Постанова
від 05.09.2013 по справі 252/8531/13-а
МИКИТІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ГОРЛІВКИ

05.09.2013

№ 252/8531/13-а

Справа № 2-а/252/99/13

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 вересня 2013 року суддя Микитівського районного суду м. Горлівки Донецької області Орчелота А.В., розглянувши у скороченому провадженні в м. Горлівка справу адміністративного судочинства за позовом ОСОБА_2 до Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради «про визнання дій неправомірними та стягнення недоотриманої щомісячної допомоги по догляду за дитиною до досягнення дитиною трирічного віку», -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 звернулась до Микитівського районного суду м. Горлівки Донецької області з адміністративним позовом, в якому просить: визнати неправомірним дії Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради щодо призначення, нарахування та виплати їй сум державної соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі встановленного прожитковим мінімумом для дітей до шести років; стягнути з Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради на її користь недоотриману щомісячну державну допомогу за дитиною до досягненнянею трирічного віку за період з 01 лютого 2013 року по 31 липня 2013 року, згідно ст. 43 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» в розмірі 3042,00 грн.

Відповідно до ухвали Микитівського районного суду м. Горлівки Донецької області від 05 вересня 2013 року позивачу ОСОБА_2 в частині позовних вимог за період часу з 01.02.2013 року по 05.02.2013р. адміністративний позов залишено без розгляду на підставі ч. 2 ст. 99, п. 9 ч. 1 ст. 155 КАС України та продовжено розгляд справи в частині вимог з 06.02.2013 року по 31.07.2013р.

Відповідач Микитівське УПСЗН Горлівської міської ради у строк, передбачений ч. 3, п.2 ч.5 ст.183-2 КАС України, не надав суду заперечення проти позову, таким чином, суд вирішує справу на підставі наявних доказів у справі наданих позивачем, що не суперечить вимогам ч. 4, п.2 ч. 5 ст.183-2 КАС України.

Оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню за наступних підстав:

Судом встановлено, що позивач має на утриманні малолітню дитину - ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с. 7) та перебуває на обліку в Микитівському УПСЗН Горлівської міської ради з липня 2010 року як одержувач допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та як особа застрахована в системі соціального загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Микитівське УПСЗН Горлівської міської ради на підставі заяви позивача ОСОБА_2 від 02.06.2011 року та Наказу Головного управління міністерства юстиції України в Донецької області № 285 від 21.03.2011 року "Про надання відпустки по догляду за дитиною" призначило ОСОБА_2 до виплати щомісячні грошові суми за період з 21.03.2011 року по 30.01.2014 року.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України від 21.11.1992 р. "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (зі змінами в редакції Закону від 22.03.2001 р.) - допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

З 01.01.2008 року Верховною Радою України внесені зміни до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", виклавши частину першу статті 15 в такій редакції: "Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень" (пункт 23 розділу 11 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" 28.12.2007 р. №107-VI).

Статтею 1 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" встановлено, що порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми та перелік документів, необхідних для призначення допомоги за цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

До 01 січня 2008 року - дати набрання чинності Законом України від 28 грудня 2007 року № 107-VІ "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (далі - Закон № 107-VІ) - правовідносини щодо виплати допомоги регулювалися Закону України від 21 листопада 1992 року № 2811-ХІІ "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" (далі -Закон № 2811-XII), дія якого поширювалася на осіб незастрахованих в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (стаття 13) та Законом № 2240-ІІІ, який поширював свою дію на застрахованих у зазначеній системі осіб. Розмір допомоги також визначався цими Законами. Зокрема, статтею 43 Закону України від 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" (далі Закон № 2240-ІІІ), було передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Пунктами 23, 25 розділу II Закону № 107-VІ були внесені відповідні зміни до Закону № 2811-ХІІ та Закону № 2240-ІІІ. Зокрема, змінами до статті 13 Закону № 2811-XII його дію поширено на застрахованих осіб, а із Закону № 2240-ІІІ було виключено статті 40-44.

Конституційний Суд України рішенням від 22 травня 2008 року№ 10-рп/2008 визнав неконституційними низку положень Закону № 107-VІ, в тому числі й пункт 25 розділу II Закону № 107-VІ шодо виключення статей 40-44 Закону № 2240-ІІІ.

Пунктом 2 розділу ІІІ Закону № 107-VІ було передбачено, що розділ II цього Закону діє до 31 грудня 2008 року.

Таким чином, з часу проголошення Рішення № 10-рп/2008 Конституційним Судом України відновили свою дію вищезазначені положення Закону № 2240-ІІІ, а з 01 січня 2009 року - статті 13, 15 Закону № 2811 -XII.

Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми був затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2001 року № 1751 саме на виконання Закону № 2811-ХІІ (пункт 1). Новий акт уряду на виконання статті 45 Закону № 2154-VІ не приймався.

Розміри і порядок виплати допомоги відповідно до Закону № 2240-ІІІ на виконання статті 45 Закону № 2154-VІ Кабінетом Міністрів України не визначалися.

Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми був затверджений постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2001 року № 1751 на виконання Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми".

Згідно п. 17-24 вказаного Порядку, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між: з 01 січня 2008 р. - 50 відсотками, з 01 січня 2009 р. - 75 відсотками, з 01 січня 2010 р. - 100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 130,00 гривень. Для призначення допомоги в розмірі, який перевищує мінімальний, заявник надає в установленому порядку довідку про склад сім'ї і декларацію про доходи і майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи всіх членів сім'ї). Форма заяви затверджена Наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 08.06.2006р. №215. Сукупний дохід розраховується згідно Методиці обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги, зареєстрованої в Міністерстві Юстиції України 07.02.2002р. за № 112/6400. Згідно Методиці, в дохід входять нарахована заробітна платня, інші грошові виплати, які мають систематичний характер у тому числі і доходи від підприємницької діяльності. В сукупний дохід не включається відповідна допомога, для призначення якої обчислюється сукупний дохід.

Позивач ОСОБА_2 вказала, що вона зверталась до відповідача з заявою, щодо перерахунку сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку 16.08.2012 року та 20.02.2013 року. Такий перерахунок був зроблений відповідачем, але на думку позивача, не в повному обсязі, виходячи з того, що перераховані суми виплат були в значно меншому розмірі від прожиткового мінімуму передбаченого чинним законодавством Украни .

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України.

За таких обставин суд вважає, що період часу за який повинно бути проведено стягнення на користь позивача становить з 06.02.2013 року по 31.07.2013 року

Оскільки судом встановлено, що спір між позивачем та відповідачем щодо виплати допомоги виник з 06.02.2013 року по 31.07.2013 року, а позивач ОСОБА_2 є застрахованою особою у системі соціального загальнообов'язкового державного соціального страхування, то за таких обставин суд приходить до висновку, що на відносини щодо виплати допомоги такій особі у зазначеному періоді поширюються норми спеціального Закону (яким є Закон № 2240-ІІІ), відповідно до статті 43 якого, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

На підставі вищевикладеного, суд дістає висновку, що позов підлягає задоволенню, а саме: дії відповідача щодо призначення, нарахування та виплати сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку нижче прожиткового мінімуму встановленого для дітей віком до шести років в частині періоду з 06.02.2013 року по 31.07.2013 року є неправомірними та такими, що суперечать діючому законодавству.

Згідно із ЗУ "Про державний бюджет на 2013 рік" прожитковий мінімум для дітей віком до 6 років становить з 01 січня - 972 грн. Таким чином недоплата з 06.02.2013 року по 31.07.2013 року становить: 2962,41 грн. із розрахунку:

- з 06.02.2013 року по 28.02.2013 року: (972 грн. / 28 дн.) · 5 дн. = 173,57 грн., (465,63 грн. / 28 дн.) · 5 дн.= 83,14 грн., (972 грн. 173,57 грн.) (465,63 грн. 83,14 грн.) = 415,94 грн;

- з 01.03.2013 року по 31.03.2013 року: (972 грн. / 31 дн.) - (465,63 грн. / 31 дн) = 16,33 грн., 16,33 грн.· 31 дн.= 506,23 грн;

- з 01.04.2013 року по 30.04.2013 року: (972 грн. / 30 дн.) - (465,63 грн. / 30 дн) = 16,88 грн., 16,88 грн.· 30 дн.= 506,40 грн;

- з 01.05.2013 року по 31.05.2013 року: (972 грн. / 31 дн.) - (465,63 грн. / 31 дн) = 16,33 грн., 16,33 грн.· 31 дн.= 506,23 грн;

- з 01.06.2013 року по 30.06.2013 року: (972 грн. / 30 дн.) - (465,63 грн. / 30 дн) = 17,38 грн., 17,38 грн.· 30 дн.= 521,40 грн;

- з 01.07.2013 року по 21.07.2013 року: (972 грн. / 31 дн.) - (465,63 грн. / 31 дн) = 16,33 грн., 16,33 грн.· 31 дн.= 506,23 грн;

- 415,94 грн. + 506,23 грн. + 506,40 грн. + 506,23 грн +521,40 грн + 506,23 грн = 2962,43 грн.

Тож, з Микитівського УПСЗН Горлівської міської ради на користь ОСОБА_2 слід стягнути суму недоотриманої щомісячної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 06.02.2013 року по 31.07.2013 року в сумі 2962,43 грн.

Керуючись ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" зі змінами та доповненнями № 2240-ІІІ, ст. 183-2 КАС України,

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_2 до Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради «про визнання дій неправомірними та стягнення недоотриманої щомісячної допомоги по догляду за дитиною до досягнення дитиною трирічного віку» - задовольнити.

Визнати неправомірними дії Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради щодо призначення, нарахування та виплати ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний код № НОМЕР_1, сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку нижче прожиткового мінімуму встановленого для дітей віком до шести років.

Стягнути з Микитівського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради, ідентифікаційний код № 25967542 на користь ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний код № НОМЕР_1, недоотриману щомісячну державну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 06.02.2013 року по 31.07.2013 року в сумі 2962,43 грн.

На постанову до Донецького апеляційного адміністративного суду через Микитівський районний суд м. Горлівки може бути подана апеляція протягом 10 днів з отримання копії постанови.

Суддя: А.В. Орчелота

СудМикитівський районний суд м.Горлівки
Дата ухвалення рішення05.09.2013
Оприлюднено13.09.2013
Номер документу33432147
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —252/8531/13-а

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Орчелота А. В.

Постанова від 05.09.2013

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Орчелота А. В.

Ухвала від 09.08.2013

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Орчелота А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні