33/33-09-1122
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"27" березня 2009 р.Справа № 33/33-09-1122
За позовом: представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради, м. Одеса
до відповідача: споживчого товариства „Центр” м. Одеса
про внесення змін до договору оренди
За участю представників сторін:
від позивача: Собітнюк Н.О., довіреність в матеріалах справи;
від відповідача: Парелюлько Н.В. –директор споживчого товариства,
Савченко Л.М. –головний бухгалтер.
СУТЬ СПОРУ: представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради звернулося до господарського суду Одеської області із позовною заявою до споживчого товариства „Центр” ,в якій просить змінити зміст додатку 1 до договору оренди нежитлового приміщення №8-205 від 17.02.2000 року, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Садова,11, який укладений між представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради та споживчим товариством „Центр” для визначення розрахунку орендної плати з 01 січня 2007р. в редакції:
Вид діяльності
Площакв. м
Експертна вартість приміщення, грн.
Відсоток від експертної вартості приміщення
Місячна орендна плата за експертною оцінкою грн.
Індекс інфляції
Сума орендної плати на 01.01.2007р.
закусочна 59,0 4308415% 538,55 2,20 1185,35
1
ПДВ 20% 237,07
всього 1422,42
Відповідач у відзиві на позовну заяву заперечує проти позовних вимог, заявлених позивачем.
Розглядом матеріалів справи встановлено:
17 лютого 2000 року між представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради та торговельною фірмою „Центр” (акціонерне товариство закритого типу) укладено договір оренди нежитлового приміщення №8-205, згідно умов якого орендодавець передав, а орендар прийняв у строкове платне користування нежиле приміщення підвалу, загальною площею 59,0 кв. м, розташоване за адресою: м. Одеса,вул. Садова,11.
Згідно із статутом споживчого товариства „Центр” відповідач є правонаступником торгівельної фірми „Центр”.
Згідно пункту 1.2 вищеозначеного договору, укладеного між позивачем і відповідачем термін його дії встановлено до 17 лютого 2015 року, згідно із п.1.2.
Відповідно до п.1.1 зазначеного договору вказане приміщення, а саме підвал передано відповідачу виключно для розміщення закусочної. Орендна плата перераховується позивачу (орендодавцю) щомісячно, не пізніше 15 числа поточного місяця, з урахуванням щомісячного індексу інфляції, відносно орендної плати, визначеної за перший місяць укладення договору оренди і становить для відповідача (орендаря) 124,94 грн. (п.3.1 договору). Орендна плата не враховує комунальні послуги, податок на додану вартість, податок на земельну ділянку (п.3.5 договору).
Позивачем була надіслана на адресу відповідача пропозиція №01-15/982 від 26.06.2007 року про необхідність внести зміни до договору оренди №8-212 від 17 лютого 2000 року в частині перерахунку орендної плати на підставі Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 року №786 „Про методику розрахунку і порядок використання сплати за оренду державного майна” (зі змінами), починаючи з 1 січня 2007 року, шляхом підписання відповідного додаткового погодження №1 до договору оренди.
Відповідно до проекту додаткового погодження від 10 вересня 2007 року, орендна плата з 01 січня 2007р. повинна складати 1422,42 грн.
Статтею 193 Господарського Кодексу України та статтею 526 Цивільного Кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання –відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Згідно положень ст.188 ГК України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.
Правовідносини щодо передачі в оренду комунального майна врегульовано нормами чинного спеціального Закону „Про оренду державного та комунального майна”.
Згідно положень ст.19 Закону України „Про оренду державного та комунального майна” Методика розрахунку, пропорції розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем та порядок використання орендної плати визначаються: Кабінетом Міністрів України - для об'єктів, що перебувають у державній власності; органами, уповноваженими Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - для об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим; органами місцевого самоврядування - для об'єктів, що перебувають у комунальній власності.
Названі у позовній заяві розпорядження Кабінету Міністрів України №301 від 23 травня 2007 року, наказ Фонду Державного майна України №43 від 18 січня 2007 року мають не імперативний, а рекомендувальний характер для органів місцевого самоврядування і повинні застосовуватися за згодою сторін.
Споживче товаритсво „Центр” є підприємством з надання послуг населенню і, згідно рішення Одеської міської ради 4840 від 9 листопада „Про нову редакцію методики розрахунку граничних розмірів орендної плати за оренду майна, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади міста Одеси” відсоток від експертної оцінки вартості орендованого майна, для розрахунку розміру орендної плати, повинен бути не 15%, а 4% відсотка.
Зазначене рішення міськради у визначеному чинним законодавством порядку не змінено, не скасовано і є обов'язковим для виконання сторонами договору №8-205 від 17 лютого 2000 року. Доказів фактичного використання орендованого приміщення за іншим призначенням позивачем господарського суду не надано.
З урахуванням вищевикладеного, зважаючи на положення частини 2 статті 5 Цивільного кодексу України, ст. 10 Закону України „Про оренду державного та комунального майна”, які гарантують захист інтересів орендатора в разі встановлення законодавством правил, які погіршують його становище, суд приходить до висновку щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог.
Господарський суд зазначає, що вказаної правової позиції дотримується апеляційний господарський суд Одеської області, що викладено у постанові апеляційного господарського суду від 12 серпня 2008 року у справі №33/46-08-2230.
Судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд, –
ВИРІШИВ:
Відмовити представництву по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради у задоволенні позовних вимог у справі.
Рішення суду набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.
Рішення підписане 30 березня 2009 року.
Суддя Мазур Д.Т.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2009 |
Оприлюднено | 11.04.2009 |
Номер документу | 3333729 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Мазур Д.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні