4/54пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
УХВАЛА
23.03.09 Справа № 4/54пн.
Розглянувши матеріали справи за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю " Торгівельний Дім " Все для шиття ",
м. Луганськ
до І-го відповідача Луганської міської ради, м. Луганськ
до ІІ-го відповідача Управління нерухомим майном Луганської міської ради, м.Луганськ
про визнання недійсною нормативної грошової оцінки земельної ділянки
Суддя Батюк Г.М.
Секретар судового засідання Чех Т.М.
в присутності представників сторін:
від позивача – Тейцман І.В., дов. б/н від 02.03.09;
від 1-го відповідача – Саркісян Я.Ш., дов. № 01/03-30/4915/0/2-08від 02.07.08;
Шелудченко Н.В., дов. № 01/03-30/7212/0/2-08 від 15.10.08;
від 2-го відповідача –Саркісян Я.Ш., дов.№ 1703від 25.07.08.
встановив:
Суть спору: заявлено вимогу про визнання недійсною нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої за адресою:м. Луганськ, вул. Шелкового П.І. ( біля будинку № 1-в ), загальною площею 0,0257 га за договором оренди землі від 22.09.06.
Представник І-го відповідача, у відзиві на позовну заяву від 12.03.09 №01/03/03-11/1349/0/2-09, позовні вимоги відхилив посилаючись на те, що він не є належним відповідачем за позовом, оскільки будь-які права позивача Луганської міської радою порушені не були, та з інших підстав, викладених у відзиві.
Представник ІІ-го відповідача, у клопотання, зданого до суду 23.03.09, просить провадження по справі припинити, на підставі ст.80 ГПК України, у зв'язку з відсутністю повноважень господарського суду щодо розгляду позовних вимог заявлених позивачем.
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що між позивачем та І-им відповідачем був укладений договір оренди землі від 22.09.06, згідно якого І-ий відповідач передав позивачу в строкове платне користування земельну ділянку під благоустрій прилеглої території (без права здійснення будівельних робіт), яка знаходиться за адресою м.Луганськ, вул.Шелкового П.І. (біля будинку №1-в), загальною площею0, 0257 га.
Згідно умов договору розмір річної орендної плати на момент укладання договору, з урахуванням мети використання (благоустрій прилеглої території) становить 1024 грн. 70 коп., а нормативна грошова оцінка ділянки –40987 грн. 65 коп.
Позивач зазначив, що ІІ-им відповідачем для розрахунку орендної плати за земельну ділянку відповідачу був встановлений функціональний коефіцієнт в розмірі 2,5, у зв'язку з чим нормативна грошова оцінка землі склала 17202798 грн. 73 коп., підставою встановлення вказаного коефіцієнту є рішення Луганської міської ради від 28.12.07 №28/10 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Луганська».
Позивач не згоден щодо застосування до нього вказаного коефіцієнту під час проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, тому звернувся до суду з позовними вимогами про визнання недійсною нормативної грошової оцінки земельної ділянки, розташованої за адресою:м. Луганськ, вул. Шелкового П.І. (біля будинку № 1-в ), загальною площею 0,0257 га за договором оренди землі від 22.09.06.
Оцінивши доводи сторін та матеріали справи у їх сукупності, суд прийшов до наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 206 Земельного кодексу України передбачено, що використання землі в Україні є платним, а відповідно до ч. З ст. 2 Закону України "Про плату за землю" за земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Згідно ст. 21 Закону України «Про оренду землі», орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Як свідчать матеріали справи, рішенням Луганської міської ради № 12/26 від 27.12.06 Управління нерухомим майном Луганської міської ради уповноважено надавати орендарям для обчислення ними розміру річної орендної плати довідки розрахунків розмірів земельного податку (річного), визначати розмір орендної плати у гривнях, яка діє на момент укладання договору оренди землі, та включати її до умов договору оренди землі а також на підставі рішення Луганської міської ради від 21.12.2000 №22/4 або згідно іншого нормативно-правового рішення прийнятого замість вказаного, визначати та змінювати на підставі відповідних документів нормативну грошову оцінку земельних ділянок, в тому числі коефіцієнти функціонального використання земельних ділянок, про що надавати відповідні довідки. Довідка для розрахунку орендної плати на 2009 рік від 27.01.2009 №2343, яка була надана ТОВ «Торговельний дім «Все для шиття» видана на підставі зазначеного рішення Луганської міської ради. Позивач вказав, що Управління нерухомим майном Луганської міської ради застосувало функціональний коефіцієнт у розмірі 2,5 безпідставно.
На підставі викладеного, суд вважає, що позивач оскаржує дії суб'єкту владних повноважень.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі –КАС України), до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ст. З КАС України, справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п.1 ч.1); суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (п. 7 ч. 1).
Таким чином, згідно положень ст.3 КАС України, справою адміністративної юрисдикції, яку може бути передано на вирішення адміністративного суду, є спір, що виник між суб'єктами суспільних відносин стосовно їх прав і обов'язків у правовідносинах, в яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений керувати поведінкою іншого (інших) суб'єкта, а цей суб'єкт, відповідно, зобов'язаний виконувати вимоги та приписи такого суб'єкта владних повноважень.
На підставі ст. 104 КАС України, встановлено, що до адміністративного суду має право звернутись з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин.
Згідно ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.
На підставі ч. 1 ст. 21 Закону України «Про судоустрій України» місцевими загальними судами є районні, районні у містах, міські та міськрайонні суди, а також військові суди гарнізонів.
Відповідачі на підставі ст. 140 Конституції України, ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»є органом місцевого самоврядування.
Система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення, (ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Згідно з Положенням про Управління нерухомим майном Луганської міської ради, Управління створено згідно з рішенням Луганської міської ради від 26.02.07 №13/10 та є виконавчим органом Луганської міської ради. Також І-ий відповідач є органом місцевого самоврядування.
Як свідчать матеріали справи, рішення Луганської міської ради від 28.12.07 №28/10 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м.Луганська»на день розгляду справи не оскаржено та не скасовано.
Таким чином, провадження у даній господарській справі підлягає припиненню на підставі п. 1 ч. 1 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України.
На підставі викладеного, суд вважає, що позивач має право на звернення з даними позовними вимогами за адміністративним позовом до місцевого загального суду.
Відповідно до п.3 ст. 8 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" від 21.01.93 державне мито в сумі 85 грн., сплачене платіжним дорученням № 885 від 20.02.09 підлягає поверненню повністю, у зв'язку з припиненням провадження у справі, оскільки справа не підлягає розглядові в господарському суді.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.47 п.1 ч.1 ст. 80, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в:
1.Провадження у справі припинити.
2. Повернути з державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю " Торгівельний Дім " Все для шиття ", м. Луганськ, вул.Шелкового, 1д, код ЄДРПОУ 21807149 державне мито в сумі 85 грн., сплачене платіжним дорученням № 885 від 20.02.09.
Повернення держмита здійснити на підставі даної ухвали, засвіченої гербовою печаткою господарського суду Луганської області .
Суддя Г.М.Батюк
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2009 |
Оприлюднено | 11.04.2009 |
Номер документу | 3333019 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Батюк Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні