cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1 Вн. № 1/169
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(в порядку письмового провадження)
м. Київ
12 вересня 2013 року 11:15 № 826/12378/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клочкової Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІКОМ-СЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004412280 від 29.03.2013, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІКОМ-СЕРВІС" (далі - позивач, ТОВ "ІКОМ-СЕРВІС") звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби (далі - відповідач, ДПІ у Шевченківському р-ні м. Києва ДПС) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0004412280 від 29.03.2013 (далі - ППР № 0004412280).
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.08.2013 відкрито провадження в адміністративній справі № 826/12378/13-а.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.08.2013 закінчено підготовче провадження в адміністративній справі № 826/12992/13-а та призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні 05.09.2013 представники сторін подали клопотання в порядку статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України про розгляд справи в порядку письмового провадження за їх відсутності за наявними у справі матеріалами.
Згідно ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
У зв'язку з цим, суд перейшов до вирішення справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
У період з 27.02.2013 по 05.03.2013 ДПІ у Шевченківському р-ні м. Києва ДПС було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "Столична торговельна агенція" (код за ЄДРПОУ 37568634) за період з 01.04.2012 по 31.08.2012, за результатами якої складено акт від 13.03.2013 № 698/22.8-15/30167181 (далі - Акт перевірки).
Відповідач дійшов до висновку про порушення позивачем п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України, внаслідок чого згідно з пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, абз. "б" п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України на підставі Акта перевірки відповідачем прийнято ППР № 0004412280, відповідно до якого позивачу було визначено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 343 184,00 грн. (за основним платежем - 274 547,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 68 637,00 грн.).
Підставою для визначення позивачу суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість було, за твердженням відповідача, заниження позивачем суми податку на додану вартість, яка підлягала нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного періоду, в розмірі 274 547,00 грн., в т.ч. у травні 2012 року в сумі 29 788,00 грн., у червні 2012 року в сумі 28 508,00 грн., у липні 2012 року в сумі 103 082,00 грн., у серпні 2012 року в сумі 113 169,00 грн.
Позивач не погодився з висновками Акта перевірки та прийнятим на його підставі податковим повідомленням-рішенням, тому звернувся до суду.
Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва погоджується з позовними вимогами ТОВ "ІКОМ-СЕРВІС", виходячи з наступних мотивів.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України; Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України); Податкового кодексу України (далі - ПК України); Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-XIV (далі - Закон № 996-XIV).
ТОВ "ІКОМ-СЕРВІС" зареєстровано 11.09.1998 за № 1074120000 Шевченківською районною у м. Києві державною адміністрацією (код за ЄДРПОУ 30167181). Місцезнаходження позивача: 04086, м. Київ, вул. О. Теліги, 39-б, кв. 24.
Позивача взято на податковий облік в органах державної податкової служби 06.10.1998 за № 11046/1775. В періоді, що перевірявся, позивач був зареєстрований платником податку на додану вартість (свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 05.05.2003 № 39031632).
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, основними видами діяльності позивача є оптова торгівля іншим промисловим обладнанням; будівництво інших споруд; будівництво місцевих трубопроводів, ліній зв'язку та енергопостачання.
Основними видами діяльності контрагента позивача - товариства з обмеженою відповідальністю "Столична торговельна агенція" (далі - контрагент позивача, ТОВ "Столична торговельна агенція") є будівництво житлових і нежитлових будівель; будівництво інших споруд, н.в.і.у.; електромонтажні роботи; покрівельні роботи; інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.
Судом встановлено, що між позивачем та ТОВ "Столична торговельна агенція" було укладено ряд наступних договорів:
- договір підряду № 08/06 від 08.06.2012 (Т. 1, арк. 29 - 34). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт за адресою: м. Київ, бул. Тараса Шевченко, 28-30, здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Вартість вказаного договору визначалася договірною ціною і становила 56 550,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9 425,00 грн.
Сторони встановили, що строк виконання всіх підрядних робіт і здачі об'єкта позивачеві по даному договору становив 30 робочих днів після перерахування авансу у розмірі 56 550,00 грн. та передачі проектної і дозвільної документації.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та перерахування авансу у розмірі 56 550,00 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір надання послуг № 12/06 від 12.06.2012 з додатками № 1 і № 2 до нього (Т. 1, арк. 35 - 40). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" розробити за дорученням позивача проектну документацію: "Збір вихідних даних для проектування (збір вихідних даних для отримання технічних умов на газопостачання, теплопостачання, попередній підбір газовикористовуючого обладнання, попередній гідравлічний розрахунок системи зовнішнього газопостачання) газопостачання садових будиночків в кількості 17 штук по мкр. Осокорки в Дарницькому районі м. Києва" згідно з діючим законодавством.
Результати робіт по договору оформлювалися у вигляді проектної документації стадій "Робочий проект".
Договірна ціна робіт за розробку проектної документації згідно протоколу погодження договірної ціни (Т. 1, арк. 39), який є невід'ємною частиною договору, становила 59 500,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9 916,67 грн.
ТОВ "Столична торговельна агенція" приймав на себе обов'язки з виконання у терміни згідно з календарним планом робіт (Т. 1, арк. 40), який є невід'ємною частиною договору.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та скріпленням печатками сторін, та перерахування авансу у розмірі 59 500,00 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором;
- договір про виконання робіт № 14/05 від 14.05.2012 (Т. 1, арк. 41 - 44). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати на замовлення позивача своїми або залученими силами та засобами прокладання футлярів для інженерних мереж за адресою: Паркова дорога, м. Київ, урочище Міжгір'я в Київській обл., а також здати позивачу у встановлений строк відповідно до договірної ціни.
Для виконання робіт за договором позивач зобов'язувався передати ТОВ "Столична торговельна агенція" будівельний майданчик, дозвіл на роботи (ордер), прийняти закінчений будівництвом об'єкт, та оплатити виконані ТОВ "Столична торговельна агенція" роботи в порядку та на умовах, обумовлених даним договором.
Початок виконання робіт - з 14.05.2012, закінчення виконання робіт - 28.05.2012.
Договірна ціна (вартість робіт) на будівельному майданчику позивача склала 59 800,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9 966,67 грн.
Договір вступав в дію з дати його укладання обома сторонами і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір підряду № 21/05 від 21.05.2012 (Т. 1, арк. 45 - 50). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт за адресою: м. Київ, вул. Брюлова, 7 в м. Києві, здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Вартість вказаного договору визначалася договірною ціною і становила 59 930,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9 988,33 грн.
Сторони встановили, що строк виконання всіх підрядних робіт і здачі об'єкта позивачеві по даному договору становив 30 робочих днів після перерахування авансу у розмірі 59 930,00 грн. та передачі проектної і дозвільної документації.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та перерахування авансу у розмірі 59 930,00 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір підряду № 24/05 від 24.05.2012 (Т. 1, арк. 51 - 56). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт за адресою: м. Київ, вул. Брюлова, 7 в м. Києві, здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Вартість вказаного договору визначалася договірною ціною і становила 59 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9 833,33 грн.
Сторони встановили, що строк виконання всіх підрядних робіт і здачі об'єкта позивачеві по даному договору становив 30 робочих днів після перерахування авансу у розмірі 59 000,00 грн. та передачі проектної і дозвільної документації.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та перерахування авансу у розмірі 59 000,00 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір підряду № 29/05 від 29.05.2012 (Т. 1, арк. 57 - 62). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт за адресою: м. Київ, бул. Тараса Шевченко, 28-30, здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Вартість вказаного договору визначалася договірною ціною і становила 55 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9 166,67 грн.
Сторони встановили, що строк виконання всіх підрядних робіт і здачі об'єкта позивачеві по даному договору становив 30 робочих днів після перерахування авансу у розмірі 55 000,00 грн. та передачі проектної і дозвільної документації.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та перерахування авансу у розмірі 55 000,00 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір надання послуг № 32/12 від 01.06.2012 з додатками № 1 і № 2 до нього (Т. 1, арк. 63 - 68). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" розробити за дорученням позивача проектну документацію: "Збір вихідних даних для проектування (збір вихідних даних для отримання технічних умов на газопостачання, теплопостачання, попередній підбір газовикористовуючого обладнання, попередній гідравлічний розрахунок системи зовнішнього газопостачання) газопостачання садових будиночків в кількості 14 штук по мкр. Осокорки в Дарницькому районі м. Києва" згідно з діючим законодавством.
Результати робіт по договору оформлювалися у вигляді проектної документації стадій "Робочий проект".
Договірна ціна робіт за розробку проектної документації згідно протоколу погодження договірної ціни (Т. 1, арк. 67), який є невід'ємною частиною договору, становила 48 950,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8 158,33 грн.
ТОВ "Столична торговельна агенція" приймав на себе обов'язки з виконання у терміни згідно з календарним планом робіт (Т. 1, арк. 68), який є невід'ємною частиною договору.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та скріпленням печатками сторін, строк цього договору починав свій перебіг у момент перерахування авансу у розмірі 48 950,00 грн. і діяв до 01.09.2012, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором;
- договір підряду № 34/12 від 07.06.2012 (Т. 1, арк. 69 - 74). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт за адресою: м. Київ, вул. Берковецька, 6, здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Вартість вказаного договору визначалася договірною ціною і становила 58 900,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8 150,00 грн.
Сторони встановили, що строк виконання всіх підрядних робіт і здачі об'єкта позивачеві по даному договору становив 30 робочих днів після перерахування авансу у розмірі 58 900,00 грн. та передачі проектної і дозвільної документації.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та перерахування авансу у розмірі 58 900,00 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір підряду № 37/12 від 11.07.2012 (Т. 1, арк. 75 - 80). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, ремонт приміщень у Вінницькій обл., м. Козятин, вул. Довженка, 33, здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Вартість вказаного договору визначалася договірною ціною і становила 118 928,00 грн., в т.ч. ПДВ - 99 106,67 грн.
Сторони встановили, що строк виконання всіх підрядних робіт і здачі об'єкта позивачеві по даному договору становив 30 робочих днів після перерахування авансу у розмірі 118 928,00 грн. та передачі проектної і дозвільної документації.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та перерахування авансу у розмірі 118 928,00 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір підряду № 39/12 від 12.07.2012 (Т. 1, арк. 81 - 86). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт на об'єктах позивача у м. Києві, вул. Берковецька, 6, здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Вартість вказаного договору визначалася договірною ціною і становила 274 725,28 грн., в т.ч. ПДВ - 45 787,55 грн.
Сторони встановили, що строк виконання всіх підрядних робіт і здачі об'єкта позивачеві по даному договору становив 30 робочих днів після перерахування авансу у розмірі 274 725,28 грн. та передачі проектної і дозвільної документації.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та перерахування авансу у розмірі 274 725,28 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір підряду № 42/12 від 18.07.2012 (Т. 1, арк. 87 - 92). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт по вул. Крайня, 1 у м. Києві, здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Вартість вказаного договору визначалася договірною ціною і становила 48 901,10 грн., в т.ч. ПДВ - 8 150,18 грн.
Сторони встановили, що строк виконання всіх підрядних робіт і здачі об'єкта позивачеві по даному договору становив 30 робочих днів після перерахування авансу у розмірі 48 901,10 грн. та передачі проектної і дозвільної документації.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та перерахування авансу у розмірі 48 901,10 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір надання послуг № 43/12 від 18.07.2012 з додатками № 1 і № 2 до нього (Т. 1, арк. 93 - 98). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" розробити за дорученням позивача проектну документацію: "Збір вихідних даних для проектування (збір вихідних даних для отримання технічних умов на газопостачання, теплопостачання, попередній підбір газовикористовуючого обладнання, попередній гідравлічний розрахунок системи зовнішнього газопостачання) газопостачання садових будиночків в кількості 14 штук по мкр. Осокорки в Дарницькому районі м. Києва" згідно з діючим законодавством.
Результати робіт по договору оформлювалися у вигляді проектної документації стадій "Робочий проект".
Договірна ціна робіт за розробку проектної документації згідно протоколу погодження договірної ціни (Т. 1, арк. 97), який є невід'ємною частиною договору, становила 59 640,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9 940,00 грн.
ТОВ "Столична торговельна агенція" приймав на себе обов'язки з виконання у терміни згідно з календарним планом робіт (Т. 1, арк. 98), який є невід'ємною частиною договору.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та скріпленням печатками сторін, строк цього договору починав свій перебіг у момент перерахування авансу у розмірі 59 640,00 грн. і діяв до 01.09.2012, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором;
- договір про виконання робіт № 51/12 від 03.08.2012 (Т. 1, арк. 99 - 102). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати на замовлення позивача своїми або залученими силами та засобами комплекс загальнобудівельних робіт по ремонту дощової каналізації, прокладання футлярів для інженерних мереж за адресою: с. Кіпті, Київська обл. і район Паркової дороги в м. Києві, а також здати позивачу у встановлений строк відповідно до договірної ціни.
Для виконання робіт за договором позивач зобов'язувався передати ТОВ "Столична торговельна агенція" будівельний майданчик, дозвіл на роботи (ордер), прийняти закінчений будівництвом об'єкт, та оплатити виконані ТОВ "Столична торговельна агенція" роботи в порядку та на умовах, обумовлених даним договором.
Початок виконання робіт - з 03.08.2012, закінчення виконання робіт - 31.08.2012.
Договірна ціна (вартість робіт) на будівельному майданчику позивача склала 98 901,10 грн., в т.ч. ПДВ - 16 483,52 грн.
Договір вступав в дію з дати його укладання обома сторонами і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір про виконання робіт № 52/12 від 06.08.2012 (Т. 1, арк. 103 - 106). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати на замовлення позивача своїми або залученими силами та засобами прокладання футлярів для інженерних мереж за адресою: Паркова дорога, м. Київ, а також здати позивачу у встановлений строк відповідно до договірної ціни.
Для виконання робіт за договором позивач зобов'язувався передати ТОВ "Столична торговельна агенція" будівельний майданчик, дозвіл на роботи (ордер), прийняти закінчений будівництвом об'єкт, та оплатити виконані ТОВ "Столична торговельна агенція" роботи в порядку та на умовах, обумовлених даним договором.
Початок виконання робіт - з 10.08.2012, закінчення виконання робіт - 24.08.2012.
Договірна ціна (вартість робіт) на будівельному майданчику позивача склала 142 857,03 грн., в т.ч. ПДВ - 23 809,51 грн.
Договір вступав в дію з дати його укладання обома сторонами і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір про виконання робіт № 52/12с від 03.08.2012 (Т. 1, арк. 107 - 110). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати на замовлення позивача своїми або залученими силами та засобами прокладання футлярів для інженерних мереж за адресою: Паркова дорога, м. Київ, а також здати позивачу у встановлений строк відповідно до договірної ціни.
Для виконання робіт за договором позивач зобов'язувався передати ТОВ "Столична торговельна агенція" будівельний майданчик, дозвіл на роботи (ордер), прийняти закінчений будівництвом об'єкт, та оплатити виконані ТОВ "Столична торговельна агенція" роботи в порядку та на умовах, обумовлених даним договором.
Початок виконання робіт - з 10.08.2012, закінчення виконання робіт - 10.09.2012.
Договірна ціна (вартість робіт) на будівельному майданчику позивача склала 58 347,00 грн., в т.ч. ПДВ - 9 724,50 грн.
Договір вступав в дію з дати його укладання обома сторонами і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір підряду № 53/12М від 06.08.2012 (Т. 1, арк. 111 - 116). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт на об'єктах позивача у м. Києві, здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Вартість вказаного договору визначалася договірною ціною і становила 50 852,00 грн., в т.ч. ПДВ - 8 475,33 грн.
Сторони встановили, що строк виконання всіх підрядних робіт і здачі об'єкта позивачеві по даному договору становив 30 робочих днів після перерахування авансу у розмірі 50 852,00 грн. та передачі проектної і дозвільної документації.
Договір набирав чинності з моменту його підписання та перерахування авансу у розмірі 50 852,00 грн. і діяв до повного виконання сторонами своїх зобов'язань;
- договір надання послуг № 53/12с від 06.08.2012 з додатками № 1 і № 2 до нього (Т. 1, арк. 117 - 122). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" розробити за дорученням позивача проектну документацію: "Збір вихідних даних для проектування (збір вихідних даних для отримання технічних умов на газопостачання, теплопостачання, попередній підбір газовикористовуючого обладнання, попередній гідравлічний розрахунок системи зовнішнього газопостачання) газопостачання садових будиночків в кількості 10 штук по мкр. Осокорки в Дарницькому районі м. Києва" згідно з діючим законодавством;
- договір підряду № 54/12с від 13.08.2012 (Т. 1, арк. 122 - 127). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт при прокладанні газопостачання котеджного містечка в м. Ірпінь у Київській обл., здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт;
- договір надання послуг № 56/12 від 13.08.2012 з додатками № 1 і № 2 до нього (Т. 1, арк. 128 - 133). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" розробити за дорученням позивача проектну документацію: "Збір вихідних даних для проектування (збір вихідних даних для отримання технічних умов на газопостачання, теплопостачання, попередній підбір газовикористовуючого обладнання, попередній гідравлічний розрахунок системи зовнішнього газопостачання) газопостачання садових будиночків в кількості 18 штук по мкр. Осокорки в Дарницькому районі м. Києва" згідно з діючим законодавством;
- договір надання послуг № 57/12 від 13.08.2012 з додатками № 1 і № 2 до нього (Т. 1, арк. 134 - 139). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" розробити за дорученням позивача проектну документацію: "Збір вихідних даних для проектування (збір вихідних даних для отримання технічних умов на газопостачання, теплопостачання, попередній підбір газовикористовуючого обладнання, попередній гідравлічний розрахунок системи зовнішнього газопостачання) газопостачання садових будиночків в кількості 17 штук по мкр. Осокорки в Дарницькому районі м. Києва" згідно з діючим законодавством;
- договір підряду № 58/12 від 17.08.2012 (Т. 1, арк. 140 - 145). Предметом даного договору було зобов'язання ТОВ "Столична торговельна агенція" виконати за завданням позивача на свій ризик із залученням власних матеріалів та з матеріалів, наданих позивачем, комплекс загальнобудівельних робіт у с. П.П. Борщагівка, вул. Антонова, 1-а, Київська обл., здати виконані об'єми робіт позивачеві, та зобов'язання позивача прийняти та оплатити вартість виконання повного комплексу робіт.
Так, судом встановлено, що позивач на виконання вказаних договорів отримав від ТОВ "Столична торговельна агенція" відповідні послуги.
Позиція відповідача ґрунтується на акті ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС від 27.09.2012 № 3982/22-4/37568634 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Столична торговельна агенція" щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ "Арігама" (код за ЄДРПОУ 38061159) за квітень 2012 року, травень 2012 року, червень 2012 року, липень 2012 року, та на акті ДПІ у Печерському р-ні м. Києва ДПС від 01.11.2012 № 4577/22-4/37568634 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Столична торговельна агенція" щодо підтвердження господарських відносин з ТОВ "Інтербудлогістика" (код за ЄДРПОУ 35529635) за серпень 2012 року, відповідно до яких встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з продажу товарів (робіт, послуг) підприємствам-покупцям ТОВ "Столична торговельна агенція", не підтверджено задекларований ТОВ "Столична торговельна агенція" податковий кредит з податку на додану вартість.
Судом встановлено, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців контрагент позивача знаходиться за своїм місцезнаходженням. Відтак, сумнівною є неможливість провести зустрічну перевірку. Інших доводів і доказів нереальності господарських операцій позивача у відповідача немає.
Засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні врегульовані Законом № 996-XIV. Відповідно до ст. 9 розділу 3 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Господарські операції, як зазначено в п. 5 ст. 9 цього Закону, повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. Відповідно до ст. 11 Закону, на основі даних бухгалтерського обліку підприємства зобов'язані складати фінансову звітність.
Як зазначено в листі Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 № 742/11/13-11, з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємства або податкового кредиту з податку на додану вартість належить з'ясувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудження основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.
Згідно ч. 1 ст. 3 Закону № 996-ХІV метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону № 996-ХІV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Визначення терміну "первинний документ" наведено у статті 1 Закону № 996-ХІV: первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Частиною 2 ст. 9 даного Закону передбачено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає, зокрема, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Пунктом 198.2 ст. 198 ПК України встановлено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При цьому, відповідно до п. 201.8 ст. 201 ПК України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Матеріали справи містять податкові накладні (Т. 1, арк. 180 - 199), виписані позивачу його контрагентом - ТОВ "Столична торговельна агенція", в той же час Акт перевірки не містить жодних зауважень щодо їх змісту та інформації про відсутність статусу платника податку у контрагента позивача станом на дату їх виписки.
Позивачем належними доказами доведено фактичне отримання відповідних послуг. Дані факти підтверджуються наявною в матеріалах справи первинною документацією, зокрема, копіями актів здачі-прийняття робіт (надання послуг), довідок про вартість виконаних будівельних робіт (та витрати), виписок з банку, ліцензій, бухгалтерських довідок, актів приймання-передачі матеріалів і устаткування до монтажу (Т. 1, арк. 146 - 179, 200 - 224; Т. 2, арк. 67 - 86).
Судом встановлено, що вказані первинні документи складені відповідно до вимог законодавства.
Також Актом перевірки підтверджено, що віднесення сум до податкового кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносинам позивача з ТОВ "Столична торговельна агенція" зроблено на підставі первинних документів, а саме податкових накладних, суми ПДВ по яким були включені до реєстру отриманих податкових накладних, податкових декларації з податку на додану вартість за квітень - серпень 2012 року.
Податкові накладні, які зазначені в Акті перевірки та копії яких наявні в матеріалах справи, видані позивачу його контрагентом у відповідності з порядком, встановленим п. 201.4 ст. 201 ПК України, реквізити даних податкових накладних відповідають вимогам первинних документів, які передбачено ст. 9 Закону № 996-XIV.
ТОВ "Столична торговельна агенція" на час вчинення правочинів було зареєстроване у встановленому порядку платником податку на додану вартість, а отже мало право видавати податкові накладні.
Отже, відповідачем не заперечується наявність у позивача податкових накладних, належним чином виписаних зареєстрованим платником податку.
Також судом встановлено факт використання отриманих позивачем послуг у своїй подальшій господарській діяльності. Зокрема, позивачем на вимогу суду надані документи, які підтверджують використання отриманих у даного контрагента послуг у власній господарській діяльності, а саме копії довідок про вартість виконаних будівельних робіт (та витрати), актів приймання виконаних будівельних робіт, підсумкових відомостей ресурсів, договорів (Т. 2, арк. 90 - 268; Т. 3, арк. 2 - 202; Т. 4, арк. 2 - 94).
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що відповідачем не було доведено, що позивачем не було вчинено дії та досягнуто конкретних результатів, які визначають саме поняття господарської операції - факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на майновий стан майна, капіталу, зобов'язань та фінансових ресурсів, оскільки факт надання позивачу відповідних ремонтних робіт підтверджується матеріалами справи.
Аналогічна позиція відображена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 23.04.2013 у справі № К/800/11410/13 (колегія суддів у складі головуючого Маринчак Н.Є., суддів Вербицької О.В., Муравйова О.В.); ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 25.04.2013 у справі № 2а-15537/12/2670 (колегія суддів у складі головуючого Грибан І.О., суддів Беспалова О.О., Парінова А.Б.); ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 18.04.2013 у справі № 826/1000/13-а (колегія суддів у складі головуючого Беспалова О.О., суддів Парінова А.Б., Грибан І.О.); ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 17.04.2013 у справі № 2а-16085/12/2670 (колегія суддів у складі головуючого Петрика І.Й., суддів Борисюк Л.П., Собківа Я.М.); ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 09.04.2013 у справі № 826/1198/13-а (колегія суддів у складі головуючого Бужак Н.П., суддів Костюк Л.О., Троян Н.М.); ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 26.03.2013 у справі № 2а-15437/12/2670 (колегія суддів у складі головуючого Мацедонської В.Е., суддів Грищенко Т.М., Лічевецького І.О.).
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятих ним спірних рішень з урахуванням всіх встановлених фактичних обставин та вимог законодавства.
З урахуванням наведеного, суд дійшов до висновку про те, що висновок відповідача про порушення позивачем п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 ПК України є протиправним, тому ППР № 0004412280 підлягає скасуванню.
Враховуючи все вищевикладене у своїй сукупності, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги ТОВ "ІКОМ-СЕРВІС" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись ст.ст. 2, 69-71, 94, 128, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю "ІКОМ-СЕРВІС" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби № 0004412280 від 29.03.2013.
3. Присудити з Державного бюджету України через Головне управління Державного казначейства України в місті Києві за рахунок бюджетних асигнувань за зобов'язаннями державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ІКОМ-СЕРВІС" понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 294,00 грн. (дві тисячі двісті дев'яносто чотири грн. 00 коп.).
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку на апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо постанова не оскаржена в апеляційному порядку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Строк, встановлений для подання суб'єктом владних повноважень - відповідачем до суду звіту про виконання постанови - три місяці з дня набрання постановою законної сили.
Суддя Н.В. Клочкова
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2013 |
Оприлюднено | 16.09.2013 |
Номер документу | 33461275 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клочкова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні