КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/2891/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Пащенко К.С. Суддя-доповідач: Федорова Г. Г.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 серпня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: суддів: секретаря: Федорової Г.Г., Ганечко О.М., Троян Н.М., Каленюк О.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 травня 2013 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Святошин» до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень в частині, -
ВСТАНОВИВ:
У березні 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Святошин» (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва із позовом до Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби (далі - відповідач), в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ДПІ у Святошинському районі м. Києва ДПС від 18.09.2012 року:
- № 0007541504 в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 17 415,91 грн.;
- № 0007551504 в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 57 482,02 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 травня 2013 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Святошин» задоволено.
Відповідач, не погоджуючись з прийнятим рішенням суду, звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні заявлених позовних вимог.
Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 23.08.2012 року, службовою особою відповідача було проведено перевірку дотримання ТОВ «Торговий дім «Святошин» вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання платіжних доручень до установ банку за період з 30.10.2009 року по 15.06.2012 року, якою було встановлено порушення позивачем строків сплати податкових зобов'язань по орендній платі за землю.
За результатами вказаної перевірки відповідачем було складено акт № 468/15-410 від 23.08.2012, на підставі якого ДПІ у Святошинському районі м. Києва були прийняті податкові повідомлення-рішення від 18.09.2012 року № 0007541504 та № 0007551504.
Не погоджуючись з вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач розпочав процедуру їх адміністративного оскарження.
За результатами оскарження вказаних податкових повідомлень-рішень до ДПС у м. Києві та ДПС України, податкове повідомлення-рішення № 0007541504 було скасовано в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 25 514,46 грн., а податкове повідомлення-рішення №0007551504 - в частині застосування штрафних санкцій у розмірі 52 189,93 грн., в іншій частині оскаржувані рішення - залишені без змін.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи колегія суддів зважає на наступне.
Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також напрями використання коштів, що надійшли від плати за землю, відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку визначаються спеціальним законом -Законом України «Про плату за землю» № 2535-ХІІ від 03.07.1992 року (тут і далі по тексту ухвали - в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон № 2535-ХІІ).
Відповідно до ст. 2 Закону № 2535-ХІІ, використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Об'єктом плати за землю є земельна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди (ст. 5 Закону № 2535-ХІІ).
Суб'єктом плати за землю (платником) є власник земельної ділянки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.
Згідно ст. 1 Закон № 2535-ХІІ, податок це обов'язковий платіж, що справляється з юридичних і фізичних осіб за користування земельними ділянками, ставка податку - законодавчо визначений річний розмір плати за одиницю площі оподатковуваної земельної ділянки.
За правилами ст. 13 Закону № 2535-ХІІ, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, що знаходиться в державній або комунальній власності, - договір оренди даної земельної ділянки. Платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (окрім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку і орендної плати щорічно станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби по місцезнаходженню земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбиттям річної суми рівними частинами по місяцях. Надання такої декларації звільняє від обов'язку подачі щомісячних декларацій (ч.1 ст.14 Закону).
Податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
З матеріалів справи вбачається, що у січні 2009 року позивачем до податкового органу було подано податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності відповідно за 2009 рік в сумі 2 109 944,92 грн., яка була сплачена згідно платіжних доручень № 49 від 11.02.2009 року - 175 828,75грн.; № 50 від 11.02.2009 року - 175 828,75 грн.; № 209 від 27.04.2009 року - 175 828,75 грн.; № 214 від 28.05.2009 року - 4 600,00 грн.; № 214 від 29.05.2009 року - 100 228,75 грн.; № 215 від 29.05.2009 року - 38 000,00 грн.; № 216 від 01.06.2009 року - 33 000,00 грн.; № 262 від 26.06.2009 року - 3 600,00 грн.; № 163 від 30.06.2009 року - 42 100,00 грн.; № 165 від 30.06.2009 року - 42 200,00 грн.; № 167 від 30.06.2009 року - 41 520,00 грн.; № 264 від 30.06.2009 року - 46 408,74 грн. № 308 від 29.07.2009 року - 48 819,74 грн.; № 309 від 30.07.2009 року - 12 999,00 грн.; № 327 від 10.08.2009 року - 175 827,74 грн.; № 50 від 10.08.2009 року - 175 828,75 грн.; № 420 від 28.09.2009 року - 175 828,74 грн.; № 476 від 28.10.2009 року - 175 828,74 грн.; № 526 від 27.11.2009 року - 120 000,00 грн.; № 527 від 30.11.2009 року - 52 164,00 грн.; № 528 від 30.11.2009 року - 3 664,74 грн.; № 581 від 29.12.2009 року - 175 828,74 грн.; № 37 від 28.01.2010 року - 175 828,74 грн., всього на загальну суму у розмірі 2 109 944,92 грн.
Відповідно до податкових декларацій орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності від 25.01.2010 року та від 11.11.2010 року (уточнюючої), TOB «Торговий дім «Святошин» за 2010 рік було нараховано орендну плату в сумі 2 240 399,04 грн., яка була сплачена згідно платіжних доручень № 87 від 25.02.2010 року - 183 202,64 грн.; № 1 від 25.02.2010 року - 3 000,00 грн.; №133 від 29.03.2010 року - 142 376,00 грн.; № 2 від 29.03.2010 року - 2 100,00 грн.; № 175 від 27.04.2010 року - 186 202,64 грн.; № 6 від 27.05.2010 року - 2 300,00 грн.; № 224 від 31.05.2010 року - 183 902,64 грн.; від 25.06.2010 року - 1 400,00 грн.; № 271 від 30.06.2010 року - 184 802,64 грн.; № 313 від 29.07.2010 року - 113 400,00 грн.; № 8 від 26.07.2010 року - 1 200,00 грн.; № 358 від 30.08.2010 року - 119 737,64 грн.; № 9 від 30.08.2010 року - 1 300,00 грн.; № 396 від 29.09.2010 року - 121 000,00 грн.; № 398 від 30.09.2010 року - 34 079,00 грн.; № 10 від 28.09.2010 року - 1 200,00 грн.; № 443 від 28.10.2010 року - 66 202,64 грн.; № 441 від 26.10.2010 року - 120 000,00 грн.; № 455 від 29.11.2010 року - 186 583,82 грн.; від 29.12.2010 року - 188 995,75 грн.; № 37 від 28.01.2011 року - 188 995,75 грн. та квитанціями № 83 від 30.03.2010 року - 41 726,64 грн.; № 150 від 29.07.2010 року - 71 602,64 грн.; № 69 від 30.08.2010 року - 65 165,00 грн.; № 154 від 30.09.2010 року - 29 923,63 грн., всього на загальну суму у розмірі 2 240 399,07 грн.
Згідно податкової декларації орендної плати за землю від 27.01.2011 року, TOB «Торговий дім «Святошин» за 2011 рік було нараховано орендну плату в сумі 2 267 949,03 грн., яка була сплачена згідно платіжних доручень № 81 від 24.02.2011 року - 188 995,75 грн.; №112 від 28.03.2011 року - 188 995,75 грн.; № 141 від 29.04.2011 року - 166 650,00 грн., № 174 від 24.05.2011 року -188 995,75 грн., № 213 від 30.06.2011 року - 188 995,75 грн., № 252 від 26.07.2011 року - 188 995,76 грн., № 290 від 29.08.2011 року -188 995,76 грн., № 333 від 29.09.2011 року - 188 995,75 грн., № 372 від 28.10.2011 року - 188 995,75 грн., № 410 від 29.11.2011 року - 188 995,75 грн., № 449 від 28.12.2011 року - 188 995,75 грн., № 44 від 30.01.2012 року - 188 995,75 грн., всього на загальну суму у розмірі 2 267 949,03 грн.
Відповідно до податкової декларації орендної плати за землю за 2012 рік, TOB «Торговий дім «Святошин» було нараховано орендну плату в сумі 2 267 949,03 грн., яка була сплачена згідно платіжних доручень № 76 від 24.02.2012 року - 10 000,00 грн., № 78 від 28.02.2012 року - 178 995,75 грн., № 111 від 28.03.2012 року - 188 995,75 грн., № 146 від 27.04.2012 року - 188 395,75 грн., №184 від 30.05.2012 року - 188 995,75 грн., № 211 від 15.06.2012 року - 20 000,00 грн., № 222 від 26.06.2012 року - 168 995,76 грн., № 260 від 27.07.2012 року - 188 995,75 грн., № 306 від 29.12.2012 року на 188 995,75 грн., № 339 від 27.09.2012 року - 185 995,75 грн.
Колегією суддів встановлено, що сплачені позивачем суми відповідачем були розподілені шляхом спрямування коштів на погашення недоїмки, яка виникла на підставі податкових повідомлень-рішень від 20.11.2009 року № 0014691504/0 та № 0014701504/0.
При цьому, колегія суддів зазначає, що податкове повідомлення-рішення ДПІ у Святошинському районі м. Києва від 20.11.2009 року № 0014691504/0 визнано протиправним та скасовано постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.03.2010 року по справі № 2а-17322/09/2670 (залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 11.11.2010 року), а податкове повідомлення-рішення ДПІ у Святошинському районі м. Києва від 20.11.2009 року № 0014701504/0 визнано недійсним та скасовано постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2010 року по справі № 2а-3703/10/2670 (залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21.04.2011 року).
Відповідно до пп. 60.1.4 п. 60.1 ст. 60 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі.
Згідно п. 57.4 ст. 57 Податкового кодексу України, пеня та штрафні санкції, нараховані на суму грошового зобов'язання (її частку), скасовану за результатами адміністративного чи судового оскарження, також підлягають скасуванню, а якщо такі пеня та санкції були сплачені, вони підлягають зарахуванню в рахунок погашення податкового боргу, грошових зобов'язань або поверненню в порядку, встановленому статтею 43 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Отже, оскільки несвоєчасне погашення грошових зобов'язань позивача по податкових деклараціях орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2009-2012 роки було зумовлено спрямуванням відповідачем сплачених позивачем коштів на погашення сум недоїмки, визначеної податковими повідомленнями-рішеннями від 20.11.2009 року № 0014691504/0 та № 0014701504/0, які скасовані постановами Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2010 року по справі № 2а-3703/10/2670 та від 06.03.2010 року по справі № 2а-17322/09/2670, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо обґрунтованості заявлених позивачем вимог, які підлягають до задоволення.
Крім цього, колегія суддів звертає увагу на те, що з наявного в матеріалах справи акту ДПІ у Святошинському районі м. Києва ДПС № 287/23-10/30212050 від 26.09.2011 року «Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Торговий дім «Святошин» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2008 року по 30.06.2011 року вбачається, що перевіркою повноти визначення орендної плати за земельні ділянки за період з 01.07.2008 року по 30.06.2011 року заниження або завищення не встановлено. Крім цього, в акті зазначено, що ТОВ «Торговий дім «Святошин» здійснював операції зі сплати орендної плати за земельні ділянки.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Однак, апелянтом не було доведено правомірності своїх дій по винесенню податкових повідомлень-рішень від 18.09.2012 року № 0007541504 та № 0007551504.
Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, а тому підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі м. Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 травня 2013 року - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 13 травня 2013 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України .
Головуючий суддя: Суддя: Суддя: Г.Г. Федорова О.М. Ганечко Н.М. Троян Головуючий суддя Федорова Г. Г.
Судді: Ганечко О.М.
Троян Н.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2013 |
Оприлюднено | 13.09.2013 |
Номер документу | 33421769 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні