КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 вересня 2013 року № 810/3004/13-а
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Колеснікової І.С. за участю секретаря судового засідання Гололобови В.Ю. та представників сторін
від прокурора: Косенко О.В.,
від позивача : Самборський В.С.,
від відповідача: Семенцов О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом заступника прокурора Києво-Святошинського району Київської області в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві та Київській області дозакритого акціонерного товариства «Науково-виробниче акціонерне товариство «Агропрод» простягнення штрафу, ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора Києво-Святошинського району Київської області в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві та Київській області (надалі - позивач) звернувся до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до закритого акціонерного товариства «Науково-виробниче акціонерне товариство «Агропрод» (надалі - відповідач) про стягнення штрафу у розмірі 17000,00 грн.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.06.2013, на підставі статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України відкрито скорочене провадження у справі.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.08.2013 ухвалено здійснювати розгляд справи за загальними правилами Кодексу адміністративного судочинства.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідачем не сплачено штрафні санкції, застосовані до нього постановою Територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області № 1941-ЦД-1-Е від 11.09.2012 про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, у строки, встановлені Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Як то вказано позивачем, територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області було вжито всіх заходів щодо добровільного погашення відповідачем заборгованості перед бюджетом, але заборгованість до цього часу відповідачем не погашено, тому заступник прокурора Києво-Святошинського району Київської області в інтересах держави в особі Територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача сум вказаної заборгованості.
У судовому засіданні прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі, просили суд позов задовольнити.
Відповідачем позов не визнано, заперечення надано суду у письмовій формі. В обґрунтування заперечень відповідачем зазначено, що прокурором та позивачем порушено процесуальні строки звернення до суду, з підстав чого позивач просить суд залишити позов без розгляду.
У судовому засіданні представник відповідача заперечував проти позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає таке.
Як то вбачається з матеріалів справи, закрите акціонерне товариство «Науково-виробниче акціонерне товариство «Агропрод» зареєстровано Києво-Святошинською районною державною адміністрацією Київської області як юридична особа 18.07.1997. Судом встановлено, що позивач є учасником фондового ринку.
21 лютого 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - винесено розпорядження № 03-ЦД про усунення порушень законодавства про цінні папери, згідно з яким було зобов'язано ЗАТ "Науково-виробниче акціонерне товариство «Агропрод» у термін до 21.05.2012 р. усунути порушення законодавства про цінні папери та до 21.05.2012 письмово повідомити уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.
14 серпня 2012 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів за фактом невиконання розпорядження № 03-ЦД від 21.02.2012.
За результатами розгляду порушеної справи уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 1963-ЦД-1-Е від 28.08.2012.
11 вересня 2012 року директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову № 1941-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, згідно з якою за невиконання розпорядження уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів прийнято рішення застосувати до позивача штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000,00 грн., які слід було перерахувати на рахунок територіального управління Державного казначейства за місцезнаходженням платника протягом 15 днів з моменту отримання постанови.
Судом встановлено, що на час розгляду справи суму штрафу у розмірі 17000, 00 грн. відповідачем не сплачено.
Надаючи правову оцінки відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» 30.10.1996 N 448/96-ВР визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до положень статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності емітентів, осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; (пункт 8 статті 11 вищевказаного Закону).
За приписами частини третьої статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як то встановлено судом, постанова позивача від 11.09.2012 № 1941-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн., є рішенням, на підставі якого позивачем заявлено позовні вимоги про стягнення заборгованості.
За поясненнями представника відповідача, вказана постанова отримана ним 18.09.2012, на підтвердження чого надано копію поштового конверту. Відтак, на думку відповідача, позивач із даним адміністративним позовом звернувся до суду поза межами шестимісячного строку, встановленого законодавством, на звернення до суду.
Дослідивши матеріали справи суд вважає дане твердження відповідача помилковим з огляду на таке.
Так, відповідно до частини другої статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Судом установлено, що постанова позивача від 11.09.2012 № 1941-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів була оскаржена відповідачем у судовому порядку до Окружного адміністративного суду м. Києва.
За результатами судового оскарження Окружним адміністративним судом м. Києва прийнято постанову від 13.11.2012 у справі № 2а-12993/12/2670, якою у задоволенні позовних вимог закритого акціонерного товариства «Науково-виробниче акціонерне товариство «Агропрод» відмовлено. Постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.11.2012 у справі № 2а-12993/12/2670, у відповідності до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, набрала законної сили 17.12.2013, у той час як до суду позивач звернувся 04.06.2013, що підтверджується штампом вхідної кореспонденції за № 3008 на першому аркуші позовної заяви.
Відтак, позивачем дотримано шестимісячний строк звернення до суду із позовом про стягнення з відповідача суми штрафних санкцій.
Поряд із вищевказаним суд звертає увагу, що в силу приписів частини першої статті 72 та частини другої статі 255 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Аналізуючи матеріали справи, суд дійшов висновку, що постанова Територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області від 11.09.2012 № 1941-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача застосовано штраф у розмірі 17000, 00грн. прийнята в порядку та спосіб, визначений законодавством України, в тому числі Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», в судовому порядку не скасована та є обов'язковою для виконання.
Судом встановлено, що на день розгляду справи штраф у розмірі 17000,00 гривень відповідачем не сплачено.
Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості. В силу положень статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З огляду на зазначене та беручи до уваги те, що штраф у розмірі 17000,00 грн. відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачено, рішення про його застосування у встановленому законодавством порядку не скасовано, доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду справи суду не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з закритого акціонерного товариства «Науково-виробниче акціонерне товариство «Агропрод» (код ЄДРПОУ 24885762) на користь Державного бюджету України штраф у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Колеснікова І.С.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 03 вересня 2013 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2013 |
Оприлюднено | 05.09.2013 |
Номер документу | 33285067 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні