ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ ПОСТАНОВА Іменем України 10 вересня 2013 р. Справа №801/8153/13-а Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Петренко В.В., за участю секретаря Асєєвої Л.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування» до Управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя АР Крим про стягнення, за участю представників сторін: від позивача - не з'явився; від відповідача – не з'явився. Суть спору: Публічне акціонерне товариство "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя АР Крим про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску від 30.07.2013 року №2117. Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.16), надав клопотання про розгляд справи без участі представника (а.с.18). Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.15), давав заперечення на адміністративний позов, про поважність причин неявки у судове засідання суд не повідомив. Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників сторін. Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд ВСТАНОВИВ: Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією або законами України встановлено інший порядок судового провадження. Відповідно до статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції – переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Пунктом 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Як свідчать матеріали справи, Приватне акціонерне товариство «Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування» зареєстровано в якості юридичної особи 29.05.1998 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим, про що свідчить довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.8). Спеціальним Законом, що визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування є Закон України “Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 року № 2464-VI (далі – Закон № 2464), який набрав чинності з 01.01.2011 року. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) –консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Пунктом 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464 передбачено, що платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно –правовими договорами (крім цивільно –правового договору, укладеного з фізичною особою –підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організації, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Відповідно до п.п. 1, 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Згідно з ч. 8 ст. 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для виду платника, до якого відноситься відповідач, є календарний місяць. Відповідно до ч.10 ст.25 Закону №2464 на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Відповідно до ч.11 ст.25 Закону № 2464 територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: 1) у разі ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 2) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум; 3) за донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний базовий звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску; 4) за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченої цим Законом, територіальним органом Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 5) за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок, накладається штраф у розмірі від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 6) за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум. Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього ст. 12 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” завдань та функцій, зокрема, здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску. Відповідно до п. 7 ст. 13 Закону № 2464 Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч. 12 ст. 9 Закону № 2464). На підставі п.2 ч.11 ст.25 Закону №2464 Управлінням Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя АР Крим було прийнято рішення №2117 від 30.07.2013 року про застосування до позивача за період з 21.01.2013 року по 30.04.2013 року штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, на підставі якого застосовано штрафні санкції у сумі 71691,83грн. та пеня у розмірі 6670,48грн, яке було отримано позивачем 05.08.2013 року, про що свідчить відмітка на штампі (а.с.9). Суми пені та штрафів, передбачених зазначеним законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник податку має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівню або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким було прийнято це рішення. Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем на підставі ч.10 ст.25, п.2 ч.11 ст.25 Закону №2464, 06.03.2013 року було прийнято рішення №553 від 06.03.2013 року про застосування до ПАТ «Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування» за період з 21.01.2013 року по 14.02.2013 року штрафних санкцій у розмірі 44254,55грн. та пені у розмірі 7284,53грн., яке було отримано позивачем 11.03.2013 року, про свідчить відмітка на штампі (а.с.10). Таким чином, Управлінням Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя АР Крим до Приватного акціонерного товариства "Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування" було двічі застосовані штрафні санкції та пеня за один той самий період. Відповідно до ст. 61 Конституції України, ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. Таким чином, відповідач при розрахунку штрафних санкцій та пені за рішенням №2117 від 30.07.2013 року, на підставі якого просить стягнути з позивача штрафні санкції та пеню, притяг позивача до юридичної відповідальності одного виду за одне і те порушення двічі. Дослідивши матеріали справи та встановивши обставини у справі, зокрема відсутності правових підстав, а саме: двічі прийнятих рішень про застосування штрафних санкцій та пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) суми єдиного внеску за один самий період, суд дійшов висновку про протиправність винесеного рішення №2117 від 30.07.2013 року про застосування штрафних санкцій за період з 21.01.2013 року по 30.04.2013 року та нарахування пені за несплату (перерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, на підставі якого застосовано штрафні санкції у сумі 71691,83грн. та пеня у розмірі 6670,48грн., Судом з'ясовано, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав належних доказів обґрунтованості та правомірності прийняття рішення №2117 від 30.07.2013 року. Враховуючи зазначене вище, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова особа чи службова особа). На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 94, 160-163 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: 1.Адміністративний позов задовольнити. 2. Визнати протиправним та скасувати рішення застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску від 30.07.2013 року №2117. 3. Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства «Сімферопольський завод сільськогосподарського машинобудування» (95047, АР Крим, м. Сімферополь, вул.Узлова, буд.8/5, код ЄДРПОУ 05786117) судовий збір у розмірі 716,92грн. (сімсот шістнадцять гривень 92коп.) з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - Управління Пенсійного фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя АР Крим. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя В.В.Петренко
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2013 |
Оприлюднено | 24.09.2013 |
Номер документу | 33600777 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Воробйова Світлана Олександрівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Воробйова Світлана Олександрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Петренко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні