Постанова
від 05.09.2013 по справі 816/4765/13-а
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2013 року м. ПолтаваСправа № 816/4765/13

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Чеснокової А.О.,

при секретарі - Пшенишному В.С.,

за участю:

представника позивача - Москаленка І.О.,

представника відповідача - Решетнік М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Дочірнього підприємства "Полтавський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міністерства доходів у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

02 серпня 2013 року позивач ДП "Полтавський облавтодор" ВАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до ДПІ у м. Полтаві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 12 липня 2013 року № 0000922308, № 0000882308 та № 0000902308.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що встановлені актом перевірки порушення фактично не мали місця в його господарській діяльності та вважає, що податковий орган протиправно ставить йому у вину формування податкового кредиту та витрат на підставі податкових накладних та первинних документів, складених ТОВ "Мотів" та ТОВ "Крок ЛТД", зазначаючи, що первинні документи та податкові накладні, отримані ним на виконання господарсько-правових угод, оформлені належним чином та дають усі правові підстави для включення сум за цими договорами до податкового кредиту та обліку витрат ДП "Полтавський облавтодор" ВАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України". Позивач також наголошує, що чинним законодавством не передбачено обов'язку платника податків перевіряти своїх контрагентів на предмет добросовісного виконання останнім податкових зобов'язань.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечував, просив суд відмовити у його задоволенні, дії ДПІ у м. Полтаві вважає правомірними, а спірні податкові повідомлення-рішення - такими, що відповідають чинному законодавству внаслідок того, що податковим органом встановлено порушення позивачем податкового законодавства, що полягає в урахуванні позивачем при формуванні своїх податкового кредиту та витрат господарських операцій з ТОВ "Мотів" та ТОВ "Крок ЛТД", господарська діяльність яких носить ряд ознак фіктивності.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ДП "Полтавський облавтодор" ВАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (ідентифікаційний код 32017261) зареєстроване 20 травня 2002 року розпорядженням Полтавського міськвиконкому за № 383-р, номер запису про державну реєстрацію 1 588 120 0000 000185. Позивача взято на податковий облік в ДПІ у м. Полтаві 27 травня 2002 року за № 6656.

Відповідачем у період з 12 червня 2013 року по 18 червня 2013 року проведено позапланову документальну виїзну перевірку позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства за взаємовідносинами з ТОВ "Мотів", код ЄДРПОУ 34890821 та ТОВ "Крок ЛТД", код ЄДРПОУ 22525909 за період з 01 січня 2012 року по 30 вересня 2012 року.

За результатами перевірки 26 червня 2013 року складено акт № 13/1601/32017261 (том І а.с. 20-62), в якому, зокрема, зафіксовано порушення позивачем вимог:

- пункту 44.1 статті 44, підпунктів 138.2, 138.4 статті 138 , підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового Кодексу України та встановлено заниження податку на прибуток всього на суму 217715,00 грн., в тому числі:

за І квартал 2012 року на суму 86961,00 грн.,

за ІІІ квартал 2012 року на суму 130754,00 грн.,

- пункту 44.1 статті 44, пунктів 198.3, 198.6 статті 198, статті 201 Податкового кодексу України та встановлено заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, на загальну суму 207348,00 грн., в тому числі:

по взаємовідносинам з ТОВ "Крок ЛТД" - за січень 2012 року в сумі 82820,00 грн.,

по взаємовідносинам з ТОВ "Мотів" - за серпень 2012 року на суму 24417,00 грн., за вересень 2012 року на суму 100111,00 грн.

На підставі акта перевірки від 26 червня 2013 року № 13/1601/32017261 податковим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від 12 липня 2013 року № 0000882308, яким позивачу збільшено податкові зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на суму 214419,47 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) на суму в розмірі 107209,74 грн. (том І а.с. 18), а № 0000902308, яким позивачу збільшено податкові зобов'язання з податку на додану вартість на суму 207348,00 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф) у розмірі 103674,00 грн. (том І а.с. 17), а також № 0000922308, яким зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 15693,00 грн. (том І а.с. 19).

ДП "Полтавський облавтодор" ВАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", вважаючи висновки, викладені в акті від 26 червня 2013 року № 13/1601/32017261, упередженими, такими, що не відповідають фактичним обставинам та виходять за межі компетенції відповідача; не погоджуючись із позицією податкового органа щодо правомірності донарахування податкових зобов'язань та штрафних (фінансових) санкцій, вважає спірні податкові повідомлення-рішення необґрунтованими, протиправними, такими, що суперечать законодавству з питань оподаткування, обмежують та порушують права, свободи та інтереси позивача, оскільки прийняті без урахування фактичних обставин, з порушенням чинного законодавства, а також без наявності правових підстав для винесення, внаслідок чого звернувся до суду з вимогою визнати протиправними та скасувати спірні податкові повідомлення-рішення від 12 липня 2013 року № 0000922308, № 0000882308 та № 0000902308.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи оцінку спірним податковим повідомленням-рішенням ДПІ у м. Полтаві від 12 липня 2013 року № 0000922308, № 0000882308 та № 0000902308, суд виходить з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для висновків податкового органа, що у свою чергу стали підставою для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень, стали відомості про те, що господарська діяльність контрагента позивача ТОВ "Мотів" та ТОВ "Крок ЛТД" носить ряд ознак фіктивності, зокрема, здійснювали діяльність, спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам, а також мали господарські взаємовідносини з "сумнівними" контрагентами, внаслідок чого сформовані за рахунок ТОВ "Мотів" та ТОВ "Крок ЛТД" витрати та податковий кредит позивача відповідачем правомірними не визнані.

Судом встановлено, що між ТОВ "Мотів" (Постачальник) та філією "Копилянська ДЕД" ДП "Полтавський облавтодор" (Покупець) укладено договір № 10 від 06 серпня 2012 року, відповідно до пункту 1 якого Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця бітум дорожній БНД 60/90, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах, визначених даним договором. Поставка товару здійснюється транспортними засобами продавця.

ТОВ "Мотів" (Постачальник) укладено договір № 12 від 01 вересня 2012 року з філією "Копилянська ДЕД" ДП "Полтавський облавтодор" (Покупець), відповідно до пункту 1 якого постачальник зобов'язується передати у власність покупця щебеневу продукцію, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах, визначених даним договором. Поставка товару здійснюється транспортними засобами продавця.

На виконання вищевказаних договорів ТОВ "Мотів" складено податкові накладні № 3 від 03 серпня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (бітум дорожній БНД 60/90) на суму 142500 грн. (сума ПДВ - 23750,00 грн.), № 4 від 03 серпня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 4000,00 грн. (сума ПДВ - 666,67 грн.), № 1 від 02 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (бітум дорожній БНД 60/90) на суму 165451 грн. (сума ПДВ - 27575,17 грн.), № 2 від 02 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 4000,00 грн. (сума ПДВ - 666,67 грн.), № 8 від 07 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 2856,00 грн. (сума ПДВ - 476,00 грн.), № 9 від 07 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 7331,04 грн. (сума ПДВ - 1221,48 грн.), № 14 від 10 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 5712,00 грн. (сума ПДВ - 952 грн.), № 15 від 10 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 14662,08 грн. (сума ПДВ - 2443,68 грн.), № 16 від 11 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 10948,00 грн. (сума ПДВ - 1824,67 грн.), № 17 від 11 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 28102,32 грн. (сума ПДВ - 4683,72 грн.), № 20 від 12 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 5474,00 грн. (сума ПДВ - 912,33 грн.), № 21 від 13 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 14051,16 грн. (сума ПДВ - 2341,86 грн.), № 22 від 13 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 10948,00 грн. (сума ПДВ - 1824,67 грн.), № 23 від 13 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 28102,32 грн. (сума ПДВ - 4683,72 грн.), № 6 від 13 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (бітум дорожній БНД 60/90) на суму 167700,00 грн. (сума ПДВ - 27950,00 грн.), № 7 від 13 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 6250 грн. (сума ПДВ - 1041,67 грн.), № 27 від 14 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 8092 грн. (сума ПДВ - 1348,67 грн.), № 26 від 14 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 20771,28 грн. (сума ПДВ - 3461,88 грн.), № 28 від 17 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 2856,00 грн. (сума ПДВ - 476,00 грн.), № 29 від 17 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) -(транспортні послуги) на суму 7331,04 грн. (сума ПДВ - 1221,48 грн.), № 30 від 18 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 2856,00 грн. (сума ПДВ - 476,00 грн.), № 31 від 18 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 7331,04 грн. (сума ПДВ - 1221,84 грн.), № 32 від 19 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 2856,00 грн. (сума ПДВ - 476,00 грн.), № 33 від 19 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 7331,04 грн. (сума ПДВ - 1221,84 грн.), № 34 від 20 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 14662,08 грн. (сума ПДВ - 2443,68 грн.), № 35 від 20 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 5712,00 грн. (сума ПДВ - 952,00 грн.), № 36 від 24 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 8533 грн. (сума ПДВ - 1422,17 грн.), № 38 від 26 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь фр. 40*70) на суму 11424,00 грн. (сума ПДВ - 1904,00 грн.), № 37 від 26 вересня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 29324,16 грн. (сума ПДВ - 4887,36 грн.)

Видатковими накладними ТОВ "Мотів" № 10 від 03 серпня 2012 року, № 25 від 02 вересня 2012 року, № 38 від 07 вересня 2012 року, № 39 від 10 вересня 2012 року, № 40 від 11 вересня 2012 року, № 41 від 12 вересня 2012 року, № 42 від 13 вересня 2012 року, № 23 від 13 вересня 2012 року, № 43 від 14 вересня 2012 року, № 51 від 17 вересня 2012 року, № 52 від 18 вересня 2012 року, № 53 від 19 вересня 2012 року, № 54 від 20 вересня 2012 року, № 55 від 24 вересня 2012 року, № 56 від 26 вересня 2012 року, № 60 від 26 вересня 2012 року підтверджено факт поставки щебеню та бітуму на загальну суму 559630,00 грн. (в т.ч. ПДВ на суму 93271,67 грн.) філії "Копилянська ДЕД" ДП "Полтавський облавтодор". Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено позивачем до складу свого податкового кредиту та відображено у податкових деклараціях з податку на додану вартість, а також враховано при формуванні витрат.

В матеріалах справи наявні акти здачі-прийняття робіт № 10 від 03 серпня 2012 року, № 11 від 02 вересня 2012 року, № 18 від 09 вересня 2012 року, № 18 від 10 вересня 2012 року, № 18 від 11 вересня 2012 року, № 18 від 12 вересня 2012 року, № 11 від 13 вересня 2012 року, № 18 від 13 вересня 2012 року, № 18 від 14 вересня 2012 року, № 20 від 17 вересня 2012 року, № 21 від 18 вересня 2012 року, № 22 від 19 вересня 2012 року, № 22 від 20 вересня 2012 року, № 24 від 26 вересня 2012 року, які підтверджують надання послуг з перевезення щебеневої продукції та бітуму постачальником на загальну суму 193249,56 грн. (в т.ч. ПДВ на суму 32208,26 грн.) філії "Копилянська ДЕД" ДП "Полтавський облавтодор".

Поставка щебеневої продукції та бітуму, зокрема, підтверджена також товарно-транспортними накладними за відповідний період. Відомості, відображені в товарно-транспортних накладних, дають змогу ідентифікувати товар, що перевозився, його кількість, наявні відомості про пункт навантаження (м. Кременчук, с. Власівка) та відвантаження продукції (смт. Машівка, с. Мачухи), підприємство автоперевізника, марку автотранспортного засобу та його державний номер, ПІБ водія та інші дані, обов'язковість яких передбачена "Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні".

Оплата товару підтверджена виписками по рахунку філії "Копилянська ДЕД" ДП "Полтавський облавтодор" за 16 серпня 2012 року на суму 50000,00 грн., 22 серпня 2012 року на суму 42000,00 грн., 31 серпня 2012 року на суму 50500,00 грн., 18 вересня 2012 року на суму 20000,00 грн., 24 вересня 2012 року на суму 30000,00 грн. та 28 вересня 2012 року на суму 70000,00 грн.

Позивачем отримання та оприбуткування бітуму БНД 60/90 та щебеневої продукції від ТОВ "Мотів" відображено у кореспонденції рахунків бухгалтерського обліку: Д-т 201 "Сировина і матеріали", К-т 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками", Д-т 6442 "Податковий кредит", К-т 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками", Д-т 641 "Розрахунки з бюджетом", К-т 6442 "Податковий кредит", Д-т 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками", К-т 311 "Розрахунковий рахунок у національній валюті".

Матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ "Крок-ЛТД" (Постачальник) та філією "Полтавський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор" (Покупець) укладено договір поставки б/н від 20 жовтня 2011 року, відповідно до пункту 1 якого Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця щебеневу продукцію, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах, визначених даним договором. Поставка товару здійснюється транспортними засобами продавця.

На виконання вищевказаного договору ТОВ "Крок-ЛТД" складено податкові накладні № 1 від 13 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 0-10 мм) на суму 6244,37 грн. (сума ПДВ - 1040,73 грн.), № 2 від 18 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 0-10 мм) на суму 130200,00 грн. (сума ПДВ - 21700,00 грн.), № 3 від 18 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 132342,00 грн. (сума ПДВ - 22057 грн.), № 4 від 23 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 9072,00 грн. (сума ПДВ - 1512,00 грн.), № 5 від 23 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 9828,00 грн. (сума ПДВ - 1638,00 грн.), № 6 від 23 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 5796,00 грн. (сума ПДВ - 966,00 грн.), № 7 від 23 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 7308,00 грн. (сума ПДВ - 1218,00 грн.), № 9 від 23 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 3-10 мм) на суму 5702,76 грн. (сума ПДВ - 950,46 грн.), № 10 від 27 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 5-20 мм) на суму 29114,82 грн. (сума ПДВ - 4852,47 грн.), № 11 від 27 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 3-10 мм) на суму 12926,26 грн. (сума ПДВ -2154,38 грн.), № 12 від 27 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 0-10 мм) на суму 5569,20 грн. (сума ПДВ - 928,20 грн.), № 13 від 27 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 5-20 мм) на суму 1712,84 грн. (сума ПДВ - 285,47 грн.), № 14 від 27 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 58206,72 грн. (сума ПДВ - 9701,12 грн.), № 15 від 30 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 5-10 мм) на суму 5702,76 грн. (сума ПДВ - 950,46 грн.), № 16 від 31 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 3-10 мм) на суму 6463,13 грн. (сума ПДВ -1077,19 грн.), № 17 від 30 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 29171,20 грн. (сума ПДВ - 4861,87 грн.), № 18 від 31 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 24168,00 грн. (сума ПДВ - 4028,00 грн.), № 19 від 31 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (щебінь гранітний фр. 5-20 мм) на суму 1712,84 грн. (сума ПДВ - 285,47 грн.), № 20 від 31 січня 2012 року номенклатура поставки товарів (послуг) - (транспортні послуги) на суму 15677,40 грн. (сума ПДВ-2612,90 грн.)

Видатковими накладними ТОВ "Крок-ЛТД" № РН-0000001 від 13 січня 2012 року, № РН-0000002 від 18 січня 2012 року, № РН-0000004 від 23 січня 2012 року, № РН-0000006 від 27 січня 2012 року, № РН-0000007 від 27 січня 2012 року, № РН-0000008 від 27 січня 2012 року, № РН-0000009 від 27 січня 2012 року, № РН-0000010 від 30 січня 2012 року, № РН-0000011 від 30 січня 2012 року, № РН-0000012 від 31 січня 2012 року, які підтверджують поставку щебеню на загальну суму 205348,98 грн. (в т.ч. ПДВ на суму 34224,83.грн.) підтверджено факт передачі обумовленого зазначеними документами товару філії "Копилянська ДЕД" ДП "Полтавський облавтодор".

Актами здачі-прийняття робіт № ОУ-0000001 від 18 січня 2012 року, № ОУ-0000002 від 23 січня 2012 року, № ОУ-0000003 від 23 січня 2012 року, № ОУ-0000004 від 23 січня 2012 року, № ОУ-0000005 від 23 січня 2012 року, № ОУ-0000006 від 31 січня 2012 року, № ОУ-0000007 від 30 січня 2012 року, № ОУ-0000008 від 31 січня 2012 року, № ОУ-0000009 від 31 січня 2012 року підтверджується факт надання послуг з перевезення щебеневої продукції постачальником на загальну суму 291569,32 грн. (в т.ч. ПДВ на суму 48594,89 грн.) філії "Полтавський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор".

Поставка щебеневої продукції, підтверджена також товарно-транспортними накладними за відповідний період. Відомості, відображені в товарно-транспортних накладних дають змогу ідентифікувати товар, що перевозився, його кількість, наявні відомості про пункт навантаження (Редутський гранітний кар'єр, м. Комсомольськ (Полтавський ГЗК) та відвантаження продукції (філія "В.Багачанський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Диканський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Глобинський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Кобеляцький райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Козельщинський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Копилянська ДЕД" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Котелевський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Лохвицький райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Лубенська ДЕД" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Лубенський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Миргородський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Новосанжарський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Полтавський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Решетилівський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Семенівський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Чорнухинський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", філія "Хорольський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор", м. Полтава, АБЗ Мачухи, с. Білоцерківка), підприємство автоперевізника, марку автотранспортного засобу та його державний номер, ПІБ водія та інші дані, обов'язковість яких передбачена "Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.

Оплата придбаного позивачем товару підтверджується платіжними дорученнями № 11 від 10 січня 2012 року на суму 100000,00 грн., № 36 від 18 січня 2012 року на суму 250000,00 грн., № 124 від 02 лютого 2012 року на суму 95358,76 грн., № 203 від 24 лютого 2012 року на суму 150000,00 грн., № 213 від 28 лютого 2012 року на суму 50000,00 грн., № 219 від 29 лютого 2012 року на суму 100000,00 грн., № 252 від 12 березня 2012 року на суму 50000,00 грн., № 295 від 23 березня 2012 року на суму 50000,00 грн., № 305 від 27 березня 2012 року на суму 50000,00 грн.

Отримання товару представником філії "Полтавський райавтодор" ДП "Полтавський облавтодор" підтверджується також дорученням № 01-15/814 від 10 жовтня 2011 року.

Позивачем отримання та оприбуткування щебеневої продукції від ТОВ "Крок-ЛТД" відображено у кореспонденції рахунків бухгалтерського обліку: Д-т 201 "Сировина і матеріали", К-т 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками", Д-т 6442 "Податковий кредит", К-т 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками", Д-т 641 "Розрахунки з бюджетом", К-т 6442 "Податковий кредит", Д-т 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками та підрядниками", К-т 311 "Розрахунковий рахунок у національній валюті", що підтверджується матеріалами справи.

Сертифікатами відповідності на придбаний щебінь фр. 40*70 мм № ІІА14.2-13749739.0009-12 від 03 жовтня 2011 року, бітум дорожній БНД 60/90 № ІШ.035.0090361-11 від 11.07.2011р., паспортами якості на щебеневу продукцію б/н від 18 січня 2011 року, № 1368 від 01 грудня 2011 року, б/н від 08 червня 2012 року підтверджено якість придбаних матеріалів, виробника вищевказаної продукції, її відповідність ДСТУ та технічним умовам.

Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

Таким чином, реальність господарських операцій між позивачем та його контрагентом (ТОВ "Мотів" та ТОВ "Крок ЛТД") підтверджується накладними, видатковими та податковими накладними, витягом з книги обліку довіреностей, відомостями журналів-ордерів, сертифікатами якості, ТТН, платіжними дорученнями, актами та іншими первинними документами, в зв'язку із чим наявність наведених доказів суд вважає достатньою підставою для визнання факту придбання ТМЦ та отримання товарів та послуг у ТОВ "Мотів" та ТОВ "Крок ЛТД" реальним. Судом встановлено, що вищезазначені угоди виконані в повному обсязі, сторони претензій та зауважень один до одного не мають, а отже, підстави для визнання правочинів між вказаними суб'єктами господарювання неправомірними - відсутні.

Посилання податкового органа на наявність актів перевірки відносно контрагентів позивача, в яких встановлено відсутність факту реального вчинення господарських операцій за спірний період між позивачем та його контрагентами, спростовуються наявними в матеріалах справи первинними документами.

Аналізуючи наявні у справі докази, надані на підтвердження реальності здійснення господарської діяльності та ведення бухгалтерського обліку позивачем, суд дійшов висновку, що первинна документація бухгалтерської та фінансової звітності, складена на виконання вищевказаних договорів між позивачем та його контрагентом, що стала підставою для формування податкового кредиту та витрат позивача, оформлена належним чином, із акта перевірки випливає, що порушень при її оформленні відповідачем у ході проведення перевірки не виявлено.

В ході судового розгляду встановлено та підтверджено матеріалами справи, що позивач використовував придбаний у ТОВ "Мотів" та ТОВ "Крок ЛТД" товар безпосередньо у власній господарській діяльності, що підтверджується витратними накладними, видатковими накладними, копіями актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в, копіями калькуляцій та актів заготовки та переробки матеріалів форми М-40, копіями звітів про витрати основних матеріалів в будівництві в співставленні з виробничими нормами та актів списання матеріалів. Зазначений факт судом оцінюється як логічний та послідовний з урахуванням того, що ремонт дорожнього покриття є одним з основних видів господарської діяльності підприємства позивача.

Судом встановлено, що контрагенти позивача на момент укладення договорів, оформлення первинних документів та складення податкових накладних значився у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що не заперечувалось сторонами в судовому засіданні та підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Частиною 2 вказаної статті передбачено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити, серед яких, зокрема, посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

З урахуванням викладеного, на даних бухгалтерського обліку ґрунтується фінансова, податкова, статистична та інші види звітності. Тобто первинні документи, оформлені належним чином, з відображенням господарських операцій є основою і для податкового обліку.

Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" на основі даних бухгалтерського обліку підприємства зобов'язані складати фінансову звітність. Фінансову звітність підписують керівник та бухгалтер підприємства.

Таким чином, усі первинні документи складені ТОВ "Мотів" та ТОВ "Крок ЛТД" з дотриманням вимог чинного законодавства та дають всі правові підстави для їх використання у бухгалтерському обліку ДП "Полтавський облавтодор" ВАТ "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України".

Відповідно до вимог підпункту 14.1.26 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Приписами пункту 135.1 статті 135 Податкового кодексу України визначено, що доходи, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з:

доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті;

інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Підпунктом 135.5.4 пункту 135.5 статті 135 Податкового кодексу України визначено, що інші доходи включають, зокрема, вартість товарів, робіт, послуг, безоплатно отриманих платником податку у звітному періоді, визначена на рівні не нижче звичайної ціни, суми безповоротної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному податковому періоді, безнадійної кредиторської заборгованості, крім випадків, коли операції з надання/отримання безповоротної фінансової допомоги проводяться між платником податку та його відокремленими підрозділами, які не мають статусу юридичної особи.

Згідно вимог пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України 138.1. витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із:

витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті:

інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу;

крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Отже, з огляду на наведені законодавчі приписи підставою для зменшення платником об'єкта оподаткування (податкових зобов'язань) податком на додану вартість - на суму цього податку, нараховану на вартість отриманих товарів, є факт реального постачання товарів та безпосередній зв'язок витрат на оплату цих товарів з господарською діяльністю платника податків, що передбачає використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (послуг) або ж призначення останніх для такого використання. У свою чергу факт безпосереднього зв'язку витрат з господарською діяльністю платника податків може бути встановлений з врахуванням якісних характеристик товарів, які б однозначно свідчили про призначення придбаних товарів для використання в господарській діяльності платника податків, відповідали б змісту цієї діяльності.

Аналізуючи вищевикладене, та враховуючи факт правомірного отримання позивачем податкових накладних та інших первинних документів, складених його контрагентами на підтвердження підстав включення до складу податкового кредиту та формування витрат сум, передбачених цими документами, використання придбаного товару в господарській діяльності Позивача та беручи до уваги вимоги статей 138-139 Податкового кодексу України суд погоджується із правомірністю формування Позивачем витрат та податкового кредиту за господарськими операціями з ТОВ "Мотів" та ТОВ "Крок ЛТД" в періоді, охопленому перевіркою.

З урахуванням викладеного, судом спростовано висновки акта перевірки від 26 червня 2013 року № 13/1601/32017261 та доведено безпідставність спірних податкових повідомлень-рішень від 12 липня 2013 року № 0000922308, № 0000882308 та № 0000902308.

Згідно вимог частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Приписами статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно із статтею 86 цього ж Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Статтею 159 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Таким чином, суд перевіривши матеріали справи, оцінивши надані докази, дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню.

Згідно частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Дочірнього підприємства "Полтавський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міністерства доходів у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міністерства доходів у Полтавської області від 12 липня 2013 року № 0000922308.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міністерства доходів у Полтавської області від 12 липня 2013 року № 0000882308.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міністерства доходів у Полтавської області від 12 липня 2013 року № 0000902308.

Стягнути з Державного бюджету України в особі Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Міністерства доходів у Полтавської області (ідентифікаційний код 38719450) на користь Дочірнього підприємства "Полтавський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" (ідентифікаційний код 32017261) витрати зі сплати судового збору в розмірі 2294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) грн. 00 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено 11 вересня 2013 року.

Суддя А.О. Чеснокова

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2013
Оприлюднено12.09.2013
Номер документу33398218
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/4765/13-а

Ухвала від 29.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 01.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 04.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 21.10.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Ухвала від 01.10.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Донець Л.О.

Постанова від 05.09.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

А.О. Чеснокова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні