УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2013 року Справа № 148666/11
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді Кушнерика М.П.
суддів Багрія В.М., Курилця А.Р.
з участю секретаря судового засідання Качинської І.Я.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24.10.2011р. по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Львівморепродукт" до Державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И Л А:
12.07.2011р. позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова №0000872321 від 04.07.2011 року про визначення грошового зобов'язання перед бюджетом з податку на додану вартість на загальну суму 200001,00 грн., у т.ч. 1,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціями.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 24.10.2011р. позов задоволено.
ДПІ у Галицькому районі м.Львова замінено на ДПІ у Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області, яка оскаржила дану постанову з підстав невірно встановлених обставин справи, порушення норм матеріального права.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що відповідно до даних системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України та додатку №5 до податкових декларацій з податку на додану вартість у лютому 2011 року ТзОВ „Львівморепродукти" проводились взаєморозрахунки з ТзОВ БК „Регіон-буд" (код ЄДРПОУ 36577355 ) всього на загальну суму 1 200 000 грн., в т. ч. ПДВ 200 000 грн.
Крім того, згідно системи автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України ТзОВ БК «Регіон-буд" визначено - „як податкова яма". Зареєстрований СГД в Бориспільській об»єднаній ДПІ 18.08.2009р №537838. Юридична адреса: 08300, Київська область м.Бориспіль, вул.Радянська, 8А. Керівник та засновник підприємства ОСОБА_1. Основним видом діяльності ТзОВ БК „Регіон-буд" є: 45.21.1 - будівництво будівель; 45.21.6 - будівництво інших споруд; 45.23.0 - будівництво доріг, аеродромів та улаштування поверхні спортивних споруд; оптова торгівля будівельними матеріалами; 45.45.0 - інші роботи з завершення будівництва; 74.20.1 діяльність у сфері інжирінгу.
ТзОВ БК „Регіон-буд" за лютий 2011 року в додатку 5 до декларації з податку на додану вартість декларує податкові зобов'язання по ПДВ в сумі 331442,4грн. та податковий кредит в сумі 313383,47 грн.
Відповідно до баз даних ЦБД ДПА України, податкової звітності та інших джерел інформації, одержаних в ході проведення дослідження встановлено, що у ТзОВ БК „Регіон-буд" за лютий 2011р. основну питому вагу операцій з придбання товарів (робіт, послуг) складають операції з придбання товарів (робіт, послуг) від підприємства з ознаками фіктивності, а саме:
ТзОВ БРУ „Полонина" (ЄДРПОУ 34620539) - стан платника 9 (направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням), засновник, керівник та бухгалтер підприємства ОСОБА_2 (ДРФО НОМЕР_1). До органів податкової служби не подано розрахунків комунального податку, що свідчить про відсутність працівників на підприємстві та розрахунків податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та розрахунків збору за забруднення навколишнього природного середовища, що свідчить про відсутність транспортних засобів на підприємстві як власних так і орендованих.
Сума взаєморозрахунків становить 1880300,82 грн., в тому числі сума ПДВ включена платником до складу податкового кредиту становить 313383,47 грн. Однак, слід зазначити, що ТзОВ БРУ „Полонина" у Додатку 5 до декларації з податку на додану вартість за лютий 2011 року не задекларувало податкові зобов'язання по ТзОВ БК „Регіон-буд", що спричинило розбіжності за результатами системи автоматизованого співставлення між сумою задекларованого ПЗ та ПК в сумі 313 383,47грн. та відповідно призвело до безпідставного формування податкового кредиту ТзОВ БК „Регіон-Буд" за лютий 2011 року в сумі 313 383,47грн.
Відповідно до даних детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України графу „повідомлення,, відображено червоним кольором, що свідчить про те, що податкові зобов»язання сформовані платником неправомірно.
Отже, за результатами опрацювання додатку 5 до Декларації з ПДВ за перевірений період та проведеного аналізу розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів, виявлених за результатами автоматизованого співставлення даних податкової звітності з податку на додану вартість на рівні ДПА України, встановлено наявність взаєморозрахунків ТзОВ БК „Регіон-буд" з підприємствами з ознаками фіктивності, що свідчить про те, що дане підприємство безпідставно формує податковий кредит та валові витрати іншим суб'єктам господарювання з метою мінімізації податкових зобов'язань та ухилення від оподаткування.
Провівши аналіз господарської та економічної діяльності ТзОВ БК „Регіон-буд" встановлено відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, а саме: відсутність технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів і транспортних засобів, що свідчить про неможливість самостійно здійснювати фінансово-господарська діяльність. В свою чергу ТзОВ БК „Регіон-буд" задіював інші підприємства, які віднесені до «групи ризику», які не виконують свої податкові зобов'язання.
Проведеною перевіркою не виявлено, а підприємством документально не доведено дотримання вимог встановлених ч.1, ч.2, ст.3 ГК України в частині реалізації господарської діяльності, ч.1 ст.55 ГК України, в частині участі в господарських відносинах, реалізуючу господарську компетенцію (сукупність господарських прав обов'язків), власного майна за рахунок відсутності необхідних умов для досягнення результатів відповідної господарської, економічної діяльності, за рахунок відсутності управлінського, технічного, робітничого персоналу, за рахунок відсутності власних складських приміщень, виробничих активів або інших основних засобів, відсутності власного рухомого майна, спеціалізованої техніки, обладнання та устаткування, за рахунок відсутності можливостей фактичного здійснення операції з урахуванням реального часу, оперативності проведення операцій в залежності від місця знаходження майна контрагентів та місця виконання зобов'язань, дотримання вимог ч.1, ст.62 ГК України в частині здійснення систематичної господарської діяльності для задоволення суспільних та особистих потреб.
Згідно з ст.42 ГК України підприємництво як вид господарської діяльності - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
В діяльності ТзОВ БК „Регіон-буд" вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування податкового кредиту, та які не мають реального товарного характеру.
Вважає, що ТзОВ БК „Регіон-буд" не мало можливостей та підстав поставити товари (роботи, послуги) ТзОВ „Львівморепродукти" у лютому 2011 року на загальну суму 1200000 грн., в т. ч. ПДВ 200000 грн.
На вимогу від 15.04.2011р. №4548/23-209 щодо проведених взаєморозрахунків ТзОВ «Львівморепродукти" надано пояснення та представлено документи за лютий 2011 року щодо правовових відносин з ТзОВ БК „Регіон-буд", а саме: договір підряду №20/09-10 щодо виконання ремонтних робіт; податкову накладну від постачальника ТОВ БК "Регіон-Буд", яка включено до декларації з податку на додану вартість за лютий 2011 року на суму ПДВ 200 000грн. (п/н від 28.02.2011р. № 5 на загальну суму 1200 000грн., в т.ч. ПДВ 200 000грн; аналіз рахунку по субконто: 685 по контрагенту ТОВ БК „Регіон-Буд" за лютий 2011 року, згідно якого оплата за отримані послуги не проводилась. Кредиторська заборгованість по рах. 685 по контрагенту ТОВ БК "Регіон-Буд", станом на 12.05.2011 року становить 1200 000грн. Згідно представлених документів ТзОВ „Львівморепродукти" отримувало послуги: ТзОВ БК „Регіон-Буд" виконував ремонтно-будівельні роботи. Інших документів за лютий 2011 року не надано.
Проведеним дослідженням фінансово-господарської діяльності ТзОВ БК "Регіон-Буд", встановлено, що результат такої діяльності був спрямований на отримання податкової вигоди третім особам, так званими вигодонабувачами, права на податкову вигоду (звільнення від оподаткування, зменшення бази або ставки оподаткування, одержання права на залік або відшкодування податку на додану вартість тощо), яка може бути отримана платником за результатами фактично проведених господарських операцій та за умови, що відомості, які містяться у податкових деклараціях, податкових накладних, ватажних митних деклараціях, бухгалтерській звітності та податковому обліку є достовірними.
А сам факт надання податковому органу всіх належним чином оформлених документів, передбачених законодавством про податки та збори, з метою одержання податкової вигоди не є підставою для її одержання, коли податковим органом встановлено, що відомості, які містяться і цих документах є недостовірні та є наслідком укладення нікчемних правочинів.
Крім цього, направлено запити в Бориспільську ОДПІ (м.Бориспіль) від 10.04.2011р. №6914/23-209/23-209, від 12.05.2011р. №7087/23-209, від 18.05.2011р. №7415/23-0 щодо проведення зустрічної звірки ТзОВ „Львівморепродукти" з ТзОВ БК "Регіон-Буд". Відповідей не отримано.
Таким чином, фінансово-господарська діяльність ТзОВ БК «Регіон-буд" здійснюється поза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної право-дієздатності ТзОВ БК „Регіон-буд", отже фінансово-господарські взаємовідносини між ТзОВ „Львівморепродукти" та ТзОВ БК „Регіон-буд" є фіктивним правочином, та такими, що вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались цими правочинами (ст.234 ЦК України).
Вважає, що правочини нібито укладені між ТзОВ „Львівморепродукти" та ТзОВ БК „Регіон-буд" не спричинили реального настання юридичних наслідків, виходячи з того, що відповідно до баз даних ДПС податкової, звітності та інших джерел інформації, одержаних в ході проведення перевірки, встановлено укладання цивільно-правових відносин та проведення безтоварних операцій, спрямованих на надання податкової вигоди для третіх осіб з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту.
В ході перевірки не підтверджено наявність поставок товарів (послуг) від підприємства постачальника у лютому 2011 року, що свідчить про те, що правочини між ТзОВ «Львівморепродукти» та постачальником ТзОВ БК „Регіон-буд" здійснено без мети настання реальних наслідків. Отже, зазначені правочини відповідно до ч.1, 2 ст.215, ч.5 ст.203 ЦК України є нікчемним, і в силу ст.216 Цивільного кодексу України не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю.
Разом з цим, ст.2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.
Ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно з п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за №168/704, первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати обов'язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Відповідно до п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.
Згідно ст.203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства, правочин має вчинятися у формі, встановленій законом, правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
В ході перевірки не підтверджено наявність поставок товарів (послуг) від ТзОВ БК „Регіон-Буд" підприємствам покупцям, що свідчить про те, що правочини між ТзОВ БК „Регіон-Буд" та покупцями здійснені без мети настання реальних наслідків. Отже, зазначені правочини відповідно до п.п.1, 2 ст.215, п.п.5 ст.203 Цивільного кодексу України є нікчемним, і в силу ст.216 Цивільного кодексу України не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю.
Положення ст.17 ГК України передбачає, що система оподаткування в Україні, податки і збори встановлюються виключно законами України. Система оподаткування будується за принципами економічної доцільності, соціальної справедливості, поєднання інтересів суспільства, держави, територіальних громад, суб'єктів господарювання та громадян. Система оподаткування в Україні повинна передбачати граничні розміри податків і зборів, які можуть справлятись з об»єктів господарювання. При цьому податки та інші обов'язкові платежі, що відповідно до закону включаються до ціни товарів (робіт, послуг) або відносяться на їх собівартість, сплачуються суб»єктами господарювання незалежно від результатів їх господарської діяльності.
Таким чином, ТзОВ БК „Регіон-Буд" здійснював діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, представника позивача, який просить залишити без змін рішення суду, представника податкового органу, яка просить задоволити апеляційну скаргу, розглянувши та обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідачем проведено перевірку позивача та складено акт «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТзОВ «Львівморепродукти» з питань достовірності нарахування і своєчасності сплати податку на додану вартість за лютий 2011 року». Виявлено завищення податкового кредиту за названий період на 200000 грн. Зокрема, за наслідками перевірки показників, відображених у рядку 10.1 Декларацій «Придбання з ПДВ на митній території України товарів (послуг) та основних фондів, які підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків та нульовою ставкою» за період лютий 2011р. у загальній сумі 662056 грн. встановлено, що на їх формування вплинули операції з придбання риби та морепродуктів та інших послуг. Одним із основних постачальників товарів, робіт, послуг у лютому 2011 року, за змістом акта перевірки, було ТзОВ «БК «Регіон-буд». Відповідно до даних системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України та додатку № 5 до податкових декларацій з податку на додану вартість, у лютому 2011 року ТзОВ «Львівморепродукти» проводились взаєморозрахунки з ТзОВ БК «Регіон-буд» (код - ЄДРПОУ 36577355 ) всього на загальну суму 1200000 грн., в т. ч. ПДВ 200000 грн. Згідно системи автоматизованого співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України ТзОВ БК «Регіон-буд» визначено як «податкова яма». ТзОВ БК «Регіон-буд» за лютий 2011 року в додатку 5 до декларації з податку на додану вартість декларує податкові зобов'язання по ПДВ в сумі 331442,4грн. та податковий кредит в сумі 313383,47 грн. Відповідно до баз даних ЦБД ДПА України, податкової звітності та інших джерел інформації, одержаних під час проведення дослідження встановлено, що у ТзОВ БК «Регіон-буд» за лютий 2011 року складають операції з придбання товарів (робіт, послуг) від підприємств з ознаками фіктивності. ТзОВ БК «Регіон-буд» не мало можливостей та підстав поставити товари (роботи, послуги) ТзОВ «Львівморепродукти» у лютому 2011 року на загальну суму 1200000 грн., в т. ч. ПДВ 200000 грн. Фінансово-господарська діяльність ТзОВ БК «Регіон-буд» спрямована на отримання податкової вигоди третім особам, так званими вигодонабувачами, права на податкову вигоду (звільнення від оподаткування, зменшення бази або ставки оподаткування, одержання права на залік або відшкодування податку на додану вартість тощо), яка може бути отримана платником за результатами фактично проведених господарських операцій та за умови, що відомості, які містяться у податкових деклараціях, податкових накладних, ватажних митних деклараціях, бухгалтерській звітності та податковому обліку є достовірними. Отже, у ТзОВ «Львівморепродукти» не було об'єкта оподаткування податком на додану вартість. Сам факт надання податковому органу всіх належним чином оформлених документів, передбачених законодавством про податки та збори, з метою одержання податкової вигоди не є підставою для її одержання, коли податковим органом встановлено, що відомості, які містяться в цих документах є недостовірні та є наслідком укладення нікчемних правочинів. З покликанням на норми цивільного та податкового законодавства орган ДПС ствердив, що фінансово-господарська діяльність ТзОВ БК «Регіон-буд» здійснюється поза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про не набуття належним чином цивільної право-дієздатності ТзОВ БК «Регіон-буд», отже фінансово-господарські взаємовідносини між ТзОВ «Львівморепродукти» та ТзОВ БК «Регіон-буд» є фіктивним правочином, тобто вчиненим без наміру створення правових наслідків, які обумовлювались ним. Зазначені правочини відповідно до ч.1, 2 ст.215, ч.5 ст.203 Цивільного кодексу України є нікчемним, і в силу ст.216 Цивільного кодексу України не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю.
ТзОВ «Львівморепродукти» завищено податковий кредит від ТзОВ БК «Регіон-буд» за лютий 2011 року всього на суму 200000 грн., що призвело до заниження податку на додану вартість за лютий 2011 р. на суму 200000 грн.
На підставі акта перевірки податковий орган прийняв податкове повідомлення-рішення №0000872321 від 04.07.2011 року про збільшення податкового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем на суму 200000 грн. та нарахування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1,00 грн.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню, з наступних підстав:
ТзОВ «Львівморепродукти» укладено Договір підряду №20/09-10 від 20.09.2010 року з ТзОВ «БК «Регіон-буд», предметом якого, відповідно до п.1 умов цього договору є виконання ТзОВ «БК «Регіон-буд» (Підряник) за дорученням ТзОВ «Львівморепродукти» (Замовник) ремонтних робіт за адресою: м.Львів, вул.Опришківська, 5. Перелік робіт, наведено у п.1.2 його умов. Додатком №1 до договору підряду від 20.09.2010 року є протокол узгодження вартості договірної ціни на ремонтно-будівельні роботи на об'єктах нерухомості з відомостями про зміст виконаних Підрядником робіт та їх загальну вартість.
ТзОВ «Львівморепродукти» віднесло до складу податкового кредиту лютого 2011 року 200000 грн. на підставі податкової накладної від 28.02.2011 року, виписаної ТзОВ «БК «Регіон-буд» по факту виконаних будівельних робіт. Факт виконання підрядних робіт стверджується первинними документами: договірної ціни у формі зведеної таблиці, об'єктного кошторису ремонту форми №3, локального кошторису форми №3, відомості про витрачені ресурси підрядника, довідки форм КБ-2 та КБ-3, актами передачі відремонтованих об'єктів, актами приймання виконаних робіт, а також актами здачі об'єктів ремонтних робіт (кулінарний цех, приміщення котельні, дахи холодильника та рибопереробного цехів, офісних приміщень) в експлуатацію.
Бухгалтерські, первинні документи мають усі необхідні реквізити та відомості, передбачені ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні"; п.2.4 Положення "Про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", що свідчить про реальне виконання сторонами договору господарських операцій на підставі договору підряду №20/09-10 від 20.09.2010 року.
Після завершення ремонтних робіт сторони спільно підписали акти передачі майна, а позивач оформив акти від 01.03.2011 року про здачу в експлуатацію належних йому приміщень та виробничих об'єктів.
На підставі акта виконаних робіт ТзОВ «БК «Регіон-буд» виписав позивачу податкову накладну №55 від 28.02.2011 року на загальну суму 1200000 грн., у т.ч. ПДВ - в сумі 200000 грн., який позивач відніс до складу податкового кредиту за лютий 2011 року.
Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п.198.1 ст.198 ПК України).
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (п.198.3 ст.198 ПК України). Якщо платник податку придбає (виготовляє) товари/послуги та необоротні активи, які призначаються для їх використання в операціях, що не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування, то суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), не відносяться до податкового кредиту зазначеного платника (п.198.4. ст.198 ПК України). Якщо у подальшому такі товари/послуги фактично використовуються в операціях, які не є об'єктом оподаткування або звільняються від оподаткування відповідно до цього розділу (за винятком випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу), чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів або встановлено факти недостачі (крадіжки), то з метою оподаткування такі товари/послуги, основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає таке використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження), у тому випадку, якщо платник податку скористався правом на податковий кредит за цими товарами/послугами, (п.198.5 ст.198 ПК України). Датою використання товарів/послуг вважається дата визнання витрат відповідно до розділу III цього Кодексу.
Згідно п.198.6 ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням, вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу). У разі якщо на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до закону.
Висновки акта позапланової перевірки ТзОВ «Львівморепродукти» щодо нікчемності правочину з ТзОВ «БК «Регіон-буд» базуються на аналізі інформації з баз даних ДПС. Порушення законодавства виявлені шляхом автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України та додатку №5 до податкових декларацій з податку на додану вартість.
Головною підставою вважати правочин нікчемним являється її недійсність, встановлена законом, а не актами, які б факти в цьому акті не були відображені. Вказані в акті висновки є суто суб»єктивною думкою державного податкового ревізора-інспектора.
Таким чином, навіть за наявності ознак нікчемності правочину податкові органи мають право лише звертатись до суду з позовом про стягнення в доход держави коштів, отриманих по правочинах, здійснених з метою, що свідомо суперечить інтересам держави і суспільства, посилаючись на їх нікчемність.
Відповідачем не доведено, а судом першої та апеляційної інстанції не встановлено, наявності мети, завідомо суперечної інтересам держави і суспільства, а також існування умислу у позивача чи його контрагентів, як обов»язкової ознаки для визнання правочину недійсним та застосування адміністративно-господарських санкцій.
При цьому, колегія суддів враховує вимоги ч.2 ст.71 КАС України, якою передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, то воно не може бути скасоване чи змінене з підстав, викладених в апеляційній скарзі.
Керуючись ст.ст.160 ч.3, 195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Галицькому районі м.Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 24.10.2011р. по справі №2а-7889/11/1370 - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя: М.П.Кушнерик
Судді: В.М.Багрій
А.Р.Курилець
Повний текст виготовлено 09.09.2013р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2013 |
Оприлюднено | 11.09.2013 |
Номер документу | 33391476 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кушнерик М.П.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні