ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ,
вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О
В А
І М Е Н Е
М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24.03.2009
р.
№ 10/590
Окружний адміністративний суд
міста Києва у складі головуючого судді Ковзеля П.О. при секретарі судового
засідання Павелкові С.Р., вирішив адміністративну справу
за позовом
ОСОБА_1
до
Київського міського центру по
нарахуванню та здійсненню соціальних виплат
про
стягнення недоотриманої суми
щорічної допомоги в розмірі 1770,30 грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з
позовною заявою, в якій просив зобов'язати відповідача виплатити недоплачену
разову щорічну грошову допомогу за 2007 рік в сумі 1770,30 грн. як учаснику
бойових дій.
В судовому засіданні позивач
позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача надав
заперечення на позов, у яких проти задоволення позовних вимог заперечив,
зокрема, наполягаючи на застосуванні вимог ст.ст. 99, 100 КАС України у зв'язку
порушенням позивачем строків звернення до суду.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС
України в судовому засіданні 24.03.2009 проголошено вступну та резолютивну
частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на
30.03.2009, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та
резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4
ст. 167 КАС України.
Розглянувши подані сторонами
документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на
яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для
розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ОСОБА_1 є ветераном війни
-учасником бойових дій, згідно посвідчення серії НОМЕР_1 від 31.08.2004,
виданого Управлінням кадрів Західного оперативного командування.
Частиною 2 ст. 19 Конституції
України передбачено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані
діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Згідно ч. 5 ст. 12 Закону України
„Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” (в редакції, що
діяла на момент виникнення спірних правовідносин) щорічно до 5 травня учасникам
бойових дій виплачується разова грошова допомога у розмірі п'яти мінімальних
пенсій за віком.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 17-1
Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”
щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах, передбачених
статтями 12 - 16 цього Закону, здійснюють органи праці та соціального захисту
населення через відділення зв'язку або через установи банків (шляхом
перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за місцем отримання
пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх проживання чи одержання
грошового утримання. Особи, які не отримали разової грошової допомоги до 5
травня, мають право звернутися за нею та отримати її до 30 вересня відповідного
року, в якому здійснюється виплата допомоги.
Поряд з цим, згідно ч. 1, 2 ст. 99
КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до
адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для
звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи
встановлюється річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з
дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав,
свобод чи інтересів.
З аналізу вищевказаної норми ч. 3
ст. 17-1 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального
захисту” видно, що у разі неотримання чи неповного отримання разової грошової
допомоги до 5 травня мають право звернутися за нею та отримати її до 30 вересня
відповідного року, в якому здійснюється виплата допомоги.
Відтак, з урахуванням вимог ст.. 99
КАС України, адміністративний позов про стягнення неотриманої чи недоотриманої
разової грошової допомоги до 5 травня може бути подано до 01 жовтня року
наступного за тим, в якому здійснюється виплата допомоги.
Водночас, як видно з матеріалів
справи, позовну заяву подано до Окружного адміністративного суду міста Києва
13.11.2008, тобто з пропуском строку звернення до адміністративного суду.
При цьому, позивачем не надано
жодних доказів чи пояснень з приводу пропущення строків звернення до адміністративного
суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 100 КАС
України пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для
відмови у задоволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому
наполягає одна із сторін.
Враховуючи викладене, суд відмовляє
в задоволенні позовних вимог з мотивів пропущення позивачем строку звернення до
адміністративного суду.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97,
99, 100, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
У
задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова відповідно до ч. 1 ст.
254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було
подано.
Постанова може бути оскаржена до
суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному
обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України, шляхом подання
через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням
протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана
без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається
у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя
П.О. Ковзель
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2009 |
Оприлюднено | 15.04.2009 |
Номер документу | 3348462 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Ковзель П.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні