Ухвала
від 20.09.2013 по справі 110/3908/13-а
КРАСНОПЕРЕКОПСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 110/3908/13-а

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" вересня 2013 р.

Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим

в складі: судді Шевченко О.В.

при секретарі: Бєлковій Н.М.

за участю заявника- ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим - Лутай О.А.

заінтересовані особи - Управління праці на соціального захисту населення Красноперекопської міської ради - Райцина О.Є.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за поданням відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим про зміну порядку та способу виконання рішення за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Управління праці на соціального захисту населення Красноперекопської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання перерахувати та виплатити щорічну разову грошову допомогу до п'ятого травня , -

встановив

10 вересня 2013 року Відділ державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції АР Крим (далі ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим), в порядку ст. 263 КАС України, звернувся до Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим з заявою про зміну способу та порядку виконання виконавчого листа № 2а-7428/11, виданого 24.10.2011 року Красноперекопським міськрайонним судом АР Крим шляхом стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Красноперекопської міської ради АР Крим на користь ОСОБА_3 щорічної разової грошової допомоги до 5.05.2011 року згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» в розмірі 5 мінімальних пенсії за віком, з урахуванням положень ч.1 ст. 28 Закону України «Про загально обов'язкове державне пенсійне страхування», враховуючи фактично виплачені суми у розмірі 3360 грн..

У судовому засіданні заявник представник ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим підтримав подання.

Начальник Управління праці на соціального захисту населення Красноперекопської міської ради - Райциш О.А. подання підтримав.

ОСОБА_3 в судове засідання не з'явився, з невідомих суду причин.

Вислухавши представника заявника ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим - Лутай О.А., начальника Управління праці на соціального захисту населення Красноперекопської міської ради, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що у задоволені подання слід відмовити.

Відповідно до ст. 263 КАС України - за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду, що видав виконавчий лист, із поданням, а сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до ч.2 ст. 263 КАС України , суд у виняткових випадках може відстрочити виконання рішення.

Встановлено, що постановою Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим від 11.10.2011 року задоволено позов ОСОБА_3 Визнано дії УПтСЗН Красноперекопської міської ради щодо нарахування та виплати щорічної разової грошової допомоги до 5.05. за 2011 рік згідно вимог Постанови КМ України №341 від 04.04.2011 року неправомірними. Зобов'язано УПтСЗН Красноперекопської міської ради нарахувати та виплати ОСОБА_3 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня з 2011 рік згідно з Закону України «Про загально обов'язкове державне пенсійне страхування».

20.02.2012 року ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Управління праці та соціального захисту населення Красноперекопської міської ради про скасування постанови Красноперекопського міськрайонного суду Автономної Республіки Крим від 11.10.2011 року залишено без задоволення.

23.08.2013 року Красноперекопським міськрайонним судом видано виконавчий лист № 2а-7428/11, яким зобов'язано Управління праці та соціального захисту населення Красноперекопської міської ради провести перерахунок та виплату ОСОБА_3 щорічної грошової допомоги до 5 травня за 2011 р. в розмірі п'яти мінімальних пенсій за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії, визначеного ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням виплачених сум.

23.08.2013 року державним виконавцем ВДВС Красноперекопського МРУЮ АР Крим по зазначеному виконавчому листу відкрито виконавче провадження.

Згідно листа від 21.06.2013 року № 08-01-21/1716 Управління праці та соціального захисту населення Красноперекопської міської ради повідомило Відділ ДВС Красноперекопського МРУЮ в АР Крим, що не має можливості провести виплату ОСОБА_3 недоплачену разову грошової допомоги, оскільки не внесені зміни до Закону України "Про Державний бюджет України" і не збільшено фінансування на реалізацію норм Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Таким чином постанова суду виконано частково в частині нарахування коштів в сумі 3360,00 грн., але виплата не здійснена в зв'язку з відсутністю бюджетних коштів, оскільки Державним бюджетом України на 2013 рік видатки на забезпечення виконання судових рішень за програмами соціального захисту громадян Міністерству соціальної політики України, як головному розпоряднику бюджетних коштів не передбачено.

В той же час, державний виконавець позбавлений можливості самому організувати виконання рішення без участі боржника у зв'язку з формулюванням рішення зобов'язання «виплатити», тоді як застосування вимоги «стягнути» дозволить виконати рішення.

Проте Порядок виконання судових рішень про стягнення з Державного бюджету України коштів, боржником за якими є державний орган (підприємство, установа, організація), визначено Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 05.06.2012 року № 4901-VІ.

Частиною 1 статті 2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» встановлено, що держава гарантує виконання судових рішень про стягнення коштів та зобов'язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).

Згідно ч.1 ст.3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до Державної казначейської служби України у строки, встановлені Законом України "Про виконавче провадження", із заявою про виконання рішення суду.

Разом із заявою стягувач подає до Державної казначейської служби України документи та відомості, необхідні для перерахування коштів, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України (ч.ч.2, 3 ст.3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень»).

Відповідно до ч.4 ст.3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» перерахування коштів стягувачу здійснюється у тримісячний строк з дня надходження до Державної казначейської служби України необхідних для цього документів та відомостей.

Положеннями ч.ч.1, 2 ст.4 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» встановлено, що виконання рішень суду про стягнення коштів з державного підприємства або юридичної особи здійснюється в порядку, визначеному Законом України "Про виконавче провадження", з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

У разі якщо рішення суду про стягнення коштів з державного підприємства або юридичної особи не виконано протягом шести місяців з дня винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, його виконання здійснюється за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду (ч.3 ст.4 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень»).

Як встановлено частиною 5 статті 4 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» протягом десяти днів з дня встановлення державним виконавцем факту наявності підстав для повернення виконавчого документа стягувачу відповідно до пунктів 2 - 4 частини першої статті 47 Закону України "Про виконавче провадження", крім випадків, коли стягувач перешкоджає провадженню виконавчих дій, але не пізніше строку, встановленого частиною другою цієї статті, керівник відповідного органу державної виконавчої служби подає до Державної казначейської служби України документи та відомості, необхідні для перерахування стягувачу коштів, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України, про що повідомляє в установленому порядку стягувача.

У разі відсутності необхідних документів та відомостей кошти перераховуються на відповідний рахунок Державної виконавчої служби України, про порядок виплати коштів з якого державний виконавець повідомляє в установленому порядку стягувача не пізніше наступного дня після перерахування.

Згідно ч.6 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» кошти, що надійшли на відповідний рахунок Державної виконавчої служби України, перераховуються стягувачу протягом десяти днів з дня надходження всіх необхідних для цього документів та відомостей.

Перерахування коштів за рішенням суду здійснюється Державною казначейською службою України у тримісячний строк з дня надходження документів та відомостей, необхідних для цього, з одночасним направленням повідомлення про виплату коштів державному виконавцю, державному підприємству або юридичній особі.

Державний виконавець протягом десяти днів з дня отримання такого повідомлення виносить постанову про заміну стягувача на Державну казначейську службу України з одночасним направленням повідомлення такому органу (ч.7 ст.4 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень»).

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, унормовано Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011, № 845 (далі по тексту - Порядок № 845).

Пунктом 2 зазначеного Порядку визначено, що безспірним списанням є операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів.

Відповідно до п.п.24, 25 Порядку № 845 стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку.

Безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Проведення платежів за його платіжними дорученнями здійснюється після безспірного списання у разі наявності коштів на рахунку.

З огляду на наведене, суд зазначає, що Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», а також Порядком № 845 встановлено певний механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників - державних підприємств, установ, організацій, яким не передбачено стягнення коштів з вказаних боржників шляхом звернення стягувача або державного виконавця до суду із заявою або, відповідно, з поданням про зміну способу і порядку виконання рішення.

За змістом вищевикладених норм, для безспірного списання коштів з Державного бюджету України на підставі судового рішення стягувач або державний виконавець повинні звертатись безпосередньо до органів Державної казначейської служби, а не до суду.

Таким чином у задоволені подання слід відмовити з цих підстав.

Крім того, згідно частини 1 статті 6 КАС України Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Позивач ОСОБА_3 звернувся до суду з позовною заявою 27.09.2012 року та просив суд зобов'язати відповідача - Управління праці та соціального захисту Красноперекопської міської ради зобов'язати перерахувати та виплатити йому суму одноразову допомогу.

Згідно з обраноим позивачем способу захисту суд виніс постанову 05 липня 2011 року у відповідності до частини 2 статті 162 КАС України , встановивши вказаний спосіб захисту.

ВДВС Красноперекопського МРУЮ в АРК просить у своєму поданні, щоб суд встановив спосіб та порядок виконання виконавчого листа Красноперекопського міськрайонного суду АРК.

Оскільки діючим законодавством не передбачена можливість зміни способу та порядку виконання виконавчого листа, то в задоволенні такої заяви повинно бути відмовлено і з цих підстав.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6 , 168 , 263 КАС України ,

УХВАЛИВ:

В задоволені подання відділу державної виконавчої служби Красноперекопського міськрайонного управління юстиції в АРК про встановлення порядку та способу виконання рішення суду по адміністративній справі за позовною заявою ОСОБА_3 до Управління праці на соціального захисту населення Красноперекопської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання перерахувати та виплатити щорічну разову грошову допомогу до п'ятого травня - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Красноперекопський міськрайонний суд в порядку та строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України .

Повний текст виготовлено 20.09.2013 року.

Суддя: О. В. Шевченко

СудКрасноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення20.09.2013
Оприлюднено06.11.2013
Номер документу33603296
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —110/3908/13-а

Ухвала від 12.11.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 20.09.2013

Адміністративне

Красноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Шевченко О. В.

Ухвала від 11.09.2013

Адміністративне

Красноперекопський міськрайонний суд Автономної Республіки Крим

Шевченко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні