cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 вересня 2013 рокуСправа №827/1280/13-а
Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Майсак О.І.,
при секретарі Паздеріної О.М.,
за участю: представника позивача Зубкова М.Ю. (довіреність б/н від 10.06.2013 року); представника відповідача Ксенза О.М. (довіреність № 7/9/10.0-25 від 21.02.2013 року); представника відповідача Обухової А.В. (довіреність № 15/9/10-025 від 20.03.2013 року);
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом малого приватного підприємства «Кока» до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
У травні 2013 року до Окружного адміністративного суду міста Севастополя звернулось мале приватне підприємство «Кока» із позовом до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
04.06.2013 року заступником керівника апарату Окружного адміністративного суду м. Севастополя було прийнято розпорядження № 26 «Щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ», з підстав недопустимості повторної участі у розгляді справи судді Гуріна Д.М. на підставі Указу Президента України «Про переведення суддів» № 301/2013 від 23.05.2013 року.
04.06.2013 року адміністративну справу було передано судді Майсак О.І.
Ухвалою від 05 червня 2013 року справу прийнято до свого провадження суддею Майсак О.І. Ухвалою від 09 липня 2013 року провадження у справі було зупинено до 03 вересня 2013 року.
Ухвалою від 17 травня 2013 року закінчено підготовче провадження по справі та призначено до судового розгляду. Усною ухвалою від 03 вересня 2013 року замінено відповідача Державну податкову інспекцію у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби на належного - Державну податкову інспекцію у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просить задовольнити. Вказує, що податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя ДПС № 0001280154 від 06.06.2012 року, № 0001320154 від 07.06.2012 року, № 0001310154 від 07.06.2012 року, № 0004510154 від 26.12.2012 року, № 0004500154 від 26.12.2012 року, № 0004490154 від 26.12.2012 року підлягають скасуванню, з підстав того, що прийняті відповідачем в порушення умов договору оренди земельної ділянки, укладеного між МПП «Кока» та Севастопольської міської Ради. Також, вказує, що відповідачем при визначенні грошових зобов'язань протиправно було застосовано нормативну грошову оцінку земельної ділянки в розмірі 6 732 582,36 грн.
Представник відповідача з позовними вимогами не погодився повністю, просив у задоволенні відмовити. Обґрунтовує свої заперечення тим, що за результатами перевірки від 17.05.2012 року відповідачем було встановлено наступні порушення з боку МПП «Кока»: в порушення ст. 13 Закону України «Про плату за землю» (який діяв до 31.12.2010 року), п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України МПП «Кока» занижені податкові зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за вересень 2010 року - грудень 2011 року; в порушення п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» (який діяв до 31.12.2010 року) та п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України МПП «Кока» порушені граничні терміни погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з вересня 2010 року по липень 2011 року, у зв'язку з чим ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя ДПС були прийняті податкові повідомлення-рішення № 0001280154 від 06.06.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 410 163,73 грн., № 0001310154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в сумі 1 493,00 грн., № 0001320154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в сумі 66 827,09 грн. Також перевіркою від 12.12.2012 року відповідачем було встановлено порушення з боку МПП «Кока»: в порушення п. 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України МПП «Кока» занижені податкові зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за січень - вересень 2012 року в сумі - 548 515,11 грн.; в порушення п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України МПП «Кока» не своєчасно надана податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на 2012 рік (вх. № 2124 від 28.02.2011 року); в порушення п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України МПП «Кока» порушені граничні терміни погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за серпень 2011 року - лютий 2012 року, у зв'язку з чим були прийняті податкові повідомлення - рішення № 0004510154 від 26.12.2012 року про зобов'язання сплатити штраф в сумі 14 247,35 грн., № 0004500154 від 26.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 822 772,67 грн., № 0004490154 від 26.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 170,00 грн.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам на підставі пункту 2 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України. Тому, з огляду на вказане, спір належить розглядати за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши інші докази в межах позовних вимог, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Судом встановлено наступне: Мале приватне підприємство «Кока» зареєстровано Гагарінською районною державною адміністрацією м. Севастополі як юридична особа та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі як платник податків і зборів.
В період з 07.05.2012 року по 14.05.2012 року Державною податковою інспекцією у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби було проведено перевірку малого приватного підприємства «Кока» з питань повноти та своєчасності нарахування орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з вересня 2010 року по грудень 2011 року та своєчасності погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки за період з вересня 2010 року по липень 2011 року. За результатами перевірки було складено акт перевірки № 1003/10/15-417/22324602 від 17.05.2012 року (а.с.22-25).
Перевіркою було встановлено наступні порушення з боку МПП «Кока»: в порушення ст. 13 Закону України «Про плату за землю» (який діяв до 31.12.2010 року), п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України МПП «Кока» занижені податкові зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за вересень 2010 року - грудень 2011 року; в порушення п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» (який діяв до 31.12.2010 року) та п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України МПП «Кока» порушені граничні терміни погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з вересня 2010 року по липень 2011 року.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року № 2535-XII (далі - Закон № 2535) (що діяв на час виникнення правовідносин) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно з п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - Кодекс № 2755) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181-III (далі - Закон № 2181) (що діяв на час виникнення правовідносин) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Пунктом 287.3 статті 287 Кодексу № 2755 передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
На підставі акту перевірки № 1003/10/15-417/22324602 від 17.05.2012 року керівництвом ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя ДПС були прийняті податкове повідомлення - рішення № 0001280154 від 06.06.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 410 163,73 грн. (а.с.26), податкове повідомлення - рішення № 0001310154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в сумі 1 493,00 грн. (а.с.27), податкове повідомлення - рішення № 0001320154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в сумі 66 827,09 грн. (а.с.28).
В період з 29.11.2012 року по 05.12.2012 року Державною податковою інспекцією у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби було проведено перевірку малого приватного підприємства «Кока» з питання повноти та своєчасності нарахування орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за січень-вересень 2012 року та своєчасності погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки за серпень 2011 року - лютий 2012 року. За результатами перевірки було складено акт перевірки № 1617/10/15-417/22324602 від 12.12.2012 року (а.с.29-32).
Перевіркою було встановлено наступні порушення з боку МПП «Кока»: в порушення п. 288.4 ст. 288 Податкового кодексу України МПП «Кока» занижені податкові зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за січень - вересень 2012 року в сумі - 548 515,11 грн.; в порушення п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України МПП «Кока» не своєчасно надана податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на 2012 рік (вх. № 2124 від 28.02.2011 року); в порушення п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України МПП «Кока» порушені граничні терміни погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за серпень 2011 року - лютий 2012 року.
Відповідно до п. 288.4 ст. 288 Кодексу № 2755, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Згідно з п. 286.2 ст. 286 Кодексу № 2755, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3 статті 287 Кодексу № 2755, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
На підставі акту перевірки № 1617/10/15-417/22324602 від 12.12.2012 року керівництвом ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя ДПС були прийняті податкове повідомлення - рішення № 0004510154 від 26.12.2012 року про зобов'язання сплатити штраф в сумі 14 247,35 грн. (а.с.34), податкове повідомлення - рішення № 0004500154 від 26.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 822 772,67 грн. (а.с.35), податкове повідомлення - рішення № 0004490154 від 26.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 170,00 грн. (а.с.36).
21 грудня 2009 року між Севастопольською міською Радою (далі - Орендодавець) та Малим приватним підприємством «Кока» (далі - Орендар) було укладено договір оренди земельної ділянки (далі - Договір) (а.с.10-19).
Відповідно до п.п. 1.1 п. 1 Договору, Орендодавець відповідно до Рішення Севастопольської міської Ради від 10.06.2009 року № 7226, надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування боксів для стоянки та технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, автомийки, АЗС з кафе, автостоянкою та магазином, з віднесенням цих земель до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка знаходиться за адресою: м. Севастополь, Камишове шосе, 78.
Згідно з п.п. 2.1 п. 2 Договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,5586 га.
Відповідно до п.п. 2.3 п. 2 Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянка складає: 3 189 851,00 грн., що підтверджується витягом з технічної по нормативної грошової оцінки земельної ділянки № 914/1, виданої Головним управлінням Держкомзему в м. Севастополі 19.10.2009 року; на період будівництва, до здачі об'єкту в експлуатацію 637 970,00 грн., що підтверджується витягом з технічної документації по нормативної грошової оцінки земельної ділянки № 913/1, виданої Головним управлінням Держкомзему в м. Севастополі 19.10.2009 року.
Згідно з п.п. 4.1 п. 4 Договору, річна орендна плата за користування земельної ділянки встановлюється відповідно до Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі, затвердженої рішенням міської Ради від 14.10.2003 року № 1348, в розмірі 12 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Розмір річної орендної плати за користування земельною ділянкою відповідно до розрахунку складає: 3 189 851 х 0,12 = 382 782,12 грн., на період будівництва: 637 970 х 0,12 = 76 556,40 грн. При цьому нормативна грошова оцінка земельної ділянки для періоду будівництва приймається до уваги не більше строку будівництва, визначеного проектною документацією, затвердженої у встановленому порядку, з моменту видачі дозволу на виконання будівельних робіт (п.п. 4.2 п. 4 Договору).
06.09.2011 року Управління містобудування і архітектури Севастопольської міської державної адміністрації було видано висновок № С-346/11 по робочому проекту «Бокси» для стоянки і технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, автомийки, АЗС з кафе, автостоянки і магазином» (І черга будівництва) (а.с.41).
01.03.2012 року Управлінням держтехногенбезпеки у м. Севастополі було видано технічні умови № 13 на забезпечення протипожежного захисту об'єкта містобудування (а.с.43-46). Пунктом 7 вказаних технічних умов передбачено, що термін дії технічних умов - 2 роки.
15.10.2012 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Севастополі було зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт (а.с.37-39), а саме: будівництво і обслуговування стоянки і технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, автомийки, автозаправної станції з кафе, авто майданчиком та магазином (перша черга - будівництво автомийки).
Судом встановлено, що на час розгляду справи будівництво стоянки і технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, автомийки, автозаправної станції з кафе, автомайданчиком та магазином не закінчено.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Судом встановлено, що в порушення вимог частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем не було надано податкових декларацій з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за періоди по яким було проведено перевірку МПП «Кока», у зв'язку з чим суд не має можливості встановити правомірність визначення грошових зобов'язань за спірними податковими повідомленнями-рішеннями.
Зокрема, в період з 29.11.2012 року по 05.12.2012 року ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя ДПС було проведено перевірку МПП «Кока» (акт перевірки № 1617/10/15-417/22324602 від 12.12.2012 року) з питання повноти та своєчасності нарахування орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за січень-вересень 2012 року та своєчасності погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки за серпень 2011 року - лютий 2012 року , але ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя ДПС період з 07.05.2012 року по 14.05.2012 року вже проводилась перевірка позивача з цих самих питань за період з вересня 2010 року по грудень 2011 року (акт перевірки № 1003/10/15-417/22324602 від 17.05.2012 року). Отже, вбачається, що відповідачем двічі за той самий період було проведено перевірку та нараховані грошові зобов'язання МПП «Кока».
Також, суд зазначає, що при визначенні грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 822 772,67 грн. за податковим повідомленням-рішенням № 0004500154 від 26.12.2012 року відповідачем було взято за основу лист Головного управління Держземагентства у м. Севастополі про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в м. Севастополі по Камишовому шосе, 78, яка саме на час проведення перевірки склала 6 732 582,36 грн. , що в свою чергу є порушенням умов договору оренди (п.п. 4.2. п. 4 Договору).
З урахуванням вищевикладених нормативно-правових норм суд дійшов до висновку, що відповідачем не доведено та не надано суду належних доказів правомірності видання податкових повідомлень-рішень № 0001280154 від 06.06.2012 року, № 0001310154 від 07.06.2012 року, № 0001320154 від 07.06.2012 року, № 0004510154 від 26.12.2012 року, № 0004500154 від 26.12.2012 року, № 0004490154 від 26.12.2012 року, тому вказані податкові повідомлення - рішення підлягають скасуванню.
Постанова складена та підписана 16 вересня 2013 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0001280154 від 06.06.2012 року, № 0001320154 від 07.06.2012 року, № 0001310154 від 07.06.2012 року, № 0004510154 від 26.12.2012 року, № 0004500154 від 26.12.2012 року, № 0004490154 від 26.12.2012 року.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подання апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили у порядку та строки передбачені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.І. Майсак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2013 |
Оприлюднено | 25.09.2013 |
Номер документу | 33678904 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Майсак О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні