Постанова
від 18.09.2013 по справі 821/3524/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" вересня 2013 р. Справа № 821/3524/13-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Транчуковій О.С.,

за участю:

представника позивача - Чепурного В.О.,

представника відповідача - Дзяткевича Д.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Бериславському районі Херсонської області до Бериславської районної санітарно-епідеміологічної станції про стягнення капіталізованих видатків,

встановив:

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Бериславському районі Херсонської області (далі - позивач) звернулося з адміністративним позовом до Бериславської районної санітарно-епідеміологічної станції (далі - відповідач), у якому просить стягнути з відповідача капіталізовані платежі в сумі 14972,65 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що відповідач зареєстрований як страхувальник та платник страхових внесків. Потерпілий ОСОБА_3 ушкодив здоров'я внаслідок нещасного випадку на виробництві, що стався 29.10.2010 р., про що складено акт форми Н-1 від 04.11.2010 р. № 1. ОСОБА_3 визнано інвалідом 3 групи та встановлено 50 % втрати працездатності на 1 рік з наступним терміном переогляду 26.06.2013 р. Потерпілий 19.06.2013 р. був повторно оглянутий та його визнано інвалідом 3 групи та встановлено 50 % втрати працездатності на 1 рік з наступним терміном переогляду 19.06.2014 р. Відповідно до вимог законодавства та у зв'язку з тим, що Бериславська районна санітарно-епідеміологічна станція знаходиться в процесі ліквідації, відповідач має сплачувати капіталізовані видатки. Про вказані обставини позивач повідомив підприємство та надав розрахунок капіталізованих платежів. Однак, 01.09.2013 р. від голови ліквідаційної комісії ДЗ "Бериславська районна санітарно-епідеміологічна станція" надійшло повідомлення про відхилення заяви щодо визнання капіталізованих платежів. З огляду на те, що відповідач добровільно заборгованість не сплатив, просить стягнути капіталізовані видатки в сумі 14972,65 грн. в судовому порядку.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити. Пояснив, що 29.10.2010 р. ОСОБА_3 ушкодив здоров'я внаслідок нещасного випадку на виробництві, про що складено акт форми Н-1 від 04.11.2010 р. № 1. Вказаний акт був підписаний представниками відповідача та підприємством не оскаржувався. Таким чином, потерпілому відповідно до вимоги чинного законодавства відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Бериславському районі Херсонської області призначено та проводяться страхові виплати. У зв'язку з ліквідацією підприємства відповідач має сплатити капіталізовані платежі в розмірі 14972,65 грн.

Представник відповідача заперечував проти позовних вимог, оскільки з актом про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом форми Н-1 від 04.11.2010 р. № 1 Бериславська районна санітарно-епідеміологічна станція не згодна, а тому і сплачувати капіталізовані платежі не повинна. Просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справ, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог з наступних підстав.

Судом встановлено, що 29.10.2010 р. на підставі наказу від 25.10.2010 р. № 15 та посвідчення про відрядження від 29.10.2010 р. № 01-7/25 ОСОБА_3 був направлений у відрядження до м.Херсон та потрапив у дорожньо-транспортну пригоду. Про вказані обставини було складено акт форми Н-1 від 04.11.2010 р. № 1 про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом (далі - акт № 1).

Відповідно до ч.1 ст.14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" (далі - Закон № 1105) (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) нещасний випадок - це обмежена в часі подія або раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактора чи середовища, що сталися у процесі виконання ним трудових обов'язків, внаслідок яких заподіяно шкоду здоров'ю або настала смерть.

Частиною 6 статті 13 Закону № 1105 факт нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання розслідується в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України "Про охорону праці".

Пунктом 10 Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 р. № 1112 (далі - Порядок № 1112) (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин), передбачено, що роботодавець, одержавши повідомлення про нещасний випадок (крім випадків, передбачених пунктом 41 цього Порядку), зобов'язаний негайно повідомити з використанням засобів зв'язку про нещасний випадок; утворити наказом комісію з розслідування нещасного випадку (далі - комісія) у складі не менше ніж три особи та організувати розслідування.

Згідно із положеннями п.12 Порядку № 1112 комісія зобов'язана протягом трьох діб, зокрема, скласти акт розслідування нещасного випадку за формою Н-5 згідно з додатком 2 у трьох примірниках (далі - акт форми Н-5), а також акт про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом, за формою Н-1 згідно з додатком 3 у шести примірниках (далі - акт форми Н-1), якщо цей нещасний випадок визнано таким, що пов'язаний з виробництвом.

Акти форми Н-5 і форми Н-1 (або форми НПВ) підписуються головою і всіма членами комісії. У разі незгоди із змістом зазначених актів член комісії письмово викладає свою окрему думку, яка додається до акта форми Н-5 і є його невід'ємною частиною, про що робиться запис в акті форми Н-5.

У випадках, зазначених у пункті 35 цього Порядку, або у разі виникнення потреби у проведенні лабораторних досліджень, експертизи, випробувань для встановлення обставин і причин нещасного випадку строк розслідування може бути продовжено за погодженням з територіальним органом Держнаглядохоронпраці за місцезнаходженням підприємства, але не більше ніж на місяць, про що роботодавець видає наказ.

Дослідивши акт про розслідування нещасного випадку, що стався 29.10.2010 р. о 16:40 год. з водієм ДЗ "Бериславська районна санітарно-епідеміологічна станція" форми Н-5 від 04.11.2010 р., судом встановлено, що будь-яких заперечень чи окремої думки до нього не додано. Крім того, представником відповідача до суду не надано жодних доказів оскарження актів форми Н-1 та Н-5. Таким чином, суд не бере до уваги твердження представника відповідача про незгоду з актами форми Н-1 та Н-5, оскільки вони суперечать дійсним обставинам справи.

Згідно із ч.1 ст.35 Закону № 1105 (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин) для розгляду справ про страхові виплати до Фонду соціального страхування від нещасних випадків подаються: акт розслідування нещасного випадку або акт розслідування професійного захворювання за встановленими формами та (або) висновок МСЕК про ступінь втрати професійної працездатності застрахованого чи копія свідоцтва про його смерть; документи про необхідність подання додаткових видів допомоги.

Частинами 5, 6 Закону № 1105 визначено, що страхові виплати провадяться протягом строку, на який встановлено втрату працездатності у зв'язку із страховим випадком, а фінансування додаткових витрат згідно із статтею 21 цього Закону - протягом строку, на який визначено потребу в них.

Страхові виплати провадяться протягом строку, встановленого МСЕК або ЛКК. Строк проведення страхових виплат продовжується з дня їх припинення і до часу, встановленого при наступному огляді МСЕК або ЛКК, незалежно від часу звернення потерпілого або заінтересованих осіб до Фонду соціального страхування від нещасних випадків. При цьому сума страхових виплат за минулий час виплачується за умови підтвердження МСЕК втрати працездатності та причинного зв'язку між настанням непрацездатності та ушкодженням здоров'я.

Так, за результатами повторного огляду МСЕК 26.06.2012 р. ОСОБА_3 було встановлено третю групу інвалідності та 50% втрати професійної працездатності, що підтверджується випискою із акта огляду МСЕК від 30.07.2012 р. № 14, призначено переогляд на 26.06.2013 р.

Згідно реєстраційної картки ДЗ "Бериславська районна санітарно-епідеміологічна станція" 09.10.2012 р. до ЄДР внесено запис № 110 про рішення засновників щодо припинення.

Частиною 1 статті 46 Закону № 1105 передбачено, що фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок: внесків роботодавців: для підприємств - з віднесенням на валові витрати виробництва, для бюджетних установ та організацій - з асигнувань, виділених на їх утримання та забезпечення; капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України; прибутку, одержаного від тимчасово вільних коштів Фонду на депозитних рахунках; коштів, що надійшли від стягнення штрафів і пені із страхувальників та їх посадових осіб відповідно до закону; добровільних внесків та інших надходжень, отримання яких не суперечить законодавству.

Відповідно до ч.1 ст.45 і ч.2 ст.92 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" Кабінет Міністрів України постановою від 06.05.2000 р. № 765 затверджено Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю (далі - Порядок № 765).

Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством (абз.2 п.1 Порядку № 765).

Пунктом 3 Порядку № 765 визначено, що капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

В порушення вимог законодавства відповідачем не сплачувались капіталізовані платежі, у зв'язку з чим станом на 13.05.2013 р. за ДЗ "Бериславська районна санітарно-епідеміологічна станція" рахується заборгованість у сумі 2084,33 грн., що підтверджується рішенням про відмову у видачі довідки про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів від 13.05.2013 р. № 1.

19 червня 2013 року МСЕК було проведено повторний огляд ОСОБА_3, за результатами якого встановлено третю групу інвалідності та 50% втрати професійної працездатності, що підтверджується випискою із акта огляду МСЕК від 25.06.2013 р. № 28, призначено переогляд на 19.06.2014 р.

На підставі виписки із акта огляду МСЕК від 25.06.2013 р. № 28 та у відповідності до ст.40 Закону № 1105 позивачем винесено постанову від 25.06.2013 р. № 2101/11053/11053/14, якою продовжено потерпілому ОСОБА_3 виплати в розмірі 955,89 грн.

З огляду на вказані обставини відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Бериславському районі Херсонської області проведено розрахунок капіталізованих платежів станом на 01.07.2013 р. та направлено його відповідачу. Підприємство отримало вказаний розрахунок 17.07.2013 р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Крім того, позивач на адресу ДЗ "Бериславська районна санітарно-епідеміологічна станція" направив заяву про визнання капіталізованих платежів в сумі 12888,32 грн. та включення відділення ВД ФСНВ у Бериславському районі до реєстру кредиторів.

01 вересня 2013 року позивач отримав від підприємства лист про відмову у визнанні капіталізованих платежів.

Відповідно до п. 2 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", який набрав чинності з 01.01.2011 р., з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.

Згідно із п.1 ч.2 ст.6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Бериславському районі Херсонської області.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Стягнути з Бериславської районної санітарно-епідеміологічної станції (Херсонська область, м.Берислав, вул.Кірова, 50) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Бериславському районі Херсонської області капіталізовані платежі у сумі 14972 (чотирнадцять тисяч дев"ятсот сімдесят дві) грн. 65 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 19 вересня 2013 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 10.2.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2013
Оприлюднено23.09.2013
Номер документу33600881
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/3524/13-а

Ухвала від 25.12.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 14.12.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Постанова від 18.09.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 11.09.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні