Постанова
від 04.09.2013 по справі 805/11142/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 вересня 2013 р. Справа №805/11142/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12:25

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого- судді Кошкош О.О.

при секретарі Олійник А.І.

за участю представника позивача Чебаненко Є.О.

представника відповідача Мещерякова В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «НВК Украсептика» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

В С Т А Н О В И В:

Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «НВК Украсептика» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач у порушення вимог Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» і Постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 31.01.2007 року за № 70 не виконав нормативи по створенню 1 робочого місця по працевлаштуванню інвалідів. Згідно акту проведення перевірки виконання відповідачем нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-господарських санкцій за 2012 рік, середньооблікова численність штатних працівників відповідача становить 8 осіб, тобто на підприємстві повинно бути працевлаштовано 1 інвалід. Фактично за даними звіту інваліди не працювали. Таким чином, відповідач має сплатити адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 20 568,75 грн. Оскільки відповідач ці санкції не сплатив, йому за станом на 23 липня 2013 року нарахована пеня у розмірі 406,89 грн. Просили стягнути з відповідача вказані суми адміністративно-господарських санкцій і пені.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, пояснивши, що до серпня 2012 року середньооблікова чисельність штатних працівників на ТОВ «НВК Украсептика» склала менше 8 чоловік, з вересня 2012 року до Донецького міського центру зайнятості надавався звіт про наявність вакансій за формою 3-ПН станом на 09.10.2012 року на посади: менеджер із збуту, консультант маркетингу, що підтверджується листом Донецького міського центру зайнятості №02/2345 від 15.08.2013 року. Зазначені вакансії залишилися вакантними у зв'язку з не направленням для працевлаштування інвалідів уповноваженим органом. Просив відмовити в задоволенні позову у повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до п.1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України 14.04.2011 N 129, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2011 р. за N 528/19266 (із наступними змінами та доповненнями) є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України

Згідно п.4 зазначеного Положення, одним із завдань Фонду соціального захисту інвалідів є реалізація в межах своєї компетенції заходів щодо забезпечення зайнятості та працевлаштування інвалідів.

Також, відповідно до п.п. 1 п. 5 цього Положення, Фонд соціального захисту інвалідів, відповідно до покладених на нього завдань, координує та контролює роботу територіальних відділень Фонду соціального захисту інвалідів, у тому числі щодо організації прийому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць, їх аналізу та перевірки правильності в них розрахунків; збору сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів; обліку зазначених сум адміністративно-господарських санкцій та пені і використання шляхом надання фінансової допомоги, цільової позики, дотацій на створення спеціальних робочих місць для працевлаштування інвалідів, забезпечення функціонування всеукраїнських, державних, міжрегіональних центрів професійної реабілітації інвалідів і державних центрів соціальної реабілітації дітей-інвалідів, фінансування заходів, спрямованих на фізкультурно-спортивну реабілітацію інвалідів, фінансування витрат на професійну підготовку, підвищення кваліфікації та перепідготовку інвалідів та інші заходи, визначені законом.

Позивач, Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, відповідно до вимог зазначеного Положення, є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів.

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю «НВК Украсептика» (код ЄДРПОУ 33956622), є юридичною особою і зареєстроване в Єдиному Державному реєстрі підприємств і організацій України.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів», законодавство про соціальну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього.

Так, згідно ст. 17 цього Закону, метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою ті іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.

Статтею 19 зазначеного Закону встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Відповідно до поданого звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу складає 8 осіб, кількість працюючих інвалідів - 0 осіб.

Твердження представника відповідача про середньооблікову чисельність штатних працівників, що склала до серпня 2012 року менше 8 осіб, судом не приймаються, оскільки спростовуються звітами про суми нарахованої заробітної плати із вказанням середньооблікової кількості осіб за кожний звітній період 2012 року.

З листа №02/1100 від 12.04.2013 року вбачається, що ТОВ «НВК Украсептика» протягом 2012 року до Донецького міського центру зайнятості надавали звіти за формою №3-ПН, в т.ч. для працевлаштування інвалідів. Водночас, у судовому засіданні встановлено, що відповідачем за період вересень - грудень 2012 року надавався один звіт про наявність вакансій за формою 3-ПН станом на 09.10.2012 року, що підтверджується уточнюючим листом Донецького міського центру зайнятості №02/239 від 05.08.2013 року та відповідними документами матеріалів справи. З пояснень представника відповідача вбачається, що звіти за інші періоди 2012 року на підприємстві не містяться та до центру зайнятості не подавались.

Таким чином, відповідачем не виконано у повному обсязі покладений на нього чинним законодавством обов'язок по створенню робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформування щомісяця відповідних органів, які займаються працевлаштуванням інвалідів, про створення таких робочих місць.

Водночас, оскільки на підприємстві середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік склала 8 осіб, інваліди на підприємстві не працювали, що передбачено ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», звіт до Донецького міського центру зайнятості наданий лише один станом на 09.10.2012 року, ТОВ«НВК Украсептика» згідно вимог ст. 20 цього Закону має сплатити позивачу адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Згідно Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Як встановлено в судовому засіданні ця сума адміністративно-господарських санкцій відповідачем у встановлений ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» строк (до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу) сплачена не була, що дає підстави для нарахування пені відповідно до ст. 20 цього Закону і п.4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, що обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Згідно поданих позивачем розрахунків, сума пені, яку має сплатити відповідач, за період з 16.04.2013 р. по 23.07.2013 р. становить 406,89 грн.

Таким чином, суд приходить до висновку, що з відповідача на користь позивача підлягає стягненню адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у розмірі 20 568,75 грн. та пеня у розмірі 406,89 грн.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «НВК Украсептика» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «НВК Украсептика» на користь Державного бюджету України (р/р 31216230700001 в ГУ ДКСУ у Донецькій області, ЄДРПОУ 38033949, МФО 834016, код платежу 50070000) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2012 році у сумі 20 568 (двадцять тисяч п'ятсот шістдесят вісім) грн. 75 коп. та пеню у сумі 406 (чотириста шість) грн. 89 коп.

Повний текст постанови виготовлений 7 вересня 2013 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня отримання особами, які беруть участь у справі, копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кошкош О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2013
Оприлюднено10.09.2013
Номер документу33367525
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/11142/13-а

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Постанова від 04.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 31.07.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 04.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні