ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
06 вересня 2013 р. (12:00) Справа №2а-9705/11/0170/7
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Маргарітова М.В., при секретарі Ходус Д.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Гаражно-будівельного кооперативу "Планета"
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
за участю:
від позивача - представники ОСОБА_1., Хребтова І.А.
відповідач - представники Угольков Є.О., Сименюк С.Ю.
Обставини справи: Гаражно - будівельний кооператив «Планета» звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим та, з урахуванням уточнень позовних вимог, просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення: №0007542301 від 15.07.2011р., №0007561701 від 15.07.2011р. в частині 139,61грн. за основним платежем та 34,90грн. штрафних санкцій, №0007422301 від 15.07.2011р. в частині 73946,81грн. за основним платежем та 16646,70грн. штрафних санкцій. Також просить визнати протиправною та скасувати податкову вимогу №4671 від 27.07.2011р.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на необґрунтованість висновків відповідача, зроблених в результаті перевірки Гаражно - будівельного кооперативу «Планета», внаслідок чого були прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення. Позивач вважає, що з його боку не було допущено порушень норм Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», Положення «Про ведення касових операцій в національній валюті в Україні».
Відповідач заперечує щодо позовних вимог, просить відмовити у їх задоволенні. Правова позиція відповідача ґрунтується на даних акту перевірки №23-2/22231326 від 04.07.2011р., який став підставою для прийняття відповідачем оскаржуваних податкових повідомлень - рішень.
По справі була призначена судова економічна експертиза, висновки якої залучені до матеріалів справи (т.2 а.с.1-38).
Вивчивши обставини справи, заслухавши представників сторін, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим була проведена позапланова виїзна перевірка Гаражно - будівельного кооперативу «Планета» за результатом якої складений акт перевірки від 04.07.2011р. №23-2/22231326 (далі - акт перевірки) (т.1 а.с.41-52).
Згідно до висновків Акту перевірки, відповідачем було встановлено порушення позивачем:
- пп.4.1.1 п.4.1 ст.4, пп.пп.5.3.1, 5.3.2, 5.3.9 п.5.3 ст.5, пп.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», донараховано податку на прибуток підприємств на загальну суму 76610грн.
- п.3.1 ст.3 Положення «Про ведення касових операцій в національній валюті в Україні» затвердженого Постановою НБУ від 15.12.2004р., встановлено проведення готівкових розрахунків без подання ГБК «Планета» коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував покупцем сплату готівкових коштів у сумі 278927,7грн.
- пп.4.2.1, 4.2.9 «е» п.4.2 ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» донараховано податкове зобов'язання податку з доходів фізичних осіб у сумі 265,61грн.
Матеріали справи свідчать, що на підставі акту перевірки відповідачем були прийняті податкові повідомлення-рішення (т.1 а.с.12-14):
- №0007422301 від 15.07.2011 р., яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток у загальній сумі 93922,50 грн., у т.ч. 76610 грн. за основним платежем та 17312,50грн. штрафних (фінансових) санкцій;
- №0007561701 від 15.07.2011 р., яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб в загальному розмірі 332,01 грн., у т.ч. 265,61 грн. основного платежу та 66,40 грн. штрафних (фінансових) санкцій;
- №0007542301 від 15.07.2011 р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 278927,70 грн.
Також відповідачем позивачу була направлена податкова вимога №4671 від 27.07.2011р. (т.1а.с.54), якою визначена сума податкового боргу, що підлягає сплаті у загальному розмірі 372832,15грн.
Позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Щодо податкового повідомлення - рішення №0007422301 від 15.07.2011 р., яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток.
З акту перевірки вбачається, що висновку про порушення податкового законодавства відповідач дійшов виходячи з того, що сума заниження податку на прибуток у розмірі 76 610 грн. за період півріччя 2008 р. - 1 квартал 2011 р. визначена як наслідок заниження оподатковуваного прибутку ГБК «Планета» на 306440,00 грн., що складається з порушень:
- 282631,00грн. - встановлення перевіркою заниження валового доходу за фактом порушення ГБК «Планета» пп.4.1.1 п.4.1 ст.4, пп.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», що полягає у не включені до складу валового доходу сум членських внесків у розмірі 282631 грн.;
- 23798,00 грн. - заниження валових витрат ГБК «Планета» внаслідок: порушення пп. 5.3.2 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» включення до складу валових витрат, витрат на придбання та ремонт основних фондів у сумі 12 613,16 грн.; порушення пп. 5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» та включення до складу валових витрат витрати, не підтверджених відповідними первинними документами у сумі 10254,03 грн.; порушення пп. 5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» включення до складу валових витрат, витрат не пов'язаних з веденням господарської діяльності, а саме, фінансування особистих потреб фізичних осіб сумі 930,81 грн.
Заниження валового доходу на 282631,00 грн., згідно акту перевірки ДПІ, виникло в результаті того, що ГБК «Планета» не включило до складу валового доходу за 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011 р. внески, які підлягали сплаті членами ГБК в сумі 282631,00 грн.
Вказані членські внески, за актом перевірки, є платою членів ГБК «Планета» за послуги по нагляду за гаражами, що їм надає ГБК «Планета». Доходи від продажу послуг повинні включатись до валових доходів платника податку на підставі пп. 4.1.1. п.4.1. ст.4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств». Датою збільшення доходу від реалізації послуг відповідно до пп.11.3.1. п.11.3. ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» є дата фактичного надання результатів робіт (послуг) платником податку (ГБК «Планета»). Сума фактично наданих послуг по нагляду за гаражами членів ГБК «Планета» повинна розраховуватись, за думкою ДПІ, шляхом множення кількості фактичних членів ГБК «Планета» (згідно списку членів ГБК «Планета») на розмір членських внесків, який встановлюється рішеннями загальних зборів членів ГБК «Планета» щомісяця. За результатами такого розрахунку ДПІ встановила вартість послуг, що фактично надані ГБК «Планета» на користь своїх членів. При співставленні вказаної вартості із даними рядку 01.1. «Доходи від продажу товарів (робіт, послуг)» податкових декларацій з податку на прибуток підприємства за період 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011 р. ДПІ встановила перевищення вартості фактично наданих послуг над задекларованою сумою валового доходу від продажу таких послуг на 282631,00 грн.
Таким чином, згідно акту перевірки позивачем на 282 631,00 грн. були занижені валові доходи за 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011р. в результаті порушення пп.4.1.1 п.4.1 ст.4, пп.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону №334.
Статтею 2 Закону України «Про кооперацію» встановлено, що кооператив - юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об'єдналися на основі членства для ведення спільної господарської та іншої діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших потреб на засадах самоврядування.
Статтею 2 Закону України «Про кооперацію» встановлено, що членський внесок - грошовий неповоротний внесок, який періодично сплачується членом кооперативного об'єднання для забезпечення поточної діяльності кооперативного об'єднання.
У пп. 3.7.2. статуту ГБК «Планета» також визначено, що членський внесок - грошовий безповоротний внесок, що періодично (як правило раз в квартал) платиться членом Кооперативу для забезпечення поточної діяльності Кооперативу.
Частиною 1 ст. 3 Закону України «Про кооперацію» встановлено, що метою кооперації є задоволення економічних, соціальних та інших потреб членів кооперативних організацій на основі поєднання їх особистих та колективних інтересів, поділу між ними ризиків, витрат і доходів, розвитку їх самоорганізації, самоуправління та самоконтролю.
Відповідно до ст.12 Закону України «Про кооперацію», основними обов'язками члена кооперативу є сплата визначених статутом кооперативу внесків.
Таки внески, відповідно до ст.19 Закону України «Про кооперацію» є джерелом формування майна кооперативу для досягнення мети його діяльності.
Статтею 13 Закону України «Про кооперацію» встановлено, що несплата внесків є підставою для припинення членства в кооперативі.
З вказаних норм закону вбачається, що членський внесок є обов'язковою формою участі члена кооперативу у діяльності кооперативу, що передбачено Законом України «Про кооперацію» та Статутом позивача.
У період, що перевірявся відповідачем, був чинний Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28 грудня 1994 року N 334/94-ВР.
Відповідно до положень п. 4.1 ст. 4 вказаного Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.
Підпунктом 4.1.1. п. 4.1. ст. 4 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" встановлено, що валовий доход включає загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону).
Пунктами 1.31 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" встановлено, що продаж товарів - будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію, незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів.
Продаж результатів робіт (послуг) - будь-які операції цивільно-правового характеру з надання результатів робіт (послуг), з надання права на користування або на розпоряджання товарами, у тому числі нематеріальними активами та іншими ніж товари, об'єктами власності за компенсацію, а також операції з безоплатного надання результатів робіт (послуг).
За таких обставин, в силу вказаних норм, плата за послугу здійснюється у межах операцій цивільно-правового характеру з надання результатів послуг та є компенсацією вартості такої послуги.
Згідно до п.п. 11.3.1 п.11.3. ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», датою збільшення валового доходу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), що підлягають продажу, у разі продажу товарів (робіт, послуг) за готівку - дата її оприбуткування в касі платника податку, а за відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного надання результатів робіт (послуг) платником податку.
В силу ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", факт здійснення господарської операції з надання послуг фіксується первинним документом.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що членський внесок не є виконанням обов'язку покупця за договором придбання послуг, а є виконанням обов'язку члену кооперативу за Законом та Статутом; не компенсує вартість послуги, а забезпечує потреби поточної діяльності кооперативу; не є платою за послугу, а є майновим внеском члена кооперативу у його діяльність.
З метою оподаткування членські внески, отримані кооперативом, відповідають визначенню безповоротної фінансової допомоги. Так, безповоротна фінансова допомога, це сума коштів, передана платнику податку згідно з договорами, які не передбачають відповідної компенсації чи повернення таких коштів (за винятком бюджетних дотацій і субсидій), або без укладання таких угод» (пп.1.22.1. п.1.22. ст.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»).
Безповоротна фінансова допомога включається в валові доходи на підставі пп. 4.1.6. п.4.1. ст.4 України «Про оподаткування прибутку підприємств».
При цьому безповоротною фінансовою допомогою визнається виключно сума коштів, передана платнику податку (пп.1.22.1. п.1.22. ст.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»).
Відтак в валові доходи позивача повинні бути включені членські внески, що фактично отримані ним за звітний період.
З висновку судової економічної експертизи від 06.08.2013р. №196/11 вбачається, що експертом в результаті дослідження первинних документів та даних бухгалтерського обліку встановлено, що за період 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011 р. в касу ГБК «Планета» були отримані членські внески у сумі 285475,05 грн., що підтверджується прибутковими касовими ордерами, які зареєстровані в журналах реєстрації прибуткових касових ордерів та відображені в касових книгах ГБК «Планета».
Операції з отримання членських внесків у касу ГБК «Планета» у сумі 285 475,05 грн. відображені в регістрах бухгалтерського обліку ГБК «Планета» за період 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011 р. за кредитом субрахунку №719 «Інші доходи від операційної діяльності» в кореспонденції з дебетом субрахунку №301 «Каса в національній валюті» в сумі 285 475,05 грн.
В податковому обліку ГБК «Планета» сума отриманих членських внесків у розмірі 285 475,05 грн. у повному обсязі включена до складу валових доходів за період з 2-го кварталу 2008 р. по 1-ий квартал 2011 р. та відображена за рядком 01.1 «Доходи від продажу товарів (робіт, послуг)» податкових декларацій з податку на прибуток, що підтверджується даними відомості аналітичного обліку валових витрат ГБК «Планета» та податковими деклараціями з податку на прибуток за період 1 півріччя 2008 р. - 1 квартал 2011 р.
При декларуванні у складі валових доходів безповоротної фінансової допомоги (членських внесків) в сумі 285 475,05 грн. в податкових деклараціях за період 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011 р. ГБК «Планета» допущена методологічна помилка, а саме: вказані доходи в сумі 285 475,05 грн. помилково відображені в рядку 01.1. «Доходи від продажу товарів (робіт, послуг)» декларації замість рядку 01.6 «Інші доходи, крім визначених у 01.1 ? 01.5», де їх відображення передбачене п.3.1 ст.3 Наказу №143.
Вказана методологічна помилка не вплинула на підсумковий показник валових доходів за рядком 03 «Скоригований валовий дохід» податкової декларації ГБК «Планета» (+285 475,05 (ряд.01.6)-285 475,05 (ряд.01.1.)) та, відповідно, не вплинула на вірність визначення оподатковуваного прибутку (ряд.8-11) та податку на прибуток (ряд.12).
Позивачем обґрунтовано включено до валових доходів суми членських внесків, отриманих за 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011 р. в сумі 285475,05 грн. По операціях з отримання членських внесків позивачем не допущено заниження валових доходів.
Доводи викладені відповідачем в акті перевірки про те, що членські внески в сумі 282631,00 грн., які повинні бути сплачені членами кооперативу, але фактично не сплачені ними у звітному періоді, повинні бути включені до складу валових доходів ГБК «Планета» є необґрунтованими, оскільки членські внески є безповоротною фінансовою допомогою та підлягають включенню до складу валових доходів ГБК «Планета» тільки в момент фактичної сплати.
За таких обставин висновки відповідача про заниження позивачем валових доходів за 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011 р. на 282 631,00 грн. є необґрунтованими.
Щодо завищення валових витрат на придбання товарів (робіт, послуг) за рядком 04.1 податкової декларації на суму 12 613,16 грн. суд зазначає наступне.
Згідно до акту перевірки, відповідачем встановлено, що в порушення пп. 5.3.2 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» позивач зависив валові витрати за рядком 04.1 «Витрати на придбання товарів (робіт, послуг), крім визначених у 04.11» податкових декларацій з податку на прибуток за 2 квартал 2008 р. - 2 квартал 2010 р. на 12 613,16 грн. в результаті включення до їх складу вартості основних фондів та ремонтних матеріалів, що придбані у наступних контрагентів: ТОВ "Тібет" на суму 1 175,40 грн.; ТОВ "Таір - К" на суму 759,76 грн.; ЗАТ "Завод Метекс" на суму 1 888,00 грн.; ФОП ОСОБА_12 на суму 524,00 грн.; ПП "Фірма Гала-Крим" на суму 1 866,00 грн.; ФОП ОСОБА_5 на суму 6 400,00 грн.
З акту перевірки вбачається, що відповідач вважає, що вартість основних фондів та ремонтних матеріалів не підлягає включенню до складу валових витрат, оскільки відповідно до пп. 5.3.2 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» не включаються до складу валових витрат витрати на придбання, будівництво, реконструкцію, модернізацію, ремонт та інші поліпшення основних фондів.
Матеріали справи свідчать, що за період травень 2008 р. - квітень 2010 р. ГБК «Планета» придбав товари, зазначені в акті перевірки, на загальну суму 12613,40 грн. з ПДВ.
Так, позивачем були придбані: ремонтні матеріали (поліетиленова плівка) на суму 1 175,40 грн. без ПДВ згідно видаткової накладної №129 від 24.12.2009 р. від ТОВ "Тібет"; обігрівач конвектор «Atlantic F17 1500» на суму 759,00 грн., у т.ч. ПДВ 126,50 грн., згідно накладної №20621 від 20.01.2010 р. від ТОВ "Таір - К"; контейнери 2 шт. для побутових твердих відходів 0,5 м3 на загальну суму 1 888,00 грн. у т.ч. ПДВ 314,67 грн. згідно накладної №8 від 27.02.2010 р. від ЗАТ "Завод Метекс"; ремонтні матеріали на суму 524,90 грн. без ПДВ згідно видаткової накладної №09-0000158 від 22.04.2010 р. від ФОП ОСОБА_12; бетономішалку 125 л. на суму 1 866,00 грн. без ПДВ згідно фіскального чеку №109010154 від 21.05.2008 р. від ПП "Фірма Гала-Крим"; ноутбук, сканер, принтер, FLASH-пам'ять та сумку для ноутбука на суму 6 400,10 грн. без ПДВ згідно видаткової накладної № АА2-000154 від 21.01.09 р. від ФОП ОСОБА_5.
Згідно до п.п. 5.3.2. п.5.3. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», не включаються до складу валових витрат витрати на придбання, будівництво, реконструкцію, модернізацію, ремонт та інші поліпшення основних фондів та витрати, пов'язані з видобутком корисних копалин, а також з придбанням нематеріальних активів, які підлягають амортизації, згідно із статтями 8 і 9 та підпунктом 7.9.4 цього Закону.
Абзацом 1 п.п. 8.2.1 п.8.2. ст. 8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» встановлено, що під терміном "основні фонди" слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом.
Основні засоби - матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік) (п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби")
З матеріалів справи, у тому числі висновків судової економічної експертизи вбачається, що бетономішалка та ноутбук як окремі об'єкти коштують більше 1 000,00 грн. Бетономішалка та ноутбук введені в експлуатацію як основні засоби на підставі актів введення в експлуатацію, обліковані в інвентарних картках основних засобів та відображені за дебетом рахунку №10 «Основні засоби». Оскільки бетономішалка та ноутбук визнанні в бухгалтерському обліку ГБК «Планета» основними засобами, то очікуваний строк їх використання становить більше року.
Таким чином, вказані бетономішалка та ноутбук є матеріальними цінностями, що коштують більше 1 000,00 грн. та призначаються до використання у господарській діяльності платника протягом строку, що перевищує 365 днів, а відтак відповідають визначенню «основних фондів» за пп.8.2.1. п.8.2. ст.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» і, відповідно, витрати на їх придбання в сумі 6 253,00 грн. не підлягають включенню до складу валових витрат.
Ремонтні матеріали (поліетиленова плівка, проводи, свердла, ізоленти та ін.) загальною вартістю 1700,30 грн. були придбані ГБК «Планета» у грудні 2009 р. та квітні 2010 р., що підтверджується видатковими накладними. У квітні та червні 2010 р. вказані ремонтні матеріали вартістю 1 700,30 грн. були списані на ремонт основного корпусу ГБК «Планета», розташованого за адресою: вул. Дм. Ульянова, 66, у т.ч.: поліетиленова плівка вартістю 1 175,40 грн. була у червні 2010 р. списана на гідроізоляцію зовнішньої стіни основного корпусу ГБК «Планета»; ТМЦ (проводи, свердла, ізолента та ін.) вартістю 524,90 грн. були списані у квітні 2010 р. на ремонт внутрішніх електромереж системи електропостачання основного корпусу ГБК «Планета». Незавершене будівництво основного корпусу ГБК «Планета» вартістю 2 548 000,00 грн. станом на 01.01.2010 р. обліковується за субрахунком №151 «Капітальне будівництво» рахунку №15 «Капітальні інвестиції».
Незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи - капітальні інвестиції у будівництво, виготовлення, реконструкцію, модернізацію, придбання об'єктів необоротних матеріальних активів, уведення яких в експлуатацію на дату балансу не відбулося, а також авансові платежі для фінансування будівництва (п.4 П(С)БО №7 у редакції, що діяла у 2010 році).
В податковому обліку будівлі та споруди включаються до складу першої групи основних фондів відповідно до пп.8.2.2. п.8.2. ст.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»: група 1 - будівлі, споруди, їх структурні компоненти та передавальні пристрої, в тому числі жилі будинки та їх частини (квартири і місця загального користування), вартість капітального поліпшення землі.
Отже, будівля основного корпусу ГБК «Планета» є основним фондом, що самостійно будується ГБК «Планета», але не введений в експлуатацію.
Оскільки будівля основного корпусу ГБК «Планета» є основним фондом, то витрати на його ремонт не підлягають включенню до складу валових витрат відповідно до пп.5.3.2. п.5.3. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Щодо віднесення до складу валових витрат суми 4 660,10 грн. на придбання ТМЦ: обігрівач конвектор «Atlantic F17 1500» вартістю 759,00 грн. з ПДВ; перший контейнер для ТПВ вартістю 944,00 грн. з ПДВ; другий контейнер для ТПВ вартістю 944,00 грн. з ПДВ; сканер вартістю 885,60 грн. без ПДВ; принтер вартістю 926,60 грн. без ПДВ; FLASH - пам'ять вартістю 70,93 грн. без ПДВ; сумка для ноутбука вартістю 129,97 грн. без ПДВ.
Витрати ГБК «Планета» на придбання вказаних ТМЦ загальною вартістю 4 660,10 грн. підтверджені видатковими накладними.
Вартість кожного окремого об'єкту вказаних ТМЦ складає менше 1 000,00 грн., а відтак вказані ТМЦ не відповідають визначенню «основного фонду» за пп.8.2.1. п.8.2. ст.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Вказані ТМЦ не були використані на поліпшення основних фондів ГБК «Планета».
Отже вказані ТМЦ загальною вартістю 4 660,10 грн. не є основними фондами та не використані на поліпшення основних фондів, а відтак на них не розповсюджується обмеження, передбачене пп.5.3.2. п.5.3. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Згідно до абз. 2 п.п.8.2.1. п.8.2. ст.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», витрати на придбання будь-яких матеріальних цінностей, вартість яких не перевищує 1000 гривень, що призначені для використання у господарській діяльності платника податку, включаються до складу валових витрат платника податку в загальному порядку та враховуються для цілей застосування пункту 5.9 статті 5 цього Закону.
Матеріали справи свідчать, що витрати на придбання вказаних ТМЦ в сумі 4 660,10грн. підтверджені документально, а самі ТМЦ призначені для використання або використані у господарській діяльності ГБК «Планета», що є відповідно до пп.8.2.1. п.8.2. ст.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» підставою для включення вказаних витрат до складу валових витрат.
За таких обставин, позивачем правомірно включена до складу валових витрат сума на придбання ТМЦ у розмірі 4 660,10грн., а висновки відповідача про завищення ГБК «Планета» валових витрат на таку суму є необґрунтованими.
Щодо висновків відповідача про завищення валових витрат на придбання товарів (робіт, послуг) на суму 10 254,03 грн. Завищення валових витрат на 10 254,03 грн. ДПІ обґрунтовує порушенням позивачем п.п. 5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», яке полягає у тому, що ГБК «Планета» до складу валових витрат за рядком 04.1 «Витрати на придбання товарів (робіт, послуг), крім визначених у 04.11» податкових декларацій з податку на прибуток за півріччя 2008 р. - півріччя 2010 р включив витрати на придбання товарів (робіт, послуг) вартістю 10 254,03 грн., які не підтверджені документально, у т.ч.: плата в сумі 657,77 грн. за видачу погоджувального висновку комітету АРК з охорони культурної спадщини; юридичні послуги вартістю 1 000,00 грн. від ПП "Юг-ган"; ТМЦ вартістю 320,26 грн. від ПП "НВФ-Екструм"; юридичні послуги вартістю 2 000,00 грн. від ФОП ОСОБА_6; роботи вартістю 6 276,00 грн. від ДП "Кримгеоінформатика".
ГБК «Планета» створений внаслідок добровільного об'єднання осіб, що мають особистий автотранспорт, на основі членства, для забезпечення загальних потреб у будівництві гаражів, обслуговуванні, експлуатації гаражів, автостоянок та інших споруджень, утримання у відповідному стані загальних територій, нерухомого майна (гаражів і споруджень), земельних ділянок і т.п. належних кооперативу (його членам) на правах власності або орендованого або наданого в постійне користування (п.1.1. Статуту).
Для будівництва кооперативного гаражу на 1184 місця Виконавчим комітетом Сімферопольської міської Ради народних депутатів Кримської області 17.05.1991 р. прийнято рішення №457 «Про відведення ГБК «Планета» земельної ділянки» площею 2,37 га в районі вул. Балаклавської.
Надання земельної ділянки у користування здійснюється на підставі погодженого проекту відведення земельної ділянки, що встановлено п.7 ст.123 Земельного кодексу України в редакції від 16.09.08р.
Відповідно до п.6 ст.123 ЗК України (в редакції від 16.09.08р.), проект відведення земельної ділянки погоджується у т.ч. з органом охорони культурної спадщини і подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які приймають рішення про надання земельної ділянки.
02.09.2008 р Республіканським комітетом з охорони культурної спадщини був виставлений на адресу ГБК «Планета» рахунок б/н на оплату вартості узгодження земельного відводу у сумі 657,77 грн. з ПДВ. 06.10.2008 р. ГБК «Планета» отримало від Республіканського комітету з охорони культурної спадщини висновок №7789 про можливість відведення земельної ділянки загальною площею 2,37 га по вул. Балаклавській - Дм. Ульянова в м. Сімферополь для завершення будівництва ГБК.
20.10.2008 р. ГБК «Планета» у повному обсязі сплатив кошти за вказаним рахунком б/н від 02.09.08 р. шляхом перерахування на користь Республіканського комітету з охорони культурної спадщини грошових коштів у сумі 657,77 грн. з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням.
Отже, ГБК «Планета» понесені витрати в сумі 657,77 грн. у вигляді плати за отримання дозвільного документу, який пов'язаний з оформленням права користування земельною ділянкою для будівництва гаражів, що є метою створення ГБК «Планета».
Плата за отримання дозвільного документу в сумі 657,77 грн. підтверджується належним первинним документом - платіжним дорученням з відміткою банку про проведення платежу.
Згідно до п.п.5.4.7. п.5.4. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», до валових витрат включаються будь-які витрати на придбання ліцензій та інших спеціальних дозволів, виданих державними органами для ведення господарської діяльності.
Дозвільний документ (висновок) по узгодженню проекту відводу земельної ділянки для розташування гаражного комплексу, виданий для ведення господарської діяльності ГБК «Планета», оскільки будівництво та утримання гаражів є основним статутним видом діяльності та метою створення ГБК, а відтак витрати на придбання вказаного дозволу включаються до складу валових витрат. Витрати позивач підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними документами (платіжним дорученням).
27 листопада 2007 р. між ГБК «Планета» (Замовник) та ПП "Юг-ган" (Виконавець) було укладено договір про надання юридичних послуг №27, за умовами якого Виконавець зобов'язується надавати регулярно юридичні послуги, пов'язані з діяльністю Замовника, в т.ч. представляти його інтереси в суді. (п.1.1 Договору).
Виконавець зобов'язаний представляти інтереси Замовника в судових інстанціях по цивільних, адміністративних, трудових, господарських спорах, про що Сторони укладають окрему угоду (п.2.3 Договору).
Договір набуває чинності після підписання його Сторонами та діє протягом одного року з автоматичною пролонгацією на той самий строк, якщо жодною зі Сторін не буде запропоновано розірвання Договору (п.п.3.1., 3.3 Договору).
Оплата послуг здійснюється згідно окремої угоди (п.4.2 Договору).
На виконання п.2.3 Договору ГБК «Планета» та ПП "Юг-ган" уклали додаткову угоду, згідно п.2.3.-2 якої за участь Виконавця у засіданні суду, представлення і відстоювання його інтересів, здійснюється оплата за кожне засідання Замовником у розмірі 200 грн.
12.05.2009 р. між ГБК «Планета» та ПП "Юг-ган" був підписаний акт прийому юридичних послуг на суму 1 000,00 грн. (5 судових засідань по 200,00 грн.), що надані ПП "Юг-ган" відповідно до договору №27 від 27.11.2007 р.
Наявність вказаних справ та проведення по них судових засідань у дати, вказані в акті, підтверджується копіями судових рішень по відповідних судових справах ти копією журналу судового засідання.
Послуги з представництва в судових засіданнях по справах з фізичними особами були придбані ГБК «Планета» з метою реалізації права підприємства на захист своїх інтересів в суді відповідно, а відтак пов'язані із провадженням господарської діяльності ГБК «Планета» та підлягають включенню до складу валових витрат на підставі п.5.1. та пп.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», згідно до якої до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Включення ГБК «Планета» витрат на придбання юридичних послуг в сумі 1 000,00 грн. до складу валових витрат є документально обґрунтованим, оскільки вказані витрати підтверджені як платіжним документом (платіжне доручення), так і актом надання юридичних послуг, що фіксує господарську операцію з отримання результатів юридичних послуг.
Отже витрати в сумі 1 000,00 грн. у повному обсязі підтверджені первинними документами ГБК «Планета», та правомірно віднесені до складу валових витрат.
23.11.2009р. ПП "НВФ-Екструм" був виставлений на адресу ГБК «Планета» рахунок №Эк-0002664 на оплату вартості автоматичного вимикачу ETIMAT10 у сумі 320,26 грн. з ПДВ. 24.11.2009р. ГБК «Планета» отримав від ПП "НВФ-Екструм" автоматичний вимикач ETIMAT10 вартістю 320,26 грн. з ПДВ, зазначений у рахунку №Эк-0002664 від 23.11.2009р., що підтверджується видатковою накладною №Эк-001578 від 24.11.2009р. ГБК «Планета» перерахувало на користь ПП "НВФ-Екструм" грошові кошти у сумі 320,26 грн. з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням.
Матеріали справи, у тому числі висновок судової економічної експертизи, свідчать, що вказаний автоматичний вимикач ETIMAT10 був придбаний ГБК «Планета» з метою заміни ввідного автомату на лічильнику типа ЦЭ 680 3В №72018076, який розташований на щитовій основного корпусу ГБК «Планета», що підтверджується актом ВАТ «Крименерго» про зняття пломби №261, згідно якого з лічильнику №72018076 ЦЭ 6803В за адресою: вул. Дм. Ульянова, 66 була знята пломба №15934477 на підставі того, що вийшов з ладу ввідний автомат.
30.11.2009р. згідно даних картки складського обліку матеріалів вказаний вимикач був відпущений для встановлення на лічильник типу ЦЭ 680 3В №72018076.
30.11.2009 р. ГБК «Планета» був складений акт списання, згідно якого автоматичний вимикач ETIMAT10 3- пол. D63А Е, ЕТІ вартістю 320,26 грн. з ПДВ у кількості 1 шт. був використаний з метою установки на лічильник типу ЦЭ 680 3В №72018076, який розташований на щитовій основного корпусу ГБК «Планета» за адресою: вул. Дм. Ульянова, 66 (реєстраційна адреса ГБК «Планета»).
Отже, вказані витрати пов'язані із веденням господарської діяльності ГБК «Планета» та підлягають включенню до складу його валових витрат на підставі п.5.1. та пп.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств».
Включення ГБК «Планета» витрат на придбання вимикача в сумі 320,26 грн. до складу валових витрат є документально обґрунтованим, оскільки вказані витрати підтверджені як платіжним документом (платіжне доручення), так і видатковою накладною, що фіксує господарську операцію з отримання вимикача.
Таким чином позивач обґрунтовано відніс до складу валових витрат суму 320,26 грн.
05 травня 2008 р. між ГБК «Планета» (Замовник) та ДП "Кримгеоінформатика" (Виконавець) було укладено договір №3/611, за умовами якого Замовник доручає, а Виконавець зобов'язується виконати наступну роботу: геодезичні роботи з визначення площі та меж земельної ділянки ГБК «Планета» по вул. Дм.Ульянова, 66 в м. Сімферополі.
Згідно вказаного договору, зміст, характер та вартість робіт визначається кошторисом, який є невід'ємною частиною договору та підставою для проведення взаємних розрахунків. Здача-приймання виконаних робіт оформлюється актом виконаних робіт. Вартість робіт за договором встановлюється у сумі 6 276 грн., у т.ч. ПДВ 1 046 грн. у цінах, дійсних на момент укладання договору. Відповідно до п.1.3 до договору додається кошторис на проектно-дослідні роботи, згідно якого вартість робіт складає 6 276 грн., у т.ч. ПДВ 1 046 грн.
07.06.2008 р. ОСОБА_1 з каси ГБК «Планета» під звіт видано грошові кошти на оплату робіт ДП "Кримгеоінформатика" у розмірі 6 280 грн., що підтверджується видатковим касовим ордером. 10.06.2008р. ОСОБА_1 до ГБК «Планета» був наданий звіт про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт №15 у сумі 6 276 грн. (залишок у розмірі 4,00 грн. унесений до каси згідно прибуткового касового ордеру від 10.06.08 р.). До звіту додано квитанцію до прибуткового касового ордеру від 09.06.2008 р., яка підтверджує сплату ДП "Кримгеоінформатика" вартості геодезичних робіт з визначення площі та меж земельної ділянки у сумі 6 276 грн.
В березні 2009 р. ДП "Кримгеоінформатика" надало на користь ГБК «Планета» результати робіт з розробки проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки ГБК "Планета" по вул. Дм. Ульянова, 66 в м. Сімферополі на суму 6 853,00 грн. з ПДВ (у т.ч. 6 276,00 грн., сплачених авансом в 2008 р.), що підтверджується актом здачі-приймання виконаних робіт.
Вказані роботи із розробки проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки були придбані ГБК «Планета» з метою їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Як вже зазначалося вище, для будівництва кооперативного гаражу на 1184 місця Виконавчим комітетом Сімферопольської міської Ради народних депутатів Кримської області прийнято рішення №457 «Про відведення ГБК «Планета» земельної ділянки» площею 2,37 га в районі вул. Балаклавської.
Отже, роботи з розробки проекту землеустрою були придбані ГБК «Планета на виконання норм земельного законодавства, з метою набуття права користування земельною ділянкою для будівництва гаражів кооперативу, що є метою утворення ГБК.
Відтак витрати на придбання вказаних робіт пов'язані із веденням господарської діяльності ГБК «Планета» та підлягають включенню до складу його валових витрат. Витрати є документально обґрунтованими, оскільки вказані витрати у вигляді авансу підтверджені квитанцією до прибуткового касового ордеру та авансовим звітом за 2008 р., а в подальшому в березні 2009 р. отримання результатів робіт зафіксоване актом здачі-прийомки виконаних робіт.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позивачем в результаті вказаних вище операцій правомірно включені до складу валових витрат витрати у в загальній сумі 8254,03грн. (657,77+1000+320,26+6276).
Стосовно витрат на придбання юридичних послуг вартістю 2 000,00 грн. у ФОП ОСОБА_6 суд зазначає, що ГБК «Планета» не наданий суду первинний документ, що підтверджує придбання (отримання) послуг від ФОП ОСОБА_6 За таких підстав не підтверджено документально придбання позивачем у ФОП ОСОБА_6 послуг вартістю 2 000,00 грн.
Відповідно до абз. «4» пп.5.3.9. п.5.3. ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Таким чином, ГБК «Планета» не може бути включена до складу валових витрат за 2010р. вартість юридичних послуг в сумі 2 000,00 грн., сплачених на користь ФОП ОСОБА_6
Щодо завищення валових витрат на придбання товарів (робіт, послуг) за рядком 04.1 податкової декларації на суму 930,81 грн. суд зазначає наступне.
В акті перевірки ДПІ вказує, що в порушення пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» ГБК «Планета» зависив валові витрати з податку на прибуток за 2 квартал 2008 р. - 2 квартал 2010 р. на 931 грн. в результаті включення до їх складу витрат на потреби, не пов'язані з веденням господарської діяльності ГБК, а саме, на фінансування особистих потреб фізичних осіб, у т.ч. витрати на придбання продуктів харчування для годування собак, які не обліковуються на балансі підприємства.
З матеріалів справи, у тому числі висновку судової економічної експертизи, вбачається, що кошти в сумі 930,81 грн. були видані з каси ГБК «Планета» за період з червня 2008 р. по травень 2010 р. підзвітним особам: ОСОБА_8 та ОСОБА_1 на закупівлю корму для собак, що підтверджується видатковими касовими ордерами. 731,00 грн. видано ОСОБА_8; 199,81 грн. видано ОСОБА_1
У жовтні 2008 р. - травні 2010 р. вказаними підзвітними особами були складені звіти про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт (далі звіти). До вказаних звітів були прикладені розрахункові документи (товарні та фіскальні чеки) на придбання товарів (продукти для харчування собак, зошити, лопати та ін.) на загальну суму 238,47 грн., у т.ч.: ОСОБА_8 документально підтвердив витрати в сумі 38,66 грн.; ОСОБА_1 документально підтвердив витрати в сумі 199,81 грн.
В іншій частині в сумі 692,34 грн. підзвітна особа ОСОБА_8 не надав документальне підтвердження здійсненних витрат.
Отримані товарно-матеріальні цінності (продукти для харчування собак, зошити, лопати) у сумі 238,47 грн., були використані: в сумі 231,36 грн. у господарській діяльності ГБК (додаток №5); в сумі 7,11 грн. з метою, що не пов'язана з господарською діяльністю ГБК.
Грошові кошти в сумі 171,28 грн. були використані на закупівлю поросячих та яловичих кісток та шкірок, що підтверджується відповідними розрахунковими документами.
Оприбуткування вказаних кісток та шкірок вартістю 171,28 грн. відображено в бухгалтерському обліку ГБК «Планета» за дебетом рахунку №22 «Малоцінні та швидкозношувані предмети».
Придбані поросячі та яловичі кістки та шкірки вартістю 171,28 грн. були списані на годування службових собак ГБК «Планета» за період жовтень 2008 р. - травень 2010 р., що підтверджується актами списання вказаних кісток та шкір.
Службові собаки у кількості двох штук були отримані ГБК «Планета» 17.03.07 р. від ОСОБА_9 у безоплатне користування для охорони території ГБК «Планета» згідно акту на передачу собак в охорону ГБК.
Огляд території кооперативу в нічний час без собаки на повідку - заборонений (Інструкція охоронця ГБК «Планета», затверджена на правлінні ГБК «Планета» від 04.04.1997 р. Протоколом І 73 - далі Інструкція охоронця).
Забезпечення охоронців собаками є обов'язком ГБК «Планета» за контрактами найму охоронця-чергового контролера КПП ГБК «Планета».
Годування службових собак є обов'язком охоронця (Інструкція охоронця).
Охорона території ГБК «Планета» відповідає меті діяльності ГБК «Планета» згідно п.2.1 Статуту (зберігання гаражного комплексу).
Як було встановлено вище, для здійснення статутної діяльності, у т.ч. із зберігання майна кооперативу, ГБК «Планета» систематично отримує безповоротну фінансову допомогу у вигляді членських внесків, що є доходом ГБК.
Таким чином, поросячі та яловичі кістки та шкірка вартістю 171,28 грн. були списані на годування службових собак, що забезпечують охорону майна ГБК «Планета», а відтак вказані кістки та шкірки використанні у господарській діяльності ГБК «Планета».
Грошові кошти в сумі 16,93 грн. були використані на закупівлю пакетів та плошок харчових, що підтверджується відповідними розрахунковими документами.
Оприбуткування вказаних пакетів та плошок вартістю 16,93 грн. відображено в бухгалтерському обліку ГБК «Планета» за дебетом рахунку №22 «Малоцінні та швидкозношувані предмети».
Придбані пакети та плошки харчові вартістю 16,93 грн. були списані на тарування корму для службових собак ГБК «Планета», що підтверджується службовою запискою.
Як вказано вище, годування службових собак пов'язане із здійсненням господарської діяльності ГБК «Планета».
Грошові кошти в сумі 43,15 грн. були використані на закупівлю зошитів та лопат, що підтверджується відповідними розрахунковими документами. Оприбуткування вказаних зошитів та лопат вартістю 43,15 грн. відображено в бухгалтерському обліку ГБК «Планета» за дебетом рахунку №22 «Малоцінні та швидкозношувані предмети».
Придбані зошити були списані для адміністративних потреб ГБК «Планета», що підтверджується актом списання.
Придбані лопати були списані для розміщення на пожежному щиті на КПП, що підтверджується актом списання та карткою обліку МШП.
Забезпечення додержання протипожежних вимог стандартів, норм, правил є обов'язком підприємств, установ та організацій відповідно до ст.5 Закону України «Про пожежну безпеку».
З урахуванням викладеного, позивачем правомірно включено до складу валових витрат сума 231,36 грн. (171,28+16,93+43,15), оскільки документально підтверджено витрачання вказаних коштів на придбання корму для собак та інших ТМЦ, які використані в господарській діяльності ГБК «Планета». Отже, висновки ДПІ про завищення валових витрат в цій частині є необґрунтованими.
Поряд з цим грошові кошти в сумі 7,11 грн. були використані на закупівлю батончику Nestle Kit Kat та сушок «малютка», що підтверджується відповідними розрахунковими документами. Використання цих товарів у господарський діяльності не підтверджено належними доказами (відповідними первинним документами), що також встановлено проведеною по справі судовою економічною експертизою.
Щодо суми 692,34 грн., то суду також не надано належних доказів використання її підзвітними особами на потреби господарської діяльності ГБК «Планета», а відтак вказані кошти є фінансуванням особистих потреб фізичної особи та не підлягають включенню до складу валових витрат.
З урахуванням викладеного, висновки ДПІ про заниження оподатковуваного прибутку ГБК «Планета» за 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011 р. на 306 440,00 грн. в результаті порушення пп.4.1.1 п.4.1 ст.4, пп.пп.5.3.1, 5.3.2, 5.3.9 п.5.3 ст.5, пп.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» є необґрунтованими щодо суми 295787,25 грн.
Відповідно, податкове повідомлення - рішення №0007422301 від 15.07.2011р. є протиправним та підлягає скасуванню в частині збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 73946,81грн. за основним платежем та на 16646,70грн. штрафних санкцій.
Згідно акту перевірки ДПІ нарахувало позивачу грошові зобов'язання з податку з доходів найманих працівників у сумі 265,61 грн.
Вказана сума складається з сум податку, які ГБК «Планета» повинно було утримати, але не утримало з доходів, що виплачені (надані) фізичним особам за 2008-2010 рр., а саме:
- 29,96 грн. податку, за думкою ДПІ, повинні бути утримані з доходу в сумі 199,81 грн., який наданий ОСОБА_1 у вигляді безкоштовного корму для собак, що є додатковим благом для такої фізичної особи відповідно до пп.4.2.9 «е» п.4.2 ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»;
- 235,65 грн. податку, за думкою ДПІ, повинні бути утримані ГБК «Планета» з доходу в сумі 1 571,00 грн., який виплачений ГБК «Планета» на користь фізичних осіб ОСОБА_10 і ОСОБА_11, та є оподатковуваним на підставі пп.4.2.1. п.4.2 ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб».
В Акті перевірки ДПІ вказує, що фізичною особою ОСОБА_1 у 2009-2010 рр. придбавались за рахунок ГБК «Планета» поросячі лопатки та поросячі кістки на харчування собак, яких на балансі підприємства не має. Отже придбаний корм для собак, за думкою ДПІ, був використаний ОСОБА_1 на власні потреби.
Матеріали справи свідчать, що у період серпень 2009 р. - травень 2010 р. ОСОБА_1 з каси ГБК «Планета» були отримані під звіт грошові кошти на придбання ТМЦ в сумі 199,81 грн., що підтверджується видатковими касовими ордерами, які в подальшому були витрачені на придбання ТМЦ (корму для собак, зошитів, лопат, інш.), що підтверджується розрахунковими документами та авансовими звітами.
Так з цієї суми: на 133,47 грн. придбані поросячі та яловичі кістки та шкірки; на 16,08 грн. придбані пакети та плошки харчові; на 43,15 грн. придбані зошити та лопати; на 7,11 грн. придбані батончик Nestle Kit Kat та сушки «малютка».
Придбані ТМЦ вартістю 199,81 грн. були використані наступним чином: поросячі та яловичі кістки та шкірки вартістю 133,47 грн. були списані на годування службових собак, що підтверджується актами списання.
Як встановлено судом вище, службові собаки у кількості двох штук були отримані ГБК «Планета» 17.03.07 р. від гр. ОСОБА_9 у безоплатне користування для охорони території ГБК «Планета» згідно акту на передачу собак в охорону ГБК. Службові собаки використовуються для охорони гаражів та майна кооперативу. Отже, корм для собак вартістю 133,47 грн. був згодований службовим собакам, що знаходяться в користуванні ГБК «Планета» та утримуються для забезпечення схоронності майна ГБК.
Пакети та плошки харчові вартістю 16,08 грн. були використані для тарування корму для собак та списані разом із вказаним кормом, що підтверджується службовою запискою. Отже, пакети та плошки харчові вартістю 16,08 грн. були використані для забезпечення годування службових собак, що знаходяться в користуванні ГБК «Планета» та утримуються для забезпечення схоронності майна ГБК.
Зошити та лопати вартістю 43,15 грн. були використанні для адміністративних потреб ГБК «Планета», що підтверджується актом списання, придбані лопати були розміщені на пожежному щиті на КПП ГБК «Планета», що підтверджується актом списання та карткою обліку МШП і призначена для забезпечення додержання протипожежних вимог стандартів, норм, правил.
Отже, зошити та лопати вартістю 43,15 грн. були використані для забезпечення адміністративних потреб та протипожежної безпеки ГБК «Планета».
Як було вказано вище, використання батончику Nestle Kit Kat та сушки «малютка» вартістю 7,11 грн. у господарської діяльності позивача не підтверджено відповідними первинними документами.
За таких обставин, ТМЦ вартістю 199,81 грн., що придбані ОСОБА_1 на кошти ГБК «Планета» були: в сумі 192,70 грн. використані на потреби господарської діяльності ГБК «Планета» (корм для собак, плошки та пакети, зошити та лопати); в сумі 7,11 грн. були списані в бухгалтерському обліку, але використання їх у господарської діяльності документально не підтверджено.
Таким чином ТМЦ в сумі 192,70 грн. не є оподатковуваним доходом ОСОБА_1 у вигляді додаткового блага, оскільки використані не на його особисті потреби, а на потреби ГБК «Планета».
Таки обставини свідчать про відсутність порушень позивачем пп.4.2.9 «е» п.4.2 ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», яким встановлено, що до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються дохід, отриманий платником податку від його працедавця як додаткове благо (за винятками, передбаченими пунктом 4.3 цієї статті), а саме у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), а також суми знижки з ціни (вартості) товарів (послуг), що перевищує звичайну, розраховану за правилами визначення звичайних цін (у розмірі такої знижки), крім випадків, передбачених пунктом 4.3 цієї статті.
В Акті перевірки відповідач вказує, що ГБК «Планета» в порушення пп.4.2.1 п.4.2 ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» не утримало ПДФО в сумі 235,65 грн. з доходу в сумі 1 571,00 грн., що виплачений на користь фізичних осіб (ОСОБА_10 та ОСОБА_8.), які не перебували у трудових відносинах з ГБК "Планета".
Згідно до пп.4.2.1 п.4.2 ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються доходи у вигляді заробітної плати, інші виплати та винагороди, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового або цивільно-правового договору.
Матеріали справи, у тому числі дані судової економічної експертизи, свідчать, що за період червень 2008 р. - квітень 2009 р. з каси ГБК «Планета» за видатковими касовими ордерами були видані грошові кошти в сумі 1 571,00 грн., у т.ч.:
- ОСОБА_10 видані 840,00 грн. в оплату робіт із закладки 3-х пройомів, що підтверджується видатковим касовим ордером №21 від 29.04.2009 р.;
- ОСОБА_8 видано 731,00 грн. під звіт на закупівлю корму для собак, що підтверджується видатковими касовими ордерами.
За період червень 2008 р. - березень 2009 р. з каси ГБК «Планета» ОСОБА_8 були видані грошові кошти під звіт на закупівлю продуктів для годування собак у сумі 731,00 грн., що підтверджується видатковими касовими ордерами.
При видачі під звіт вказані кошти в сумі 731,00 грн. не включаються до складу загального місячного або річного оподатковуваного доходу на підставі пп.4.3.2. п.4.3. ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб».
В подальшому щодо вказаних грошових коштів ОСОБА_8: на суму 692,34 грн. не звітував та не повернув їх ГБК «Планета»; на суму 38,66 грн. звітував ГБК «Планета» та підтвердив документально здійснені витрати.
Про використання грошових коштів 692,34грн. отриманих під звіт з каси ГБК «Планета», ОСОБА_8 не звітував та кошти не повернув.
Отже кошти в сумі 692,34 грн. є оподатковуваним доходом фізичної особи ОСОБА_8
Сума коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу відповідно до пп.4.2.15 п.4.2. ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб».
Загальний місячний оподатковуваний дохід є об'єктом оподаткування платника податку резидента (пп.3.1.1. п.3.1. ст.3 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
Податковим агентом платника податку при оподаткуванні сум, отриманих на відрядження або під звіт, не повернутих таким платником податку протягом встановленого підпунктом 9.10.3 цього пункту строку, є особа, що надала такі суми (пп.9.10.1. п.9.10. ст.9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
Якщо платник податку не повертає суму надміру витрачених коштів протягом звітного місяця, на який припадає граничний строк, визначений за пп.9.10.2. п.9.10. ст.9 Закону №889, то така сума підлягає оподаткуванню за правилами, встановленими підпунктом 9.10.1 цього пункту (пп.9.10.3. п.9.10. ст.9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
Граничним строком повернення грошових коштів, виданих під звіт, є третій банківській день, наступний за днем, у якому платник податку завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що надала кошти під звіт (пп.9.10.2. п.9.10. ст.9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
Якщо платник податку не повертає суму надміру витрачених коштів протягом звітного місяця, на який припадає такий граничний строк, то така сума підлягає оподаткуванню за правилами, встановленими підпунктом 9.10.1 цього пункту, та платник податку сплачує штраф, встановлений абзацом першим цього підпункту (пп.9.10.3. п.9.10 ст.9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
При цьому сума податку, нарахована на суму такого перевищення, утримується особою, що надала такі кошти, за рахунок будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) платника податку за відповідний місяць, а при недостатності суми такого доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних звітних місяців, до повної сплати суми такого податку (пп.9.10.1. п.9.10 ст.9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
Якщо платник податку припиняє трудові або цивільно-правові відносини з особою, що надала такі кошти, то така сума податку утримується за рахунок останньої виплати оподатковуваного доходу під час проведення остаточного розрахунку, а при недостатності суми такого доходу непогашена частина податку включається до складу податкового зобов'язання платника податку за наслідками звітного податкового року (пп.9.10.1. п.9.10 ст.9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
Тобто у разі припинення відносин з податковим агентом платник повинен самостійно задекларувати «не утриману» суму ПДФО.
Отже, ГБК «Планета» відповідно до вказаних вище норм Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» повинно було утримати податок (ПДФО) в сумі 103,85 грн. (692,34 х 15%) з доходів, що виплачувались ОСОБА_8 за період починаючи з червня 2008 р.
За період з червня 2008 р. по березень 2011 р. за даними бухгалтерського обліку ГБК «Планета» доходи ОСОБА_8 не виплачувалися.
Таким чином, ГБК «Планета» не мав можливості для утримання з ОСОБА_8 ПДФО в сумі 103,85 грн. у періоді перевірки.
В той же час пп.9.10.1. п.9.10 ст.9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» встановлює обов'язок податкового агента по утриманню таких сум ПДФО лише за можливості, тобто за наявності доходу платника у подальших періодах.
Якщо можливість утримання таких сум ПДФО у періоді перевірки відсутня, то такі «не утримані» суми ПДФО повинні бути відповідно до пп.9.10.1. п.9.10 ст.9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»: або утримані ГБК «Планета» з доходів ОСОБА_8, які будуть виплачені в майбутніх періодах (за періодом перевірки); або задекларовані ОСОБА_8 самостійно у разі якщо останнім припинені трудові або цивільно-правові відносини з ГБК «Планета».
Про використання іншої частини підзвітних коштів в сумі 38,66грн. ОСОБА_8 звітував 25.10.08 р. шляхом складання авансового звіту, до якого були додані відповідні розрахункові документи на придбання ТМЦ (товарні чеки) на загальну суму 38,66 грн.
Придбані ТМЦ (поросячі та яловичі кістки, пакети) вартістю 38,66 грн. були списані ГБК «Планета» для годування собак, що підтверджується актами списання та службовою запискою.
З урахуванням встановлених вище обставин щодо годування собак, які використовувалися позивачем у господарській діяльності, кошти в сумі 38,66 грн. є такими, що використані ОСОБА_8 у межах доручення, отриманого від ГБК «Планета», а тому не підлягають включенню до оподатковуваного доходу на підставі пп.4.3.2. п.4.3. ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб».
За таких обставин правові підстави для нарахування ГБК «Планета» податкових зобов'язань з ПДФО в сумі 109,65 грн. щодо коштів, виданих під звіт ОСОБА_8 в сумі 731,00 грн. відсутні.
29.04.2009 р. ОСОБА_10 були виконані роботи з закладки пройомів на 4 поверсі основного корпусу, установці рами в 3 блоці, на 4 поверсі основного корпусу ГБК «Планета» на суму 840,00 грн., що підтверджується актом прийому-здачі виконаних робіт.
Вартість вказаних робіт була оплачена ГБК «Планета» на користь ОСОБА_10 в готівковій грошовій формі в сумі 840,00 грн., що підтверджується видатковим касовим ордером №21 від 29.04.2009 р.
Документи, що підтверджують наявність трудових відносин ОСОБА_10 з ГБК «Планета» або статус ОСОБА_10 як приватного підприємця суду не надані.
Виконання робіт однією особою (підрядник) за завданням іншої особи (замовника) за плату відповідає визначенню цивільно-правових відносин за договором підряду (п.1 ст.837 ЦК України).
Платником ПДФО відповідно до п.1.13 ст.1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» є фізична особа.
Виплати платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору включаються до складу загального місячного оподатковуваного доходу відповідно до пп.4.2.1 п.4.2 ст.4 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб».
Податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, утримує податок від суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 7 цього Закону (пп. 8.1.1. п.8.1. ст.8 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
Податковий агент - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) …, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону (п.1.15 ст.1 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»).
Ставка податку становить 15% від об'єкту оподаткування п.7.1. ст.7 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб».
Отже, при виплаті доходів ОСОБА_10 в сумі 840,00 грн. у квітні 2009р., ГБК "Планета" повинно було утримати ПДФО в розмірі 126,00 грн. (840,00х15%), використовуючи ставку податку, визначену у п.7.1. ст.7 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб».
За даними бухгалтерського обліку ГБК «Планета» вказаний ПДФО в сумі 126,00 грн. утриманий з доходу ОСОБА_10 не був.
Таким чином, ДПІ обґрунтовано дійшло висновку про нарахування позивачу податкових зобов'язань зі сплати ПДФО в сумі 126,00 грн.
З урахуванням викладеного висновки відповідача про заниження податкових зобов'язань з ПДФО в сумі 138,55грн., що підлягали утриманню ГБК «Планета» у 2 кварталі 2008 р. - 1 кварталі 2011 р. з доходів фізичних осіб є необґрунтованими, а прийняте на їх підставі податкове повідомлення - рішення №0007561701 від 15.07.2011 р. є протиправним та підлягає скасуванню в частині збільшення грошового зобов'язання з податку з доходів найманих працівників на суму 138,55грн. за основним платежем та 34,63грн. штрафних санкцій.
Згідно акту перевірки відповідач встановив, що позивач в порушення п.п.3.1 п.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року N 637, здійснив оприбуткування готівкових коштів в касу підприємства в сумі 278 927,70 грн. без оформлення вказаних операцій належними документами (прибутковими касовими ордерами).
На підставі таких висновків ДПІ було прийняте податкове повідомлення-рішення №0007542301 від 15.07.2011р., яким до позивача застосовані (фінансові) санкції згідно вказаного повідомлення-рішення на суму 278 927,70 грн., тобто у розмірі коштів, отриманих у касу без оформлення прибуткових касових ордерів.
Підпунктом 3.1 п.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року N 637 встановлено, що касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням платіжних карток, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів.
З висновку судової економічної експертизи вбачається, що за період квітень 2008 р. - березень 2011 р. у касу ГБК «Планета» були отримані готівкові кошти у розмірі 285 525,43 грн., що відповідно до п.п. №3.1., №3.3. розд.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні оформлено прибутковими касовими ордерами (ПКО). ПКО занесені до реєстрів прибуткових ордерів. ПКО складені за формою, що встановлена в додатку №2 до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні та підписані головним бухгалтером відповідно до вимог п.3.3. розд.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні. ПКО зареєстровані у журналі реєстрації прибуткових касових ордерів відповідно до вимог п.3.11 розд.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.
Операції з отримання готівкових коштів в сумі 285 525,43 грн. за період квітень 2008 р. - березень 2011 р. відображені в касовій книзі ГБК «Планета». В касовій книзі ГБК «Планета» міститься посилання на відповідні реєстри ПКО. В бухгалтерському обліку ГБК «Планета» оприбуткування готівки в касу за період квітень 2008 р. - березень 2011 р. у повному обсязі в сумі 285 525,43 грн. відображено за дебетом субрахунку №301 «Каса в національній валюті» в кореспонденції з кредитом відповідних субрахунків (719 та 372).
Відповідачем не надано належних доказів що спростовують висновки судової економічної експертизи. Висновки експертизи суд вважає повними та обґрунтованими і приймає в якості доказів по справі.
Таким чином, оформлення операцій з надходження готівки в касу ГБК «Планета» за період квітень 2008 р. - березень 2011 р. відбувалося у відповідності до вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.
Згідно даних судової експертизи, розбіжності даних судової експертизи з даними ДПІ щодо суми готівки, яка оприбуткована в касу ГБК «Планета» за період квітень 2008 р. - березень 2011 р., складають 538,10 грн. (286 063,53 - 285 525,43) та пояснюється технічними помилками ДПІ.
Враховуючи викладене суд дійшов висновку, висновки ДПІ щодо порушення вимог п.3.1 ст.3 Постанови №637 при оформленні надходження готівки в сумі 278 927,70 грн. в касу ГБК «Планета» за період квітень 2008 р. - березень 2011 р. є необґрунтованими.
За відсутності вказаних порушень не обґрунтованим є застосування штрафних санкцій в сумі 278 927,70 грн. за податковим повідомленням-рішенням №0007542301 від 15.07.11 р.
Також суд зазначає на невідповідність норм, застосованих відповідачем при прийнятті податкового повідомлення - рішення №0007542301 від 15.07.11 р. Так, податкове повідомлення-рішення №0007542301 від 15.07.11 р. містить посилання на п.123.1. ст.123 ПК України, як на підставу застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки. Так, штрафні санкції за п.123.1. ст.123 ПК України (в редакції на липень 2011 р.) застосовуються у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість. Відтак застосування вказаного пункту (п.123.1. ст.123 ПК України) у разі встановлення порушення норм з регулювання обігу готівки не передбачене.
Штрафні санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки встановлені Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 р. №436/95 і саме на норми вказаного Указу Президента України ДПІ повинна посилатись.
Вказані вище обставини також підтверджуються судовою економічною експертизою, , яку суд вважає повною, обґрунтованою та приймає в якості доказів по справі.
Судовою економічною експертизою було встановлено, що:
- висновки ДПІ за Актом перевірки №/23-2/22231326 від 04.07.11 р. про заниження податку на прибуток ГБК «Планета» за 2 квартал 2008 р. - 1 квартал 2011 р. на 76 610,00 грн. (306 440,00х25%) в результаті заниження оподатковуваного прибутку на 306 440,00 грн. не підтверджуються документами бухгалтерського та податкового обліку та звітності в сумі 73 946,81 грн. (295 787,25х25%).
- висновки ДПІ за Актом перевірки №/23-2/22231326 від 04.07.11 р. про заниження податкових зобов'язань з ПДФО в сумі 265,61 грн., що підлягали утриманню ГБК «Планета» у 2 кварталі 2008 р. - 1 кварталі 2011 р. з доходів фізичних осіб ОСОБА_1, ОСОБА_8 та ОСОБА_10 не підтверджуються документами бухгалтерського обліку щодо ПДФО в сумі 138,55 грн.
- висновки ДПІ за актом №/23-2/22231326 від 04.07.11 р. щодо порушення вимог п.3.1 ст.3 Постанови №637 при оформленні надходження готівки в сумі 278 927,70 грн. в касу ГБК «Планета» за період квітень 2008 р. - березень 2011 р. не підтверджуються документами бухгалтерського обліку ГБК «Планета» у повному обсязі.
З урахуванням викладеного є протиправним та підлягають скасуванню податкові повідомлення - рішення ДПІ у м. Сімферополі АР Крим:
- №0007422301 від 15.07.2011 р. в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток у сумі 73946,81грн. за основним платежем та 16646,70грн. штрафних (фінансових) санкцій;
- №0007561701 від 15.07.2011р., в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб у сумі 138,55грн. основного платежу та 34,63 грн. штрафних (фінансових) санкцій (штрафів);
- №0007542301 від 15.07.2011р. повністю.
Стосовно позовних вимог про визнання протиправною та скасування податкової вимоги №4671 від 27.07.2011р., якою визначена сума податкового боргу, що підлягає сплаті у загальному розмірі 372832,15грн. суд зазначає наступне.
З оскаржуваної податкової вимоги вбачається, що вказана в ній сума складається з сум нарахованих на підставі податкових повідомлень - рішень №0007422301 від 15.07.2011 р. та №0007542301 від 15.07.2011р., що є предметом оскарження по цій справі.
Оскільки судом податкове повідомлення - рішення №0007422301 від 15.07.2011 р. визнано протиправним та скасовано в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток у сумі 73946,81грн. за основним платежем та 16646,70грн. штрафних (фінансових) санкцій, а податкове повідомлення - рішення №0007542301 від 15.07.2011р. визнано протиправним та скасовано повністю, то податкова вимога є такою, що прийнята необґрунтовано та підлягає скасуванню у сумі 369521,21грн., з якої за основним платежем 73946,81грн. та 295574,40грн. штрафні санкції.
На підставі викладеного суд вважає неспроможними доводи відповідача, по яких він просить відмовити у задоволенні позову.
За таких обставин позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Під час судового засідання оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Постанову складено у повному обсязі 11.09.2013р.
Керуючись ст.ст.160-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим №0007422301 від 15.07.2011 р. в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток у сумі 73946,81грн. за основним платежем та 16646,70грн. штрафних (фінансових) санкцій.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим №0007561701 від 15.07.2011р., в частині збільшення суми грошового зобов'язання з податку з доходів фізичних осіб у сумі 138,55грн. основного платежу та 34,63 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим №0007542301 від 15.07.2011р.
5. Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим №4671 від 27.07.2011р. на суму 369521,21грн. (по основному платежу 73946,81грн., по штрафним санкціям 295574,40грн.).
6. Стягнути з Державного бюджету України на користь Гаражно - будівельного кооперативу «Планета» судові витрати у розмірі 3,40грн. шляхом списання із рахунку суб'єкта владних повноважень - Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим.
Постанова може бути оскаржена в Севастопольський апеляційний адміністративний суд через Окружний адміністративний суд АР Крим шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня її проголошення.
У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Маргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2013 |
Оприлюднено | 25.09.2013 |
Номер документу | 33672986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні