Рішення
від 26.03.2009 по справі 14/30
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/30

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  

26 березня 2009 р.   Справа № 14/30   

за позовом                Комунального Підприємства

                                "Державна Студія "Калуське Міське Телебачення"  

                                 вул. Дзвонарська, 5, м. Калуш, Івано-Франківська область,77300

до відповідача       Виконавчого комітету Калуської міської ради  

                                вул.Франка, 1, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77300

Cуддя  Булка Володимир Ігорович   

При секретарі   Кріцак Василь Мирославович

Представники:

Від позивача:  Крохта В.М., директор, рішення Калуської міської ради № 477 від 27.12.07

Від позивача:  Якименко М.П., представник, (довіреність № 4 від 16.03.09)

Від відповідача:  Булавинець М.М.,начальник юридичного відділу, (довіреність №687/2-23/24 від 29.09.08)  

Представникам сторін роз"яснено права та обов"язки на підставі ст.ст.20,22 ГПК України.

СУТЬ СПОРУ: заявлений позов про   стягнення  120 200,00грн.  дотації з бюджету м. Калуша на підтримку засобу масової інформції КП "Державна Студія "Калуське Міське Телебачення" .

      В засіданні суду 26.03.09 оголошувалась перерва до 26.03.09 о 12:30.

     Позивач позовні вимоги підтримує, просить позов задоволити, свої обгрунтування виклав у позовній заяві, при цьому вказує на невиконання в повному об"ємі зобов"язань по виплаті дотації із міського бюджету на забезпечення діяльності студії.

   Відповідач проти позову заперечує з мотивів викладених у відзиві (№866/2-23/04 від 23.03.09), зазначає, що надання дотації є правом, а не обов"язком місцевої ради і виплачується в разі виконання планових бюджетних надходжень, в зв"язку з чим вважає позовні вимоги позивача безпідставними та просить в позові відмовити.

    Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін, суд встановив наступне.

Комунальне Підприємство „Державна Студія "Калуське міське телебачення"  засноване Калуською міською радою, що підтверджується п.1.3 Статуту Державної Студії „Калуське міське телебачення", який зареєстрований Виконавчим комітетом Калуської міської ради (рішення № 270 від 18.11.92).

   Як вбачається із п.5.8 статуту Державної Студії „Калуське міське телебачення", джерелом фінансування нашої студії є бюджетні асигнування засновника у відповідності із затвердженим кошторисом.

    Відповідно до рішення № 643 від 09.07.08  Калуської міської ради „Про перспективний план діяльності ДС „Калуське міське теле бачення" на 2008 рік та кошторис ДС "КМТ" на 2008 рік" затверджено кош торис Державної Студії „Калуське міське телебачення" на 2008 р. у сумі

510 000,00 грн., у тому числі дотації з міського бюджету у розмірі 300 000,00грн.

   В засіданні суду позивач зазначив, що рішенням Калуської міської ради від 31.07.08 №665  "Про уточнення бюджету міста Калуша на 2008 рік "  внесено зміни в доходи міського бюджету на 2008рік і , враховуючи перевиконання планових показників за 7 місяців 2008р. по коду 13050200 "Орендна плата за землю з юридичних осіб" замінено цифру "17184000" на цифру "17484000". Згідно п.2 цього ж рішення Калуської міської ради внесено зміни у видатки дер жавного бюджету на 2008 рік, зокрема по галузі "Засоби масової інформації" і вирішено прямувати перевиконання планових показників за 7 місяців 2008 року по коду 13050200 "Орендна плата юридичних осіб" на КФК 120100 "Телебачення і радіомовлення" КЕКВ 1310 "Субсидії і поточні трансфери підприємства,установам,організаціям"- 200 000,00грн. Отже, даний факт свідчить про наявність коштів в міському бюджеті. Однак, свої зобов"язання по виплаті дотації із міського бюджету на забезпечення діяльності позивача , відповідач не виконує в повному об"ємі і тому як наслідок, на даний час заборгованість по виплаті дотації з місцевого бюджету на підтримку Державної Студії „Калуське міське телебачення" складає 120 200,00грн.

В зв'язку із ситуацією що склалась позивач наголошує, що  не виплачуються заробітна плата працівникам,  немає можливості сплатити комунальні послуги,  не сплачуються внески до пенсійного фонду, в зв"язку із чим нараховуються штрафні санкції.

Відповідно до ст.8 Закону України „Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" та на виконання рішень Калуської міської ради „Про бюджет міста Калуша на 2008рік" із подальшими прийнятими змінами зобов"язано міського голову, який очолює виконавчий комітет Калуської міської ради, як розпорядника коштів бюджету міста Калуша , погасити заборгованість із планових виплат дотації ДС „Калуське міське телебачення" до 15.12.2008року та здійснити повне виконання фінансових зобов'язань Калуської міської ради щодо дотації на 2008рік перед ДС „Калуське міське телебачення" до 27.12.2008 року (п.3 рішення Калуської міської ради від 03.12.08 №762 „Про звернення трудового колективу ДС 'Калуське міське телебачення"). Проте, відповідач не сплатив  заборгованності по сплаті дотації позивачу за 2008 рік в сумі 120 200,00грн. Даний факт підтверджується звітом про надходження та використання коштів загального фонду (форма №2д,№2м) управління Державного Казначейства України у Калуському районі, який знаходиться в матеріалах справи і є додатком до позовної заяви.

   Відповідач в засіданні суду пояснив, що відповідно до бюджету м.Калуша позивачу передбачено дотацію. Відносини місцевого бюджету щодо можливості надання дотації врегульовані ст.7 Закону України „Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів", якою передбачено додаткову державна економічну підтримку

районних, міських та міськрайонних газет, районного, міського, міськрайонного телерадіомовлення за рахунок коштів і протекціоністських заходів органів місцевого самоврядування і місцевих державних адміністрацій на підставі установчих договорів або конкретних угод відповідно до законодавства (ст.4). Відповідач наголошує про те, що дотація виділяється   залежно   від   фінансових  можливостей держави, органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій, тому дотація є правом особи, яка її надає, крім того, кошти передбачаються в місцевому бюджеті та виділяються по мірі наповнення бюджету та після оплати всіх бюджетних зобов"язань по захищених статтях бюджету.

   Зважаючи на вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позову і виходить з наступного.

  Приписами ст.8  Закону України „Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів" передбачено  форми підтримки районних, міських та міськрайонних газет, районного, міського, міськрайонного телерадіомовлення, а саме -   невиконання фінансових зобов'язань  будь-ким  із  засновників (співзасновників) є підставою для судового розгляду.

    З огляду на ст. 4 вищезазначеного Закону ,  державна підтримка засобів масової інформації здійснюється шляхом надання фінансової допомоги. Додаткова економічна підтримка міського телебачення здійснюється за рахунок коштів місцевого самоврядування (ч.1 ст.7 Закону).

  Згідно  ст.1 Закону України „Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів"  державна підтримка  засобів  масової  інформації - це сукупність правових, економічних, соціальних, організаційних та інших заходів державного сприяння зміцненню і розвитку інформаційної галузі, її інфраструктури. Норма даної статті відносить до комунальних засобів масової інформації відносить комунальне міське телебачення,яким є наша студія.

     Сфера дії цього закону розповсюджується на всі засоби масової інформації (ст.2 Закону).

   Також слід зазначити, що статтею 70 Бюджетного кодексу України віднесено до видатків місцевого бюджету бюджетні призначення встановлені рішенням про місцевий бюджет. Приписами ст.78 Бюджетного кодексу України визначено, що головним розпоряд ником коштів місцевого бюджету є виконавчий комітет місцевої ради.

    З огляду на те, що невиплачена дотація складає 120 200,00грн., і це  створює для позивача ситуацію, яка тягне за собою ряд негативних наслідків, а саме:  не виплата заробітньої плати працівникам,  несплата комунальних послуг,  не сплата внесків до пенсійного фонду, тощо.

     Відповідно до ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Позивачем доведено обставини, на які він посилався. Отже, вимога позивача правомірна та підлягає задоволенню.

   Викладені вище обставини підтверджуються матеріалами справи, і  є обгрунтованими, тому суд приходить до висновку про задоволення позову.

    Судові витрати відповідно до  ст.49 ГПК України слід покласти на відповідача.

   Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст.1,2,4,7,8 Закону України „Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів", ст.ст.70,78 Бюджетного кодексу України,  ст.ст.33, 49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

                                                             ВИРІШИВ:

позов задоволити.

Стягнути з виконавчого комітету Калуської міської ради ,Івано-Франківська обл. м.Калуш, вул.Івана Франка Б 1 (р..№31427011015906, код.02314033, УДК в Івано-Франківській обл., МФО 836014) на користь Комунального підприємства „Державна Студія Калуське міське

телебачення", Івано-Франківська обл., м.Калуш,вул.Дзвонарська Б 5 (ідент. код 13665126, св. про держ. реєстрацію юридичної особи №045450, Р.№35435001000834 в Калуському УДК в Івано-Франківській обл., МФО 836014) 120 200,00грн. заборгованої дотації  на підтримку засобу масової інформації, 1 202,00грн. держмита та 118,00грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, у разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання повного рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

                Суддя                                                       Булка Володимир Ігорович

                                                                                 Рішення підписане 06.04.09.

Виготовлено в АС "Діловодство суду"

Помічник судді Гандера М.В.  

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення26.03.2009
Оприлюднено11.04.2009
Номер документу3332993
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/30

Ухвала від 23.12.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 11.10.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 25.01.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 14.06.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 30.06.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 05.05.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 19.05.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Руденко О.В.

Ухвала від 17.05.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Книш Н.Ю.

Судовий наказ від 14.05.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

Судовий наказ від 14.05.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Марач В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні