Постанова
від 04.09.2013 по справі 812/6095/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Мирончук Н.В.

Суддя-доповідач - Попов В.В.

УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 вересня 2013 року справа №812/6095/13-а

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Попова В.В.,

суддів Старосуда М.І., Нікуліна О.А.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Лисичанського комунального підприємства "Комбінат шкільного харчування" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 29 липня 2013 р. у справі № 812/6095/13-а за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Лисичанського комунального підприємства "Комбінат шкільного харчування" про стягнення заборгованості у сумі 13169,40 грн.,-

В С Т А Н О В И В :

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 29 липня 2013 р. у справі № 812/6095/13-а позовні вимоги Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Лисичанського комунального підприємства «Комбінат шкільного харчування» про стягнення заборгованості у сумі 13169,40 грн., задоволені повністю.

Стягнуто з Лисичанського комунального підприємства «Комбінат шкільного харчування» (93120, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Гарибальді,13, код 21817202) на користь Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 12949,25 грн. (дванадцять тисяч дев'ятсот сорок дев'ять гривень 25 коп.).

Стягнуто з Лисичанського комунального підприємства «Комбінат шкільного харчування» (93120, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Гарибальді,13, код 21817202) на користь Державного бюджету в особі Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 220,15 грн. (двісті двадцять гривень 15 коп.).

Постанова допущена до негайного виконання.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач - Лисичанське комунальне підприємство "Комбінат шкільного харчування", подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову. Розгляд справи просив проводити за відсутності повноважного представника.

Мотивами апеляційної скарги особа, яка її подала, зазначає порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а також невідповідність висновків суду обставинам справи та неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги , встановила наступне.

Згідно з положенням ст.17 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» інвалідам забезпечується право працювати на підприємствах (об'єднаннях), в установах і організаціях із звичайними умовами праці, у цехах і на дільницях, де застосовується праця інвалідів.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про охорону праці» державна політика в галузі охорони праці базується, зокрема, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці; встановлення єдиних вимог охорони праці для всіх підприємств та суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності та видів діяльності. Статтею 5 цього Закону передбачено також, що умови трудового договору не можуть містити положення, що суперечать законам та іншим нормативно-правовим актам з охорони праці. Працівнику не може пропонуватись робота, яка за медичним висновком протипоказана йому за станом здоров'я. Якщо специфіка підприємства визначає, що більшість посад на підприємстві пов'язана з важкими умовами праці, де заборонена праця інвалідів, то праця інвалідів має використовуватися на цьому підприємстві з урахуванням такої специфіки. Тобто при визначенні нормативу для працевлаштування інвалідів слід враховувати кількість лише тих робочих місць, які не пов'язані зі шкідливими, важкими та небезпечними умовами праці, що визначаються в порядку, встановленому законодавством України.

Статтею 18-1 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Згідно з частиною 1 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організаційну тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Відповідно до п.2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70, інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Колегія суддів зазначає, що зі звіту відповідача від 04.02.2013 про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік вбачається, що середньооблікова чисельність працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність у 2012 році становила 2 особи з 67 штатних працівників облікового складу. У вказаному звіті у рядку за кодом 03 зазначено, що відповідачем повинно бути працевлаштовано 3 інваліда, в той час, коли вказана чисельність інвалідів, які працюють згідно нормативу - 2 особи.(арк.спр.5).

З відповіді Лисичанського міського центру зайнятості № 8/07-1127 від 13.05.2013 на запит Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів вбачається, що відповідач надавав інформацію про наявність вільних робочих місць та потребу в працівниках за формою 3-ПН, та у 2012 році за направленням Лисичанського МЦЗ на вказані запити була працевлаштована 1 особа. Випадків відмови роботодавця у працевлаштуванні осіб з інвалідністю, направлених Лисичанським МЦЗ , у 2012 році не було. (арк.спр.6).

Колегія суддів зазначає , що законом на підприємства не покладений обов'язок займатися пошуком інвалідів для працевлаштування. Закон зобов'язує підприємства забезпечити працевлаштування інваліда шляхом створення робочих місць для інвалідів, з урахуванням стану здоров'я, здібностей і професійних навичок інвалідів, направлених на підприємство органами з їх працевлаштування, визначеними статтею 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

На підставі викладеного колегія суддів вважає, що судове рішення суду першої інстанції ухвалено з порушенням норм процесуального та матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, тому постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню з ухваленням нової постанови.

На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 185, 195, 196-197, 198, 202, 205, 206 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Лисичанського комунального підприємства "Комбінат шкільного харчування" - задовольнити.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 29 липня 2013 р. у справі № 812/6095/13-а - скасувати та прийняти нову постанову.

В задоволенні адміністративного позову Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Лисичанського комунального підприємства "Комбінат шкільного харчування" про стягнення заборгованості у сумі 13169,40 грн. - відмовити за необґрунтованістю.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Колегія суддів : В.В. Попов

М.І. Старосуд

О.А. Нікулін

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2013
Оприлюднено05.09.2013
Номер документу33298589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/6095/13-а

Ухвала від 16.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 16.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Логвиненко А.О.

Постанова від 04.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 16.08.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 11.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Мирончук

Постанова від 29.07.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Мирончук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні