14/15-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23.03.2009 Справа № 14/15-09
Господарський суд Херсонської області у складі судді Гридасова Ю.В. при секретарі Шепель І.М., розглянув у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Одеської залізниці, м. Одеса,
до: Управління праці та соціального захисту населення Бериславської районної державної адміністрації, м. Берислав, Херсонської області,
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Головного управління Державного казначейства у Херсонській області, м. Херсон,
про стягнення 8011 грн. 69 коп.,
за участю представників
позивача: Литвиненко Т.О., ю/к, дов. від 08.01.09 р.,
відповідача: на засідання суду не прибув,
третьої особи: Корягіна О.Ю., представник, дов. № 14/08/6/5 від 09.01.09 р.
Позивач у позовній заяві просить стягнути з відповідача 8 011 грн. 69 коп. компенсації за пільговий проїзд окремої категорії громадян у 2008 році. В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на договір про надання послуг по перевезенню громадян пільгових категорій залізничним транспортом від 01.04.2008 р. та положення ст. ст. 9, 10 Закону України "Про залізничний транспорт", ст. ст. 22, 51, 82, 84, 86, 89 Бюджетного кодексу України.
Представник позивача в ході судового засідання підтримав вимоги, викладені у позовній заяві.
Представник відповідача, повідомленого про час і місце проведення засідання господарського суду належним чином, відповідно до ст. 64 Господарського процесуального кодексу України, не скористався своїм правом на участь у вирішенні спору, про причини неявки господарський суд не повідомив. У відзиві на позовну заяву відповідач проти позову заперечує, посилаючись на доьримання умов договору та бюджетного законодавства.
Представник третьої особи у судовому засіданні надав усні та письмові пояснення, відповідно до яких у 2008 році обсяг субвенцій на компенсацію виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян на залізничному транспорті по Бериславському району затверджено у розмірі 4000грн.00коп. Виділено протягом 2008 року з державного бюджету 1000грн.00коп. та перераховано Одеській залізниці в розмірі 1000грн.00коп.
Ухвалою голови господарського суду Херсонської області від 24.02.09 р. продовжено строк вирішення даного спору на 1 місяць, до 24.03.09 р.
За згодою присутніх у судовому засіданні представників учасників судового процесу судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення по справі.
Заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, що прибули в судове засідання, дослідивши матеріали справи, господарський суд
в с т а н о в и в :
Одеська залізниця здійснює перевезення пасажирів залізничним транспортом у приміському, дальньому і місцевому сполученні на території Бериславського району Херсонської області.
Відповідно до положень частини 5 статті 9 Закону України "Про залізничний транспорт" для захисту інтересів окремих категорій громадян на пасажирських перевезеннях, у тому числі приміських, можуть передбачатися пільгові тарифи. Збитки залізничного транспорту загального користування від їх використання відшкодовуються залізницям за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг.
01 квітня 2008 року між Одеською залізницею і Бериславською районною державною адміністрацією укладено договір про надання послуг по перевезенню громадян пільгових категорій залізничним транспортом.
Відповідно пункту 3.3. зазначеного Договору, фінансування компенсацій за пільгове перевезення громадян проводиться в межах бюджетних призначень на рік у розмірі 1000грн.00коп.
У 2008 році обсяг субвенцій на компенсацію виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян на залізничному транспорті по Бериславському району затверджено у розмірі 4000грн.00коп. Виділено протягом 2008 року з державного бюджету 1000грн.00коп. та перераховано Одеській залізниці в розмірі 1000грн.00коп. платіжним дорученням від 27 серпня 2008 року № 498
За 10 місяців 2008 року Одеська залізниця здійснила перевезення 1211 пасажирів, які мають право пільгового проїзду залізничним транспортом у приміському та дальньому сполученні. Згідно з довідкою залізниці, загальна сума збитків від перевезення пільгових категорій громадян за 10 місяців 2008 року склала 8011,69 грн.
Довідка про збитки Одеської залізниці від пільгового проїзду громадян на території Бериславського району Херсонської області в приміському, дальньому та місцевому сполученні складається з даних звітів квиткових кас станцій, які знаходяться на території Бериславського району Херсонської області при оформленні та видачі квитків.
У 2008 році Одеською залізницею надсилалися розрахунки кількості перевезених пасажирів пільгових категорій, які користуються залізничним транспортом загального користування у приміському, дальньому та місцевому сполученні для підписання та оплати. Управління праці та соціального захисту населення Бериславської районної державної адміністрації за 2008 рік не відшкодувало Одеській залізниці збитки згідно виставлених розрахунків суму 8011 грн. 69 коп.
Відповідно до положень статті 48 глави 8 розділу ІІ Бюджетного кодексу України, в Україні застосовується казначейська форма обслуговування Державного бюджету України, яка передбачає здійснення Державним казначейством України: операцій з коштами державного бюджету; розрахункового обслуговування розпорядників бюджетних коштів; контролю бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень, прийняття зобов'язань та проведення платежів; бухгалтерського обліку та складання звітності про виконання державного бюджету.
Відповідно до пункту 2 статті 50 Бюджетного кодексу України Державне казначейство України веде бухгалтерський облік всіх надходжень, що належать Державному бюджету України, та за поданням органів стягнення здійснює повернення коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюджету.
Згідно Положення про Державне казначейство, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 року № 1232 основним завданням Казначейства, є, зокрема, забезпечення казначейського обслуговування державного та місцевих бюджетів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, що передбачає: розрахунково-касове обслуговування розпорядників і одержувачів бюджетних коштів; контроль за здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень, прийнятті зобов'язань та проведенні платежів за цими зобов'язаннями; в межах своїх повноважень контроль за дотриманням учасниками бюджетного процесу бюджетного законодавства.
Пунктом 4 Положення визначені завдання Казначейства, зокрема, здійснення розрахунково-касового обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів, спільних з міжнародними фінансовими організаціями проектів через систему електронних платежів Національного банку; здійснення розподілу коштів між державним бюджетом, бюджетами Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, а також між рівнями місцевих бюджетів відповідно до нормативів відрахувань, визначених бюджетним законодавством, і перерахування розподілених коштів за належністю; ведення бази даних про зведену мережу розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, розподіл показників зведених кошторисів та зведених планів асигнувань у розрізі розпорядників і одержувачів бюджетних коштів; подання розпорядникам і одержувачам бюджетних коштів витягу з розпису державного бюджету та змін до нього; ведення бухгалтерського обліку операцій з виконання державного та місцевих бюджетів, складання звітності про виконання державного, місцевих і зведеного бюджетів та подання звітності органам законодавчої і виконавчої влади у обсязі та у строки, визначені бюджетним законодавством.
У межах своїх повноважень виконує контрольні функції, пов'язані, зокрема, із: здійсненням бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень; відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів розпису державного та місцевих бюджетів; відповідністю платежів узятим зобов'язанням та бюджетним асигнуванням; витрачанням бюджетних коштів у процесі проведення перевірки відповідності підтвердних первинних документів розпорядників бюджетних коштів бюджетним асигнуванням та вимогам бюджетного законодавства.
Згідно п. 2 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2002 року № 256, фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів, затверджених у районних бюджетах на зазначені цілі.
Відповідно до згаданого Порядку, головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.
Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів щомісяця готують інформацію про фактично нараховані суми та акти звіряння розрахунків за надані послуги з підприємствами - надавачами відповідних послуг і надсилають їх фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад.
Фінансові органи районних держадміністрацій на підставі отриманих актів щомісячно готують реєстри нарахованих сум щодо компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян та направляють їх фінансовим органам обласних держадміністрацій, які після отримання коштів субвенцій, надають органам Державного казначейства платіжні доручення щодо перерахування цих коштів на рахунки районних бюджетів. Отримані місцевими бюджетами суми субвенцій перераховуються на рахунки головних розпорядників коштів, відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства, для здійснення відповідних видатків. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів здійснюють розрахунки з постачальниками відповідних послуг.
Відповідно до статті 51 Бюджетного кодексу України, статті 64 Закону України "Про державний бюджет на 2007 рік", Постанови Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.2002 року "Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету" визначено, що відшкодування витрат за пільгове перевезення окремих категорій громадян проводиться з урахуванням фактично наданих послуг, але не більше від планових сум субвенцій, передбачених розписом видатків на поточний рік по мірі надходження коштів з державного бюджету. Будь-які зобов'язання, взяті без відповідних бюджетних асигнувань, або ж з перевищенням повноважень, не вважаються бюджетними зобов'язаннями і витрати державного бюджету на покриття таких зобов'язань не можуть здійснюватись.
Зазначені норми неконституційними не визнано.
При укладенні Договору від 01.04.2008 року позивачем та Бериславською райдержадміністрацією враховано вимоги зазначених норм закону і пунктом 3.2. Договору передбачено аналогічний порядок відшкодування витрат за пільгові перевезення окремих категорій громадян. Зазначений договір відповідно до статті 629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.
Як свідчать матеріали справи, відповідачем фактично було відшкодовано позивачу в 2008 році кошти в розмірі 1000 грн. в межах отриманих сум щомісячних субвенцій, передбачених планом асигнувань із загального фонду бюджету на 2008 р.
За вказаних обставин доводи, викладені позивачем у позовній заяві, не приймаються судом до уваги тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на позивача.
На підставі зазначених вище норм матеріального права, керуючись ст. ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України,
в и р і ш и в :
1. В задоволенні позовних вимог відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі, якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну і резолютивну частини рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до вимог статті 84 Господарського процесуального кодексу України (вступна, описова, мотивувальна і резолютивна частини).
Суддя Ю.В. Гридасов
Дата оформлення та підписання рішення
відповідно до вимог ст. 84 Господарського
процесуального кодексу України "30" березня 2009 р.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2009 |
Оприлюднено | 11.04.2009 |
Номер документу | 3329880 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Гридасов Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні