Постанова
від 10.09.2013 по справі 801/7428/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 вересня 2013 р. (об 11:04) Справа №801/7428/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.,

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - ОСОБА_1, паспорт НОМЕР_1, довіреність № 87 від 27.02.2013,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу,

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби

про стягнення 24 858,81 грн.

Суть спору: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів ДПС про стягнення адміністративно-господарських санкцій у сумі 24 858,81 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем ст. ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 р. № 875 із змінами і доповненнями, а саме незабезпечення у 2012 році працевлаштування інвалідів на 1 робочому місці, а також порушення Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07 р. № 70.

Представник позивача у судове засіданні 10.09.2013 року не з'явився, надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні 10.09.2013 року проти задоволення позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях проти адміністративного позову.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ст. 128 КАС України, розглянути справу за наявними матеріалами, за відсутністю представника позивача.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представника відповідача, суд

ВСТАНОВИВ:

24.01.13 р. Підприємство профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів ДПС подало до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік, в якому самостійно відобразило нараховану суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 24 858,81 грн. (а.с. 8).

Згідно з розрахунком адміністративно-господарських санкцій Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби несплачена сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів на робочих місцях, призначених для працевлаштування інвалідів за 2012 рік складає 24 858,81 грн. (а.с. 5).

Правовий статус, повноваження та умови діяльності Фонду визначені Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України від 14.04.2011 N 129, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2011 р. за N 528/19266 (далі - Положення № 129).

Відповідно до пункту 1 Положення № 129 Фонд є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України.

Пунктом 4 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів встановлені основні завдання Фонду, до яких відносяться: реалізація в межах своєї компетенції заходів щодо забезпечення зайнятості та працевлаштування інвалідів; виконання програм щодо соціального захисту інвалідів.

Згідно з пунктом 12 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Міністерством соціальної політики України та Державною службою з питань інвалідів та ветеранів України утворюються територіальні відділення Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі в межах граничної чисельності його працівників. Положення про територіальні відділення, їх структуру, штатні розписи та кошториси затверджує директор Фонду.

Отже, Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом Фонду соціального захисту інвалідів.

Відповідно до частини 8 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні від 21.03.1991 року № 875 відділення Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, мають право в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснювати перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування, та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.

З метою реалізації зазначених завдань згідно з пунктом 6 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів останній координує та контролює роботу територіальних відділень Фонду соціального захисту інвалідів, у тому числі щодо організації прийому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць, їх аналізу та перевірки правильності в них розрахунків; збору сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Таким чином, Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами є органом виконавчої влади та, відповідно, суб'єктом владних повноважень.

Частиною дев'ятою, десятою статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 встановлено, що спори, які виникають із правовідносин за статтями 19, 20 Закону, вирішуються відділеннями Фонду в судовому порядку. Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, в тому числі - в суді. Отже, позивачами у зазначеній категорії справ виступають відділення Фонду.

Таким чином, Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів є органом державної влади, який у правовідносинах з роботодавцям, зокрема у зв'язку зі здійсненням контролю за перерахуванням штрафних санкцій, передбачених статтею 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875, реалізує владні управлінські функції, а право відділень Фонду на звернення до суду у відповідних відносинах визначено в законодавчому порядку частиною 9 статті 20 цього Закону.

Відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до частини третьої статті 18 Закону України № 875 підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини 1 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Частиною 4 статті 20 Закону встановлено, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Відповідно до частини 8 статті 20 Закону України № 875 порядок сплати адміністративно-господарських санкцій і пені до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, їх акумуляції, обліку, а також з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій інвалідів - використання цих коштів, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70 роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців на рахунки, відкриті в органах Державного казначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Підприємство профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів ДПС використовує найману працю, надає до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Згідно даним звіту № 10-ПІ від 24.01.2013 р. про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік самостійно розрахована відповідачем сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу створення робочих місць для інвалідів у 2012 році складає 24 858,81 грн.

Щодо зауважень відповідача, що у 2012 році ним приймались усі можливі заходи для працевлаштування інвалідів, суд зазначає наступне.

З повідомлення Євпаторійського міського центру зайнятості вбачається, що ДСОЦ "Маяк" надав у 2012 році наступні звіти ф. 3-ПН "Звіт про наявність вакансій" з відміткою про вільні робочі мясця для працевлаштування інвалідів протягом 4 місяців: березень, квітень, травень, червень.

Враховуючи, що відповідачем не подавалась щомісячна звітність до Євпаторійського міського центру зайнятості за формою №3-ПН протягом 8 місяців 2012 року (січень, лютий, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень), у суду відсутні підстави стверджувати про виконання відповідачем усіх можливих дій для працевлаштування інвалідів, у зв'язку з чим, відповідно до ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", відповідач зобов'язаний сплатити суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів у розмірі середньорічної заробітної плати за кожне робоче місце, незайняте інвалідом.

Таким чином, відповідач повинен сплатити Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 24 858,81 гривень.

Відповідачем у визначений Законом України № 875 строк адміністративно-господарські санкції в розмірі 24 858,81 грн. не сплачені. За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки доведені матеріалами справи та не суперечать законодавству.

У судовому засіданні, яке відбулось 10.09.2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови, згідно зі ст. 160 КАС України постанова складена у повному обсязі 11.09.2013 року.

Керуючись 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Підприємства профспілки «Дитячий санаторно-оздоровчий центр «Маяк» Всеукраїнської професійної спілки працівників органів державної податкової служби (97493, АР Крим, м. Євпаторія, смт. Заозерне, вул. Алея Дружби,107, ЄДРПОУ 35236736, МФО 384889 «Фінанси і кредит», р/р 260011491601) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (Одержувач: Держбюджет м. Євпаторія, Банк одержувача: ГУ ДКС України в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 37940108, р/р 31213230700015) адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу створення робочих місць для інвалідів у 2012 році у розмірі 24 858,81 грн. (двадцять чотири тисячі вісімсот п'ятдесят вісім грн. вісімдесят одна коп.).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.09.2013
Оприлюднено12.09.2013
Номер документу33414497
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7428/13-а

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 04.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Постанова від 10.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні