Постанова
від 17.09.2013 по справі 38/259-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.09.2013р.м.Київ№ 38/259-А 11:16

За позовомПрокурора Солом'янського району м. Києва в інтересах держави в особі Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у місті Києві ДоАкціонерного товариства закритого типу «Київавторемтранс» Простягнення 3500,00 грн.

Суддя Власов Ю.Л.

Секретар судового засідання Семчук С.О.

Представники: Від прокуратуриБондарчук І.П. Від позивачаКутєпов О.Є. Від відповідачаЧірікало Ю.Б.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Прокурор Солом'янського району м. Києва звернувся до суду з позовною заявою в інтересах держави в особі Позивача до Відповідача про стягнення суми штрафу в розмірі 3500,00 грн.

Заявлений позов Прокурор обґрунтовує наступним. Позивачем було зафіксовано факт порушення Відповідачем Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». За результатами розгляду матеріалів про правопорушення Відповідача 11.04.05р. було винесено постанову №123-КИ про накладення на Відповідача штрафних санкцій у розмірі 3500,00 грн., проте Відповідач штраф не сплатив.

Відповідач вважає, що позов є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню з підстав, викладених у письмових поясненнях.

Ухвалою від 10.04.06р. провадження у справі було відкрито, позовна заява прийнята до розгляду, попереднє судове засідання було призначено на 17.05.06р. о 11 год. 00 хв. Ухвалою від 31.05.06р. підготовче провадження було закінчено, справа була призначена до судового розгляду на 14.06.06р.

Ухвалою від 14.06.06р. провадження у справі зупинено, розгляд справи призначений на 22.08.06р. Ухвалою суду від 22.08.06р. провадження у справі зупинено до 21.11.06р. за клопотанням Позивача з метою надання суду необхідних матеріалів з архівного фонду.

Ухвалою суду від 21.11.06р. розгляд справи відкладено на 05.12.06р. у зв'язку з неявкою Позивача. Ухвалою від 28.12.06р. розгляд справи призначено на 23.01.07р. Ухвалою від 23.01.07р. Управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в місті Києві та Київській області було замінено належним позивачем - Територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у місті Києві. У судових засіданнях 23.01.07р. та 26.01.07р. оголошувалась перерва.

Ухвалами суду від 02.02.07р., 21.02.07р., 07.03.07р., 28.03.07р. провадження у справі було зупинено до 11.04.07р. о 15 год. 50 хв.

Ухвалою господарського суду м. Києва від 11.04.07р. зупинено провадження у справі №38/259-А до набрання законної сили рішенням (постановою, ухвалою) Господарського суду м. Києва по справі №48/104-А або його (її) скасуванням у встановленому чинним законодавством України порядку.

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 29.08.13р. поновлено провадження у справі, розгляд справи призначено на 17.09.13р.

Відповідачем в судовому засіданні 17.09.13р. подано клопотання про закриття провадження у справі, оскільки Окружним адміністративним судом м. Києва 29.10.09р. винесено постанову про припинення державної реєстрації відповідача.

Дане клопотання Відповідача залишено судом без задоволення, як необґрунтоване, оскільки як вбачається з поданого витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємств Відповідач знаходиться в даному реєстрі в стані припинення.

Судом заслухані пояснення Прокурора та Сторін, досліджені надані суду докази та матеріали. В результаті дослідження наданих суду доказів та матеріалів, слухання Прокурора та Сторін суд

ВСТАНОВИВ:

06.03.03р. управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київської області, правонаступником якої є Позивач, складено акт перевірки діяльності Відповідача, відповідно до якого перевірка здійснювалась у термін з 19.02.03р. по 06.03.03р. за результатами перевірки було встановлено порушення Відповідачем вимог законодавства про цінні папери що виявлені під час проведення перевірки, в тому числі, Відповідачем протягом шести місяців після реєстрації випуску акцій Відповідача акціонерам товариства не були видані сертифікати акцій.

30.09.04р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку було складено акт №608-КИ про правопорушення на ринку цінних паперів.

19.10.04р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №610-КИ про накладення на Відповідача санкції за правопорушення на ринку цінних паперів якою Відповідачу винесено попередження

19.10.04р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження №1455-КИ про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким встановлено факт порушення вимог ст.27 Закону України «Про господарські товариства», а саме Відповідачем не видано акціонерам акції (сертифікати акцій) через шість місяців після реєстрації випуску акцій. Цим же розпорядженням зобов'язано Відповідача у термін до 19.12.04р. усунути вищезазначене правопорушення та письмово проінформувати Уповноважену особу Комісії про виконання цього Розпорядження, у цей же термін надати Уповноваженій особі Комісії для перевірки виконання даного Розпорядження документи, що підтверджують його виконання.

28.03.05р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акт №121-КИ про встановлення факту порушення п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пов'язаний з невиконанням розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 19.10.04р. №1455-КИ, термін виконання якого закінчився 19.12.04р. Розпорядження №1455-КИ про усунення про усунення порушень законодавства про цінні папери від 19.10.04р. було винесено стосовно порушення вимог ст.27 Закону України «Про господарські товариства».

11.04.05р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №123-КИ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за ухилення від виконання розпорядження накладено на Відповідача штраф у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян та винесено розпорядження про усунення правопорушень законодавства про цінні папери.

14.04.05р. Управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області направило Відповідачеві для виконання постанову про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.04.05р. №123-КИ та Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 11.04.05р. № 538-КИ.

Відповідно до п.6 Положення про територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві затвердженого рішенням Комісії від 22.07.05р. №442, управління має право: відповідно до наданих повноважень звертатися до суду та господарського або іншого суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушеннями законодавства України про цінні папери; надавати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати на юридичних та фізичних осіб, винних у порушенні законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафи та інші санкції в межах повноважень, наданих управлінню.

21.03.07р. ухвалою Господарського суду м. Києва відкрито провадження у адміністративній справі №48/104-А за позовом Відповідача до Позивача про скасування постанови №123-КИ від 11.04.05р. та постанови №19-КИ від 09.08.05р.

27.05.13р. ухвалою господарського суду м. Києва у справі №48/104-А за позовом Відповідача до Позивача про скасування постанов позовну заяву залишено без розгляду.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, Господарський суд міста Києва вважає, що позов Прокурора підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Відповідно до ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.96р. №448/96-ВР (в редакції діючій на момент виникнення спірних правовідносин) державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно з п.5, 10, 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію ліцензій, виданих Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких ліцензій; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання дозволів на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Відповідно до ст.12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії чи головою відповідного територіального органу після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення. Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.

Згідно з п.3 Указу Президента «Про грошову реформу в Україні» від 25.08.96р. № 762/96 та п.1 Указу Президента України від 13.09.94р. №519 «Про збільшення неоподатковуваного мінімуму та ставки прогресивного оподаткування доходів громадян» мінімум доходів громадян, що не обкладається прибутковим податком складає 17,00 грн.

Як встановлено судом, 06.03.03р. управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київської області, правонаступником якої є Позивач, складено акт перевірки діяльності Відповідача, відповідно до якого перевірка здійснювалась у термін з 19.02.03р. по 06.03.03р. за результатами перевірки було встановлено порушення Відповідачем вимог законодавства про цінні папери що виявлені під час проведення перевірки, в тому числі, Відповідачем протягом шести місяців після реєстрації випуску акцій Відповідача акціонерам товариства не були видані сертифікати акцій. 30.09.04р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку було складено акт №608-КИ про правопорушення на ринку цінних паперів.19.10.04р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №610-КИ про накладення на Відповідача санкції за правопорушення на ринку цінних паперів якою Відповідачу винесено попередження

Як встановлено судом, 19.10.04р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження №1455-КИ про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким встановлено факт порушення вимог ст.27 Закону України «Про господарські товариства», а саме Відповідачем не видано акціонерам акції (сертифікати акцій) через шість місяців після реєстрації випуску акцій. Цим же розпорядженням зобов'язано Відповідача у термін до 19.12.04р. усунути вищезазначене правопорушення та письмово проінформувати Уповноважену особу Комісії про виконання цього Розпорядження, у цей же термін надати Уповноваженій особі Комісії для перевірки виконання даного Розпорядження документи, що підтверджують його виконання.

Як встановлено судом, 28.03.05р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акт №121-КИ про встановлення факту порушення п.10 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», пов'язаний з невиконанням розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 19.10.04р. №1455-КИ, термін виконання якого закінчився 19.12.04р. Розпорядження №1455-КИ про усунення про усунення порушень законодавства про цінні папери від 19.10.04р. було винесено стосовно порушення вимог ст.27 Закону України «Про господарські товариства».

Як встановлено судом, 11.04.05р. Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №123-КИ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за ухилення від виконання розпорядження накладено на Відповідача штраф у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян та винесено розпорядження про усунення правопорушень законодавства про цінні папери.

Як встановлено судом, 14.04.05р. Управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області направило Відповідачеві для виконання постанову про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.04.05р. №123-КИ та Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 11.04.05р. № 538-КИ.

Як вбачається з п.6 Положення про територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві затвердженого рішенням Комісії від 22.07.05р. №442, управління має право: відповідно до наданих повноважень звертатися до суду та господарського або іншого суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушеннями законодавства України про цінні папери; надавати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати на юридичних та фізичних осіб, винних у порушенні законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафи та інші санкції в межах повноважень, наданих управлінню.

Як встановлено судом, 21.03.07р. ухвалою Господарського суду м. Києва відкрито провадження у адміністративній справі №48/104-А за позовом Відповідача до Позивача про скасування постанови №123-КИ від 11.04.05р. та постанови №19-КИ від 09.08.05р. 27.05.13р. ухвалою господарського суду м. Києва у справі №48/104-А за позовом Відповідача до Позивача про скасування постанов позовну заяву залишено без розгляду.

З наведеного вбачається, що Відповідач у визначений термін не виконав розпорядження Позивача, яким зобов'язано Відповідача у термін до 19.12.04р. усунути правопорушення, щодо невидачі акціонерам акцій (сертифікатів акцій) через шість місяців після реєстрації випуску акцій та письмово проінформувати Уповноважену особу Комісії про виконання цього Розпорядження, внаслідок чого було складно акт про правопорушення на ринку цінних паперів. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів винесено постанову про накладення штрафу на Відповідача в розмірі 200 неоподатковуваних мінімум доходів громадян, що становить 3400,00 грн. проте як вбачається з матеріалів справи Відповідачем зазначена сума штрафу не сплачена. На день розгляду справи постанова про накладення штрафу на Відповідача в зв'язку з порушенням законодавства, що регулює ринок цінних паперів, не скасована.

Приймаючи до уваги викладені обставини, господарський суд приходить до висновку, що заявлені вимоги Прокурора підлягають задоволенню частково в сумі 3400,00 грн. (17,00 грн. * 200).

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 2, 9, 17, 71, 94, 158-163, п.6 Прикінцевих та Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Господарський суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу «Київавторемтранс» (03680, м. Київ, просп. Академіка Палладіна, 32-Б; код 21635470) на користь відділення Державного казначейства в Солом'янському районі (03067, м. Київ, вул. Гарматна, 31; код 38050812) штраф у розмірі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп.

3. Стягнути з Акціонерного товариства закритого типу «Київавторемтранс» (03680, м. Київ, просп. Академіка Палладіна, 32-Б; код 21635470) в дохід Державного бюджету України судовий збір сумі 3 (три) грн. 40 коп.

4. В іншій частині в позові відмовити.

5. Дана постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги в порядку, встановленому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Дана постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Ю.Л. Власов

Постанова складена та підписана 19.09.2013р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.09.2013
Оприлюднено23.09.2013
Номер документу33620235
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —38/259-а

Ухвала від 29.08.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

Ухвала від 08.01.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Балац С.В.

Постанова від 17.09.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні