те, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст. 160, ст.197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд апеляційної інстанції,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області - залишити без задоволення.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.12.2011 року у справі № 2а-3500/11/0970 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя : В.П.Сапіга

Судді: І.О.Яворський

Р.Б.Хобор

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2013
Оприлюднено05.09.2013
Номер документу33283453
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3500/11/0970

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 28.10.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Постанова від 22.12.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні