ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
в порядку письмового провадження
м. Київ
10 вересня 2013 року № 826/7644/13-а
За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Профіт Продакшн» доДержавної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві про визнання протиправним та скасування акту перевірки від 20.06.2013
Суддя: Кротюк О.В.
Обставини справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Профіт Продакшн» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Державної податкової інспекції у Деснянському районі м.Києва ДПС (замінено на правонаступника - Державну податкову інспекцію у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві, далі - відповідач) та просить суд:
1. Визнати протиправними дії щодо внесення ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС до АІС "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", АС «Аудит» акту перевірки Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва ДПС № 370/22-1/37502175 від 13.06.2012 р.
2. Зобов'язати ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС видалити з електронних систем, у тому числі з АІС "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України" акт перевірки Державної податкової; інспекції у Деснянському районі м. Києва ДПС № 370/22-1/37502175 від 13.06.2012 р.
3. Зобов'язати ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС відновити в усіх електронних системах, у тому числі в електронній базі даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", АС «Аудит» «Результати відпрацювань відхилень податкових зобов'язань та податкового кредиту» суми податкового кредиту та податкового зобов'язання, які було зменшено по взаємовідносинам з ТОВ «Лекс Медіа Консалт» на загальну суму 351856,01 грн., та податкові зобов'язання по взаємовідносинам з ТОВ «Студія квартал - 95» на суму 231363,39 грн., з ТОВ «ПРО ШОУ» на суму 281991,41грн.
4. Визнати протиправними дії щодо складання висновків та скасувати Акт перевірки Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва ДПС №370/22-1/37502175 від 13.06.2012 р. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки суб'єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю «Профіт Продакшн» (код за ЄДРПОУ 37502175).
Відповідач заперечив проти позовних вимог з огляду на їх безпідставність.
В порядку частини 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в письмовому провадженні.
Розглянувши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
встановив:
Державною податковою інспекцією у Деснянському районі м.Києва ДПС було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Профіт Продакшн» щодо підтвердження реального здійснення, товарності фінансово-господарських операцій з ТОВ «Лекс медіа консалт» за період з 01.10.2011 по 30.10.2011, за наслідком чого складено акт №370/22-1/375021751 від 13.06.2012 (далі - Акт перевірки).
У зазначеному Акті зафіксовані наступні висновки.
Задекларований ТОВ «Профіт Продакшн» податковий кредит за період з 01.10.2011 по 30.10.2011 по взаємовідносинах з ТОВ «Лекс медіа консалт» в сумі 11848443 грн. підлягає зменшенню на загальну суму 351 856,01 грн.
Задекларовані ТОВ «Профіт Продакшн» податкові зобов'язання в сумі 1295454 грн. підлягають зменшенню на загальну суму 513354,8 грн., в т.ч. по взаємовідносинах з ТОВ «Студія квартал-95» в сумі 231363,39 грн. та ТОВ «Про шоу» в сумі 281991,41 грн.
Листом від 23.04.2013 №2729/10/22-118 Державною податковою інспекцією у Деснянському районі м.Києва ДПС було повідомлено позивача про наступне.
«Зменшення ПК та ПЗ було здійснено за допомогою АС «Аудит» «Результати відпрацювань відхилень податкових зобов'язань та податкового кредиту». Після відпрацювань відхилень податкових зобов'язань та податкового кредиту, результати перевірки було відображено в ЦБД ДПС України "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів нарівні ДПС України".
Матеріали перевірки ТОВ «Профіт продакшн» було направлено по ланцюгу постачання, для подальшого відпрацювання та вжиття відповідних заходів, в особовій картці ТОВ «Комплект маркет» коригування податкового кредиту та податкового зобов'язання не проводились.»
Аналізуючи позовні вимоги, суд дійшов приймає до уваги наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано та визначено Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Згідно з пп. 19-1.1.2. п.19-1.1 ст.19-1 ПК України, контролюючі органи виконують такі функції:
- контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Пунктом 75.1 ст.75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Оформлення результатів перевірок врегульовано статтею 86 ПК України.
Результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок), згідно з п. 86.1, оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
В акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов'язань платника (п.86.10 ПК України).
Податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень (за результатами фактичної перевірки - з дня реєстрації (надходження) акта такої перевірки до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків), а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків (п.86.8).
Згідно із ст.58 ПК України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Таким чином, у разі встановлення податковим органом, за наслідком проведення перевірки, порушень суб'єктом господарювання вимог податкового законодавства та фактів заниження та/або завищення податкового зобов'язання, контролюючий орган зобов'язаний винести податкове повідомлення-рішення, яке згідно з пп.14.1.157 п.14.1 ст.14 ПК України, є письмовим повідомленням контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання , визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності .
Крім того, висновки Акту перевірки стосовно зменшення податкового зобов'язання повинні спричиняти винесення податковим органом відповідного податкового повідомлення-рішення.
При цьому, ПК України не передбачено вчинення податковим органом такої дії, як зменшення податкового кредиту. У випадку, якщо контролюючим органом встановлено, що податковий кредит не підтверджується відповідними первинними документами, він зобов'язаний донарахувати платнику податкове зобов'язання з податку на додану вартість.
З огляду на вказане, суд вважає за необхідне визнати протиправними дії відповідача щодо зазначення у Акті перевірки висновків про вчинення дій, які не передбачені ПК України, а саме про зменшення податкового кредиту. При цьому, задоволенню підлягають позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача відновити в усіх електронних системах, у тому числі в електронній базі даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", АС «Аудит» «Результати відпрацювань відхилень податкових зобов'язань та податкового кредиту» суму податкового кредиту, яку було зменшено по взаємовідносинам з ТОВ «Лекс Медіа Консалт» на загальну суму 351856,01 грн.
В частині висновків відповідача щодо зменшення податкових зобов'язань на загальну суму 513 354,80 грн. та позовних вимог щодо зобов'язання відповідача відновити в усіх електронних системах, у тому числі в електронній базі даних "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", АС «Аудит» «Результати відпрацювань відхилень податкових зобов'язань та податкового кредиту» суми податкового зобов'язання по взаємовідносинам з ТОВ «Студія квартал - 95» на суму 231363,39 грн., з ТОВ «ПРО ШОУ» на суму 281991,41грн. суд вважає, що належним способом захисту права позивача буде оскарження останнім бездіяльності податкового органу щодо не винесення за наслідком проведення перевірки податкового повідомлення-рішення у встановлені ПК України строки.
Позовні вимоги щодо визнання протиправними дій щодо внесення ДПІ у Деснянському районі м. Києва ДПС до АІС "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України", АС «Аудит» акту перевірки Державної податкової інспекції у Деснянському районі м. Києва ДПС № 370/22-1/37502175 від 13.06.2012 р. задоволенню не підлягають з огляду на те, що факт складання акту за наслідком проведення перевірки платника податків зумовлює можливість його внесення до внутрішніх баз даних податкових органів, а такі бази даних є власністю податкової служби, які використовуються виключно в службових цілях і платники податків до них не мають жодного відношення. З огляду на вказане не підлягають задоволенню вимоги щодо зобов'язання відповідача видалити з електронних систем акт перевірки Державної податкової; інспекції у Деснянському районі м. Києва ДПС № 370/22-1/37502175 від 13.06.2012 р.
Позовні вимоги щодо скасування Акту перевірки також задоволенню не підлягають, оскільки результати перевірок у разі встановлення порушень оформлюються у формі акта (відповідно до ст.86 ПК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивач, в силу положень ч.1 ст.71 КАС України, повинен довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, проте всупереч вказаній нормі не довів суду належними доказами наявність обставин, що обґрунтовують його позовні вимоги у повному обсязі.
Відповідач, заперечуючи позов, в силу положень частини 2 статті 71 КАС України, не спростував покликання позивача і не довів відповідність оскаржуваних дій вимогам ч.3. ст.2 КАС України.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Деснянському районі м.Києва ДПС щодо зазначення у Акті №370/22-1/37502175 від 13.06.2012 р. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки суб'єкта господарювання товариства з обмеженою відповідальністю «Профіт Продакшн» (код за ЄДРПОУ 37502175) щодо підтвердження реального здійснення, товарності, фінансово-господарських операцій з ТОВ «Лекс медіа консалт» (код за ЄДРПОУ 34616538) за період з 01.10.2011 р. по 30.10.2011 р. висновків про вчинення дій, які не передбачені Податковим кодексом України, а саме про зменшення податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ «Лекс Медіа Консалт» на загальну суму 351856,01 грн.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві відновити в усіх електронних системах, у тому числі в електронній базі даних «Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України», АС «Аудит» «Результати відпрацювань відхилень податкових зобов'язань та податкового кредиту» суму податкового кредиту, яку було зменшено Товариству з обмеженою відповідальністю «Профіт Продакшн» (код за ЄДРПОУ 37502175) по взаємовідносинам з ТОВ «Лекс Медіа Консалт» (код за ЄДРПОУ 34616538) на загальну суму 351856,01 грн.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги та набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В.Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2013 |
Оприлюднено | 16.09.2013 |
Номер документу | 33461060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні