Постанова
від 11.09.2013 по справі 801/8574/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

11 вересня 2013 р. (11:) м.Сімферополь Справа №801/8574/13

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді - Радчук А.А., секретаря судового засідання Єпексімової Т.Є., без участі представників сторін, розглянув у відкритому судовому радіанні адміністративну справу за позовом

Державної екологічної інспекції в АР Крим

до Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Комбінат благоустрою"

про підтвердження обґрунтованості прийняття рішення про тимчасову заборону (зупинення) експлуатації.

ВСТАНОВИВ:

Державна екологічна інспекція в АР Крим звернулась (далі- позивач, Інспекція) до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з позовною заявою до Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Комбінат благоустрою" (далі- відповідач) про підтвердження обґрунтованості прийняття рішення про тимчасову заборону (зупинення) експлуатації перевантажувальної станції розташованої за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Ялта, Південнобережне шоссе, 41.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Інспекцією з 25.04.2013 проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства відповідача, в ході якої складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, в якому зафіксовані порушення вимог природоохоронного законодавства. За результатами перевірки видано припис від 29.04.2013 про усунення виявлених порушень, зокрема відсутній дозвіл та ліміт на утворення та розміщення відходів; не розроблена у встановленому порядку реєстрову карту об'єкту утворення обробки та утилізації відходів; інвентаризацію відходів не проведено; не ліквідовано складування відходів на асфальтному покритті перевантажувальної станції твердих побутових відходів та інше. За порушення в сфері природоохоронного законодавства складені протоколи про адміністративні правопорушення, а також постанови про накладення адміністративного стягнення.

В період з 16.08.2013 по 28.08.2013 Інспекцією проведено позапланову перевірку відповідача, про що складено акт перевірки. В ході вказаної перевірки встановлено, що вимоги припису від 29.04.2013 на момент перевірки не виконано, господарська діяльність здійснюється з порушенням вимог природоохоронного законодавства.

На підставі викладеного головним інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Автономній Республіці Крим Снегірьовим П.В. 30.08.2013 прийнято рішення за №62/18 про тимчасову заборону (зупинення) перевантажувальної станції твердих побутових відходів комунального підприємства Ялтинської міської ради «Комбінат Благоустрою», розташованої за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Ялта, Південнобережне шоссе, 41 до:

- розробки і затвердження у встановленому порядку реєстрової карти об'єкту утворення, обробки та утилізації відходів;

- отримання дозволу та ліміт на утворення та розміщення відходів згідно встановленого порядку;

- ліквідації несанкціонованого складування відходів на асфальтовому покритті перевантажувальної станції твердих побутових відходів.

Указом Президента України від 13 квітня 2011 року за № 454/2011 затверджено Положення про Державну екологічну інспекцію України, п.п.15 пункту 6 якого передбачено, що «Держекоінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право: 15) приймати рішення про обмеження чи зупинення (тимчасово) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин, за винятком суб'єктів підприємницької діяльності (інвесторів), що провадять свою діяльність відповідно до законодавства про угоди щодо розподілу продукції».

Як вбачається із ч.1 ст.183-6 КАС України «провадження у справах щодо підтвердження обґрунтованості вжиття суб'єктами владних повноважень заходів реагування на виявлені під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності порушення вимог законодавства у разі, якщо необхідність такого підтвердження передбачена законом, здійснюється на підставі адміністративного позову суб'єкта владних повноважень, яким ужито відповідних заходів реагування».

Статтею 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25 червня 1991 року за № 1264-XII (із відповідними змінами та доповненнями на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №1264) передбачено, що «суб'єкти права власності на відходи повинні вживати ефективних заходів для зменшення обсягів утворення відходів, а також для їх утилізації, знешкодження або розміщення.

Розміщення відходів дозволяється лише за наявності спеціального дозволу на визначених місцевими радами територіях у межах установлених лімітів з додержанням санітарних і екологічних норм способом, що забезпечує можливість їх подальшого використання як вторинної сировини і безпеку для навколишнього природного середовища та здоров'я людей».

Згідно із ч.1 ст.20 Закону №1264 «до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, належать: а) забезпечення формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів».

Статтею 20-2 Закону України №1264 встановлено, що «до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить: в) обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин».

У відповідності ж до ч.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 року за № 877-V (із відповідними змінами та доповненнями на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №877), «повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом».

Таким чином, оскільки експлуатація перевантажувальної станції твердих побутових відходів комунального підприємства Ялтинської міської ради «Комбінат благоустрою» розташованої за адресою: Автономна Республіка Крим, м. Ялта, Південнобережне шосе, 41 здійснюється з порушенням вимог природоохоронного законодавства, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позивачем вимог та необхідності тимчасової заборони (зупинення) експлуатації вказаної перевантажувальної станції.

Відповідно до ч.3 ст.94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

На підставі викладеного, керуючись ст.183-6 КАС України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Підтвердити обґрунтованість прийняття головним інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Автономній Республіці Крим Снегірьовим П.В. 30.08.2013 рішення №62/18 про тимчасову заборону (зупинення) перевантажувальної станції твердих побутових відходів комунального підприємства Ялтинської міської ради «Комбінат Благоустрою», розташованої за адресою: Автономна Республіка Крим, м.Ялта, Південнобережне шоссе, 41.

Стягнути з Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Комбінат благоустрою" (ЄДРПОУ24406586) на користь Державної екологічної інспекції в АР Крим судові витрати в розмірі 34,41грн.

Постанова набирає законної сили через 3 дні з дня її ухвалення у разі неподання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 3 днів з дня його ухвалення.

Особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, обґрунтованість яких підтверджена постановою суду відповідно до положень статті 183-6 КАС України, якщо обставини, які стали підставою для вжиття цих заходів, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який ухвалив постанову про підтвердження обґрунтованості заходів реагування, вжитих суб'єктами владних повноважень.

Суддя Радчук А.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.09.2013
Оприлюднено16.09.2013
Номер документу33460759
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8574/13-а

Ухвала від 20.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 03.10.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

Ухвала від 06.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Постанова від 11.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні