Постанова
від 02.09.2013 по справі 9/573
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 02 вересня 2013 року           15:38           № 9/573 За позовомПублічного акціонерного товариства «Екостандарт» доЦентрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання нечинним та скасування розпорядження Суддя: Кротюк О.В. Секретар судового засідання: Шевченко Я.В.            Обставини справи: Закрите акціонерне товариство «Енергогенеруюча компанія «ДАРтеплоцентраль» (замінено на правонаступника - Публічне акціонерне товариство «Екостандарт», далі – позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Територіального управління у м.Києві Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (замінено на правонаступника - Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, далі – відповідач) про визнання нечинними та скасування розпорядження Територіального управління у м.Києві Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22.07.2008 №220-КУ та постанови від 22.07.2008 №337-КУ. Відповідач заперечив проти позовних вимог з підстав правомірності оскаржуваних рішень. Розглянувши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, - встановив: 17.05.2008 уповноваженою особою Комісії у м.Києві винесено розпорядження №155-КУ про усунення порушень законодавства про цінні папери. Зазначене розпорядження було винесено стосовно ненадання наступних копій документів: 1.          Статуту ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер» зі всіма змінами та доповненнями; 2.          Свідоцтва ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер» про державну реєстрацію товариства; 3.          Довідки про включення ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер» до ЄДРПОУ; 4.          Свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів ЗАТ «ЕК «Уцр-Кан Пауер»; 5.          Аудиторського висновку щодо повноти сплати статутного фонду ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер»; 6.          Протоколів засідань відповідного органу ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер» щодо проведення загальних зборів за період з 27.04.2004 року по 05.05.2004 рік; 7.  Загальних повідомлень в ЗМІ щодо проведення загальних зборів акціонерів ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер» за період з 27.04.2004 року по 05.05.2004 рік; 8.          Реєстру  поштових  відправлень  щодо  персональних повідс акціонерів ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер» стосовно зазначених зборі. 9.          Протоколів реєстраційної комісії до зазначених зборів; 10.          Протоколів лічильної комісії до зазначених зборів; 11.          Протоколів загальних зборів акціонерів ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер» за період з 27.04.2004 року по 05.05.2004 рік; 12.Договору на ведення системи реєстру власників іменних цінних паперів ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер», укладеного з реєстратором що діяв у період з 27.04.2004 року по 05.05.2004 рік. Довідки: •          про розрахункові рахунки ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер» (банк, МФО); •          про керівний склад ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер»; •          про філії, представництва, дочірні підприємства, відокремлені підрозділи та підпорядковані підрозділи ЗАТ «ЕК «Укр-Кан Пауер». 22.07.2008 уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м.Києві винесено постанову №337-КУ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за ухилення від виконання вищезазначеного розпорядження на позивача накладено штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 8500 грн. На підставі вищезазначеної постанови уповноваженою особою Комісії винесено розпорядження №220-КУ від 22.07.2008, яким позивача зобов'язано усунути порушення законодавства про цінні папери у термін до 05.09.2008. Позивач не погоджується з постановою та розпорядженням відповідача від 22.07.2008. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що перевірка, для проведення якої і в межах проведення якої від позивача витребовувалась інформація, проводилася без дотримання вимог Правил проведення перевірок діяльності саморегулівних організацій на ринку цінних паперів, затверджених Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 8 липня 2003 року N 302 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 30 липня 2003 р. за N 658/7979. Також зазначено про те, що відповідачем витребувано документи, з моменту створення яких до моменту їх запиту минуло більш, ніж 3 роки, тому згідно з п.2 розділу 3 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 9 січня 1997 р. N 2 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 16 березня 2001 р. за N 243/5434  справа підлягає закриттю. Аналізуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог з огляду на наступне. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні  визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96-ВР (тут і надалі у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі – Закон №448). Державне регулювання ринку цінних паперів, відповідно до ст. 1 вказаного Закону, - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 7 Закону №448, основним із завдань  Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є, зокрема, захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: - надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; - накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (п.10, 14 ч.1 ст.8 Закону №448). Відповідно до ст.11 Закону №448, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 13.02.2013 у справі №13/229 за позовом ПАТ «Екостандарт» до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання нечинним та скасування розпорядження Територіального управління у м.Києві Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.05.2008 №155-КУ про усунення порушень законодавства про цінні папери у задоволенні позову відмовлено. Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 14.05.2013 вищезазначену постанову Окружного адміністративного суду м.Києва залишено без змін. Відповідно до ст.72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Так, в ухвалі Київського апеляційного адміністративного суду від 14.05.2013 зазначено, що судовим рішенням встановлено правомірність дій територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м.Києві та Київській області щодо проведення 16.01.2008 перевірки позивача. Крім того, тією ж ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду встановлено, що уповноважена особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку – начальник територіального управління Комісії у м.Києві обґрунтовано та в межах повноважень прийняв розпорядження від 17.05.2008 №155-КУ. Зазначене спростовує викладені у позові доводи позивача. Таким чином, позивачем не зазначено, а судом не встановлено обставин, які можуть бути підставою для задоволення позову. З огляду на вказане суд дійшов висновку про правомірність оскаржуваних розпорядження та постанови. Частиною 1 статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Позивач, всупереч вимогам ч. 1 ст. 71 КАС України, не довів суду обставин, які можуть бути підставою для задоволення позову. Враховуючи такі обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають. Оскільки позовні вимоги задоволенню не підлягають, то судові витрати позивача не відшкодовуються. Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 – 163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - П О С Т А Н О В И В : У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом  десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги та набирає законної сили в порядку та строки, передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя                                                                                                                                                                                                       О.В.Кротюк Дата складення та підписання постанови в повному обсязі – 11.09.2013.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.09.2013
Оприлюднено16.09.2013
Номер документу33461326
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9/573

Постанова від 02.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 11.08.2009

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Ляхевич А.А.

Рішення від 16.12.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Євграфова Є.П.

Ухвала від 01.12.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Євграфова Є.П.

Рішення від 29.05.2009

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Алексєєв М.В.

Рішення від 19.11.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 21.10.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 22.09.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Рішення від 18.12.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Ребриста С.В.

Рішення від 20.11.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні