cpg1251 Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 827/1280/13-а
20.01.14 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Цикуренка А.С.,
суддів Санакоєвої М.А. ,
Іщенко Г.М.
секретар судового засідання Бражникова Ю.В.
за участю сторін:
представник позивача, Малого приватного підприємства "Кока"- Лавренко Антон Валерійович, довіреність б/н від 10.06.13
представник відповідача, Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі - Обухова Алла Вячеславівна, довіреність № 22/9/27-05-10-25 від 29.08.13
представник відповідача, Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі - Ксенз Олексій Миколайович, довіреність № 23/9/27-05-10-05 від 09.09.13
розглянувши матеріали справи № 827/1280/13-а за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь (суддя Майсак О.І. ) від 11.09.13
за позовом Малого приватного підприємства "Кока" (вул. Степаняна, 7 кв. 102, м. Севастополь,99038)
до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі (вул. Пролетарська, буд.24, м. Севастополь,99014)
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 11.09.13 задоволно адміністративний позов Малого приватного підприємства "Кока" до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0001280154 від 06.06.2012 року, № 0001320154 від 07.06.2012 року, № 0001310154 від 07.06.2012 року, № 0004510154 від 26.12.2012 року, № 0004500154 від 26.12.2012 року, № 0004490154 від 26.12.2012 року.
Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 11.09.13 та прийняти нове рішення по справі.
Представник позивача у судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечував та просив залишити постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 11.09.13 без змін.
Представник відповідача у судовому засіданні наполягав на задоволенні апеляційної скарги, скасуванні постанови Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 11.09.13 та прийнятті нового рішення.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Мале приватне підприємство "Кока" зареєстровано Гагарінською районною державною адміністрацією м. Севастополі як юридична особа та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі як платник податків і зборів.
Державною податковою інспекцією у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби проведено перевірку малого приватного підприємства "Кока" з питань повноти та своєчасності нарахування орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з вересня 2010 року по грудень 2011 року та своєчасності погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки за період з вересня 2010 року по липень 2011 року. За результатами перевірки складено акт перевірки № 1003/10/15-417/22324602 від 17.05.2012 року (а.с.22-25).
На підставі акту перевірки № 1003/10/15-417/22324602 від 17.05.2012 року відповідачем прийняті податкові повідомлення - рішення: № 0001280154 від 06.06.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 410 163,73 грн. (а.с.26); № 0001310154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в сумі 1 493,00 грн. (а.с.27); № 0001320154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в сумі 66 827,09 грн. (а.с.28).
В період з 29.11.2012 року по 05.12.2012 року Державною податковою інспекцією у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби проведено перевірку малого приватного підприємства "Кока" з питання повноти та своєчасності нарахування орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за січень-вересень 2012 року та своєчасності погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки за серпень 2011 року - лютий 2012 року. За результатами перевірки складено акт перевірки № 1617/10/15-417/22324602 від 12.12.2012 року (а.с.29-32).
На підставі акту перевірки № 1617/10/15-417/22324602 від 12.12.2012 року відповідачем прийняті податкові повідомлення - рішення: № 0004510154 від 26.12.2012 року про зобов'язання сплатити штраф в сумі 14 247,35 грн. (а.с.34); № 0004500154 від 26.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 822 772,67 грн. (а.с.35); № 0004490154 від 26.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 170,00 грн. (а.с.36).
Перевіркою (акт від 17.05.2012р.) встановлено, що згідно виписки з технічної документації по нормативній грошовій оцінці Головного управління Держкомзему у м.Севастополі нормативна грошова оцінка на наступний період (з урахуванням коефіцієнтів інфляції), станом на 01.01.2010р. складає 3378052,21грн. Оскільки нормативна грошова оцінка земельної ділянки (п.4.2 Договору оренди від 21.12.2009р.) для періоду будівництва приймається з моменту видачі дозволу на виконання будівельних робіт, який позивач не представив, то розрахунок орендної плати повинен здійснюватися виходячи з нормативній грошовій оцінці - 3378052,21грн.
В порушення ст. 13 Закону України "Про плату за землю" (який діяв до 31.12.2010 року), п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України МПП "Кока" занижені податкові зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за вересень 2010 року - грудень 2011 року.
Сума орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, враховуючи розрахунок відповідача, складає 519757,30грн., у тому числі з 21.09.2010р. по 31.12.2010р. -114 391,03грн та з 01.01.2011р. по 31.12.2011р. - 405 366,27 грн.
Згідно податкових декларацій орендної плати (вх.. від 10.11.2011р. №907767, від 10.11.2011р. №78512) визначено податкове зобов'язання в сумі 109 593,57грн., у тому числі за вересень-грудень 2010р. - 22520грн.; за січень-грудень 2011р. - 87073,23грн.
Таким чином, відповідачем встановлено заниження податкового зобов'язання по орендній платі за вересень 2010р. - грудень 2011р. в сумі 410163,73грн. (519757,30грн. - 109593,57грн.)
Перевіркою (акт від 12.12.2012р.) встановлено, що за даними Головного управління Держкомзему у м.Севастополі (вих.. від 15.10.2012р. №38-5-1/9187) нормативна грошова оцінка на наступний період (з урахуванням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки Кф=2,5) станом на 01.01.2012р. становить - 6732582,36грн. Оскільки нормативна грошова оцінка земельної ділянки (п.4.2 Договору оренди від 21.12.2009р.) для періоду будівництва приймається з моменту видачі дозволу на виконання будівельних робіт, який позивач не представив, то розрахунок орендної плати повинен здійснюватися виходячи з нормативній грошовій оцінці - 6732582,36грн.
В порушення п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України МПП "Кока" занижені податкові зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за січень-вересень 2012р.
Сума орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, враховуючи розрахунок відповідача, складає за період січень-вересень 2012р. - 605932,41грн.
Згідно податкової декларації з орендної плати (вх.. від 28.02.2012р. №2124) визначено податкове зобов'язання за січень-вересень 2012р в сумі 57517,30 грн..
Таким чином, відповідачем встановлено заниження податкового зобов'язання по орендній платі за січень-вересень 2012р в сумі 548515,11грн. (605932,41грн. - 57517,30 грн.).
Колегія суддів не погоджується з доводами апеляційної скарги у зазначеної частині.
Відповідно до положень статті 2 Закону України "Про плату за землю" (чинного на час виникнення спірних правовідносин) використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.
Стаття 13 Закону України "Про плату за землю" визначає, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, є договір оренди такої земельної ділянки.
Відповідно до підпунктів 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) і землекористувачі.
Згідно зі статтею 270 Кодексу об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні і земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Відповідно до підпункту 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 Кодексу земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Згідно з п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Між Севастопольською міською радою (далі - Орендодавець) та малим приватним підприємством "Кока" (далі - Орендар) 21 грудня 2009 року укладено договір оренди земельної ділянки (далі - Договір) (а.с.10-19).
Відповідно до п.п.1.1 п.1 Договору, Орендодавець відповідно до рішення Севастопольської міської ради від 10.06.2009 року № 7226, надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування боксів для стоянки та технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, авто мийки, АЗС з кафе, автостоянкою та магазином, з віднесенням цих земель до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка знаходиться за адресою: м. Севастополь, Комишеве шосе, 78.
Згідно з п.п. 2.1 п. 2 Договору, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,5586 га.
Відповідно до п.п. 2.3 п. 2 Договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянка складає: 3 189 851,00 грн., що підтверджується витягом з технічної документації по нормативної грошової оцінки земельної ділянки № 914/1, виданої Головним управлінням Держкомзему в м. Севастополі 19.10.2009 року.
У цьому пункті також зазначається, що на період будівництва, до здачі об'єкту в експлуатацію 637 970,00 грн., що підтверджується витягом з технічної документації по нормативної грошової оцінки земельної ділянки № 913/1, виданої Головним управлінням Держкомзему в м. Севастополі 19.10.2009 року.
При цьому нормативна грошова оцінка земельної ділянки для періоду будівництва приймається до уваги не більше строку будівництва, визначеного проектною документацією, затвердженої у встановленому порядку, з моменту видачі дозволу на виконання будівельних робіт (п.п. 4.2 п. 4 Договору).
У апеляційної скарзі відповідач посилається на непредставлення та на відсутність дозволу на виконання будівельних робіт, у зв'язку з чим розрахунок орендної плати проведено виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка становить на 01.01.2010р. - 3378052,21грн. та на 01.01.2012р. - 6732582,36грн.
Згідно з п.п. 4.1 п. 4 Договору, річна орендна плата за користування земельної ділянки встановлюється відповідно до Методики визначення розмірів орендної плати при укладенні договорів оренди землі, затвердженої рішенням міської ради від 14.10.2003 року № 1348, в розмірі 12 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Розмір річної орендної плати за користування земельною ділянкою відповідно до розрахунку складає: 3 189 851 х 0,12 = 382 782,12 грн., а на період будівництва: 637 970 х 0,12 = 76 556,40 грн.
Згідно п. 4.7 Договору, у випадку порушення строків забудови орендованої земельної ділянки, визначених проектною документацією, затвердженою у встановленому порядку, розмір орендної плати підлягає коректуванню шляхом збільшення орендної ставки на поправочний коефіцієнт 2,5, визначений у відповідності з Методикою, який застосовується до моменту введення до експлуатації об'єкту капітального будівництва, передбаченого Договором, але не більш 12% від нормативної грошової оцінки.
Управлінням містобудування і архітектури Севастопольської міської державної адміністрації 06.09.2011 року видано висновок № С-346/11 по робочому проекту "Бокси" для стоянки і технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, авто мийки, АЗС з кафе, автостоянки і магазином" (І черга будівництва) (а.с.41). Відповідно до розділу проекту організації будівництва об'єкту "Бокси" для стоянки і технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, авто мийки, АЗС з кафе, автостоянки і магазином" початок будівництва визначено 22.11.2010р., а його тривалість складає 34 місяці (3 черги) (а.с.42).
Управлінням держтехногенбезпеки у м. Севастополі 01.03.2012 року видано технічні умови № 13 на забезпечення протипожежного захисту об'єкта містобудування (а.с.43-46). Пунктом 7 вказаних технічних умов передбачено, що термін дії технічних умов - 2 роки.
Позивачем по справі долучені робочі проекти «Боксі для стоянки і технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, авто мийки, автозаправної станції з кафе, авто майданчиком та магазином перша, друга черга будівництва
Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у м. Севастополі 15.10.2012 року зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт (а.с.37-39), а саме: будівництво і обслуговування стоянки і технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, авто мийки, автозаправної станції з кафе, авто майданчиком та магазином (перша черга - будівництво авто мийки).
На час проведення перевірки будівництво стоянки і технічного обслуговування автомобілів, постів діагностики автомобілів, авто мийки, автозаправної станції з кафе, авто майданчиком та магазином не закінчено. Згідно наданих документів і пояснень позивача будівництво триває. У разі порушення строків забудови орендованої земельної ділянки, визначених проектною документацією, передбачено коректування розміру орендної плати відповідно до умов п.4.7Договору.
З аналізу пунктів Договору 4.2 та 4.7 випливає, що зазначені пункти пов'язують нарахування відповідного розміру орендної плати з періодом будівництва, а в разі порушення строків будівництва з коректуванням розміру орендної плати. Для з'ясування зазначених обставин недостатньо визначення тільки відсутності дозволу на будівництво, але необхідно встановити стан освоєння земельної ділянки, тобто наявність проектної документації, дотримання або порушення строків будівництва, встановлених проектною документацією, виконання будівельних робіт. Судом першої інстанції та в засіданнях суду апеляційної інстанції встановлено ведення будівельних робіт позивачем, наявність затвердженої проектної документації, якою встановлені певні терміни будівництва та декларації на початок виконання будівельних робіт, а також встановлено відсутність дозволу на проведення будівельних робіт на момент проведення перевірки. Зазначені обставини не можуть свідчити про нездійснення заходів щодо освоєння земельної ділянки, завершення періоду будівництва та необхідності нарахування орендної плати, виходячи з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка становить на 01.01.2010р. - 3378052,21грн. та на 01.01.2012р. - 6732582,36грн.
Враховуючи викладене, колегія суддів не погоджується з доводами апеляційної скарги, а також з висновками акту перевірки, що за відсутності дозволу на виконання будівельних робіт позивач повинен розраховувати орендну плату, виходячи з нормативної грошової оцінці на 01.01.2010р. - 3378052,21грн. та на 01.01.2012р. - 6732582,36грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, матеріалами справи не підтверджується факт заниження податкових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з підстав, викладених у актах перевірок.
Заявник апеляційної скарги наполягає, що в порушення п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" (який діяв до 31.12.2010 року) та п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України МПП "Кока" порушені граничні терміни погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за період з вересня 2010 року по липень 2011 року.
Також в порушення п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України МПП "Кока" порушені граничні терміни погашення погоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за серпень 2011 року - лютий 2012 року.
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.1992 року № 2535-XII підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно з п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - Кодекс № 2755) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-III (далі - Закон № 2181) (що діяв на час виникнення правовідносин) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до п. 288.4 ст. 288 Кодексу № 2755, розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Згідно з п. 286.2 ст. 286 Кодексу № 2755, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Пунктом 287.3 статті 287 Кодексу № 2755, податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно декларації від 27.12.2010р. №75672 позивачем задекларовано зобов'язання за вересень - грудень 2010р. 112601,73грн. (вересень - 11260,17грн.; жовтень - 33 780,52грн.; листопад - 33 780,52грн.; грудень - 33 780,52грн.)
Відповідно до уточнюючої декларації вх. №90736 від 10.10.2011р. нараховано за 2010 рік - 21 265,67грн., у тому числі вересень 2010р. - 2126,57грн., жовтень 2010р. - 6379,70грн., листопад 2010р. - 6379,70грн., грудень 2010р. - 6379,70грн.(а.с.244-245).
Позивачем 10.11.2011р. надано уточнюючу податкову декларацію №90767 з орендної плати за землю на 2010рік. Відповідно до наданої декларації позивач збільшив податкове зобов'язання до 22520,34грн., тобто орендна плата складає (вересень - 2252,04грн.; жовтень - 6756,70грн.; листопад - 6756,70грн.; грудень - 6756,70грн.) (а.с.206-207)
За даними відповідача після проведення нарахувань за вересень-жовтень 2010р. у сумі 45040,69грн. по граничному терміну сплати 28.12.2010р. у платника податку утворився борг у сумі 45040грн. Також за декларацією №75672 нараховано за листопад 2010р. - 33780,52грн. за терміном сплати 30.12.2010г. Таким чином, податковий борг за 2010 рік склав 63891,25грн.
Недоїмка частково погашена:
платіжним дорученням від 29.12.2010р. №16480486 на суму 14 929,96 грн., з порушенням граничного терміну сплати до 30 днів; платіжним дорученням від 28.01.2011р. №3 на суму 1 994,92 грн., платіжним дорученням від 04.02.2011р. №16658540 на суму 14 929,96 грн., платіжним дорученням від 28.02.2011р. №9 на суму 1 300,00 грн., платіжним дорученням від 31.03.2011р. №124 на суму 1 994,92 грн., платіжним дорученням від 24.04.2011р. №3 на суму 1 994,92 грн., платіжним дорученням від 31.05.2011р..№149 на суму 3 000,00 грн., платіжним дорученням від 30.06.2011р. №154 на суму 2 800,00 грн., платіжним дорученням від 20.07.2011р. №161 на суму 4 000,00 грн., платіжним дорученням від 19.08.2011р. №166 на суму 3 000,00 грн., платіжним дорученням від 31.08.2011р. №176 на суму 1 000,00 грн., платіжним дорученням від 30.10.2011р. №177 на суму 4 000,00 грн., з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів.
Відповідно до п.31.1 ст. 31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Згідно п.57.1 ст.57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 287.3 статті 287 ПК України визначено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Колегія суддів погоджується з наведеними вище висновками заявника апеляційної скарги щодо нарахуванням штрафу, наведеного у розрахунку (а.с.154-157) щодо сплати податкового боргу по декларації від 27.12.2010р. №75672 в сумі 1493грн. (податкове повідомлення-рішення № 0001310154 від 07.06.2012 року); 5487грн. (податкове повідомлення-рішення № 0001320154 від 07.06.2012 року) (398,98грн.+398,98грн.+260грн.+398,98грн.+398,98грн.+600грн.+560грн.+800 грн. +600грн. +200грн.+800грн.)
Колегія суддів також погоджується з висновками відповідача щодо нарахування штрафних санкцій по наступних періодах (податкове повідомлення-рішення № 0001320154 від 07.06.2012 року).
Після проведення нарахувань за липень 2011р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.08.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Заборгованість погашена повністю платіжним дорученням від 31.10.2011р. №184 на суму 2 000,00 грн., з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів. Сума штрафу складає 6756,10грн. (а.с. 225).
Після проведення нарахувань за серпень 2011 року. (податкове повідомлення - рішення № 0004510154 від 26.12.2012 року) у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.09.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 780,52 грн. Недоїмка частково погашена платіжним дорученням від 30.11.2011р. №190 на суму 635,41 грн., платіжним дорученням від 30.11.2011р. №19 на суму 1 000,00 грн., платіжним дорученням від 29.12.2011р. №24 на суму 4 000,00 грн., платіжним дорученням віл 30 01 2012р. №199 на суму 4 000,00 грн., платіжним дорученням від 28.02.2012р. №44 на суму 4 000,00 грн., платіжним дорученням від 30.03.2012р. №52 на суму 5 000,00 грн., платіжною вимогою-дорученням від 28.04.2012р. №55 на суму 5 000,00 грн., платіжною вимогою-дорученням від 29.05.2012р. №43 на суму 8 000,00 грн. Заборгованість погашена повністю платіжною вимогою-дорученням від 27.06.2012р. №91 на суму 8 000,00 грн., з порушенням граничного терміну слати більше 30 днів.
Сума штрафних санкцій наведених у розрахунку (а.с.226-227) щодо сплати податкового боргу по декларації від 28.11.2011р. №2450 (серпень 2011р) складає 6756,08грн. (127,08грн. + 200грн. + 800грн. + 800грн. + 800грн. + 1000грн. + 1000грн.+ 1600грн. +429грн.)
Після проведення нарахувань за вересень 2011 року у сумі 6 379,70 грн., по граничному терміну сплати 30.10.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 379,70 грн. Недоїмка частково погашена платіжною вимогою-дорученням від 27.06.2012р. №91 на суму 5 456,23 грн. Заборгованість погашена повністю платіжним дорученням від 30.07.2012р. №15 на суму 8 000,00 грн., з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів. Сума штрафу (вересень 2011) складає 1275,94грн. (1091,25 грн.+ 184,69грн.)
Після проведення нарахувань за жовтень 2011 року у сумі 6 756,10 грн., по граничному терміні сплати 30.11.2011р., у платника податків утворився податковий борг в сумі 756,10 грн. Заборгованість погашена повністю платіжним дорученням від 30.07.2012р. №15 на 8 000,00 грн., з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів. Сума штрафу складає 1351,22грн.
Після проведення нарахувань за листопад 2011 року у сумі 6 756,10 грн., по граничному зміну сплати 30.10.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 756,10 грн. Недоїмка частково погашена платіжним дорученням від 30.07.2012р. №15 на суму 20,43 грн. Заборгованість погашена повністю платіжним дорученням від 30.08.2012р. №186 на гуму 8 000,00 грн., з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів. Сума штрафу складає 192,22грн. (64,09грн. + 1287,13грн.)
Після проведення нарахувань за грудень 2011 року у сумі 6 756,10 грн., по граничному терміну сплати 30.01.2012р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 6 756,10 грн. Недоїмка частково погашена платіжним дорученням від 30.08.2012р. №186 на суму 1 564,33 грн. Заборгованість погашена повністю платіжним дорученням від 28.09 2012р. №94 на суму 8 000,00 грн., з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів. Сума штрафу складає 1351,22грн. (312,87грн. + 1038,35грн.)
Позивачем подана податкова декларація зі сплати орендної плати за 2012рік (вх..№2124 від 10.02.2012р.) Позивачем задекларована сума річної орендної плати у розмірі 76556,40грн. з щомісячним внесенням 6379,70грн. (податкове повідомлення - рішення № 0004510154 від 26.12.2012 року).
Після проведення нарахувань за січень 2012 року у сумі 6 379,70грн., по граничному терміну сплати 01.03.2012р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 6379,70 грн.
Недоїмка частково погашена платіжним дорученням від 28.09.2012р. №94 на суму 2 808,23грн. Заборгованість погашена повністю платіжним дорученням від 30.10.2012р. №187 на суму 3 571,47 грн., з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів. Сума штрафу 1275,94грн. (561,65грн. + 714,29грн.)
Після проведення нарахувань за лютий 2012 року у сумі 6 379,70 грн., по граничному терміну сплати 30.03.2012р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 6379,70 грн.
Недоїмка частково погашена платіжним дорученням від 30.10.2012р. №187 на
суму 4 428,53грн., з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів. Заборгованість повністю не погашена, залишок непогашеної заборгованості складає 1 951,17 грн. Сума штрафу 885,71грн.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення № 0001310154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в сумі 1 493,00 грн. (а.с.27) прийнято відповідно до норм діючого законодавства; податкове повідомлення-рішення № 0001320154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в сумі 66 827,09 грн. (а.с.28) прийнято відповідно до норм діючого законодавства в частині нарахування штрафу в розмірі (5487грн. + 6756,10грн.) 12243,10грн.; податкове повідомлення - рішення № 0004510154 від 26.12.2012 року про зобов'язання сплатити штраф в сумі 14 247,35 грн. (а.с.34) прийнято відповідно до норм діючого законодавства.
Що стосується інших періодів, в яких погашення податкового боргу проведено на підставі уточнюючих податкових декларацій колегія зазначає наступне.
Актами перевірок податкової служби встановлено:
Заборгованість погашена повністю уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. на суму 85 336,06 грн. (вх. .N90736 від 10.10.2011р.), з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів;
Після проведення нарахувань за листопад 2010р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.12.2010р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Заборгованість погашена повністю уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності -за 2010р. на суму 85 336,06 грн. (вх. №90736 від 10.10.2011р.), з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів;
Після проведення нарахувань за грудень 2010р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.01.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Заборгованість погашена повністю уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. на суму 85 336,06 грн. (вх. №90736 від 10.10.2011р.), з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів;
Позивачем 28.01.2011р. подано податкову декларацію орендної плати за земельну ділянку державної і комунальної власності за 2011 рік (вх..2450), згідно якої нарахована орендна плата у сумі 405366,27грн., щомісячний платіж складає 33780,52грн.
Уточнююча декларація по вказаному періоду подана 10.10.2011р. вх..№68849, відповідно до якої нарахована орендна плата за 2011рік у сумі 76556,4грн. з щомісячним платежем 6379,70грн.
За вхідним №78512 від 10.11.2011р. відповідачем прийнята уточнююча податкова декларація за 2011рік, відповідно до якої позивачем нарахована орендна плата в сумі 87073,23грн. з щомісячним платежем 6756,10грн.
Після проведення нарахувань за січень 2011р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 02.03.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Недоїмка частково погашена уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. на суму 14 700,28 грн. (вх. №90736 від 10.10.2011р.). Заборгованість погашена повністю уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. на суму 219 206,53 грн. (вх. №68849 від 10.10.2011р.), з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів.
Після проведення нарахувань за лютий 2011р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.03.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Заборгованість погашена повністю уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. на суму 219 206,53 грн. (вх. №68849 від 10.10.2011р.), з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів.
Після проведення нарахувань за березень 2011р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.04.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Заборгованість погашена повністю уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. на суму 219 206,53 грн. (вх. №68849 від 10.10.2011р.), з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів.
Після проведення нарахувань за квітень 2011р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.05.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Заборгованість погашена повністю уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки за 2010р. на суму 219 206,53 грн. (вх. №68849 від 10.10.2011р.), з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів.
Після проведення нарахувань за травень 2011р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.06.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Заборгованість погашена повністю уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. на суму 219 206,53 грн. (вх. №68849 від 10.10.2011р.), з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів.
Після проведення нарахувань за червень 2011р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.07.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Заборгованість погашена повністю уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. на суму - 219 206,53 грн. (вх. №68849 від 10.10.2011р.), з порушенням граничного терміну сплати більше 30 днів.
Після проведення нарахувань за липень 2011р. у сумі 33 780,52 грн., по граничному терміну сплати 30.08.2011р., у платника податків утворився податковий борг у сумі 33 780,52 грн. Недоїмка частково погашена уточнюючою податковою декларацією орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. на суму 30 657,48 грн. (вх. №68849 від 10.10.2011р.).
Колегія суддів не погоджується з думкою відповідача, щодо несвоєчасного погашення податкового зобов'язання, яке відбулось шляхом подання уточнюючих декларацій.
Згідно ст.7.1 Закону № 2181 джерелами самостійної сплати податкових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна і немайнових цінностей, випуску цінних паперів, у тому числі корпоративних прав, отримані у позику (кредит), а також з інших джерел з урахуванням особливостей, визначених цією статтею.
Податкове зобов'язання або податковий борг погашається виключно коштами, які вносяться до відповідного бюджету у гривнях.
За податками, зборами (обов'язковими платежами), які відповідно до закону справляються з об'єктів нерухомої власності, джерелом їх самостійної оплати можуть бути активи як власника таких об'єктів нерухомої власності, так і будь-якої іншої особи, на яку покладено обов'язок сплати, яка здійснюється виключно у грошовій формі. При цьому якщо особу, відповідальну за сплату податків, зборів (обов'язкових платежів), не виявлено, податкові процедури, визначені цим Законом, застосовуються безпосередньо до об'єктів такої власності, які підпадають під податкову заставу та підлягають продажу за правилами, визначеними цим Законом.
Відповідно до ст. 87 Податкового Кодексу України, наведені джерела сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податку. Зазначеною статтею не передбачається погашення податкового боргу шляхом подання уточнюючої декларації.
В даному випадку подання уточнюючої податкової декларації - це зменшення податкового зобов'язання, але ні як не погашення податкового боргу. У зв'язку з чим у відповідача не має підстав для нарахування штрафних санкцій за затримку платежу.
Крім того, відповідно до п. 7 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 01 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення, що повинне було застосовано відповідачем по вказаному періоду.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення № 0001320154 від 07.06.2012 року підлягає скасуванню в частині нарахування штрафу в розмірі 54583,99грн.
Відповідно до п.2 висновків акту перевірки №1617/10/15-417/22324602 від 12.12.2012 року (а.с.29-32) відповідач визначив порушення п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України в частині несвоєчасного надання податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на 2012 рік (вх.. від 28.02.2012р. №2124).
Позивачем подана податкова декларація зі сплати орендної плати за 2012рік (вх..№2124 від 28.02.2012р.) Позивачем задекларована сума річної орендної плати у розмірі 76556,40грн. з щомісячним внесенням 6379,70грн. Згідно з п. 286.2 ст. 286 Кодексу № 2755, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Таким чином, позивачем порушені відповідні строки надання декларації з орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності на 2012 рік. У зв'язку з чим, податкове повідомлення-рішення № 0004490154 від 26.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 170,00 грн. (а.с.36) не підлягає скасуванню.
Відповідно до частини 1, 3 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалено на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Отже, понесені позивачем судові витрати відповідно до заявлених вимог суд присуджує на користь позивача з Державного бюджету України.
Відповідно до п.3 ч.1 ст. 198 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції має право скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову. У ст. 202 КАС України наведені підстави для скасування постанови.
Колегія судів ухвалює нову постанову, у зв'язку з порушенням судом першої інстанції норм матеріально права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі задовольнити частково.
2. Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 11.09.13 по справі № 827/1280/13-а скасувати.
3. Прийняти нову постанову.
4. Позовні вимоги задовольнити частково.
5. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0001280154 від 06.06.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 472 919,00 грн. у тому числі за штрафними санкціями в сумі 62 755,31грн.
6. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0001320154 від 07.06.2012 року в сумі 66 827,09грн. в частині нарахування штрафу в розмірі 54583,99грн.
7. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0004500154 від 26.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 822 772,00грн. в тому числі штрафні санкції у сумі 274 257,56грн.
8. Відмовити у задоволенні позову в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0001320154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в частині суми 12 243,10грн.
9. Відмовити у задоволенні позову про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0004510154 від 26.12.2012 року про зобов'язання сплатити штраф, в сумі 14 247,35грн.
10. Відмовити у задоволенні позову про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0004490154 від 26.12.2012 року про збільшення суми грошового зобов'язання з орендної плати за землю в сумі 170грн.
11. Відмовити у задоволенні позову про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі Головного управління Міндоходів у м. Севастополі № 0001310154 від 07.06.2012 року про нарахування штрафу в сумі 1493,00грн.
12. Стягнути з Державного бюджету України на користь Малого приватного підприємства "Кока" (ЄДРПОУ 22324602) судовий збір в розмірі 1147,00грн.
Постанова набирає законну силу з моменту проголошення.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання постанови в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 27 січня 2014 р.
Головуючий суддя підпис А.С. Цикуренко
Судді підпис М.А.Санакоєва
підпис Г.М. Іщенко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя А.С. Цикуренко
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2014 |
Оприлюднено | 29.01.2014 |
Номер документу | 36848470 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні