ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 вересня 2013 р. 13:15 Справа №801/5446/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Латиніна Ю.А., при секретарі Захаровій М.В.,
за участю
представника позивача - Фоміних В.С.,
представника відповідача - ОСОБА_2
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Алуштинського міського центру зайнятості
до ОСОБА_3
про стягнення
Суть спору: Алуштинський міський центр зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до ОСОБА_3, в якому просив стягнути з відповідача суму виплаченої допомоги по безробіттю та витрат на матеріальне забезпечення, які незаконно отримані у розмірі 13894,16 грн.
Ухвалою суду від 02.09.2013 позовні вимоги в частині стягнення з відповідача суми витрат на матеріальне забезпечення, які незаконно отримані у розмірі 4957,52 грн. залишено без розгляду.
Представник позивача на задоволені позову наполягав, клопотав про його задоволення.
Представник відповідача у судовому засіданні, позовні вимоги не визнавав, просив у задоволенні позовних вимог відмовити.
Розглянув матеріали справи, дослідив докази, надані позивачем, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно зі ст. 25 Закону України "Про зайнятість населення"держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій:
а) надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій;
б) виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;
в) виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю.
Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"(далі Закон).
Відповідно до п.1 ст.22 Закону застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.
Згідно з п.3 ст. 22 Закону допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.
Судом встановлено, що ОСОБА_3 28.10.2003 року було подано заяву до Алуштинського міського центру зайнятості про надання йому статусу безробітного, як особі, яка шукає роботу, з виплатою допомоги по безробіттю, в якій було зазначено про те, що на даний час ОСОБА_3 не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує. Крім того, відповідач взяв на себе зобов'язання у випадку працевлаштування, укладення договору цивільно-правового характеру (трудової угоди), підприємницької діяльності та іншої діяльності, яка надає прибуток, невідкладно повідомити про це Алуштинського міський центр зайнятості.
У витягу з наказів "Про прийняття рішень службою зайнятості, передбачених Законами України "Про зайнятість населення", "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та нормативними актами щодо їх застосування" відповідачеві було надано статус безробітного та призначено матеріальну допомогу по безробіттю.
Крім того, 23.03.2011р. відповідач ОСОБА_3 повторно був зареєстрований з Алуштинському МЦЗ як особа, яка шукає роботу, та йому було також надано статус безробітного у відповідності з п. 12 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, а також призначено допомогу по безробіттю у відповідності зі ст. ст. 22. 23 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Судом встановлено, що у результаті обміну інформацією, здійсненого відповідно до порядку, затвердженого Постановою КМУ від 20.03.2006р. №357, центром зайнятості було отримано інформацію про те що у період знаходження на обліку у Алуштинському міському центрі зайнятості, а саме: згідно інформації, отриманої від реєстратора виконавчого комітету Алуштинської міської ради (Лист від 11.01.2013р. вих.. №18/02-34-28) ОСОБА_3 зареєстрована як фізична особа-підприємець з 10.07.1998р.
Відповідно до ч. З ст. 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 до Єдиного державного реєстру внесений лише у червні 2013 року.
Таким чином, відповідач при реєстрації в Алуштинському міському центрі зайнятості не зазначив факт того що у період з 10.07.1998р. по теперішній час є фізичною особою - підприємцем та незаконно отримував допомогу по безробіттю за період з 18.05.2011 року по 17.12.2011 року у розмірі 8936,64 грн.
Відповідно до абз. 1 п. 3 ст. 36 Закону сума виплаченого забезпечення відповідачу внаслідок умисного невиконання ним своїх обов'язків та зловживання ними підлягає стягненню з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно з п 6, та п.7 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року №357 (далі - Порядок) у разі встановлення центром зайнятості належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених з дня призначення виплат стягуються з такої особи відповідно до пункту 7 цього Порядку. Рішення про повернення коштів особою та відшкодування приймається директором центру зайнятості і оформляється наказом. Повернення коштів особою здійснюється протягом 10 робочих днів після ознайомлення під особистий підпис з прийнятим рішенням про повернення коштів. У разі відмови особи повернути кошти або у разі неповернення (невідшкодування) їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Відповідно до ч.4 ст. 38 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" встановлено, що строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Зазначена правова норма набрала чинності з моменту обубліковання, а саме лише з 18.05.2011 року, що підтверджується офіційним виданням "Голос України" № 88.
Таким чином, відповідачем від Алуштинського міського центру зайнятості відповідно до розрахунку суми соціальних виплат за період з 18.05.2011р. по 17.12.2011р. незаконним шляхом отримано суму у розмірі 8936,64 грн.
Зазначена сума відповідачем самостійно сплачена не була.
Відповідно до п.7 Порядку у разі відмови особи повернути кошти або відмови роботодавця відшкодувати кошти, а також у разі неповернення (невідшкодування) їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Можливість вирішення спорів, які виникають у зв'язку зі застосуванням Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" саме у судовому порядку, визначена також статтею 39 зазначеного Закону.
Судом встановлено, що станом на день розгляду справи кошти в сумі 8936,64 грн. відповідачем до Алуштинського міського центру зайнятості не повернені.
Твердження відповідача стосовно того, що він у 2002 році звернувся до органів податкової інспекції у м. Алушті з заявою про припинення підприємницької діяльності та рішенням Господарського суду АР Крим від 11.11.2003року по справі № 2-17/15408-2003 була скасовано державна реєстрація останнього, спростовується матеріалами справи, у зв'язку з тим що згідно інформації наданої виконавчим комітетом Алуштинської міської ради (Лист від 11.01.2013р. вих. № 18/02-34-28) ОСОБА_3 зареєстрована як фізична особа -підприємець з 10.07.1998р.
При вирішенні спору суд керується положеннями статті 19 Конституції України, якими визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Стаття 71 КАС України передбачає обов'язок кожної сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З огляду на викладене, оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що Алуштинськім міськім центром зайнятості доведена правомірність щодо стягнення з відповідача суми виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 8936,64 грн., а тому достатні підстави для задоволення позову з урахуванням викладених вище висновків суду.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Під час судового засідання, яке відбулось 02.09.2013 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанову складено 05.09.2013 року.
Керуючись ст. ст. 94, 160-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_3 (98500, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Алуштинського міського центру зайнятості (98510, м. Алушта, вул. Судакська, 24-Б; р/р 37170001000401 в ГУ ДКСУв АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 20708557) суму виплаченої допомоги по безробіттю у розмірі 8936,64 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2013 |
Оприлюднено | 16.09.2013 |
Номер документу | 33460774 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні