ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" грудня 2011 р. Справа № 2a-3500/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Кафарського В.В.
за участю секретаря Дубінської І.В.
представників:
від позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2
від відповідача ОСОБА_3 оДПІ: ОСОБА_4
від відповідача ОСОБА_3 управління державного казначейства: не з"явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Публічного акціонерного товариства " Івано-Франківськ-Авто"
до відповідача: ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області та ОСОБА_3 управління Державного казначейства Головного управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області
про стягнення надмірно сплачених коштів в сумі 4996,37 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
27.10.2011 року Публічне акціонерне товариство "Івано-Франківськ-Авто" (надалі- позивач) звернулося до суду з вказаним адміністративним позовом до ОСОБА_3 об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області та ОСОБА_3 управління Державного казначейства Головного управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області, в якому просить стягнути надміру сплачені кошти в сумі 4996,37 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на протязі 2008-2009 року, публічне акціонерне товариство "Івано-Франківськ-Авто" надміру перерахувало до бюджету в рахунок сплати податку на прибуток в розмірі 14000,00грн. Відповідно до поданого 05.02.2009 року ОСОБА_3 оДПІ розрахунку податкових зобов»язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток позивачем виявлено надміру сплачений податок на прибуток в розмірі 14626,00 грн. За таких обставин, позивач 05.03.2009 року звернувся до ОСОБА_3 оДПІ з заявою про повернення надміру сплаченої суми податку на прибуток, однак його заява була залишена без відповіді.
13.09.2011 року позивач повторно звернувся до ОСОБА_3 оДПІ з заявою про повернення уточненої надміру сплаченої суми податку на прибуток підприємства за 2008 рік в розмірі 13855,00грн.
23.09.2011 року позивачем отримано від ОСОБА_3 УДК надміру сплачений податок на прибуток в розмірі 8859,00грн., що на 4996,00грн. менше від фактичної переплати підприємства.
Посилаючись на ст. 43 Податкового кодексу України, позивач вважає порушення його прав, як платника податку у разі неповернення надміру сплачених грошових зобов'язань з державного бюджету при дотриманні ним умов для їх повернення, а тому просить стягнути вказані кошти в судовому порядку.
Представник відповідача ОСОБА_3 оДПІ, проти задоволення позову заперечила та зазначила, що відповідно до ст.43.3 Податкового кодексу України, обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або
надміру сплаченої суми. Посилається на те, що переплата у сумі 4996,37грн. виникла понад 1095 днів. В судовому засіданні просила в задоволенні позову відмовити.
Представник відповідача ОСОБА_3 управління Державного казначейства України в судове засідання не з»явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи належним чином був повідомлений, причин неявки суду не повідомив.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку щодо часткового задоволення позову з наступних підстав.
Публічне акціонерне товариство "Івано-Франківськ-Авто" зареєстроване, як юридична особа, виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 19.09.2003 року, про що видано Свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та здійснений запис про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 1 119 105 0018 000669.
Як встановлено судом, відповідно до поданого 05.02.2009 року ОСОБА_3 оДПІ розрахунку податкових зобов»язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток позивачем виявлено надміру сплачений податок на прибуток в размірі 14626,00 грн.(а.с.17-18).
05.03.2009 року позивач звернувся до ОСОБА_3 оДПІ з заявою щодо повернення суми переплати з платежу по податку на прибуток в розмірі 14 000,00 грн. За результатами розгляду заяви ОСОБА_3 оДПІ сформовано та передано до органів Державного казначейства висновок №45 від 26.02.1009 року, який 03.03.2009 року був повернутий, оскільки не був вказаний код ЄДРПУО, як наслідок вказана заява залишилась без задоволення.
Як встановлено в судовому засіданні посадовими особами відповідача не доведено до відома позивача, щодо причин не повернення переплати, однак зроблено висновок що у позивача станом на 19.02.2009 року обліковується надміру сплачений податок в сумі 13855,27грн., що підтверджується витягом з облікової картки платника податку за платежем податок на прибуток станом на 31.12.2009 року.
13.09.2011 року позивач повторно звернувся до відповідача з заявою про повернення надміру сплаченої суми податку на прибуток підприємства в розмірі 13855.00 грн.
23.09.2011 року ПАТ "Івано-Франківськ-Авто" відповідно до висновку №275 від 21.09.2011 року було отримано від Калузького УДК 8859.00 грн. надміру сплаченого податку.
Як зазначено у відповіді на запит від 14.11.2011 року №1514 ОСОБА_3 оДПІ зроблено висновок , що переплата в розмірі 4996.37 грн., виникла понад 1095 днів а тому не підлягає поверненню.
Станом на 27.10.2011 року по особовому рахунку ПАТ "Івано-Франківськ-Авто" з податку на прибуток обліковується переплата в сумі 4996,37 грн., яка утворилась за рахунок надміру сплачених сум грошових зобов'язань.
Вказані обставини підтверджується наявними у справі документами, зокрема, витягом з облікової картки ПАТ "Івано-Франківськ-Авто" з податку на прибуток станом на 21.11.2011 року (а.с.59-65), листом ОСОБА_3 оДПІ від 02.11.2011 року за № 5990/10/190 (а.с.68).
Визначення надміру сплачених грошових зобов'язаннь та умови їх повернення передбачено Податковим кодексом України від 02.12.2010 р., № 2755-VI ( надалі ПК України).
Пунктом 14.1.115. ст. 14 ПК України визначено, що надміру сплачені грошові зобов'язання це суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.
Статтею 43 ПК України визначені умови повернення помилково сплачених грошових зобов'язань, зокрема помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов'язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
Обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.
Контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові Державного казначейства України.
На підставі отриманого висновку орган Державного казначейства України протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому Державним казначейством України.
Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі Державному казначейству України для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.
Відповідно до п.п. 5-6 Порядку № 974/1597/499 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 29.12.2010 року за № 1386/18681,повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань у випадках, передбачених податковим законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку. Заява подається платником податку до органу державної податкової служби за місцем перебування на податковому обліку в довільній формі.
Одже враховуючи, що позивач 13.09.2011 року повторно звернувся до ОСОБА_3 оДПІ з заявою про повернення надміру сплаченого до бюджету податку на прибуток підприємств у сумі 13855,00грн., яка задоволена частково та повернуто позивачеві 8859,00грн., податок на прибуток в сумі 4996,00грн. залишено без задоволення посилавшись на те, що позивачем порушено строк звернення, то з таким твердженням ОСОБА_3 оДПІ суд погодитись не може, оскільки на виконання статі 43 ПК України спільним наказом Державної податкової адміністрації України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 21.12.2010 р. № 974/1597/499, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 29.12.2010 року за № 1386/18681, затверджений Порядок взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань. ( надалі -Порядок № 974/1597/499).
Суд вважає безпідставною відмову відповідача у поверненні позивачу надмірно сплаченої суми коштів з податку на прибуток підприємства, з посиланням на відповідь ОСОБА_3 УДК,щодо відсутності коду ЄДРПУО отримувача, оскільки заява подається у довільній формі, а тому вказані посилання не передбачені нормами діючого законодавства .
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, враховуючи,що позивач звертався з заявою 05.03.2009 року, в межах терміну 1095 днів, яка залишилась без відповідного реагування, суд вважає, що представником оДПІ не доведено обґрунтованість доводів щодо не повернення надміру сплаченого позивачем до бюджету податку на прибуток підприємств у сумі 4996,37 грн.
Оцінивши за правилами ст. 86 КАС України наявні у матеріалах справи докази та пояснення сторін, надані під час розгляду справи, суд вважає, що заявлений адміністративний позов є таким, що підлягає задоволенню частково.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Таким чином, судові витрати, понесені позивачем на сплату судового збору в сумі 51,00 грн. Підлягають частковому відшкодуванню з бюджету.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 < Текст > Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Державного бюджету України через ОСОБА_3 Управління державного казначейства Головного управління Державного казначейства України в Івано-Франківській області на користь публічного акціонерного товариства "Івано-Франківськ-Авто" суму переплати з податку на прибуток у розмірі 4996 (чотири тисячі дев"ятсот дев"яносто шість) гривень 27 копійок на поточний рахунок публічного акціонерного товариства "Івано-Франківськ-Авто" р/р 260075197 в Івано-Франківській ОД ПАТ «ОСОБА_5 Аваль», код ЄДРПО 05495466, МФО 336462.
Стягнути з Державного бюджету України на користь публічного акціонерного товариства "Івано-Франківськ-Авто" судові витрати у сумі 14 (чотирнадцять) гривень 12 копійок.
В решті позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: Кафарський В.В.
Постанова складена в повному обсязі 27.12.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2011 |
Оприлюднено | 14.12.2015 |
Номер документу | 54129178 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні