КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 16 вересня 2013 року 810/4410/13-а Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., розглянувши в порядку письмового провадження в м. Києві адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Діапазон Плюс» до Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, ВСТАНОВИВ: 15.08.2013 до Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов приватного підприємства «Діапазон Плюс» (далі – позивач, Підприємство) до Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області (далі – відповідач, Податковий орган) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми «Р» №0001161502 від 15.04.2013, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 108957,62 грн., у т.ч. за основним платежем – 87166,10 грн., штрафні санкції – 21791,52 грн. Позовні вимоги обгрунтовані тим, що Підприємство не погоджується з висновками акту перевірки №143/15-2/13727531 від 25.03.2013 «Про результати камеральної перевірки податкової звітності ПП «Діапазон Плюс», у зв'язку з наступним. Згідно з звітами РРО Підприємство отримало за період з лютого 2011 року по січень 2012 року виручку від продажу товарів у сумі 304226,14 грн., але Підприємство не повинно було реєструватись як платник ПДВ, оскільки з лютого 2011 року перебувало на спрощеній системі оподаткування та сплачувало єдиний податок в розмірі 10% відповідно до Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» від 03.07.1998 №727/98, з 01.01.2012 обрало загальну систему оподаткування, тому виручку від реалізації товарів/послуг слід рахувати з 01.01.2012, а не з лютого 2011 року. Відповідно до п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України Підприємство не повинно було реєструватися платником ПДВ до 10.02.2012, як це вважає Податковий орган, оскільки не було перевищено обсягу виручки у 300000,00 грн. Також Позивач зазначає, що Податковий орган не мав права рахувати виручку Підприємства за 2011 рік, оскільки у цей період останнє перебувало на спрощеній системі оподаткування. Відповідач заперечень проти адміністративного позову не надав. Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, враховуючи принципи рівності сторін, суд дійшов наступних висновків. Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії ААВ №565220 від 15.08.2013 Приватне підприємство «Діапазон Плюс», код за ЄДРПОУ 13727531, зареєстроване як суб'єкт господарювання 26.02.1998, вид діяльності за КВЕД – неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (46.39). Згідно з Свідоцтвом №1028023928 серії Б №404498 від 09.12.2010 Підприємство у 2011 році перебувало на спрощеній системі оподаткування та було платником єдиного податку за ставкою 10%. З 01.01.2012 Підприємством обрано загальну систему оподаткування. 21.01.2013 Підприємством до Податкового органу подано заяву про реєстрацію платником податку на додану вартість. 25.03.2013 Податковим органом на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75 та ст. 76 Податкового кодексу України (далі – ПК України) проведено камеральну перевірку ПП «Діапазон Плюс» з питань своєчасності подання заяви про отримання свідоцтва платника ПДВ та повноти і своєчасності нарахування податку на додану вартість. За результатами вказаної перевірки Податковим органом складено Акт №143/15-2/13727531 від 25.03.2013 (далі – Акт перевірки), у висновку якого зазначено, що за результатами проведеної камеральної перевірки виявлено порушення вимог: п. 183.1 ст. 183 ПК України внаслідок несвоєчасного подання ПП «Діапазон Плюс» заяви щодо реєстрації його платником ПДВ до 10.02.2012; пп. 181.1 ст. 181 ПК України, що призвело до заниження податку на додану вартість (відповідно до п. 10 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України за ставкою 20%) в сумі 94942,00 грн. (474710,00 грн. х 20%). До вказаних висновків Податковий орган дійшов на підставі наступних обставин, викладених в Акті перевірки: Відповідно до графи 4 «Загальна сума розрахунків» звітів про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій Підприємством отримано виручку у наступних розмірах: лютий 2011 року – 27027,00 грн.; березень 2011 року – 36728,00 грн.; квітень 2011 року – 23945,00 грн.; травень 2011 року – 18202,00 грн.; червень 2011 року – 13512,14 грн.; липень 2011 року – 21840,00 грн.; серпень 2011 року – 16645,00 грн.; вересень 2011 року – 18804,00 грн.; жовтень 2011 року – 24287,00 грн.; листопад 2011 року – 24301,00 грн.; грудень 2011 року – 38583,00 грн.; січень 2012 року – 40352,00 грн. Показники графи 4 «Загальна сума розрахунків» звіту про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій, свідчать про отримання ПП "Діапазон плюс" за період з лютого 2011 року по січень 2012 року виручки від продажу товарів в сумі 304226,14 грн., що свідчить, про досягнення, на думку Податкового органу, обсягів оподатковуваних ПДВ операцій (понад 300 тис. грн.). Крім того, в Акті перевірки зазначено, що на порушення п. 183.1 ст.183 ПК України ПП «Діапазон плюс» несвоєчасно подано заяву на реєстрацію платника ПДВ. Так, необхідно було подати заяву на реєстрацію платника ПДВ до 10.02.2012, а платником подано – лише 21.01.2013. Відповідно до графи 4 «Загальна сума розрахунків» звітів про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій, обсяг оподатковуваних операцій Підприємства за період з лютого 2012 року по грудень 2012 року складає 474710,00 грн., а саме: лютий 2012 року – 49543,00 грн.; березень 2012 року – 39821,50 грн.; квітень 2012 року – 34017,00 грн.; травень 2012 року – 36390,00 грн.; червень 2012 року – 44688,00 грн.; липень 2012 року – 32116,00 грн.; серпень 2012 року – 30209,00 грн.; вересень 2012 року – 26186,00 грн.; жовтень 2012 року – 38309,00 грн.; листопад 2012 року – 43571,00 грн.; грудень 2012 року – 99860,00 грн. Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного. Згідно з статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з положеннями п. 181.1 ст. 181 ПК України, у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку в органі державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку. Стаття 183 ПК України містить наступні положення: Будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації чи прийняла рішення про добровільну реєстрацію як платника податку, подає до органу державної податкової служби за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву (п. 183.1 ст. 183 ПК України). У разі обов'язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до органу державної податкової служби не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу (п. 183.2 ст. 183 ПК України). У разі добровільної реєстрації особи як платника податку або особи, яка відповідає вимогам, визначеним підпунктом 6 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу, реєстраційна заява подається до органу державної податкової служби не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і виписку податкових накладних (п. 183.3 ст. 183 ПК України). У разі переходу осіб із спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати податку, на сплату інших податків і зборів, встановлених цим Кодексом, у випадках, визначених главою 1 розділу XIV цього Кодексу, за умови, що такі особи відповідають вимогам, визначеним пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, встановлених цим Кодексом. Якщо такі особи відповідають вимогам, визначеним пунктом 182.1 статті 182 цього Кодексу, реєстраційна заява подається у строк, визначений пунктом 183.3 цієї статті. У разі зміни ставки єдиного податку відповідно до підпункту "б" підпункту 4 пункту 293.8 статті 293 цього Кодексу реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату податку на додану вартість. (п. 183.4 ст. 183 ПК України). Як було зазначено, Податковий орган вважає, що Підприємством у 2011 році перевищено обсяг оподатковуваних операцій (300000,00 грн.) за період з лютого 2011 року по січень 2012 року, відтак з лютого 2012 року Підприємство вважається платником податку на додану вартість. Проте, протягом 2011 року Підприємство не було платником податку на додану вартість в силу закону, а саме п. 181.1 ст. 181 ПК України, як платник єдиного податку. Положення п. 183.10 ст. 183 ПК України, на які посилається Податковий орган в Акті перевірки, застосовується виключно до платників податків, що обрали загальну систему оподаткування. Таким чином, положення даної норми можуть бути застосовані до Підприємства лише після переходу на загальну систему оподаткування, тобто з 01.01.2012. Алгоритм застосування вказаних норм складається з наступного: досягнення платником податку, що обрав загальну систему оподаткування, граничного обсягу оподатковуваних операцій, у зв'язку з чим такий платник вважається платником податку на додану вартість з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому досягнуто такого обсягу оподатковуваних операцій (300000,00 грн.). Відповідно до показників, відображених в акті перевірки, Підприємство отримало у 2012 році наступну виручку: січень 2012 року – 40352,00 грн., лютий 2012 року – 49543,00 грн.; березень 2012 року – 39821,50 грн.; квітень 2012 року – 34017,00 грн.; травень 2012 року – 36390,00 грн.; червень 2012 року – 44688,00 грн.; липень 2012 року – 32116,00 грн.; серпень 2012 року – 30209,00 грн.; вересень 2012 року – 26186,00 грн.; жовтень 2012 року – 38309,00 грн.; листопад 2012 року – 43571,00 грн.; грудень 2012 року – 99860,00 грн. З наведеного вбачається, що обсяг оподатковуваних операцій у розмірі 300000,00 грн. Підприємство перевищило у серпні 2012 року (січень-серпень 2012 року – 307136,50 грн.). Відтак, Підприємство вважається платником податку на додану вартість з вересня 2012 року. Водночас, заяву про реєстрацію як платника податку на додану вартість Підприємство подало лише 21.01.2013. Враховуючи викладене, Підприємством не був сплачений податок на додану вартість за вересень-грудень 2012 року. Відповідно до п. 183.10 ст. 183 ПК України будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до органу державної податкової служби реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування. Відповідно до пп. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом. Пунктом 123.1 ст. 123 ПК України встановлено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. Сума виручки підприємства за вересень-грудень 2012 року склала 207926,00 грн. З урахуванням 20-відсоткової ставки податку на додану вартість, встановленої п. 10 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України, Підприємством занижено суму податку на додану вартість у розмірі 41585,20 грн. Відтак, розмір штрафної санкції, з урахуванням положень п. 123.1 ст. 123 ПК України, становить 10396,30 грн. Таким чином, сума грошового зобов'язання з податку на додану вартість, нарахована оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням форми «Р» №0001161502 від 15.04.2013, є правомірною лише в частині нарахування податку та додану вартість та відповідних штрафних санкцій за вересень-грудень 2012 року у загальній сумі 51981,50 грн. (41585,20 грн. – основний платіж, 10396,30 грн. – штрафна санкція). На підставі викладеного суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є неправомірним та підлягає скасуванню в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 56976,12 грн. (108957,62 грн. -51981,50 грн.). Серед критеріїв оцінювання судом рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, є принцип законності, що закріплений у статті 19 Конституції України, відповідно до якого органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши обставини справи суд вважає, що відповідач при проведенні перевірки Підприємства та прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення дійшов хибних висновків щодо періоду, сума виручки за який стала об'єктом оподаткування податком на додану вартість, та діяв не на підставі закону, що в свою чергу призвело до порушення прав позивача, у зв'язку з чим адміністративний позов підлягає частковому задоволенню. Відповідно до положень частини 3 статті 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено. Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 159-163, 254 КАС України, суд ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити частково. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби форми «Р» від 15 квітня 2013 року №0001161502 в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у загальній сумі 56976 (п'ятдесят шість тисяч дев'ятсот сімдесят шість) грн. 12 коп., в тому числі за основним платежем у сумі 45580 (сорок п'ять тисяч п'ятсот вісімдесят) грн. 90 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 11395 (одинадцять тисяч триста дев'яносто п'ять) грн. 22 коп. У задоволенні решти позовних вимог відмовити. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Діапазон Плюс» (код за ЄДРПОУ 13727531) судовий збір у розмірі 569 (п'ятсот шістдесят дев'ять) грн. 85 коп. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя Спиридонова В.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2013 |
Оприлюднено | 24.09.2013 |
Номер документу | 33645251 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Спиридонова В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні