КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/3028/13-а Головуючий у 1-й інстанції: Кротюк О.В. Суддя-доповідач: Ключкович В.Ю.
У Х В А Л А
Іменем України
11 вересня 2013 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Ключковича В.Ю.,
суддів Вівдиченко Т.Р.,
Федорової Г.Г.
при секретарі Шевчук К.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 травня 2013 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційно-будівельна група "Олімп" до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000632201 від 02.10.2012 , -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 травня 2013 року адміністративний позов ТОВ "Інвестиційно-будівельна група "Олімп» задоволено повністю. Визнано протиправним і скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва Державної податкової служби № 0000632201 від 02 жовтня 2012 року.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції не в повному обсязі досліджено обставини справи та надано не вірну правову оцінку діям відповідача щодо підстав та винесення правомірності оскаржуваного податкового повідомлення - рішення.
Відповідно до положень ч.1 ст.41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи у порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав:
Згідно зі ст.198 ч.1 п.1 та ст.200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, ДПІ у Солом'янському районі міста Києва було проведено позапланову виїзну документальну перевірку ТОВ «Інвестиційно-будівельної групи «Олімп»» з питань достовірності і повноти відображення даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних за червень 2012 року.
За наслідком перевірки було складено акт від 17.09.2012 №5989/22-417/33776430 (далі - Акт перевірки). Актом перевірки зафіксовано висновок відповідача про невідповідність даних в Єдиному реєстрі податкових накладних та первинних документів, наданих ТОВ «Інвестиційно-будівельної групи «Олімп»», а також встановлено відсутність факту виписування постачальником ТОВ «КЗС» податкової накладної номер 6 на загальну суму 566000 гривень, яка включена до податкового кредиту у червні 2012 року.
На підставі Акту перевірки було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 02.10.2012 № 0000632201.
Згідно з п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України , право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п. 198.2 ст. 198 ПК України , датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України , не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу ) чи не підтверджені митними деклараціями , іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу .
Згідно з п. 201.6 ст. 201 ПК України , податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Органи державної податкової служби за даними реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, наданих в електронному вигляді, повідомляють платника податку про наявність у такому реєстрі розбіжностей з даними контрагентів. При цьому платник податку протягом 10 днів після отримання такого повідомлення має право уточнити податкові зобов'язання без застосування штрафних санкцій, передбачених розділом II цього Кодексу .
Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України , платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Статтею 201.10 ПК України вказано, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу , протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення органами державної податкової служби документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" , що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.
Судом першої інстанції встановлено, що згідно Акту перевірки до управління податкового контролю від управління оподаткування юридичних осіб надійшов висновок № 263 від 20.08.2012 року до податкової декларації за червень 2012 року про наявність у Єдиному реєстрі незареєстрованої податкової накладної. Згідно даного висновку суб'єктом господарювання сформовано податковий кредит у червні 2012 року за рахунок податкової накладної, отриманої від ТОВ «КЗС» № 6 від 20.05.2012 року на загальну суму 566000грн, в тому числі 94333,33 ПДВ.
За наслідком ознайомлення з висновком № 263 від 20.08.2012 року судом першої інстанції вірно встановлено, що зазначені вище у Акті перевірки обставини у ньому відсутні, а отже є безпідставними і недостовірними.
Не знайшли свого підтвердження посилання податкового органу в Акті перевірки на те, що згідно відомостей Єдиного реєстру податкових накладних наявна інформація про те, що дата виписки податкової накладної № 6 є 31.05.2012, а загальна сума 1054338,34, в т.ч. ПДВ складає 175723,06 гривень, так як перевіряючим для перевірки платником податку було надано: податкову накладну від 31.05.2012 року № 6 на суму 1054338,34, в т.ч. ПДВ складає 175723,06 гривень; договір генерального підряду від 22.02.2011 № 30-гп укладений з ТОВ «КЗС»; пояснення позивача (від 22.08.2012 №103) про помилку в зазначені в реєстрі отриманих податкових накладних дати виписки відповідної податкової накладної за номером 6 з правильною датою 31.05.2012, яку записано помилково 30.05.2012р.
Крім того, з урахуванням обставин справи, колегія суддів зазначає, що факт зазначення позивачем у реєстрі отриманих податкових накладних невірної дати податкової накладної, у відповідності до норм чинного законодавства не тягне за собою позбавлення позивача права на податковий кредит.
Необґрунтованими є посилання апелянта в апеляційній скарзі про безпідставність використання позивачем податкової накладної № 6 на загальну суму 566000 в т.ч. ПДВ 94 333,33 в декларації за червень 2012 року, так як такої накладної у позивача не було і ним не використовувалась з огляду на те, що вказана сума є частиною податкової накладної № 6 від 31.05.2011 року, про що вказано у поясненнях, відображених у Акті перевірки (останній абзац з зазначенням розбивки загальної суми за накладною на місяці травень, червень, липень 2012р.).
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позивачем правомірно було використано податкову накладну № 6 на загальну суму 566000 в т.ч. ПДВ 94 333,33 в декларації за червень 2012 року з огляду на документальне підтвердження обставин, зазначених платником податків у заяві від 22.08.2012 року та з огляду на те, що реєстр податкових накладних, на відмінну від самої податкової накладної, не є первинним документом, який надає право на податковий кредит, і формуються за наслідком отримання платником податків податкових накладних, наявність яких ПКУ визначає як основу підставу для існування податкового кредиту і його належне використання у податкових відносинах з державою.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України , в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, який ним виконано не було, так як доводи апелянта спростовуються вищенаведеним, матеріалами справи та не відповідають вимогам чинного законодавства.
На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування постанови суду.
Керуючись ст.ст. 41, 160,198,200, 205,206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва Державної податкової служби - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 травня 2013 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали складено та підписано 13.09.2013 року.
Головуючий суддя: В.Ю.Ключкович
Судді: Т.Р. Вівдиченко
Г.Г. Федорова
.
Головуючий суддя Ключкович В.Ю.
Судді: Вівдиченко Т.Р.
Федорова Г. Г.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2013 |
Оприлюднено | 17.09.2013 |
Номер документу | 33508318 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Ключкович В.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні